[Ervaringen] Compal HEL80 - Deel 1

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 12.238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:09
Misschien nog even een opmerking, als de Wireless LAN van de VAIO goed ondersteund is, dan is die van de Compal dat ook, aangezien dat allebei de Intel Pro/Wireless 3945ABG zijn. Ik denk dat je voor Linux compatibiliteit ook voor de Compal niet echt bang hoeft te zijn. Het andere component wat wel eens dwars wil liggen is de videokaart en ook die is in beide laptops gelijk.

Puur persoonlijk heb ik liever een snellere harde schijf dan een grotere. Een harde schijf is al het traagste frequent gebruikte onderdeel, dus elk beetje snelheid dat je daar meepakt is mooi meegenomen.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japie_17 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:50:
Het andere component wat wel eens dwars wil liggen is de videokaart en ook die is in beide laptops gelijk.
Volgens mij zit er in de Compal een 7600 met 256mb eigen ram. De geforce die in de Vaio zit heeft 256mb vram, waarvan 128mb eigen.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, correct in Compal zit een GO7600 met 256 dedicated RAM...

@Japie: geen schrik van de warmteontwikkeling bij een 7200RPm in vergelijking met een 5400? Want ik ben zelf ook aan het twijfelen welke ik zou nemen en ik hoor toch hier en daar klachten qua warmte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:05
De HD wordt rond de 45°C in mijn laptop (100gb 7200rpm). Volgens mij is dat niet echt overdreven warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:12:
Yep, correct in Compal zit een GO7600 met 256 dedicated RAM...

@Japie: geen schrik van de warmteontwikkeling bij een 7200RPm in vergelijking met een 5400? Want ik ben zelf ook aan het twijfelen welke ik zou nemen en ik hoor toch hier en daar klachten qua warmte...
Neuh, als je nog iets specifieks kan noemen. Ik ga af op een review tussen een 4200rpm (Fujitsu) en een 7200rpm (Hitachi 7K100). Die harde schijf blijft koeler dan de Fujitsu idle en wordt even warm onder load:
The Fujitsu typically idled at 48C, which is very hot for a notebook hard drive. Under heavy, sustained load it would go up to 52C. And on my chill pad at home, it never really went below 46C after fairly continual use of the computer.

The Hitachi, on the other hand, usually idles at 46C. More impressively, under the same heavy, sustained load, it too topped out at 52C. And on the chill pad, it idled at 44C or lower after continual usage of the computer.
Ik denk dat de verhalen voor het merendeel gaan over een slecht gekoelde 7200rpm schijfje in een laptop, maar van koelingsproblemen heeft de Compal geen last.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt :d

Volgend vraagje ;) Zouden jullie gaan voor de VBI-versie of de niet-VBI versie? Prijs scheelt nl wel een stuk vind ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik zou voor de VBI-versie gaan. Omdat 'ie goedkoper is :+.

En mijn HD is na 10 minuten idle 33°C :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTerror
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik ga voor de non VBI denk ik... Grotere batterij en meer screen real estate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
UTerror schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:47:
Ik ga voor de non VBI denk ik... Grotere batterij en meer screen real estate :)
Die batterij steekt wel uit. Hij is fysiek dus ook groter. Voor mij een heel groot nadeel omdat je dan weinig keus hebt in laptop-tassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTerror
Hoezo weinig keus? Je hebt tassen in alle formaten... Een 17" laptop is ook groter, en daar bestaan ook tassen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Zoveel keus heb je niet in 17" laptop-tassen hoor. Tenminste, niet als je een onopvallende rugzak wilt die er als een normale tas uitziet (zoals ik wel wil :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTerror
Das wel waar, maar wie zoekt die vindt... Lijkt me een nutteloos detail om op basis daarvan je laptop te configureren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Wel prijzig bij Zepto vind ik. Moesten ze één of andere aanbieding doen zou ik wel direct bij hen aankopen, heb er al zeer veel positieve dingen over gehoord.
Zou je die positieve dingen eens willen delen met ons :)
Ik ben wel geinteresseerd in een zepto notebook (12") maar er is niet veel te vinden op internet over zepto. Vooral die covergenerator spreekt mij heel erg aan. En tot nu toe zijn zij de enigen die dit hebben, toch naar mijn kennis.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
UTerror schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 18:41:
Das wel waar, maar wie zoekt die vindt... Lijkt me een nutteloos detail om op basis daarvan je laptop te configureren :)
Niet echt, ik ga volgend jaar studeren aan de TU Delft en dan heb ik mijn laptop vaak nodig. Voor mij is het heel belangrijk dat de laptop geen afwijkend fromaat heeft :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTerror
0X55AA schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:32:
[...]

Zou je die positieve dingen eens willen delen met ons :)
Ik ben wel geinteresseerd in een zepto notebook (12") maar er is niet veel te vinden op internet over zepto. Vooral die covergenerator spreekt mij heel erg aan. En tot nu toe zijn zij de enigen die dit hebben, toch naar mijn kennis.

Alvast bedankt!
Gewoon, ik heb op andere fora gelezen dat ze qua support zeer goed zijn...
MarcoC schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:41:
[...]
Niet echt, ik ga volgend jaar studeren aan de TU Delft en dan heb ik mijn laptop vaak nodig. Voor mij is het heel belangrijk dat de laptop geen afwijkend fromaat heeft :) .
Dat begrijp ik, ik heb em ook nodig om te studeren en om constant mee te nemen, maar zoals ik zei, als je zoekt, vind je heus wel een rugzak die hem past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Tuurlijk, als je lang genoeg zoekt vind je alles. Alleen de keus in mooie en betaalbare tassen is vele malen groter met een standaard formaat laptop.

Verwijderd

Weet iemand toevallig waar ik deze (in Nederland) als barebone kan kopen, ik wil namelijk zelf het geheugen, hd (grootte & rpm) en processor kiezen en niet afhankelijk zijn van de gelimiteerde keuzen die bedrijven vaak geven.

• UTerror
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 01:28:
Weet iemand toevallig waar ik deze (in Nederland) als barebone kan kopen, ik wil namelijk zelf het geheugen, hd (grootte & rpm) en processor kiezen en niet afhankelijk zijn van de gelimiteerde keuzen die bedrijven vaak geven.
Denk niet dat je dit kan in NL. Bij Zepto kon ik er een krijgen (door eens te mailen), maar ik heb het eens berekend en je komt echt duurder uit met een barebone, het is dus vrij nutteloos.

Trouwens, bij laptops4u kan je hem ook volledig configureren hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door UTerror op 17-08-2006 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ben nu Ubuntu live CD aan het testen, WiFi werkt meteen :P. Je meot alleen zelf je ssid en wep-key geven. WPA ondersteunt 'ie niet geloof ik. Ook de ethernetpoort herkent hij, heb die alleen niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ook ik ben van plan deze aanschaf te doen maar gelukkig kwam ik deze thread nog tegen met (non) VBI!

In principe zijn http://www.laptops4u.nl/i...00-80-7200-2048-1051.html en http://www.laptops4u.nl/info/hel80-02-993.html dus gelijk behalve een paar media knopjes en uiterlijk dingetjes?
Waarom staat er dan bij video dat de VBI een hogere resolutie aankan en bij de non VBI je dus een lagere resolutie kan, meer videogeheugen kan (staat ook 512 MB) en je kan geen TV-tuner kiezen?

Ook zie ik trouwens niets over de 9cell batterij..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Andersom, de non-VBI heeft een hoge resolutie-scherm. Videogeheugen zou gelijk moeten zijn, beiden kunnen een TV-kaart aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTerror
Non-VBI:
  • Hogere resolutie (1680x1050) - Matte scherm
  • Komt standaard met een 9-cell batterij
  • Gewone garantie support
  • Aluminium afwerkingen (touchpad, lid, ...)
  • Media buttons
VBI:Als ik iets vergeten ben, laat het me weten en ik voeg het toe aan de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Voor mij geen laptop meer met een mat scherm, is een stuk minder fijn dan een Color Shine (glossy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UTerror schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:15:
Non-VBI:
  • Hogere resolutie (1680x1050) - Matte scherm
  • Komt standaard met een 9-cell batterij
  • Gewone garantie support
  • Aluminium afwerkingen (touchpad, lid, ...)
  • Media buttons
VBI:Als ik iets vergeten ben, laat het me weten en ik voeg het toe aan de lijst.
Hmm ok mijn grootste bezwaar zou dan de batterij zijn maar die valt eventueel er nog los bij te bestellen (iemand een adresje? :P)
Maar vast een hele domme vraag maar hoe kan precies dezelfde videokaart een mindere resolutie aan op de een als op de andere?
Of ligt dat eraan dat het een ander scherm is dat die het niet aankan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Zo, ik heb mijn laptop besteld nu ze de prijzen hebben aangepast.De aanbiedingen van de HEL80-01 en HEL80-02 waren duurder dan als je hem zelf samenstelde :).

Nu ze dat hebben aangepast heb ik de HEL80-02 besteld, degene met 100GB 7200RPM harde schijf en 2048MB geheugen. Dan weet ik in ieder geval waarvoor ik gewerkt heb deze vakantie en dat ik weer een superlaptop heb om m'n opleiding mee te gaan doen.

Ik kan niet wachten totdat hij bezorgd wordt, ik heb het geld meteen overgemaakt :).
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:46:
[...]
Maar vast een hele domme vraag maar hoe kan precies dezelfde videokaart een mindere resolutie aan op de een als op de andere?
Of ligt dat eraan dat het een ander scherm is dat die het niet aankan..?
Het komt inderdaad door het scherm. De VBI- versie heeft een glossy 1280x800 (WXGA) scherm, terwijl de non-VBI een matte scherm heeft van 1680x1050 (WSXGA+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTerror
W00fer schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:53:
Voor mij geen laptop meer met een mat scherm, is een stuk minder fijn dan een Color Shine (glossy)
Dat is iets heel subjectiefs...Van het Matte Compal HEL 80 scherm is er niets dan lof tot nu toe, dus ik ga zeker daarvoor gaan. Ik haat reflectie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japie_17 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:29:
Zo, ik heb mijn laptop besteld nu ze de prijzen hebben aangepast.De aanbiedingen van de HEL80-01 en HEL80-02 waren duurder dan als je hem zelf samenstelde :).

Nu ze dat hebben aangepast heb ik de HEL80-02 besteld, degene met 100GB 7200RPM harde schijf en 2048MB geheugen. Dan weet ik in ieder geval waarvoor ik gewerkt heb deze vakantie en dat ik weer een superlaptop heb om m'n opleiding mee te gaan doen.

Ik kan niet wachten totdat hij bezorgd wordt, ik heb het geld meteen overgemaakt :).

[...]
Het komt inderdaad door het scherm. De VBI- versie heeft een glossy 1280x800 (WXGA) scherm, terwijl de non-VBI een matte scherm heeft van 1680x1050 (WSXGA+).
Ok bedankt :)
Ik ga voor de VBI met een aantal opties, bestelling wordt morgen geplaatst.
Heb je iets gehoord over verwachtte levertijd aangezien alle voorraad op 0 staat?

Edit:
Ik heb nu zelf ook de bestelling geplaatst onder rembours die 5 euro extra kan er adn ook nog wel af :P
Hopen dat ze een beetje vlot kunnen leveren!

Edit 2:
Misschien dat iemand er iets aan heeft de levertijd is 2 tot 5 werkdagen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTerror
Naar België is het 5 dagen blijkbaar, dus met een beetje geluk heb ik mijn HEL 80-09 volgende week dinsdag... Spannend!

Verwijderd

Je kunt hem ook bij Alternate bestellen onder typenr.: Alternate 15W23 Performance (100 GB, DVD±RW DL, Fingerprint, GF7600) voor 1449,- euro.
link: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=PN4V02 .
Ik heb hem sinds gisteren en hij draait als een tierelier.
De audio had (veel) beter gekund, maar ik heb hem daar dan ook niet speciaal voor gekocht. Verder een geweldig ding met een grooooote desktop. Super! :9~

Verwijderd

dubbel gepost

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 23:05 ]

Verwijderd

Geeft Alternate ook pixel garantie op het scherm? of kun je ook ter plek controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat ook een beetje te kijken op die Laptops4U site naar de Compals na wat goeie reviews te hebben gelezen. ben op zoek naar een goeie study/gaming laptop en ik denk dat Compal een goede optie is.

Nou zit ik wel met een vraagje:

Op deze site http://www.laptops4u.nl/categorie/compal-232.html staan een aantal compals uitgeschreven. Wat ik niet snap is waarom de HEL80 T2500/80-7200/2048 goedkoper is dan de HEL80-01 omdat de eerste toch volgens mij betere specs heeft?

Hoop dat iemand kan helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTerror
* Hoger resolutie scherm en mat (WSXGA+ vs WXGA)
* Bluetooth aanwezig
* 9-cell batterij ipv 6-cell
* Andere looks (aluminium finish en zo, ik vind de looks mooier, maar das subjectief natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is volgens jou de betere, die 80 heeft wel 1024 meer geheugen natuurlijk..

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTerror
Ik heb de HEL80-09 gekocht, die van €1249. Die heeft een T2300 en 'maar' 1024 MB. Maar die heeft dus een 9-cell batterij en een WSXGA+ resolutie van 1680x1050. De T2300 zal nooit een bottleneck voor me vormen, dat zal sowieso de Go 7600 zijn, dus een T2500 is voor mij nutteloos. En het geheugen kan ik lekker goedkoop upgraden naar 2 gig door wat RAM uit Azië te bestellen ofzo. En zeer persoonlijk, maar ik vind hem dat hij er retegeil uitziet :-)

Maar je zal echt zelf de keuze moeten maken vrees ik, de pro's tegen de cons afwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een quote uit het core 2 duo laptop topic:
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:14:
Beste Tweakers,

eindelijk is er een 15.4 inch laptop met een Core 2 Duo in Nederland voor een redelijk aanvaardbare prijs.
Vanaf heden is de Compal Hel80 bij laptops4U ook verkrijgbaar met een Core 2 Duo CPU.

Prijzen beginnen bij 1399 euro met de volgende specificaties:

Intel Core Duo T7400 (2.16GHz; 4MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
100GB S-ATA harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667Mhz
DVD-SuperMulti Drive/ 3in-1 cardreader
GbE (Realtek) 10/100/1000 Gigabyte/ V.90 56K modem
1 x VGA, 1 x Microphone-in, 1 x Headphone-out with S/PDIF, 1 x S-Video out, 3 x USB 2.0, 1 x RJ-11, 1 x RJ-45, 1 x IEEE 1394 (Firewire), 1 x PCMCIA Type II, 1 x Express Card, 3-in-1 Card Reader (SD/MMC/MS
GeForce Go 7600 256MB/ 512MB with TurboCache/ 1.3 Megapixel Webcam
15.4" ColorShine Enhanced Glare Type LCD (1280 x 800)
Integrated Intel High Definition Audio/ Internal Speakers
Fingerprint Reader
Optioneel Windows XP Home/Prof NL/UK/FR
Internal W-LAN 54Mbps (Intel PRO/Wireless 3945ABG)
2.8Kg incl. 6-cells accu

2 jaar carry in garantie (omruilen van de laptop binnen 7 dagen); 30 dagen DOA regeling (bij een defect binnen 30 dagen na aankoop wordt de laptop binnen 5 dagen omgeruild voor een nieuw exemplaar).

Bron: http://www.laptops4u.nl/info/hel80-231-core-2-duo-1108.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosdescends
  • Laatst online: 06-02-2022
Ik keek net op de laptops4u site en vroeg me af waar de 1.3mp cam en de fingerprint reader zijn geplaats deze zijn beide niet terug te vinden op het plaatje........ Ik ben namelijk van plan deze laptop te gaan kopen voor men opleiding!!! was al aan het wachten op een mooie core 2 duo!!!!! kan iemand dit verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verkeerde plaatje gok ik! De HEL-81 heeft geen webcam en fingerprintreader, dat plaatje zullen ze waarschijnlijk wel per ongeluk gebruikt hebben. Ook geen GF7600 trouwens.

Voor 99% zeker het verkeerde plaatje gok ik, maar mail L4U gewoon voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:04:
Geeft Alternate ook pixel garantie op het scherm? of kun je ook ter plek controleren?
Er staat een link bij :?

Je moet er voor betalen geloof ik, heb het ergens als een optie gezien.
Ik heb 1 dode pixel, zit in de bovenste rij waar de titelbalk altijd staat.
Films kijk ik op tv, dus ik heb er niet echt een probleem mee. Het is uiteraard niet het leukste wat je kan overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 20:43:
Verkeerde plaatje gok ik! De HEL-81 heeft geen webcam en fingerprintreader, dat plaatje zullen ze waarschijnlijk wel per ongeluk gebruikt hebben. Ook geen GF7600 trouwens.

Voor 99% zeker het verkeerde plaatje gok ik, maar mail L4U gewoon voor de zekerheid.
Plaatjes zijn idd verkeerd, hierbij de juiste plaatjes http://store.agearnotebooks.com/hel81photo.html
Duidelijk is te zien dat de Compal HEL81 wel een fingerprintreader heeft die tussen de touchpad toetsen ligt en een ingebouwde webcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Ik zit te twijfelen tussen onderstaande laptops:

Compal HEL80-09
Intel Duo Core T2300 (1.63Ghz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
80GB Harddisk S-ATA 7200RPM
1024MB DDR2 533Mhz (2 x 512)
8* DVD+/-RW Dual Layer
GeForce Go 7600 256MB VGA/ 1.3 Megapixel Webcam
15.4" WSXGA+ TFT 1680 x 1050

Prijs: 1249 euro

Asus S96J-Q031
Intel Core Duo T2500 (2.00GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
1024MBMb DDR2 667Mhz
DVD-SuperMulti Drive/ 4-in-1 cardreader
ATI Mobility Radeon X1600 256Mb VGA/ 1.3 Megapixel Webcam

Prijs: 1248 euro

Ik kan maar niet kiezen. De Asus heeft schijnbaar een grainy scherm, waar niet iedereen over te spreken is en de Compal heeft een mat scherm met een hogere resolutie, waar veel positieve berichten over zijn.
De Compal betreft een non-VBI versie wat betekent dat ie er beter (hoort) uit te zien, maar dat kan mij niet zoveel schelen, alhoewel het wel mooi meegenomen is natuurlijk.

Of is onderstaande laptop zo veel beter dat ik die maar moet doen:

Compal HEL80
Intel Core Duo T2500 (2.0GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
80GB S-ATA harddisk 7200RPM
2048MB DDR2 667Mhz
DVD-SuperMulti Drive/ 3in-1 cardreader
GeForce Go 7600 256MB/ 512MB with TurboCache/ 1.3 Megapixel Webcam

Prijs: 1385 euro

Nu zijn mijn vragen:
- Kan iemand zijn ervaring delen wat betreft de Asus S96J, met name het grainy effect
- Kan iemand mij zeggen of de Compal HEL80 en de Compal HEL80-09 heel veel verschillen qua performance?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta ook voor de keuze welke van bovenstaande (uitgezonderd de S96J) ik moet gaan kopen.

[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosdescends
als je die hogere resolutie van de eerste compal niet echt nodig hebt zou ik zeker voor de 2e gaan deze heeft betere specs voor een lage meerprijs.
Over het scherm van de s96 weet ik niks maar het nadeel van de s96 tegenover de compals is de 5400rpm schijf hij heeft daarin tegen wel een x1600 die iets hoger geclocked is.

Verwijderd

Alternate verkoopt ook Compal laptops en dat doen ze onder hun eigen merk, Alternate dus. Als ik kijk naar de typenummers, bijvoorbeeld 15W23 dan lijkt het erop dat ze hun laptops betrekken van BTO die Compal laptops onder de naam BTO leveren.

Ik wilde de Asus A6T kopen, maar een T2500 met 100 GB hdd, Geforce Go 7600 en 1 GB DDR2 voor nog geen 1500 euro is toch ook wel erg aantrekkelijk.....

En dan heb je nog Zepto laptops uit Scandinavie, die hebben ook een serie die hetzelfde is als Compal. Echter, de 6615 serie van Zepto is erg interessant. Weet iemand wie deze laptops fabriceert?

Verwijderd

Ik ben op Laptops4u aan het kijken naar 2 verschillende Compal laptops. De ene kost 1250 en heeft een Duo Core 1,63Ghz en 2 x 512MB ram (lastig uit te breiden).
De tweede kost 1407 euro en heeft een Duo Core 1,83Ghz en heeft 1 x 1024MB ram. Voor de rest zijn ze identiek.

Zouden jullie dit verschil (+/- 150 euro) neerleggen voor de extra's die de 2e laptop heeft?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:43:
Ik ben op Laptops4u aan het kijken naar 2 verschillende Compal laptops. De ene kost 1250 en heeft een Duo Core 1,63Ghz en 2 x 512MB ram (lastig uit te breiden).
De tweede kost 1407 euro en heeft een Duo Core 1,83Ghz en heeft 1 x 1024MB ram. Voor de rest zijn ze identiek.

Zouden jullie dit verschil (+/- 150 euro) neerleggen voor de extra's die de 2e laptop heeft?
Kijk eens op alternate.nl, het huismerk, dat zijn ook Compal laptops. Daar heb je er eentje met een T2500 voor € 1449

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:01:
[...]

Kijk eens op alternate.nl, het huismerk, dat zijn ook Compal laptops. Daar heb je er eentje met een T2500 voor € 1449
Daar heb ik ook gekeken en idd is dat ook een mooi systeem, maar is dat een 7200rpm harde schijf? Of weet je dat niet?

Verwijderd

Ik denk dat je ervan uit moet gaan dat het een 5400 rpm schijf is. Ik geloof overigens niet dat een 7200 rpm schijf nu zoveel sneller is hoor.

• MarcoC
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 00:29:
Ik denk dat je ervan uit moet gaan dat het een 5400 rpm schijf is. Ik geloof overigens niet dat een 7200 rpm schijf nu zoveel sneller is hoor.
Het is wel de bottleneck bij zo'n snel systeem.

Verwijderd

Ik heb navraag gedaan bij Alternate betreffende de snelheid van de harde schijf en deze bedraagt wel 7200rpm.

Maar ik lees bij de shopsurvey slechte ervaringen met Alternate, dus ik ga denk ik wel bij Laptops4u een laptop kopen.

Verwijderd

Ik heb inmiddels de Compal HEL80-09 besteld bij Laptops4u. Nu maar afwachten :)

Deze is trouwens met 1,66Ghz Duo Core processor omdat ik 150 euro extra wel erg veel vond om alleen een betere processor te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hier eigenlijk een 2de beeldscherm op aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 13:45:
Is hier eigenlijk een 2de beeldscherm op aan te sluiten?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:24
heeft er iemand al een Comal HEL80-231?? en wat zijn dan jouw ervaringen hiermee?
http://www.laptops4u.nl/info/hel80-231-core-2-duo-1108.html

lijkt mij wel een hele mooie laptop, voor een heel mooi prijsje!

Intel Core 2 Duo T7400 (2.16GHz; 4MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
1024MB DDR2 667Mhz
GeForce Go 7600 256MB/ 512MB with TurboCache
1.3 Megapixel Webcam

ik vind het raar dat er nog geen Compals in de Tweakers.net pricewatch staan..
en wat zijn de algemene ervaringen over Compal qua mobiliteit/stevigheid/kwaliteit van de schermen?
thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 20:28
Ligt het nou aan mij of was de HEL80-02 tot een paar dagen terug bij Laptops 4U €1600,-- ipv de huidige €1675,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosdescends
Stfnlln schreef op zondag 17 september 2006 @ 11:41:
heeft er iemand al een Comal HEL80-231?? en wat zijn dan jouw ervaringen hiermee?
http://www.laptops4u.nl/info/hel80-231-core-2-duo-1108.html

lijkt mij wel een hele mooie laptop, voor een heel mooi prijsje!

Intel Core 2 Duo T7400 (2.16GHz; 4MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
1024MB DDR2 667Mhz
GeForce Go 7600 256MB/ 512MB with TurboCache
1.3 Megapixel Webcam

ik vind het raar dat er nog geen Compals in de Tweakers.net pricewatch staan..
en wat zijn de algemene ervaringen over Compal qua mobiliteit/stevigheid/kwaliteit van de schermen?
thnx alvast!
Ik heb een soortgelijke compal gekocht bij znote ook core 2 duo..... Ik ben nog steeds op mijn exemplaar aant wachten maar ik heb wel al 2 reviews gevonden van deze notebook!!
beide zijn zeer postitief!! hieronder de links:

http://www.hardwarelabs.de/artikel.php?id=2789 deze is duits maar wel uitgebreid met goeie foto's

http://www.notebookreview...newsID=3060&review=Compal
deze is engels en betreft het model met het hogere res scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
JozyDaPozy schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:23:
Ligt het nou aan mij of was de HEL80-02 tot een paar dagen terug bij Laptops 4U €1600,-- ipv de huidige €1675,00
Klopt, dat was een aanbieding en dat is ook de prijs die ik ervoor betaald heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
chaosdescends schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:36:
[...]

Ik heb een soortgelijke compal gekocht bij znote ook core 2 duo..... Ik ben nog steeds op mijn exemplaar aant wachten
Wanneer had je 'm besteld?

Edit: Ik dacht dat je bij laptops4u had besteld maar ik zie nu staan dat je een Znote van zepto.nl hebt besteld. Bij zepto staat dat de verwachte leverdatum 22/09 is, dus heb ik maar een HEL80 met WSXGA+ (1680x1050) en C2D T7400 besteld bij laptops4u. De T74000 is volgens de site op voorraad... hopen dat die barebone zelf ook op voorraad is...

1 x HEL80 Stel zelf samen (HEL80) = € 1.505,00
Garantie 2 jaar pick up & return garantie
Bluetooth Géén interne Bluetooth
Draadloos netwerk Intel PRO/Wireless 3945ABG
Voeding Extra ac adapter incl. voedingskabel
Geheugen 512MB DDR2 533Mhz (1 x 512)
Harde schijf 60GB S-ATA 5400RPM
Processor Intel Core 2 Duo T7400 (2.16Ghz;667Mhz FSB;4MB L2) :9

Bij zepto heb je voor dezelfde prijs een config met bluetooth, 1024 MB DDR2 667 en 80 GB hdd, maar dan met een T5600 C2D. Voorlopig doe ik wel even met 768 MB geheugen (werkt 512+256 MB eigenlijk in een laptop?), koop ik er later wel een reepje van 1 GB bij.

[ Voor 64% gewijzigd door Aham brahmasmi op 18-09-2006 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosdescends
14 sept heb ik hem besteld en direct vrijdag middag betaald. Maar omdat je op de site van znote de
laptop zelf samensteld bestellen hun hem bij de fabriek in denemarken. Dus hij word daar eerst geasembleerd en dan komt ie pas hierheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
Het moeilijkst vind ik de keuze voor het scherm bij dit ding.

Glare/glans heeft een glasplaat voor het display en biedt dus wat extra bescherming. Verder schijnt de kleurverdeling over het hele scherm dan wat beter te zijn. Maar ja, 1280 x 800 pixels en dan houdt het op.

Mat heeft een hogere resolutie, iets harder werken voor de videokaart en dus niet die glasplaat. Maar wel een zee van ruimte voor je neus: 1680 x 1050 pixels.

Moeilijk... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compunologist schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:19:
Het moeilijkst vind ik de keuze voor het scherm bij dit ding.

Glare/glans heeft een glasplaat voor het display en biedt dus wat extra bescherming. Verder schijnt de kleurverdeling over het hele scherm dan wat beter te zijn. Maar ja, 1280 x 800 pixels en dan houdt het op.

Mat heeft een hogere resolutie, iets harder werken voor de videokaart en dus niet die glasplaat. Maar wel een zee van ruimte voor je neus: 1680 x 1050 pixels.

Moeilijk... :/
Nee hoor, is niet moeilijk. Als je eenmaal gewend bent aan zo'n hoge resolutie wil je niet anders meer. Je kunt de resolutie altijd af en toe nog terugzetten naar bijvoorbeeld 1280x800, dan is de kwaliteit wel minder dan native 1280x800 maar over het algemeen wel acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:40
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 00:23:
[...]

Je kunt de resolutie altijd af en toe nog terugzetten naar bijvoorbeeld 1280x800, dan is de kwaliteit wel minder dan native 1280x800 maar over het algemeen wel acceptabel.
Was bedtijd zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Even dit topic voorzien van een algemenere benaming, aangezien het niet alleen om eerstgenoemde type meer gaat :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
Nee hoor. Megabas_66 was helemaal wakker. :)

• Aham brahmasmi
@Toad: je las over het woord 'native' heen. 1280x800 op een 1680x1050 scherm is wat minder scherp dan op een 'echt' 1280x800 scherm was wat Megabas_66 bedoelde.

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb de Hel80-08 gekocht :)
Levertijd is 4 tot 8 werkdagen, dus ik ga er vanuit dat ik em volgende week ofzo binnenkrijg..
Ervaringen gooi ik in dit topic :)

Verwijderd

Ik heb dus ook de HEL80-09 gekocht. Bij mij is de levertijd 6-10 werkdagen (laptops4u) welke vanaf maandag in ging. Dus begin volgende week verwacht ik 'm. Ik zal ook de ervaringen met jullie delen :)

• Aham brahmasmi
Heb gisteren nog even gebeld met laptops4u en de H80 word verwacht begin volgende week binnen te zijn (kleine kans dat 'ie eind deze week komt). Hij wordt dan ook meteen dezelfde dag of de dag erna geassembleerd en verstuurd.

• Stfnlln
ze hebben eindelijk het plaatje veranderd, er is nu wel een webcam te zien maar die fingerprintreader is nog niet echt duidelijk te onderscheiden.. wat ze ook hebben veranderd bij de HEL80-231 de videokaart heeft nu geen turbocache meer..
gewoon een foutje of zijn er ook versies zonder TC?

edit
alle versies met 7600 zijn trouwens aangepast.. ik ga het ff vragen

edit2
aargh nu hebben ze wéér het plaatje veranderd 8)7 fingerprintreader+webcam is nu gewoon te zien dus zal wel uiteindelijke plaatje zijn :P rare ventjes bij L4u 7(8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Stfnlln op 21-09-2006 14:38 ]

• Compunologist
  • Niet online
Stfnlln schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:28:
ze hebben eindelijk het plaatje veranderd, er is nu wel een webcam te zien maar die fingerprintreader is nog niet echt duidelijk te onderscheiden.. wat ze ook hebben veranderd bij de HEL80-231 de videokaart heeft nu geen turbocache meer..
gewoon een foutje of zijn er ook versies zonder TC?

edit
alle versies met 7600 zijn trouwens aangepast.. ik ga het ff vragen
Hmm.. ja, die fingerprintreader zit er volgens mij wel in maar als ik het goed zie zit er nu ook zo'n spiegelende zwarte plastic rand rondom het toetsenbord en dat vind ik me toch lelijk. :r Je ziet het oa ook bij een aantal HP modellen.

• Stfnlln
Navraag heeft geleerd dat de GeForce 7600 256MB geen TurboCache heeft. Alleen de modellen met standaard 64 of 128MB, zoals de 7300 en 7400. Vandaar dat we dit hebben aangepast.

Met vriendelijke groet,

Jan Bax

• Aham brahmasmi
Compunologist schreef op donderdag 21 september 2006 @ 12:02:
[...]

maar als ik het goed zie zit er nu ook zo'n spiegelende zwarte plastic rand rondom het toetsenbord en dat vind ik me toch lelijk. :r Je ziet het oa ook bij een aantal HP modellen.
Dat is een koperen lijstje/rand om het toetsenbord. Kijk maar naar de foto's in deze review.

• Compunologist
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:36:
[...]
Dat is een koperen lijstje/rand om het toetsenbord. Kijk maar naar de foto's in deze review.
Dat koperen lijstje (is het echt koper? of alu?) is ok maar die foto bedoelde ik niet. Ik doelde op deze foto die er vanmorgen nog op stond bij de HEL80-231:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/compunologist/hel80vbi.jpg

offtopic:
(kan iemand mij trouwens vertellen waarom de thumbnail-functie van de UBB-codes op tweakers niet meer werkt? En die melding "(popups!)" staat er ook een beetje sullig/paniekerig bij :X ) Edit: OK, ik heb inmiddels begrepen dat er nogal wat irritant popups bij imageshack vandaan komen. Ik ga 's kijken of ik de plaatjes ergens anders kan hosten. :) Edit2: Done.

OK, vervolgens had men bij laptops4U één en ander aangepast en stond er deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/compunologist/hel80_vbi_2.jpg

(Toen kwam ook Stfnlln's reactie edit2)

De laptop van de review waar jij het over hebt is waarschijnlijk de HEL80-01

Ik vraag me nou alleen af als ik een HEL80-systeem zelf ga samenstellen welke behuizing daaromheen zit? Er staat dan dit plaatje bij:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/compunologist/hel80.jpg

maar wie weet wat je thuis aantreft? 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Compunologist op 21-09-2006 22:21 ]

• Stfnlln
ja ik vind het ook wel een beetje vaag allemaal van L4u, want die met dat koperen lijstje/randje om het toetsenbord is eigenlijk wel mooier.
maarja ik wacht nog maar ff tot maandag want dan zijn ze weer op voorraad, misschien hebben ze dan wel weer een ander plaatje :z

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:36

Wimo.

Shake and Bake!

Ben heel benieuwd wat de kwaliteit van deze generatie is. Dit gaat mijn 3e compal worden!

heb de kleine 14" broer besteld met T7200,2048, 120gb voor iets meer dan 1300 euro. Prijstechnisch kan het nergens beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:44
Misschien een beetje erg late reactie, maar ik heb het zo snel niet terug kunnen vinden:

Ik zie opmerkingen over het omgedraaid zitten van fn en ctrl.
Op mn werk kom ik echter regelmatig laptops tegen waarbij dit in het bios weer 'terug te draaien' is.
Zijn overigens geen compals, maar misschien wel omgelabelde compals.
Ik zou even alle bios menu's doorlopen om te kijken of het daar nog te draaien is mocht het irritant zijn!

• Jaap-Jan
Stfnlln schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:04:
ja ik vind het ook wel een beetje vaag allemaal van L4u, want die met dat koperen lijstje/randje om het toetsenbord is eigenlijk wel mooier.
maarja ik wacht nog maar ff tot maandag want dan zijn ze weer op voorraad, misschien hebben ze dan wel weer een ander plaatje :z
Die met de koperen rand is de Non-VBI versie, dus elke Compal HEL80 met WSXGA+ (=1680x1050)- resolutie komt met de koperen rand en de extra sneltoetsen.
whiteguy schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:01:
Misschien een beetje erg late reactie, maar ik heb het zo snel niet terug kunnen vinden:

Ik zie opmerkingen over het omgedraaid zitten van fn en ctrl.
Op mn werk kom ik echter regelmatig laptops tegen waarbij dit in het bios weer 'terug te draaien' is.
Zijn overigens geen compals, maar misschien wel omgelabelde compals.
Ik zou even alle bios menu's doorlopen om te kijken of het daar nog te draaien is mocht het irritant zijn!
Ik kan geen optie in het BIOS vinden, maar ik heb er persoonlijk geen last van, al kan ik het wel begrijpen dat weleens het verkeerde knopje wordt ingedrukt.

[ Voor 39% gewijzigd door Jaap-Jan op 23-09-2006 20:05 ]

• MarcoC
In de PCM (nieuwste geloof ik) staat een review over de Compal HEL-80 (VBI) met Core 2 Duo processor. Ze zijn er heel erg positief over, hij krijgt 4½ van de 5 bolletjes :+.

• chaosdescends
Japie_17 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 20:01:
[...]

Die met de koperen rand is de Non-VBI versie, dus elke Compal HEL80 met WSXGA+ (=1680x1050)- resolutie komt met de koperen rand en de extra sneltoetsen.

[...]
Ik kan geen optie in het BIOS vinden, maar ik heb er persoonlijk geen last van, al kan ik het wel begrijpen dat weleens het verkeerde knopje wordt ingedrukt.
Dit klopt volgens mij niet helemaal, ik heb namelijk een znote 2425w besteld(moet nog aankomen) en deze is 15.4" WXGA+ Glarescreen 1280x800 en heeft ook de kopere rand!! te zien in deze review: http://www.hardwarelabs.de/artikel.php?id=2791 ... ik heb al verschillende modellen gezien die heb wel hebben volgens mij verschilt het per leverancier/winkel.

[ Voor 12% gewijzigd door chaosdescends op 23-09-2006 20:17 ]

• radem205
chaosdescends schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 20:15:
[...]

Dit klopt volgens mij niet helemaal, ik heb namelijk een znote 2425w besteld(moet nog aankomen) en deze is 15.4" WXGA+ Glarescreen 1280x800 en heeft ook de kopere rand!! te zien in deze review: http://www.hardwarelabs.de/artikel.php?id=2791 ... ik heb al verschillende modellen gezien die heb wel hebben volgens mij verschilt het per leverancier/winkel.
Dit klopt! Er zijn ook non-VBI versies op de markt met de koperen rand en een glossy scherm van 1280x800. De non-VBI is te herkennen aan de koperen rand, dus in het algemeen niet aan het scherm.

Verwijderd

Wimo. schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:56:
Ben heel benieuwd wat de kwaliteit van deze generatie is. Dit gaat mijn 3e compal worden!

heb de kleine 14" broer besteld met T7200,2048, 120gb voor iets meer dan 1300 euro. Prijstechnisch kan het nergens beter :)
wow idd, voor die specs ben ik bij zowat elk configuratie rond de 1600 kwijt! Waar heb jij dat samengesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Aragorn .. die hebben hem ook voor een spotprijs. Ik heb windows en de wireless kaart wel laten droppen. Maar voor 35 euro heb je een intel wifi kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Waarom de WiFi eruit? Dat is echt zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Hieronder is het artikel in PCM te lezen waarbij de laptop HEL80 4,5 punten krijgt van de maximale 5 punten:

http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=1139

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

MarcoC schreef op zondag 24 september 2006 @ 03:15:
Waarom de WiFi eruit? Dat is echt zonde.
Omdat ik liever zelf een 200mw senao kaart neem dan de standaard intel wireless :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
De Compal HEL80 met WXGA scherm komt morgen binnen en de WSXGA+ pas eind deze week :(. Het duurt wel erg lang voordat ik 'm dan krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosdescends
radem205 schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:44:
De Compal HEL80 met WXGA scherm komt morgen binnen en de WSXGA+ pas eind deze week :(. Het duurt wel erg lang voordat ik 'm dan krijg :(
Waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Bij Laptops4u.nl. Ik heb 'm donderdag 14 september besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosdescends
radem205 schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:05:
Bij Laptops4u.nl. Ik heb 'm donderdag 14 september besteld.
Ik heb diezelfde dag bij zepto een laptop besteld(ook een compal) ik heb hem ook nog niet binnen maar hij komt als het goed is deze week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Bij laptops4u komen de laptops eind deze week binnen, maar dan moeten ze nog geassambleerd worden (dit zal wel niet zo lang duren). Dus dan zal ik de laptop zaterdag of maandag binnen krijgen denk ik :(. Duurt nog zo lang, kan niet wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
@radem205: assembleren en versturen gebeurt dezelfde dag (of de volgende dag als ze de barebones laat op de middag binnen zouden krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
graag bericht en eerste indruk van de mensen die vandaag/deze week een compal hebben gekocht bij laptops4u :)

• radem205
Als het goed is krijg ik de laptop a.s. vijdag of zaterdag. Dan zal ik ook ff een berichtje posten m.b.t. mijn ervaringen.

Verwijderd

Ik heb 2 weken geleden (Donderdag) deze laptop besteld bij laptops4u:

Asus S96J Duo Core S-ATA X1600 256MB 15.4TFT
Intel Dual Core T2400 (1.83Ghz; 2MB L2; 667Mhz FSB)
Harddisk 2.5" 100GB S-ATA 5400RPM
1024MB DDR2 667Mhz SODIMM
Intel PRO/Wireless Mini PCI 3945ABG
Kosten: €1.216,45 (incl. verzend)

Ik kreeg vervolgens de maandag erop bevestiging van betaling en het bericht dat de levering 6 tot 10 werkdagen zou duren.

Vandaag (woensdag) kreeg ik een mail dat ze na anderhalve week tijd er eens achtergekomen waren dat de laptop momenteel helemaal niet leverbaar te zijn (er schijnt een revisie te zijn). Als alternatief werd de Compal HEL80 met verder de zelfde specs aangeboden met €75,- korting. Stond verder niet bij om welke het nou precies ging, maar het lijkt me deze

Ik vraag me natuurlijk af of dit wel een goede deal is... Gaarne zie ik jullie mening(en) tegemoet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 00:48 ]

• Jaap-Jan
Ik kan zo wel een paar voor- en nadelen bedenken, maar ze zijn niet wereldschokkend :).

De S96J schijnt last te hebben van 'graininess' in het beeld (zie NotebookReview.com. Volgens mij is nog niet bekend of het nu in het scherm of de videokaart zit, maar dat zou je eventueel zelf uit kunnen zoeken.

De HEL80 heeft 1 USB- poort minder dan de S96J, de HEL80 heeft weer PCMCIA, voor de rest hebben ze allemaal dezelfde aansluitingen. (S-video, VGA, FireWire, Ethernet, Modem, PC Express Card).

Het grootste verschil is dan de videochip. De ATi Mobility Radeon X1600 en de nVidia Geforce Go 7600 presteren ongeveer gelijkwaardig, maar die eerste heeft wat nieuwere technieken aan boord en scoort ongeveer 80 punten meer in 3Dmark06 (1655 vs. 1735). Volgens mij zijn er ook wel reviews on-line te vinden met vergelijkingen van beide chips. Normaal gesproken scoort de Go 7600 iets beter in 3DMark06, maar hij is lichtelijk ondergeklokt door Compal.

Qua specs kun je met beide laptops eigenlijk niet fout gaan. De kwaliteit van beide laptops is ook wel in orde. Het zal dus echt moeten gaan om het uiterlijk, de naam en natuurlijk de betrouwbaarheidsstatistieken. Over die laatste kan ik zelf geen uitspraken doen, dat zal je zelf moeten nakijken. Op NotebookReview.com loopt ook een draadje over de HEL80, dus daar zou je nog even kunnen rondneuzen om te kijken of er ook mensen met problemen zijn.

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Stfnlln schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 22:36:
graag bericht en eerste indruk van de mensen die vandaag/deze week een compal hebben gekocht bij laptops4u :)
Ik heb hem gisteren binnengekregen.
De bekende speling op het toetsenbord is idd aanwezig, maar daar stoor ik me niet aan :) Verder nog niet heel veel mee gedaan, een beetje windows en software geinstalleerd :P

Maar er is wel 1 ding wat ik me afvraag: Kan dat installeren van die drivers niet makkelijker? En ik heb nog een unknown device in mijn device manager staan, geen idee wat dat is...
Ik wilde eerst de laatste nvidia drivers van internet pakken voor de geforce 7600 go,maar welke versie ik ook pakte van de nvidia site, hij kon bij de installatie niet vinden dat ik compatible hardware aan boord had :{
Dus de versie van de cd maar gepakt. Die deed het wel gelijk.

Verwijderd

Die S96j heb ik een maand geleden besteld, en gisteren kreeg ik ook een mailtje dat die werden teruggehaald voor een revisie. Hij wordt compatible met de core 2 duo.

Nu kreeg ik een aanbod om een Compal HEL-80 van dezelfde specs, maar dan een gforce en een core 2 duo voor dezelfde prijs. Dit klinkt erg goed, en ga ik ook mee akkoord als ik de definitieve specs weet :)

• Jaap-Jan
Glacier schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:05:
[...]

Ik heb hem gisteren binnengekregen.
De bekende speling op het toetsenbord is idd aanwezig, maar daar stoor ik me niet aan :) Verder nog niet heel veel mee gedaan, een beetje windows en software geinstalleerd :P
Daar heb ik inderdaad ook iets last van, maar niet storend.
Maar er is wel 1 ding wat ik me afvraag: Kan dat installeren van die drivers niet makkelijker? En ik heb nog een unknown device in mijn device manager staan, geen idee wat dat is...
Ik wilde eerst de laatste nvidia drivers van internet pakken voor de geforce 7600 go,maar welke versie ik ook pakte van de nvidia site, hij kon bij de installatie niet vinden dat ik compatible hardware aan boord had :{
Bij mij is ook de nVidia driver van de driverCD de enige die werkt, de hardwarecontrole op de drivers is erg streng, maar het schijnt dat dat aangepakt wordt.

Welke drivers heb je allemaal. Ik heb moeten installeren:
• Audio & Modem (Realtek ALC883)
• Bluetooth (Broadcom BCM2045)
• Cardreader & PC Express (ENE)
• Ethernet (Realtek RTL8111)
• Fingerprint scanner (AES2501)
• TV- tuner (FlyTV Express mini DVB-T Hybrid)
• TPM- module
• Webcam
• Wireless

[ Voor 78% gewijzigd door Jaap-Jan op 28-09-2006 10:03 ]

• Stfnlln
Glacier schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:05:
[...]

geen idee wat het kan zijn, maar kun je 'm nu niet updaten, nadat de cd-versieje videokaart wel heeft herkend? wat heb je d'r precies allemaal bij gekregen? Alleen een cd met allemaal drivers?

• Jaap-Jan
Stfnlln schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:03:
[...]

geen idee wat het kan zijn, maar kun je 'm nu niet updaten, nadat de cd-versieje videokaart wel heeft herkend? wat heb je d'r precies allemaal bij gekregen? Alleen een cd met allemaal drivers?
Nee, dat wil niet, want de nVidia- installers controleren zelf of er compatibele hardware is voor de driver die je wilt installeren. :X

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste