[WMP error 8007007E]'Kan opgegeven module niet vinden'

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 13:11
Sinds een paar weken kan ik bepaalde bestanden niet meer afspelen met WMP(10). Bij .wmv en .wma krijg ik de melding 'Kan opgegeven module niet vinden' en als ik dan op 'Help op het web' klik, kom ik hier terecht Klik
Het gaat hier dus om error 8007007E.
Als ik .avi of .mpg wil afspelen gaat WMP op zoek naar een codec en na een paar pogingen krijg ik 'fout tijdens downloaden van codec' te zien en vervolgens wordt het bestand zonder geluid afgespeeld.
Ik heb even gegoogled op deze error en heb uitgevonden dat dit een niet zo veel voorkomend probleem is wat geen vaste oplossing heeft. Het kan bv. aan je geluidskaartdrivers, videodrivers of DirectX liggen.

hier wordt geopperd om het bestand quartz.dll ergens te downloaden en opnieuw in oa de system en system32 map te zetten. In system lukt dat, in system32 krijg ik de melding dat het bestand in gebruik is, ook als ik geen programma's heb draaien. Deze oplossing hielp niet.

De drivers van mijn soundchip (onboard op Asus A7N8X-E Deluxe (nforce 2 soundstorm)) heb ik opnieuw geinstalleerd (eerst verwijderd) maar dat hielp niet.

De bestanden afspelen met andere programma's gaat wel gewoon goed. Videobestanden speel ik af met VLC en geluidsbestanden met Winamp. Het enige irritante is dat video's op webpagina's bekijken nu niet meer gaat omdat daar standaard WMP voor gebruikt wordt. Daar krijg ik geen foutmeldingen, maar er wordt gewoon niks afgespeeld.

Ik heb geen codecpacks geinstalleerd.

Filmpjes bij sites met een eigen player (Youtube, Google Video) werken perfect.

Wie heeft er nog een idee?

• Bramm
even een kleine kick, heeft er iemand een idee?

• Bramm
nog maar een kickje :)
toevoeging: elevator, dit probleem staat los van het probleem met m'n toetsenbord (deze: [Logitech Media Keyboard]Kan setpoint niet installeren)

[ Voor 79% gewijzigd door Bramm op 15-10-2006 21:59 ]

• Bramm
hier ook maar een kickje