[Logitech Media Keyboard]Kan setpoint niet installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 12:04
Ik heb eergister windows XP Home opnieuw geinstalleerd op mijn pc. Alles verloopt vlekkeloos totdat ik de setpoint drivers voor mijn Logitech Media Keyboard wil installeren. Het gaat om versie 310 die men hier kan downloaden. Als ik de software wil installeren gaat het goed totdat het echte installeren zou beginnen. Dan sluit mijn pc namelijk zomaar af en start opnieuw op. Als ik daarna kijk is er niks geinstalleerd. Windows herkend mijn toetsenbord dan ook als gewoon standaardtoetsenbord waardoor ik de speciale functietoetsen en audiobedieningstoetsen niet kan gebruiken.
Volgens iemand op deze site ligt het aan het volgende:
Remember, to install these drivers you need to ensure the HID Input Service is running before the install so that it can remove and then re-detect the mouse/kboard drivers.

If you don't do this then the install will fail towards the end and automatically reboot your PC.
Ik hen eens gegoogled op dit proces, maar ik kom er niet echt uit hoe ik dit moet oplossen. Weet iemand dat wel?

• Bramm
kickerdekick :)

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06-2025
Ik zit hier met precies het zelfde probleem. Ik heb ook ff de 301 drivers via de meuktracer geprobeerd, maar die geeft aan het einde een foutmelding die ook betrekking heeft over dat re-detect

[ Voor 8% gewijzigd door rkrythe op 12-10-2006 21:38 ]

Flickr

• rkrythe
het is dus wel een bekend probleem aangezien logitech al weet wat de oorzaak is.
Maar heeft iemand een oplossing?

Flickr

• Bramm
Ik denk dat ik zelf een oplossing gevonden heb, maar ik kan 'm niet uittesten omdat ik tot zondagavond bij mijn ouders ben. Hier komt 'ie:
Klik op start -> uitvoeren. Typ services.msc en druk op enter.
Je krijgt een lijst met Services die lopen. In de lijst staat (bij XP NL) de service 'Apparaattoegang via menselijke interface'. Als het goed is staat bij de kolom 'status' niks en bij de kolom daarnaast ('opstarttype') 'uitgeschakeld'.
Links van de naam van deze service staat 'De service starten'. Klik op starten.
Dan even de computer opnieuw opstarten en nogmaals proberen setpoint te installeren.
Post daarna ff je resultaat aub!

• rkrythe
bij mij was de service al gestart, dus heb ik hem gereset en dat heeft gewerkt :)
heel erg bedankt voor je tip! en suc6 ermee

Flickr

• Bramm
mooi dan ga ik dat overmorgen ook doen! :)

• Bramm
laat maar

[ Voor 95% gewijzigd door Bramm op 15-10-2006 21:54 ]

• Bramm
Als ik de service probeer te starten, krijg ik de volgende foutmelding:
Fout 126: Kan opgegeven module niet vinden
Ik krijg een beetje het idee dat er iets mis is met één van de basisbestanden van windows door het googlen wat ik heb gedaan.
Een oplossing die wordt aangedragen is het verwijderen en herinstalleren van SP2 maar op mijn windowsDVD staat SP2 er bij in gebakken, dus die kan ik volgens mij niet verwijderen. Ook wordt geopperd om op te starten van de windowsDVD en te kiezen voor Herstel. Maar dan wordt om het administrator password gevraagd, maar als ik het password van mijn account (de enige op deze pc) intyp krijg ik te zien dat dat niet klopt. Moet ik hiervoor speciaal een account aanmaken dat 'administrator' heet?
Heeft er iemand nog een andere oplossing?

• Bramm
kickje, heb 't probleem nog niet kunnen oplossen :(

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01 19:18
als je geen w8woord hebt ingesteld.. is dat altijd leeg.. kan je gewoon bevestigen met enter. vanaf daar kan je dan je herstel in.. bij 99 van de 100 mensen is het Administrator wachtwoord leeg.
en wat gebeurt er als je in veilige modus start? kan je dan wel de mogelijkheid krijgen om hem te installeren?

zo nee, verwijder dan alle drivers van die logitech. dus ook de fysieke map verwijderen daarne rebooten. en dan kijken of het allemaal wel kan..

• Bramm
adslfreak schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:43:
als je geen w8woord hebt ingesteld.. is dat altijd leeg.. kan je gewoon bevestigen met enter. vanaf daar kan je dan je herstel in.. bij 99 van de 100 mensen is het Administrator wachtwoord leeg.
en wat gebeurt er als je in veilige modus start? kan je dan wel de mogelijkheid krijgen om hem te installeren?

zo nee, verwijder dan alle drivers van die logitech. dus ook de fysieke map verwijderen daarne rebooten. en dan kijken of het allemaal wel kan..
Het de-installeren van m'n Mouseware drivers werkte! Thanks!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Logitech maakt goede spullen, maar software ...

Setpoint crashed vaak gewoon random als ik mn pc opstart "kon programma niet laden" of "is niet correct geïnstalled en sluit af" of "screw you im going home" weet ik het.

Al meerdere malen geïnstalled op 2 computers, met Home en Pro, andere mappen geprobeerd, registers schoongemaakt, niets werkt. Mijn MX3000 en MX3100 zijn hele gave sets, maar ik heb een hekel aan de software :) .

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1