Artifacts op 1900xtx

Pagina: 1
Acties:

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-07 14:15
Ik heb een Sapphire 1900xtx die last heeft van artifacts. In BF2 viel mij het de eerste keer op, en met het draaien van bepaalde tests in 3dmark06. De kaart is niet geoc'ed.

Ondertussen heb ik naast de 6.8 catalysts ook de 6.7 omega drivers geprobeerd met spijtig genoeg hetzelfde resultaat. Zou dit probleem hardwarematig zijn en zou ik de kaart dus moeten omruilen ?

Onderstaande foto's zijn zonder en met AA ingeschakeld.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/h8bal/allerlei/gt1_2095.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/h8bal/allerlei/gt1_2095%20(2).JPG

Verwijderd

Je zou zeggen dat het geheugen van je kaart brak is, maar het kan ook aan je voeding liggen. Miscchien even wat meer posten over je specs. en wat je al allemaal geprobeerd hebt :)

• h8bal
Specs:
Core 2 Duo 6600
Gigabyte GA-965P-DQ6
2048 MB GeIL PC2-6400 800MHz DDR2
Sapphire 1900xtx
Antec SmartPower 2.0 400Watt

Ik was ook even aan het twijfelen aan de voeding, maar zou dan het probleem zich ook voordoen bij bovenstaande image ? Dus bij het genereren van een losse afbeelding (dit is de image quality test, dus maar 1 afbeelding ipv een filmpje) ?

Systeem is volledig standaard zowel graka als CPU zijn niet oc'ed

[ Voor 18% gewijzigd door h8bal op 17-09-2006 14:49 ]

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-05 16:19
Haal er eens een Gig geheugen uit en koppel je dvd/cd lezers/writers los. Zoveel mogelijk afkoppelen en dan nog eens 3dmark draaien. Zou je voeding kunnen zijn, zo kom je er snel genoeg achter denk ik.

Verwijderd

Een dvd speler die Idle staat verbruikt amper wat. tevens een extra reepje zal ook niet echt veel uitmaken.
Ondertussen heb ik naast de 6.8 catalysts ook de 6.7 omega drivers geprobeerd met spijtig genoeg hetzelfde resultaat. Zou dit probleem hardwarematig zijn en zou ik de kaart dus moeten omruilen ?
Die kans is groot dat de kaart hardwarematig stuk is. wat het ook kan zijn is dat je te weinig airflow in je kast hebt, en de kaart bij belasting goed te duren krijgt met de temperatuur. Schuif daarom de zijkant ook even open, dat kan zo'n 10 graden casetemp schelen. :) Success.

• h8bal
Net even de bijgeleverde stekker van de graka geprobeerd ipv de rechstreekse aansluiting op de voeding. Geen verschil.

Temperatuur lijkt me geen probleem. Case staat momenteel open en terwijl ik vorige image maakte was ge gpu maar rond de 55°C.

Morgen even van m'n werk een andere voeding proberen, maar ik denk dat dit kaartje terug naar afzender gaat :)

Verwijderd

Voodat je hem terug zend: check even met een klein schroevendraaiertje of de koeler wel vast genoeg zit.

blokjes is meestal geheugen dat te warm wordt.
Wat je even moet doen is de koeler iets strakker aandraaien. Verlies je geen garantie mee, en is save te doen. Je voelt vanzelf of de schroefjes al goed genoeg vastgedraaid zaten.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 15:11 ]

Verwijderd

Ook al is je kaart niet te warm, maar probeer em is onder te klocken ;)

• h8bal
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:52:
Ook al is je kaart niet te warm, maar probeer em is onder te klocken ;)
Heb eigenlijk niet veel zin om daaraan te beginnen. Ik heb vrij veel betaald voor dat kaartje, dus ik verw8 dat het op stock zou werken.

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 14:59
GEwoon terugsturen de boel.

• h8bal
Eindelijk de nieuw kaart gekregen en nu werkt het prima.

Alleen vind ik 6400 punten in 3DMark06 aan de magere kant, niet ?

Verwijderd

h8bal schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:21:
[...]

Eindelijk de nieuw kaart gekregen en nu werkt het prima.

Alleen vind ik 6400 punten in 3DMark06 aan de magere kant, niet ?
Uhmmm zeker niet, 6400 is een nette score :)

• h8bal
Het bizarre is dat mijn cpu score bijna 200 punten beter was toen m'n 800XT erin zat (als depannage terwijl de 1900xtx omgeruild werd). Die 2 dingen zouden toch niets met elkaar te maken mogen hebben ?

• imagica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05 12:45
Ik heb hetzelfde met mijn Sapphire X1900 XT gehad, deze is inmiddels al 7 weken weg voor 'reparatie' (koop denk ik niets meer via webwinkels waar je alleen via een webpagina kunt communiceren, ik ga wel weer naar een gewone winkel, lekker face-2-face) ...

Het probleem ontdekte ik vlak voor de zomer zo warm werd tijdens het spelen van CoD2, deze kreeg na luttele seconden dit probleem, inclusief zwaar uitgetrokken triangles over het scherm... als de temp daalde onder de 65 graden was het weer weg .... het begon eingelijk al eerder, met video's kijken verticale strepen over het beeld in de vorm van vaak groene blokjes ... in het begin gingen deze nog weg, maar later ook niet meer .... geprobeert extra koeling, underclocken etc, maar de problemen komen na verloop van tijd steeds eerder voor op lagere temperaturen .... dus als je nog garantie hebt zoals ik had , breng hem dan asap terug en hoop dat je gelijk een nieuwe terugkrijgt ... ik zit dus al 7 weken te wachten op antwoord wat er nu gaat gebeuren ... vooralsnog ligt ie bij sapphire voor onderzoek en moet men wachten tot ze bericht krijgen van sapphire...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:36:
[...]

Uhmmm zeker niet, 6400 is een nette score :)
idd 6400 is een nette eind score, alleen valt er moeilijk te zeggen of je deze score nu voornamelijk hebt gehaald door de hele snelle cpu, of de grafische kaart. (dit kan voor spellen wel gaan uitmaken)
Volgens mij zit dit wel snor. met een "langzamere 4400+ van amd haal ik 5950 op een 1900xt. komt aardig overeen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 13:13 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-07 13:01

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

6500 is blijkbaar dus heel mooi voor 3dmark2006 maar kan t niet zo zijn dat je met je x800 kaartje 3dmark2005 heb zitten testen want daar is 6000-6500 normaal voor een x800xt.. :/

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:37

westergas

rikkie_pc

Ik weet niet hoor maar volgens mij gaan die dingen veel te vaak stuk. ik heb toevallig ook een draadje lopen hiet op GOT met ongeveer hetzelfde probleem.

Sapphire X1900XT kapot?

Dit was dus mooi mijn eerste en laatste ATI kaart want met NVidia heb ik nooit zoiets meegemaakt.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde probleem met mijn x1900xt alleen zijn de artifact´s blauw ipv rood. niets aan te doen ik heb hem gisteren rma gestuurd ik hoop niet dat het zo lang gaat duren :'(

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Hallo,

Ik heb hier ook een X1900XTX (Sapphire) welke nog wel prima werkt. Ik maak me soms wel zorgen over de hoge temperaturen. Zo is 90 graden C stressed geen uitzondering, eerder regel. Deze temperatuur haal ik op de mosfets en de core, het gDDR3 geheugen wordt nooit warmer dan 76 graden.

Mijn vader is radioamateur/hobbyist, en hij weet ook veel af van elektrische circuits en printplaten. Volgens mijn vader zijn mosfet's gespecificeerd voor maximaal 100 graden. Ik kan me best voorstellen dat ik op een warme zomerdag die 100 graden wel kan halen op mijn videokaart.

Het probleem is dat ik mijn garantie wil behouden, en ik dus niet veel aan de koeling kan veranderen. Ik zou nog een extra casefan kunnen plaatsen, maar dat helpt hooguit 5-10 graden.

[ Voor 3% gewijzigd door frankknopers op 04-10-2006 07:50 ]

Goud is geen geld

• h8bal
sain onez schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:32:
6500 is blijkbaar dus heel mooi voor 3dmark2006 maar kan t niet zo zijn dat je met je x800 kaartje 3dmark2005 heb zitten testen want daar is 6000-6500 normaal voor een x800xt.. :/
Even verduidelijken:

Ik had oorspronkelijk een 3Dmark06 van +-6300 met de "defecte" kaart.

Terwijl de kaart opgestuurd was ter vervanging heb ik een 800XT geplaatst die ik nog had liggen. In dezelfde week heb ik de cpu lichtjes opgeschroefd (ipv 9*266mhz naar 9*300) en toen scoorde ik met 3dmark06 300 punten meer op de cpu test (wel geen volledige score aangezien niet alle testen ondersteund zijn op die kaart). Dus verwachtte ik een score van minstens 6600 met de nieuwe kaart, maar die bleek iets lager te scoren op de graka testen dan de eerste "foutieve" kaart.
Pagina: 1