Hey,
Het is een redelijk lang verhaal maar ik zal proberen om het kort te houden.
Mijn master schijf waar windows op stond kreeg SMART failures.
Gewoon slijtage ding was 5-6 jaar oud, niets aan te doen.
Ik kon gelukkig nog een image maken van de schijf alleen had ik toen in windows al een paar rare klachten.
Als ik in outlook express zit en ik probeer een mail te verplaatsen of te verwijderen dan hangt mijn systeem een paar seconden en vervolgens start hij opnieuw op.
Soms zie ik nog net even een Blue screen knipperen maar dat is 1 op de 10 keer.
Ik heb dus een nieuwe schijf gekocht (Maxtor Diamondmax 17, 160GB, 7200RPM, ATA133) en de image terug gezet en de windows installatie lijkt echter perfect te werken.
Echter is dezelfde klacht in outlook express er nog steeds.
Ik heb met een los programma genaamd DBX Xtractor alle emails uit outlook express gehaald en die werken allemaal gewoon.
Maar zou het kunnen zijn dat de gecomprimeerde files die mijn mails bewaren corrupt zijn geraakt?
Het verzenden en ontvangen van e-mails gaat prima.
Het verplaatsen en/of verwijderen geeft echter bijna altijd problemen.
Ik heb al een paar dingen gedaan die de schijf redelijk intensief belasten zoals volledige harddisk scans en het opruimen van de schijf.
Hierbij blijft de schijf gewoon werken wat zou betekenen dat hij fysiek gewoon in orde is.
Ik hoop dat iemand misschien ervaring heeft met deze klacht en mij hierbij wellicht wat hints zou kunnen geven.
En begin AUB niet meteen te zeuren "Nieuwe windows install".
Het is een redelijk lang verhaal maar ik zal proberen om het kort te houden.
Mijn master schijf waar windows op stond kreeg SMART failures.
Gewoon slijtage ding was 5-6 jaar oud, niets aan te doen.
Ik kon gelukkig nog een image maken van de schijf alleen had ik toen in windows al een paar rare klachten.
Als ik in outlook express zit en ik probeer een mail te verplaatsen of te verwijderen dan hangt mijn systeem een paar seconden en vervolgens start hij opnieuw op.
Soms zie ik nog net even een Blue screen knipperen maar dat is 1 op de 10 keer.
Ik heb dus een nieuwe schijf gekocht (Maxtor Diamondmax 17, 160GB, 7200RPM, ATA133) en de image terug gezet en de windows installatie lijkt echter perfect te werken.
Echter is dezelfde klacht in outlook express er nog steeds.
Ik heb met een los programma genaamd DBX Xtractor alle emails uit outlook express gehaald en die werken allemaal gewoon.
Maar zou het kunnen zijn dat de gecomprimeerde files die mijn mails bewaren corrupt zijn geraakt?
Het verzenden en ontvangen van e-mails gaat prima.
Het verplaatsen en/of verwijderen geeft echter bijna altijd problemen.
Ik heb al een paar dingen gedaan die de schijf redelijk intensief belasten zoals volledige harddisk scans en het opruimen van de schijf.
Hierbij blijft de schijf gewoon werken wat zou betekenen dat hij fysiek gewoon in orde is.
Ik hoop dat iemand misschien ervaring heeft met deze klacht en mij hierbij wellicht wat hints zou kunnen geven.
En begin AUB niet meteen te zeuren "Nieuwe windows install".
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!