E6700 wordt 6500 graden

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Psychoray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 21:17
Hoi! Ik heb gisteren mijn nieuwe systeempje binnen gekregen en het is me nu al 6 keer vastgelopen op willekeurige momenten (reageert helemaal niet meer, maar geen bsod), dus ik ging maar even een cpu stresstest doen...

Nu wordt m'n cpu 66 graden! En dat met een scythe ninja... kan het zijn dat ik een 'defecte' cpu heb of zou dat niet kunnen? (Zo niet: dan denk ik dat ik er teveel koelpasta op heb gedaan, ook al lijkt me dat onwaarschijnlijk.)

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:45

aerofreak

Steve Jobs

check de titel >:)

maar volgens mij kan de cpu 66 graden dat toch gewoon hebben of zie ik dat verkeerd dus er zit waarschijnlijk ergens anders iets verkeerd mobo ofzo

[ Voor 85% gewijzigd door aerofreak op 16-09-2006 21:51 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De koelpasta moet nog even inbraden, dus die zal later z'n werk beter doen. Als er teveel op zit is de boel ook al weer een beetje warmer. Als je AS5 gebruikt hebt, moet er echt maar een rijstkorrel op.

Weet je ook zeker dat je je koeler goed gemonteerd hebt, dat de fan die erop zit draait, en dat de airflow van je kast een beetje in orde is?
Zijn we postcount aan 't krikken ofzo? 8)7

Aangezien wij hier gekomen zijn door op die titel te kliken is het niet onwaarschijnlijk dat wij 'm ook gezien hebben.. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door TheZeroorez op 16-09-2006 21:51 ]

Verwijderd

6500 graden, zo hé, dat is niet misselijk. wat is dat voor koelpasta die je gebruikt?

Verwijderd

Zoek eens wat meer op dit forum. Er zijn meer gebruikers die een hoge temperatuur claimen. Als je die topics leest dan lees je ook dat van sommige de IHS niet goed is. En heb je de fan op de scythe ninja al wat hoger ingesteld? En voel eens aan de heatsink.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb net een e6600, met een scythe ninja. Ik verwachte dat die scythe de proc lekker koel ging houden maar dat gebeurde dus niet. Ik heb vandaag gechecked en het blijkt bij mij dat de heatspreader van m'n conroe niet goed contact maakt met het koelblok. Zeer slecht zelfs. Ik had er eerst een mooi dun laagje AS3 opgesmeerd, maar dat had dus geen zin omdat bepaalde delen gewoon geen contact maken. Nu heb ik er daarna veels te veel AS3 opgesmeerd (lees, een laagje en 5 druppels), en nu zijn mijn temperaturen dus een stuk lager. Maar dat moet dus veel lager kunnen als de heatspreader vlakker zou zijn. Je kan ook de Ninja verdenken, maar er zijn wel meer mensen die het idee hebben dat hun c2d te warm wordt.

gladiool in "Core 2 Duo IHS (Intel Heat Spreader) pro..."

dus, maakt de koeler goed contact met de heatspreader?

specs

• Psychoray
Hmmm... beetje foute topictitel ja :P

Heatsink voelt koel aan, en de fan draait op volle toeren. Airflow is redelijk goed lijkt me... 3 120mm fans in de kast. Ik heb er AS5 tussen zitten en misschien zelfs nog minder dan een rijstkorrel er op.

Kan best zijn dus dat ik dus ook een een CPU heb met een niet zo'n fijne IHS...

Ik zal even proberen of meer koelpasta helpt

Btw: Nu ik toch een topic open heb... weet iemand mss wat die vastlopers zou kunnen veroorzaken?

Specs:
Alles zit in een CM Stacker STC-101
Asus P5W DH Deluxe
2GB PC5400 Kingston
Seasonic 430 Watt PSU
Nvidia 7300 (Temp kaartje :P)
Seagate 7200.10 320 GB

UT2004 kan ik gewoon spelen zonder een crash, intens cpu gebruik dmv een stress test veroorzaakt ook niets. Wat ik wel zeker weet is als ik een film kijk met de x264 codec (in MPC) en tegelijkertijd bestanden kopieer over het netwerk loopt de PC vast na zo'n 4 minuten. (Alleen met x264 codec) Maar als ik alleen bestanden kopieer of alleen de film kijk gebeurt er niets.

Verwijderd

De cpu is wel warm maar zo overdreven vind ik het persoonlijk want het is onder full load neem ik aan vanwege de stresstest. dus ik zou je eigenlijk geen zorger maken over de temperatuur. missschien kan je eens ondervolten?

Ik heb vaak zo een lijstje van dingen die ik doe als er iets mis gaat met een pc ik zou deze dingen proberen allemaal die ik hieronder neer type.

Mijn bios eens ressetten.
indien dit niet werkt:
codec deinstalleren en opnieuw installeren.
indien dit niet werkt:
eens een andere codec proberen.
indien dit niet werkt:
Het ondervolten wat je in het begin van de post leest kan missschien ook aan het probleem liggen dat hij over of ondervolt is de cpu.

verder kan ik niets bedenken op het moment als ik iets kan bedenken post ik het nog ;)

• Psychoray
Codec al eens geprobeerd, heeft niet geholpen
BIOS reset ook al een keer gedaan (zal nog even een BIOS update draaien)
CPU onder/overvolt lijkt me vreemd... maar ik zal eens kijken :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Overvolt is inderdaad een beetje vreemd in dit geval, de CPU wordt daar namelijk alleen maar warmer van.. ;)

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

never mind. Antwoord al gevonden!

[ Voor 87% gewijzigd door Tallguy op 18-09-2006 21:07 ]

specs | 3360wP met SE3000

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit forum gaat niet over cooling. Kijk eens rond in Tweaking & Cooling Algemeen. Zie ook de PMG FAQ » Hoe warm mag mijn CPU worden? Dit topic gaat in ieder geval dicht omdat de antwoorden gewoon in de eerder genoemde FAQ en die van TCA staan :) Neem verder eens de Algemene gedragsregels (Netiquette) door voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.