Toon posts:

laptop core 2 duo 2GB ram en 240 GB raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Tof dat ik dit forum heb gevonden, waarschijnlijk de beste plek voor mijn vraag.

Ik wil een laptop aanschaffen voor audioproductie en bewerking. Nu betekend dat veel ram snelle cpu en snelle HD en zoveel mogelijk cache denk ik. grafische kaart is minder belangrijk.

Mijn ideale laptop:

core 2 duo met 4mb cache

raid 0 HDs totaal 200 GB of meer

2 GB ram of meer, liefst makkelijk uit te breiden naar 4 GB

15,4" of 17" breedbeeld

stabiel systeem en degelijke behuizing (acer valt af denk ik) Zal de laptop voor live optredens gebruiken dus betrouwbaarheid is van belang.

Dit zijn de belangrijkste eisen.

Nu ben ik het volgende tegengekomen:

Uitgebreide Specificaties van Fujitsu Siemens Amilo Xi1546 + Extra 1024MB( NDL-101102-003-1024) :

Beeldscherm 17" TFT WXGA, 1440 x 900
Processor Intel Core 2 Duo T5600 1.83GHz
Cache geheugen 2MB
Intern geheugen 2x1024 MB DDR II 533Mhz
Vaste schijf 2 x 120 GB SATA (5400rpm)
RAID Technologie:
- RAID Off (twee fysieke schijven)
- RAID 0 (betere prestaties)
- RAID 1 (perfecte beveiliging van gegevens)
Videokaart ATI Mobility X1800
Videogeheugen 256MB
luidsprekers 2 interne stereo speakers & Subwoofer
Muis Touchpad
uitbreidingssloten ExpressCard slot
USB 2.0 4x
Firewire IEEE 1394
TV-Aansluiting S-Video Out / DVI
Cardreader SD / MS / MMC / MSPRO
Drive Double Layer DVD +/-R +/-RW
Audio Azalia Codec (7.1 SPDIF)
Modem 56kbps
Netwerk 10/100/1000 Mbps LAN
Wireless Lan 802.11 a/b/g
Accu Li-Ion
Besturingssysteem MS Windows XP Media Center Edition NL
Overige software MS Works 8.0 NL
Power DVD (2-channel sound)
Nero
Easy Guide On-Line user Documentation
Norton Internet security 2005 (90 dagen)
Adobe Acrobat Reader

Extra's Protection Bag
DVI-I / CRT adapter
Remote Control
Afmeting 408mm x 289mm x 25.1-41.6mm
1 jaar collect & return, 1 jaar telefonische helpdesk

Hoe staat fujitsu siemens bekend wat betrefd degelijkheid en betrouwbaarheid?

Liever heb ik een core 2 duo met 4mb cache en wat sneller geheugen in plaats van een vette grafische kaart en een 17"scherm.

Zijn er alternatieven in dezelfde prijsklasse (1500 ex btw)?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten

Just

Verwijderd

Let er wel op dat geluidskaarten meestal onboard zijn.
Je kan kijken naar de Audigy ZS 2 voor de notebook.

Ik zou ook kijken naar een notebook met 7200 Rpm schijven kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je antwoord,

Geluidskaart is niet van belang, heb een m-audio externe geluidskaart die via usb 2 op de laptop gaat.

Wat betreft de 7200 HD's, 2 maal 120 GB 5400 is sneller dan een 7200 HD neem ik aan of niet?

Heb je een alternatief voor de siemens dan?

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 21:01:
Dank voor je antwoord,

Geluidskaart is niet van belang, heb een m-audio externe geluidskaart die via usb 2 op de laptop gaat.

Wat betreft de 7200 HD's, 2 maal 120 GB 5400 is sneller dan een 7200 HD neem ik aan of niet?

Heb je een alternatief voor de siemens dan?
Ja en nee. Een 2x120GB (5400rpm) in raid 0 zal een veel hogere datadoorvoersnelheid hebben dan een enkele 7200rpm schijf. De accesstime daarentegen zal hoger liggen op de 5400 rpm schijven. De schijfkoppen moeten immers langer wachten voordat de schijf weer een rondje heeft gemaakt. :P

Het beste wat je momenteel in een laptop kunt zetten is denk ik 2x100GB op 7200rpm. In real life zul je de lagere accesstime meer merken (in positieve zin) dan de hoge doorvoersnelheid.

Lagere accesstimes zorgen dat bestanden sneller gevonden worden, het systeem voelt daardoor een stuk responsiever.

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke, dat klinkt logisch over die acces time.

Maar is er een laptop die 2x 100GB 7200 HDs heeft en in mijn prijsklasse zit dan? Het is me toch te doen een goede laptop te vinden die zoveel mogelijk bied voor 1500 ex. vandaar dit topic. :*)

Verwijderd

Je wil veel voor weinig geld, die 2 gaan niet samen :) Wat ik zelf heb, voor soortgelijke doeleinden is deze, Acer 9800 serie :

http://www.acer.nl/acereu...=Nederland&crc=3206133176

Alles zit erin, erop en eraan. Heb zelf de standaard schijf vervangen door 2 7200 schijven en in raid staan. Heb er zelf een mooie koffer om heen gebouwd van hout en alu en mooi bekleed met schokbestendig materiaal. De laptop zelf is stevig gebouwd.

Hij is overigens te krijgen voor minder dan op de website staat vermeld, kwestie van pricewatch survey of rondkijken op het net. Vind het een goeie laptop en werkt perfect en snel. Voor live optredens is een groot scherm lekker werken, vind persoonlijk 17 inch wat te klein. Met CS Source, even als voorbeeld, haal ik 60fps konstant, zware settings. Afijn, kijk maar de specs. of het wat voor je is. Ook hebben ze mooie 17 inch modellen als je dat toch liever prefereert. En Acer is marktleider in de laptop verkoop, al jaren. De problemen van het verleden zijn niet meer aan de orde. Als er al wat mee is heb je hem meestal binnen een week terug, gezien de ervaringen hier op het forum.

Succes met je keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Zoek toch een laptop met een core 2 duo om zijn 64 bits ondersteuning die in de toekomst wel van pas zal komen met nieuwe windows versies.

Heb ook niet echt goede dingen over acer gehoord, over slechte service en scheurende behuizingen ennzo.

Wel leuk dat je je eigen flightcases om je laptop bouwt!

succes met je muziek

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
Heb je bijvoorbeeld als een gekeken naar een barebone? Makkelijk mee te nemen, en denk ik goedkoper met veel meer performance.

Verwijderd

Topicstarter
Barebone is zelf samenstellen toch? Waar kan ik dat doen en hoe weet ik dat ze goede componenten gebruiken?

Enkele voorbeelden van sites waar ik m'n eigen laptop kan samenstellen?

• hello_moto
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 23:12:
Barebone is zelf samenstellen toch? Waar kan ik dat doen en hoe weet ik dat ze goede componenten gebruiken?

Enkele voorbeelden van sites waar ik m'n eigen laptop kan samenstellen?
Ik bedoel geen laptop, maar dit: Afbeeldingslocatie: http://www.sg.hu/kep/2003_09/0929kisgep14.jpg

Je kan bijvoorbeeld een core 2 duo barebone kopen. Hier zou je eens kunnen kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door hello_moto op 16-09-2006 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
oh ok, maar dat is niet echt praktisch voor het meenemen, apart scherm en toetsenbord enzo. Heb al zoveel wat mee moet ;)

Heb wel even gekeken, en inderdaar relatief goedkoop en handig dat je het zelf kan samenstellen.

• hello_moto
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 23:31:
oh ok, maar dat is niet echt praktisch voor het meenemen, apart scherm en toetsenbord enzo. Heb al zoveel wat mee moet ;)

Heb wel even gekeken, en inderdaar relatief goedkoop en handig dat je het zelf kan samenstellen.
Tsjah, het is je eigen keuze.

Maar als je DJ bent, dan valt dat toch wel mee? Er zijn speciale tassen waarin je shuttle kan stoppen, waar vast wel een toetsenbord en muis in past. Het scherm bouw je gewoon in je bar B-) Of stop je bij je andere apparatuur.

[ Voor 3% gewijzigd door hello_moto op 16-09-2006 23:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 22:12:
Heb ook niet echt goede dingen over acer gehoord, over slechte service en scheurende behuizingen ennzo.
Acer heeft zijn problemen gehad en opgelost. Zo ook met Dell, ontploffende accu's. Zo ook met de Xbox en PS2, die allebei voedingen wereldwijd moesten omruilen etc etc, zo kunnen we nog wel een hele waslijst opstellen ;)

Het is een industriele fout geweest, bij een hoop merken, de afgelopen jaren, om maar zo snel mogelijk hun spullen op de markt te zetten om de concurrent voor te blijven, met deze gevolgen, slechte produktie processen en te weinig testen.

Ik wil je geen Acer opdringen, het blijven jouw centjes en keuze. Maar ik wil er alleen mee aangeven dat overal wel wat heeft gemankeerd bij diverse grote namen. En als een bedrijf zich beterd dan verdienen ze, in mijn ogen, een 2de kans, zeker als ze verantwoording nemen voor hun fouten en nu gewoon betere produkten releasen.

Maar misschien is het gewoon beter als je wat reviews gaat lezen en wat meer de winkels afspeurt en de modellen eens met elkaar gaat vergelijken. Zo doe je gelijk ervaring op wat je kan krijgen voor jouw budget. En geloof mij, het is en blijft techniek, het ene model is na een jaar stuk, een ander gaat gewoon 10 jaar mee, dat heb je niet voor het zeggen. En geen een laptop is sterk of stevig, 1 keer laten stuiteren en er gaat altijd wel iets stuk. Het is vaak ook hoe de gebruiker er mee omgaat :*) Ik stofzuig ook 1 keer per jaar mijn TV schoon, wat de levensduur vergroot, wat ook staat in de gebruiksaanwijzing, maar als 1% het doet van de huishoudens het doet is het al veel. Onderhoud is vaak een sleutelwoord, net zoals een OS, goed onderhoud en het blijft snel, onderhoud je het niet dan is het na een half jaar al een stuk trager aan het werk.

Overigens zijn er weinig tot geen notebooks die aan je wens van 2 harde schijven voldoen. Dan kom je vaak in veel hogere prijsklasse´s terecht.

Kijk hier maar eens rond, hebben er veel staan, kan je wat specs. en prijzen vergelijken :)

http://www.computerpirates.com/

Edit = typo

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is precies waar ik die siemens tegemkwam. En volgens mij is het de enige die ze heeft in die configuratie. Het lijkt me een prima laptop op een paar dingen na:

5400 HDs

2mb cache

533 geheugen

Nu weet ik niet hoeveel het cache uitmaakt en of je liever een 7200 HD hebt of 2 5400s.
Ik ben al een tijdje rond aan het kijken en het blijft schipperen natuurlijk als je geen onbeperkt budget hebt. Vadaar mijn post hier om te kijken of er alternatieven zijn.

Just

Verwijderd

ik zou eens kijken op de dell-site.. Ondanks veel advies om voor een toshiba of acer o.i.d. te gaan heb ik laatst toch een dell inspiron 6400 aangeschaft voor school, en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Op de site kun je je laptop mooi zelf configureren naar je eigen hartje.
Kijken eens rond op de site!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de tip, zal ik ff doen

Verwijderd

Topicstarter
Kan niet iets vinden bij dell wat bij de siemens in de buurt komt, ondoorzichtige site trouwens!

Tot nu toe niet echt alternatieven dus?

Verwijderd

Topicstarter
Kwam net deze tegen:

http://www.laptops4u.nl/info/hel80-250-core-2-duo-1107.html

Intel Core 2 Duo T7400 (2.16GHz; 4MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
100GB S-ATA harddisk 7200RPM
2048MB DDR2 667Mhz
DVD-SuperMulti Drive/ 3in-1 cardreader
GbE (Realtek) 10/100/1000 Gigabyte/ V.90 56K modem
1 x VGA, 1 x Microphone-in, 1 x Headphone-out with S/PDIF, 1 x S-Video out, 3 x USB 2.0, 1 x RJ-11, 1 x RJ-45, 1 x IEEE 1394 (Firewire), 1 x PCMCIA Type II, 1 x Express Card, 3-in-1 Card Reader (SD/MMC/MS
GeForce Go 7600 256MB/ 512MB with TurboCache/ 1.3 Megapixel Webcam
15.4" ColorShine Enhanced Glare Type LCD (1280 x 800)
Integrated Intel High Definition Audio/ Internal Speakers
Fingerprint Reader
Optioneel Windows XP Home/Prof NL/UK/FR
Internal W-LAN 54Mbps (Intel PRO/Wireless 3945ABG)/ Bluetooth 2.0
2.8Kg incl. 6-cells accu
2 jaar carry in garantie (omruilen van de laptop binnen 7 dagen); 30 dagen DOA regeling (bij een defect binnen 30 dagen na aankoop wordt de laptop binnen

Geen raid, maar wel 7200 HD en 4mb cache

Deze wellicht kwalitatief beter dan een siemens? Las wel dat compal barebones levert aan oa acer en die staan niet echt bekent om hun stevige behuizingen...

Wat vind jij?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ja zeer mooie laptop!

Wel 'maar' 100 GB (zou voor mij meer dan genoeg zijn maar voor jou...?)
En voor de rest even 'n 9 cells accu proberen te fixen! Altijd handig!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ziet er goed uit, maar wat weet je van de kwaliteit?

• CLB
  • Niet online

CLB

Zelf geen ervaringen mee, moet wel een erg goed merk zijn!

Lees hier meer gebruikerservaringen...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Heb de siemens gekocht! (zie bovenaan voor de specs)

Erg mooi apparaat, voelt profi en redelijk degelijk. Nette rescue disk en driver dvd erbij, keurig.

Ben nu dual boot met 2 maal xp pro aan het instellen. Een voor muziek en een voor de rest.

Nal lang rondkijken ben ik blij met m'n besluit!

Dank voor jullie hulp

• CLB
  • Niet online

CLB

Ahaa nice to hear! Hele mooie aankoop denk ik! Onwijs veel plezier ermee!

Pagina: 1