Toon posts:

Externe Hd wordt niet herkend.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.006 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na een aankoop van een goedkope externe usb case, wou ik hiervoor m'n hd gebruiken van m''n kapotte laptop.

Hierdoor wou ik dus al m'n gegevens etc redden. Helaas vind de computer de externe hd niet.

Hij staat op master,..

dus zou je zegen dat ik hem eerst moet formateren ofzo? maar dan ben ik al m'n gegevens kwijt;)

wat kan ik nu nog proberen?
bedankt,

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

lees OM FAQ / Beleid eens :)

Verwijderd

Topicstarter
wat moet ik daar precies uithalen?

kan zo snel niet iets bruikbaars vinden

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:56:
[...]

wat moet ik daar precies uithalen?

kan zo snel niet iets bruikbaars vinden
niets bruikbaars? die link die daar staat geeft anders genoeg verwijzingen naar datarecover progsels

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:00:
[...]

niets bruikbaars? die link die daar staat geeft anders genoeg verwijzingen naar datarecover progsels
het probleem is dat de pc niet de externe hd vind.. dus daar moet ik een oplossing voor vinden.. wat had je dan in gedachten welke "datarecover progsels" bruikbaar waren?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:19:
[...]

het probleem is dat de pc niet de externe hd vind.. dus daar moet ik een oplossing voor vinden.. wat had je dan in gedachten welke "datarecover progsels" bruikbaar waren?
Nee, je zei dat hij vroeg om te gaan formatteren. Dat betekent dat hij de disk wel vind maar de partitie die erop zit waarschijnlijk screwed is. En dat is dus met de datarecovertools in 90% van de gevallen nog prima terug te halen als er niet met de partities geklooit is.

en verder zou ik gewoon die dingen proberen en kijken welke er voor jou werkt.

Verwijderd

Topicstarter
wacht, ik leg het nog een keer " goed uit;) "

Ik had een laptop waar al m'n bestanden, etc op een hd stonden(die dus in de laptop zat.) Helas is deze laptop overleden en had ik een 2.5 hd over die ik dus niet in m'n pc kon steken voor bestanden eraf te halen, en evt. voor gewoon gebruik.
Hier had ik dus een externe hd behuizing voor gekocht, en dacht zo m'n probleem vrolijk op te lossen om:
-gewoon weer bij m'n bestanden te kunnen
-een grote draagbare hd bij me te hebben
-en zo de hd gewoon te kunnen gebruike (zonde om te laten ligen).

Zodra ik usb kabel in m'n computer stop, geeft hij een melding dat het usb apparaat niet wordt herkend.

Vaak moet je eerst de hd formateren om hem te laten herkennen in windows. Dit kan ik dus niet doen omdat dan al m'n bestanden verloren gaan die ik dadenlijk wel weer wilt gebruiken.

Ik hoor wel m'n hd spinnen, en er brand een groen lichtje.
Ik heb 1x voor elkaar gekregen (hoe is de vraag) om 3sec. een hd bij verkener te krijgen.. maar deze was dan 0kb.. en er stond 0kb op.. en toen was hij weer verdwenen;)

wie weet raad?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je zou iets als knoppix kunnen gebruiken, misschien dat je daarmee iets meer gelukt hebt.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk niet dat gaat werken..

hoe kan ik anders m'n hd formateren, als ik alleen een externe hd heb? en geen andere mogenlijkheid om de 2.5" in m'n computer te stoppen...

Verwijderd

je kan bij een pc boer een converter krijgen van 2,5 naar 3,5 dan kun je je laptop schijf zo aan een ide kabel in je pc hangen en zo al je gegevens redden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké daar heb ik idd wel eens van gehoord.. zijn er ook nog andere mogenlijkheden? want hier zit niet echt dichtbij zoiets.

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
maarre, ik las iets van "apparaat word niet herkend"
lijkt me dat dat toch echt over t usb deel van je case gaat....
drivers nodig?
type?
xp/98/vista?

[ Voor 7% gewijzigd door Japidoff op 17-09-2006 17:10 ]

gang is alles

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP geen drivers bij geleverd of beschikbaar omdat deze gewoon Plug en Play is. Blijkbaar naar veel zoekwerk op google etc. komt het omdat de hd niet ge formatteerd is.
Maar dat is dus ook niet de bedoeling :P

Verwijderd

Topicstarter
heeft hier iemand dan nog z'n 2.5> naar 3.5 over? die hij aan mij kan verkopen :9

Verwijderd

Topicstarter
Mm.. heel raar.

Ik had vandaag even snel gekeken op school of daar m'n hd het wel deed.. en jaaa hoor.. O+ kon in m'n mappen etc. behalven die van me eigen! Ik had toen 2 acount 1 beveiligd en beheerder (ik) en eentje gast.
In die van mij kan ik dus helaas niet meer in.

Ik snel even daar van alles in de bios veranderd zodat m'n externe hd als opstart werdt gebruikt.. en toen kreeg ik precies de zelfde fout die ik met de laptop had!! heel erg raar dus:s

ik had toen m'n laptop weggebracht naar een bedrijf, en die hebben er van alles an gedaan.. kregen hem dus ook niet aan de praat. Helaas nadat ik de laptop terug ontving zeide ze dat het moederbord kapot was.. opstarten etc.. gaf geen kick meer.. en bij mij gaf hij toen nog een blauw scherm met van alles erop.
wat hij dus nu weer doet als ik de hd gebruik.. dus toch maar formatteren helaas :(

alleen nu zit ik met het probleem dat m'n laptop dus helemaal niet kapot was.. alleen een fout in windows waardoor hij niet meer op kon starten..:s en na de "reperatie"van het bedrijf pas m'n laptop naar de dood is geholpen.

ik zou morgen even kijken wat ik verder nog allemaal kan doen, maar heb nu een redenlijk kut gevoel dat m'n laptop dus gemold is door hun.

wat denken jullie? of wat zou ik evt. daar an kunnen doen.. ?

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie miss hoe dat kan? dat het op de ene pc wel lukt en de andere niet :(.

Verwijderd

Topicstarter
zodra ik hem als eerste in de bios op laat starten krijg ik een heel vaag xp opstart scherm.. en dan precies weer het blauwe! :(

miss toch maar op school even formatteren ofzo.. als het niet anders kan :X alleen dan zit ik hier nog steeds met dat laptop probleem.. heel heengebracht.. kapot terug gekregen.. zou daar iets op te halen zijn?

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09-2025

Raphaelo

boeiend!!

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:09:
zodra ik hem als eerste in de bios op laat starten krijg ik een heel vaag xp opstart scherm.. en dan precies weer het blauwe! :(

miss toch maar op school even formatteren ofzo.. als het niet anders kan :X alleen dan zit ik hier nog steeds met dat laptop probleem.. heel heengebracht.. kapot terug gekregen.. zou daar iets op te halen zijn?
Van een externe (usb) hardeschijf kan je geen windows opstarten, heeft iets met de herinitialisering van usb apparaten te maken.

originele signatures zijn top!

Verwijderd

start run diskmgmt.msc kan je ook al in veel gevallen verder helpen soms word de schijf wel herkent ma word er niet automatisch een driveletter aan toegevoegd. dit kan je dan in schijfbeheer wel gaan doen.

de ntfs beveiliging in windows werkt redelijk goed tot dat je de schijf in een andere windows computer hangt daar kan je dan terug eigenaar worden van de beveiligde bestanden. Hiervoor heb je uiteraard een pc op met winxppro

Verwijderd

Topicstarter
Raphaelo schreef op woensdag 20 september 2006 @ 17:29:
[...]

Van een externe (usb) hardeschijf kan je geen windows opstarten, heeft iets met de herinitialisering van usb apparaten te maken.
Blijkbaar wel.. als je in de bios als eerste usb-hd kiest.. dan werkt dat wel gewoon.

=-Sorry, dacht dat dit een chatroom was :>
=-Helaas werkt het met "diskmgmt.msc" ook niet, schijf wordt niet herkend. Toch maar even formatteren dan.

-Hebben jullie dat ooit meegemaakt? Dat je b.v iets brengt naar een bedrijf, en later defect terug krijgt.. en is hier evt. iets op te laten vergoeden?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 20:25
Word al gauw een welles-nietes verhaal waar jij als klant vaak aan het kortste eind zult trekken. Zo'n bedrijf heeft natuurlijk voorwaarden voor reperatie en jij moet als klant dus maar eens bewijzen dat je laptop het deed voor je hem naar die zaak bracht.

Verwijderd

Topicstarter
Postman schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:35:
Word al gauw een welles-nietes verhaal waar jij als klant vaak aan het kortste eind zult trekken. Zo'n bedrijf heeft natuurlijk voorwaarden voor reperatie en jij moet als klant dus maar eens bewijzen dat je laptop het deed voor je hem naar die zaak bracht.
Jep, daar ben ik denk ook bang voor.. Hun hebben toch altijd uit eindlijk hun zin ;) dus dat heeft weinig zin.

Alvast bedankt trouwns iedereen!.. ik ga even kijken of ik miss iets kan doen ofzo

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, en zelfs in diskmgmt.msc (of acronis) staat er dus gewoon geen schijfje bij.

Ik krijg dus precies hetzelfde, usb appraraat word niet herkent. Dus hij weet niet eens dat het een schijf is. Je zou bijna denken dat mn usb controller stuk is, maar dit is op 2 pcs en de rest van de usb apparaten doen het wel gewoon.

Iemand verdere Ideën nog?

Deze data mag overigens wel gewoon verloren gaan, als ik er maar weer nieuwe op kan zetten straks.

Verwijderd

Het gaat om een 2tb sata schijf in een 3.5 external case. en voor zover ik kan zien zit alles goed gewoon.

(er zitten geen jumpertjes in)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 09:50 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kicken van topics is niet de bedoeling, tenzij je wat zinnigs toe te voegen hebt. 'ik heb het probleem ook' is geen zinnige kick.
Dit topic mag dan ook wel dicht, oude koeien mogen in de sloot blijven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.