xp pro domein multiuserlogin

Pagina: 1
Acties:

• koos147
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 23:25
hallo

ik zat me af te vragen er zijn zat cracks zodat je bij remote desktop kan inloggen (2x rdp en 1x op het consol)
maar overal staat er bij dat het niet geschikt is voor een domein client
heeft iemand enig idee of dit op te lossen is vind het wat zonde om 3 rdp pc's te laten draaien terwijl het ook gewoon op 1 zou kunnen
groeten mark

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:53
Je wilt dus met 3 personen tegelijk op 1 pc werken via RDP als ik het goed begrijp:

Ik neem aan dat je een server hebt draaien (ivm je domein)
Misschien is het een idee om een Terminalserver oplossing te draaien..

[ Voor 29% gewijzigd door GeniusJennis op 16-09-2006 13:40 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het is me niet helemaal duidelijk wat je probleem is.
Wat voor melding krijg je precies?

• koos147
ivm met veiligheid en privicy is het niet toegestaan om terminal server en active directory(domein) op 1 server te draaien
heb toen op de rdp pc windows server2003 gezet maar dan is het niet meer mogelijk om de domein gebruikers daarop te laten inloggen (die gebruikersgroep kan je helaas niet toeoegen)
dus toen weer windows xp pro er op gezet
maar deze ondersteund onder een domein geen multiuserlogin meer (wat nodig is om met meerdere mensen tegelijk in te kunnen loggen)
hoop dat het zo ook wat duidelijk is

\oftopic
is het mogelijk om een e-mail te krijge als er een reactie is gekomen op deze post dat heb ik hier nog nooit gevonden

groeten mark

• koos147
Fraggar schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:38:
Het is me niet helemaal duidelijk wat je probleem is.
Wat voor melding krijg je precies?
dat de pc ingebruik is door gebruiker X en dan sluit het rdp prog weer

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die windows2003 die je op die 'rdp' pc had draaien had je die wel in een domain gezet :? anders kan je idd de domainusers niet toevoegen

A wise man's life is based around fuck you

• Dennisch
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01-2022
koos147 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:55:
ivm met veiligheid en privicy is het niet toegestaan om terminal server en active directory(domein) op 1 server te draaien
heb toen op de rdp pc windows server2003 gezet maar dan is het niet meer mogelijk om de domein gebruikers daarop te laten inloggen (die gebruikersgroep kan je helaas niet toeoegen)
dus toen weer windows xp pro er op gezet
maar deze ondersteund onder een domein geen multiuserlogin meer (wat nodig is om met meerdere mensen tegelijk in te kunnen loggen)
hoop dat het zo ook wat duidelijk is

\oftopic
is het mogelijk om een e-mail te krijge als er een reactie is gekomen op deze post dat heb ik hier nog nooit gevonden

groeten mark
maw .. je hebt een DC voor de AD.
En je had een w2k3 machine voor je terminal services. Wat wil je nog meer dan?
want je kunt op je w2k3 machine (mits lid van het domein) gewoon met domein accounts via RDP inloggen.
Ik begrijp het probleem niet! :?

Probeer eerst even duidelijk uit te leggen wat je doel is en wat je zelf geprobeerd hebt om het werkend te krijgen 8)

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

• koos147
ik heb een win 2k3 machine gehad
maar hier kon ik de groep remote desktop niet uitbreiden met de groep domeinusers
hier heb ik al een post over gehad op tweakers
de dc+ad was een andere machine als de TS
de TS server was toegevoegd aan het domein en op het consol kon ik ook als normale gebruiker inloggen

groeten mark

• koos147
remote desktop met domein account

dit was het stukje over met een domein user inloggen op de TS van een win2k3 server

• koos147
is het dan echt onmogelijk
zou heel jammer zijn
dat zou betekenen dat ik gewoon de losse pc's moet laten draaien

Verwijderd

Zwelgje schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:57:
die windows2003 die je op die 'rdp' pc had draaien had je die wel in een domain gezet :? anders kan je idd de domainusers niet toevoegen
nogmaals :)
Pagina: 1