koos147 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:05:
hallo
ik heb maar even wat screenprints gemaakt
deze zijn te vinden op
http://www.fnetonline.nl/ts
ik was via vnc ingelogd maar dat is niet de bedoeling
bij terminal server van windows 2003 kan je wel met meerdere gebruikers tegelijk inloggen en werken
alleen op het console natuurlijk niet odat er maar een beeldscherm is (vnc kopieert je beeldscherm)
het is niet mogelijk om een domein gebruiker of het complete domein toe te voegen aan lokale gebruikers op de ts (ook niet als je zegt toevoegen aan extern bureaublad gebruikers)
als er nog ergens een screenprint van nodig is hoor ik het wel
alvast allemaal bedankt voor de moeite
groeten mark
EDIT: Grmbl, ik zie dat je wel juist gehandeld hebt... Dit hieronder laat ik even staan for future reference...
Vreemd dat het niet lukt om in te loggen. Het lijkt er op of dat alles in de AD wel goed staat. Heb je overigens wel de DOMAIN groep Externe Bureaublad gebruikers toegevoegd aan de Terminal Server.
Dat doe je bij My Computer>Properties>Tabblad Externe Toegang. En dan kijken of daar de juiste groep in staat. Let wel, er zijn twee verschillende groepen die je daar kunt toevoegen namelijk. Er is een LOKALE groep Externe Bureaublad gebruikers, en er is een DOMAIN groep Externe Bureaublad gebruikers. Je moet die van het Domein toevoegen aan dit overzicht.
EDIT2: voeg jouw laptop ook eens toe aan de groep Externe Bureaublad gebruikers van het domein
Ik zal mijn best doen om uit te zoeken waar je misconfiguratie zit
(off topic: Leuk! phpBB. Draai ik ook. Zie
www.de-baay.nl)
Wat ik niet zie is dat je mijn tip opgevolgd hebt.
Ok, gaat hij nog een keer.
Op je domain controller ga je naar Start>Administrative Tools>Active Directory Users and Groups.
Dan krijg je een window waarin je Active Directory kunt beheren, met als ingang de gebruikers en groepen van je domein.
Daar zoek je de volgende zaken op
1. Jouw gebruikers account. Gewoon om er zeker van te zijn dat die bestaat.
2. Een globale groep genaamd Externe Bureaublad gebruikers, of Remote Desktop users, of Terminal Services Users.
Als je deze hebt gevonden, dan rechts-klik je op die groep, en kies je voor properties.
Dan krijg je een dialoogvenster met daarin een aantal tabbladen. Een van die tabs heet Member of Leden.
Als je daarop klikt, dan krijg je een venster met daarin de huidige leden van de groep.
Daar zal waarschijnlijk alleen Domain Administrators als groep in staan.
Er zit een knop Add onder dat overzicht, en daar klik je op.
Dan krijg je een venster waar je groepen en acounts kunt zoeken. Je gaat dan op zoek naar jouw eigen gebruikers account, en die voeg je op deze manier toe aan de groep.
Dan sluit je alles af met OK, en sluit je de Active Directory administration window.
Dan ga je naar je eigen PC, van waarop je in wilt loggen op de TS. Daar volg je de gewone procedure om in te loggen, en alls verder alles goed geconfigureerd is zou je er in moeten kunnen. Als dit niet lukt, dan zit er ergens anders nog een fout in je instellingen.
Post in ieder geval even of het gelukt is, is voor de andere ook interessant om te weten. Zeker voor diegenen die later met jouw zelfde probleem zitten
[
Voor 18% gewijzigd door
ElCondor op 23-06-2006 13:50
]