Toon posts:

21852 XFX VGA GeForce 7900GTX Extreme Edition 512 MB

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze videokaart gezien op sallandautomatisering.nl
21852 XFX VGA GeForce 7900GTX Extreme Edition 512 MB € 217,84

Hoe kan deze TOP videokaart zo goedkoop zijn?
Zou hij dan wel goed zijn?
Misschien hebbe ze er een 64 bit memory bus aanvastgeplakt ipv 256?
Of veeel minder vertex/pixel shaders?
Ik heb salland een email gestuurd en die zegt dat de prijs correct is.

Verwijderd

Op de site staat dat ie gewoon een 256bit bus heeft, en volgens mij maakt XFX geen 7900gtx kaart met 6200 specs, dus ik vind dit ook wel bijzonder :P

Verwijderd

Als dit echt waar is bestel ik zometeen ook maar een ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 11:19:
Ik heb deze videokaart gezien op sallandautomatisering.nl
21852 XFX VGA GeForce 7900GTX Extreme Edition 512 MB € 217,84

Hoe kan deze TOP videokaart zo goedkoop zijn?
Zou hij dan wel goed zijn?
Misschien hebbe ze er een 64 bit memory bus aanvastgeplakt ipv 256?
Of veeel minder vertex/pixel shaders?
Ik heb salland een email gestuurd en die zegt dat de prijs correct is.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb er ook even naar zitten kijken en kan ook geen foute dingen van de site van Salland ontdekken. Bij Alternate hebben ze de kaart ook maar dan voor de dubbele prijs.
Voor de zekerheid zou je Salland nogmaals kunnen mailen of even bellen, dat doe ik meestal :P , en vragen waarom dat ding zo goedkoop is in vergelijking tot andere shops. En of het dus ook echt dezelfde kaart betreft. Als dat antwoord ja betreft en je ziet de kaart zitten, neem daarvoor even reviews en user reports door, dan kun je het doen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 16-09-2006 12:15 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik zou het niet doen. De 7900-serie staat er om bekend dat hij weleens wat problemen kan hebben, zeker de GTX'en en de Top-versies.

En laat XFX de laatste maanden nu héél gierig zijn qua garantie.. :X

(Ze zeggen dat er valschade aan zit, of ze niets kunnen vinden als het allemaal andersom is) Nofi voor het bedrijf, maar het is echt zo.

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-07 09:55
Ik zou proberen erachter te komen hoe "oud" die kaart is.. Ik heb toen mijn 7900GT ook in de aanbieding gekocht, deze bleek laterna uit de allereerste batch kaarten te zijn en dus gewoon bijna gebrandmerkt om artifacts te vertonen, wat dus ook zo was. Ik heb deze kaart gewoon gehouden, wat koel lichaampjes achterop geplakt. En als dalijk de 8 serie uitkomt haal ik me dr zo een.

Zelf zou ik deze kaart niet kopen onder het motto goedkoop is duurkoop

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:01:
Ik zou het niet doen. De 7900-serie staat er om bekend dat hij weleens wat problemen kan hebben, zeker de GTX'en en de Top-versies.

En laat XFX de laatste maanden nu héél gierig zijn qua garantie.. :X

(Ze zeggen dat er valschade aan zit, of ze niets kunnen vinden als het allemaal andersom is) Nofi voor het bedrijf, maar het is echt zo.
uhm....ik denk echt niet dat salland beschadigde kaarten gaat verkopen hoor......
En als er iets zou zijn met die kaarten dan zouden ze dat echt wel vermelden...

Verwijderd

Topicstarter
IDD, ik ha hemniet kopen omdat ik pas over 3-4 maanden nieuwe pc ga kopen. Maar alvast beetje voorlopig systeem samenstellen kan geen kwaad. En deze videokaart is de beste singlecore kaart op het moment.!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:13:
En deze videokaart is de beste singlecore kaart op het moment.!
Alle videokaarten van dit moment hebben maar 1 core :z
Jij hebt het zeker over van die samengebakken dingen als de 7950GX2 ? Wat 2 losse kaarten zijn die in elkaar geweven zijn en communiceren dmv SLi. Dat zijn 2 singlecore GPU's ;)

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Salland gemailed. Eens kijken wat er precies aan de hand is.

Keep you posted!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

een 7900 GTX heb je niet met 64 bits bus snelheden.
zal mij benieuwen want als deze kaart echt zo goedkoop is ga ik meteen eentje bijhalen heb er al een dergelijke inzitten nu.

computer voor alle werkzaamheden

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:13:
IDD, ik ha hemniet kopen omdat ik pas over 3-4 maanden nieuwe pc ga kopen. Maar alvast beetje voorlopig systeem samenstellen kan geen kwaad. En deze videokaart is de beste singlecore kaart op het moment.!
Pssst, de x1900xtx en de x1950xtx zijn sneller hoor ;) Maar dat mag je niet doorvertellen, dat is een geheimpje. :)

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:05:
[...]

uhm....ik denk echt niet dat salland beschadigde kaarten gaat verkopen hoor......
En als er iets zou zijn met die kaarten dan zouden ze dat echt wel vermelden...
XFX weigert RMA's dus bij 7900'en weleens met de melding van 'hij heeft valschade' wat dus niet zo is dan. En het is onderhand toch wel algemeen bekend dat er veel problemen mee zijn? Je kunt er tegenin gaan en er een kopen: Ik houd je niet tegen hoor! Ignore me!

Het was alleen maar goede raad, opgebouwd uit ervaringen hier op GoT en xtremesystems.. ;)

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

FiXeR.nl schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:35:
[...]

Pssst, de x1900xtx en de x1950xtx zijn sneller hoor ;) Maar dat mag je niet doorvertellen, dat is een geheimpje. :)
psssst!!!
Zou je dan ook even willen vermelden dat die 1900xtx en 1950xtx slecht leverbaar zijn als mastercard?
En tevens veel meer stroom verbruiken? (een crossfire set kan mijn 580 watt tagan op de knieen krijgen denk ik)

computer voor alle werkzaamheden

• FiXeR.nl
  • Niet online
Edwin van Cleef schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:44:
[...]

psssst!!!
Zou je dan ook even willen vermelden dat die 1900xtx en 1950xtx slecht leverbaar zijn als mastercard?
En tevens veel meer stroom verbruiken? (een crossfire set kan mijn 580 watt tagan op de knieen krijgen denk ik)
Daar gaat het toch helemaal niet over.. 8)7 , als jij een dikke PC wilt, kijk je niet om naar zuinigheid... ;)

Verwijderd

Ik was de laatste tijd al aan het zoeken en liep ok telkens tegen aan dat die ATI zoveel vermogen trekken. Deze kaart komt precies op het juiste moment, want m'n 9800 pro kan het toch niet meer echt lekker trekken. Dus ik heb er net 1 besteld hopelijk krijg ik hem ook binnen 10 dagen. :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:40:
Ik was de laatste tijd al aan het zoeken en liep ok telkens tegen aan dat die ATI zoveel vermogen trekken. Deze kaart komt precies op het juiste moment, want m'n 9800 pro kan het toch niet meer echt lekker trekken. Dus ik heb er net 1 besteld hopelijk krijg ik hem ook binnen 10 dagen. :D
Zorg er in ieder geval dan voor dat er goed flink wat lucht langs blaast !

Want wat er eerder is geschreven, dat de RMA van XFX niet al te best is, daarvan heb ik inmiddels ook aardig wat gelezen. En de flink deel van de problemen ontstaat door de fabrieks-overclock, waardoor er een aantal standaard-componenten gewoonweg veels te warm worden.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Of clock hem zelf terug naar normale 7900GTX waarden :)

• LoWang
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-07 14:16
dit is wel een superaanbieding ja, maar door al die problemen twijfel ik toch. Zie ook dit topic, en dan vooral die infrarood beelden. Daaruit blijkt dat een voltageregulator veel te warm wordt. Na een paar dagen gaat die dus moeilijk doen. Een ram-sinkje zou het denk ik wel moeten verhelpen. Heb er gelukkig een paar liggen. Toch maar eens kijken of ik er 1 ga bestellen :D

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-07 21:56
Als je er een heatsinkje opplakt is er inderdaad niets aan de hand, heb ik ook gedaan en me 7900gt draait sinds de introductie ervan prima (en klokt prima over). Het beste is dat je er ook een beetje airflow langs hebt aangezien het met een ram blokje ook al behoorlijk heet wordt.

• TheZeroorez
  • Niet online
Sinkje wil ook niet altijd baten.. ;)
cybersteef schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:56:
Of clock hem zelf terug naar normale 7900GTX waarden :)
Dat moet je dan wel meteen doen, en dan maar het risico lopen dat je het 'voor niets' gedaan hebt. Als die dingen namelijk arti's krijgen kom je er niet meer van af...

[ Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 16-09-2006 14:18 ]

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Heb er ook maar 2 besteld..kijken wat er gebeurt. 215,- voor een 7900GTX Extreme Edition..snap niet dat dit geen fout is.
Dit is dus een voorbeeld post die hier niet gewenst is.

[ Voor 21% gewijzigd door Ultraman op 16-09-2006 14:34 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

TheZeroorez schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 14:17:
Dat moet je dan wel meteen doen, en dan maar het risico lopen dat je het 'voor niets' gedaan hebt. Als die dingen namelijk arti's krijgen kom je er niet meer van af...
Ja dat was mijn idee ook. Gewoon gelijk zodra je zo'n monster hebt de kloks terug zetten op normale 7900GTX waarden. Die zijn al aardig hoog bemeten voor de chip en kaart blijkbaar. Als XFX van dit soort Xtreme versies maakt en vervolgens geen RMA's geeft op schade die duidelijk door dergelijke instellingen is veroorzaakt is gewoon schandalig.
Als het je lukt om in dit geval minder te betalen en de boel terug te klokken naar normalere waarden en het werkt allemaal mooi dan heb je een reden om vrolijk te zijn.
Ik zou zelf ook het BIOS flashen met de default clockwaarden ipv die Extreme settings, maar dat is een keuze die iedereen zelf moet maken.

En nu even een regel opstellen.
Reacties in de trant van:
• "Ik heb er ook één besteld."
• "Kan niet geloven dat deze prijs niet fout is."
En dergelijke, dus posts die niets relevants aan het draadje toevoegen zijn niet gewenst. Post dan dus ook niet als je niets zinnigs hebt toe te voegen aan het onderwerp.

• BvK P4
  • Laatst online: 25-03-2017
cybersteef schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 14:33:
[...]
En nu even een regel opstellen.
[mbr]Reacties in de trant van:
• "Ik heb er ook één besteld."
• "Kan niet geloven dat deze prijs niet fout is."
En dergelijke, dus posts die niets relevants aan het draadje toevoegen zijn niet gewenst. Post dan dus ook niet als je niets zinnigs hebt toe te voegen aan het onderwerp.[/mbr]
Sorry, was niet de bedoeling. Ik laat iig nog wel van me horen als ik bericht krijg van Salland of als ik de kaarten binnen heb :)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• TheZeroorez
  • Niet online
cybersteef schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 14:33:
[...]

Ja dat was mijn idee ook. Gewoon gelijk zodra je zo'n monster hebt de kloks terug zetten op normale 7900GTX waarden. Die zijn al aardig hoog bemeten voor de chip en kaart blijkbaar. Als XFX van dit soort Xtreme versies maakt en vervolgens geen RMA's geeft op schade die duidelijk door dergelijke instellingen is veroorzaakt is gewoon schandalig.
Als het je lukt om in dit geval minder te betalen en de boel terug te klokken naar normalere waarden en het werkt allemaal mooi dan heb je een reden om vrolijk te zijn.
Ik zou zelf ook het BIOS flashen met de default clockwaarden ipv die Extreme settings, maar dat is een keuze die iedereen zelf moet maken.
Inderdaad, anders zul je net zien dat je het na een verse Windows-install vergeet ofzo.. Het is beter om zoiets via het BIOS te doen. I.C.M. Dat koelertje op die superhete chip natuurlijk om zeker te zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Haha zo tezien dat al deze mensen deze kaart gaan kopen mogen jullie mij wel bedanken!
Voor deze vinding ;)

Verwijderd

Dit is vast een onaangekondigde prijsverlaging van nvidea, die salland automatisering iets te vroeg op de site heeft gezet ;)

• FiXeR.nl
  • Niet online
Zijn er al mensen die hebben gebelt? Zo ja, is die prijs dan goed. Dit is namelijk leuk icm een C2D.. :)

iig in de pricewatch is niets te vinden.

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2025
Doet me denken aan die Ati 1900XT 512Mb kaarten die in de Pricewatch staan voor prijzen rond de € 260,-. 1 van de goedkopere is daar trouwens ook Salland, maar die kaart zal je dus nooit krijgen.

Hier is de levertijd dan wel 1 t/m 10 werkdagen, maar iets zegt me dat ze dat dadelijk veranderen en als je dan geld hebt overgemaakt je het bericht krijgt dat de kaart niet meer leverbaar is. Als er dan een paar procent toch een kaart koopt bij Salland en niet het geld terugvraagt hebben zij weer op een makkelijke manier wat extra verkopen gecreerd.

Verwijderd

Weet iemand al of de prijs klopt want dan zou ik hem ook wel willen bestellen.

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:01:
Weet iemand al of de prijs klopt want dan zou ik hem ook wel willen bestellen.
Daar kom je snel genoeg achter. Ik zou hem als ik jou was gewoon bestellen, als de prijs niet goed is krijg je vanzelf wel een mailtje dat het meer gaat kosten, en of je wilt annuleren ;)

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:12:
[...]

Daar kom je snel genoeg achter. Ik zou hem als ik jou was gewoon bestellen, als de prijs niet goed is krijg je vanzelf wel een mailtje dat het meer gaat kosten, en of je wilt annuleren ;)
En zelfs aar zou je evt. nog moeilijk over kunnen doen ;)

• dinkelover
  • Laatst online: 30-07 18:54
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:17:
[...]

En zelfs aar zou je evt. nog moeilijk over kunnen doen ;)
Maarja, in de kleine lettertjes staat uiteraard dat er geen rechten aan site te verlenen zijn. Oftewel foutjes kunnen gebeuren. Dit gebeurt dagelijks, dus is een vrij standaard verhaal. Echter niet altijd wordt het opgemerkt of is het zo'n groot prijsverschil.

pepernooot

Verwijderd

dinkelover schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:21:
[...]
Maarja, in de kleine lettertjes staat uiteraard dat er geen rechten aan site te verlenen zijn. Oftewel foutjes kunnen gebeuren. Dit gebeurt dagelijks, dus is een vrij standaard verhaal. Echter niet altijd wordt het opgemerkt of is het zo'n groot prijsverschil.
Nee, maar op het moment dat je besteld en daarvan de bevestigingsmail ontvangt, heb je officieel een overeenkomst gesloten tegen de in de mail vermeldde prijs. Dat is wat ik bedoel ;)

Mgoed, ik ga er toch geen bestellen; Heb alleen een bericht in dit topic achtergelaten met een tip voor de ventuele bestellers van deze kaart mbt oververhitting.

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 14:33:
[...]

Nee, maar op het moment dat je besteld en daarvan de bevestigingsmail ontvangt, heb je officieel een overeenkomst gesloten tegen de in de mail vermeldde prijs. Dat is wat ik bedoel ;)

Mgoed, ik ga er toch geen bestellen; Heb alleen een bericht in dit topic achtergelaten met een tip voor de ventuele bestellers van deze kaart mbt oververhitting.
Bovendien betaal je natuurlijk pas als er staat dat je 'product klaar voor verzending' is... :)

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 16:14

G3kko0

Why so serious???

Leuke prijs maar mijn slechte ervaringen betreft videokaarten kopen bij salland zou ik het afraden om bij hun te kopen. Ik vind het echt 1 vd slechtste winkels waar ik ooit iets gekocht heb voor mijn pc. Maar goed dat is mijn mening over salland. De prijs voor deze kaart is wel erg goed dus ja als je een kaart zoekt moet je het proberen op eigen risico offcourse :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:40:
Ik was de laatste tijd al aan het zoeken en liep ok telkens tegen aan dat die ATI zoveel vermogen trekken.
Ati X1K heeft meer transistors aan boord die ondermeer HDR+AA en HQAF mogelijk maken, image quality optie's die de GTX niet heeft. Vandaar het hogere stroomverbruik.

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Het is en blijft een geweldige deal voor deze som. Wel vaag dat de 7900GTX goedkoper is dan de 7900gt.

Ik verwacht zelf niet dat Salland een defect product aflevert, en ook al is dat zo, dan heb ik de volle vertrouwen in het RMA beleid van deze wereld.

Misschien is het wel een lading van die oude versie's van de 7900GTX met kuren, maar dan stuur ik hem gewoon retour mochten er problemen op doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:56:
[...]

Ati X1K heeft meer transistors aan boord die ondermeer HDR+AA en HQAF mogelijk maken, image quality optie's die de GTX niet heeft. Vandaar het hogere stroomverbruik.
Ja ik weet de voordelen van ATI en deze vind ik zeker zwaar wegen (vooral HDR+AA), maar ik denk niet dat dit de oorzaak is van het hoger vermogenverbruik. Hoeveel stroom een kaart trekt heeft niet enkel met het aantal transistors te maken. (Zelf weet ik niet de transistor getallen van nvidia en ati, maar x1900 heeft dus meer?).

Zeker de 7900GTX heeft zijn voor- en nadelen. Maar voor 220 euro vind ik dat prima. Hoewel ik nog wel afvraag dat ik de kaart krijg voor deze prijs. Hard hopen maar. :*)
batman73 schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:31:
Het is en blijft een geweldige deal voor deze som. Wel vaag dat de 7900GTX goedkoper is dan de 7900gt.

Ik verwacht zelf niet dat Salland een defect product aflevert, en ook al is dat zo, dan heb ik de volle vertrouwen in het RMA beleid van deze wereld.

Misschien is het wel een lading van die oude versie's van de 7900GTX met kuren, maar dan stuur ik hem gewoon retour mochten er problemen op doen.
Helemaal mee eens.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 17:38 ]

• J-air
Ik keek even een beetje rond en dacht bij mezelf is het voor 50 euro meer niet beter een x1900xt te halen.

Toch heb ik besloten van niet;
- 7900GTX was vlaggenschip in gevecht met de x1900XTX (die beter is dan de x1900Xt)
- 50 euro op 200 euro is 25 procent meer doeko voor minder power (de GTX is sneller)
- Beeldkwaliteit is zo'n onzin dat die Ati- Fanboys superhard uitzuigen, Het beeld is misschein beter, en de HDR+AA is natuurlijk ubergeweldig (valt ook wel mee), maar op hoge resolutie is het gewoon niet rendabel het aan te zetten.
- Ik dan eerder een 225 BW kan bekostigen

Als dit egt waar is dat ik die kaart krijg voor deze prijs ben ik echt zo blij. Dan kan ik straks serieus op 1650x1050 gamen op mn 225BW _/-\o_

http://www.gamepc.com/lab...t.asp?id=xfx7900ee&page=1
REview BTW :D

[ Voor 9% gewijzigd door J-air op 17-09-2006 18:08 ]

Verwijderd

batman73 schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:51:
Ik keek even een beetje rond en dacht bij mezelf is het voor 50 euro meer niet beter een x1900xt te halen.

Toch heb ik besloten van niet;
- 7900GTX was vlaggenschip in gevecht met de x1900XTX (die beter is dan de x1900Xt)
- 50 euro op 200 euro is 25 procent meer doeko voor minder power (de GTX is sneller)
- Beeldkwaliteit is zo'n onzin dat die Ati- Fanboys superhard uitzuigen, Het beeld is misschein beter, en de HDR+AA is natuurlijk ubergeweldig (valt ook wel mee), maar op hoge resolutie is het gewoon niet rendabel het aan te zetten.
- Ik dan eerder een 225 BW kan bekostigen

Als dit egt waar is dat ik die kaart krijg voor deze prijs ben ik echt zo blij. Dan kan ik straks serieus op 1650x1050 gamen op mn 225BW _/-\o_

http://www.gamepc.com/lab...t.asp?id=xfx7900ee&page=1
REview BTW :D
wat ben je dan voor verraaiert als je ineens een ATi wil gaan kopen als je een nvidia fanboy bent :P

• J-air
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:04:
[...]

wat ben je dan voor verraaiert als je ineens een ATi wil gaan kopen als je een nvidia fanboy bent :P
Das wel het laatste wat ik ben :P

Ik ben voor het beste product en in mijn ogen is een 7900GTX voor 220 euri, terwijl zn broertje nog voor 270 in de pricewatch staat, het allerbeste

Verwijderd

http://www.pims-pc-shop.n...=325_201&products_id=2876

hier staat hij namelijk ook voor dezelfde prijs :D

heb hem ook bij salland besteld..

• vleppyniles
Reactie van Salland:

Geachte Heer,

Het betreft hier geen GTX Extreme helaas. Dit staat onjuist vermeld op onze site. U zult een GS XT model ontvangen.

Uiteraard is het wel een nieuwe kaart.

Met vriendelijke groet,

Laurens Nijssen
Product Management / Technical Support

En de kaart is van hun site afgehaald...

[ Voor 7% gewijzigd door vleppyniles op 18-09-2006 10:12 ]

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:22
Neem aan dat ze niet zomaar een andere kaart mogen sturen als er met deze geadverteerd wordt?
was er niet om bevestiging gevraagd of je deze wilde ipv de 7900GTX?

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:54
Deze prijs leek me ook al wel erg sterk. :? Natuurlijk niet slim van Salland om die prijs zolang op hun site te laten staan. Maar nu weten we waar we aan toe zijn.

• vleppyniles
Tommzz schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:14:
Neem aan dat ze niet zomaar een andere kaart mogen sturen als er met deze geadverteerd wordt?
Ik heb deze kaart niet besteld omdat je die van z'n lang-zal-ze-levensdagen niet zal krijgen. Hij was nu al niet op voorraad, ze kunnen dan gewoon zeggen dat de kaart niet meer leverbaar gaat worden.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Tommzz schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:14:
Zolang je nog geen bindende overeenkomst hebt afgesloten, en laat hun site nu net niet bindend zijn ;)

En laten we eerlijk wezen, dit zag je toch van mijlen ver aan komen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Rey Nemaattori op 18-09-2006 10:58 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
Idd helaas jammer dit was waar ik bang voor was, nu moet ik ff een goedkope snelle 7900 gt zoeken ipv de gtx versie. Any recommendations?

• LoWang
Was wel to good to be true ja. Een xfx 7900gs xt voor 218 euro klopt idd beter. Hier een review. Is een afgeslankte 7900gt dus, met maar 20 pipes en 7 vertex shaders ipv 24/8 op een gt.
Ik had er ook 1 besteld icm een asrock bordje en een c2d 6400 voor een goedkoop maar snel systeempje ;). Ga het nu maar annuleren denk ik.

• J-air
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:01:
Idd helaas jammer dit was waar ik bang voor was, nu moet ik ff een goedkope snelle 7900 gt zoeken ipv de gtx versie. Any recommendations?
Koop gewoon de Asus x1900XT voor 260 euro. Egt een superkaart voor dat geld

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 08:50

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ja en die kaart is dus mooi EOL

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

7(8)7

Sorry voor de HK-achtige reactie. Maar iemand die een X1900XT als EOL betiteld vraagt erom.

Dattie nu niet meer de allernieuwste (,-snelste ?) is wil niet zeggen dattie End Of Life is ... |:(

• LoWang
Hij bedoelt waarschijnlijk dat die kaart met 512mb geheugen voor 260 euro nergens leverbaar is (levertijd langer dan 2 weken). De 256mb variant voor 240 euro is daarentegen wel bij verschillende winkels leverbaar. Zie hier een vergelijking tuseen de 2 varianten. Het verschil is dus erg klein en is behalve in quake 4 en die flight simulator overal een procentje of 15-20 sneller dan een 7900gt (top).

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:22
Rey Nemaattori schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:56:
[...]

Zolang je nog geen bindende overeenkomst hebt afgesloten, en laat hun site nu net niet bindend zijn ;)

En laten we eerlijk wezen, dit zag je toch van mijlen ver aan komen :P
ja, had niet verwacht dat het ook echt om die kaart ging, maar ik de reactie van salland leek er (in mijn ogen) sterk op dat ze gewoon een andere kaart zouden sturen, vandaar mijn vraag :P

• Rey Nemaattori
^^ Salland is een vrij deugdelijke shop, die sturen heus niet zomaar even een andere kaart zonder melding. Enige nadeel van die gasten is hun prijs :X, verder hebben ze toppie service, en een breed assoriment.
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:01:
Sparkle GeForce 7900 GT Calibre

-512MB
-550MHz core
-1400MHz mem

260 euro bij de dollarshop, slechts 22(!!) euro duurder dan de goedkoopste GT in pricewatch, maar dan 100mhz sneller geklokt en 2x zoveel geheugen. Verdomd goeie keus lijkt me :P
Geen groene(=brakke :P) elcos, goed overclockbaar(580/1650 volgens guru3d, da's maar heel iets onder GTX snelheden), en een geile bundel:1 spel en zo'n beetje iedere mogelijke connector.

In de reviews doet ie het even goed, zo niet beter dan de 7950GT's...maar dan voor 50-75 euro minder :)

Ik verw8 de mijne over een kleine 3 daagjes :9

[ Voor 11% gewijzigd door Rey Nemaattori op 18-09-2006 16:22 ]

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 22:40
Hij is van de site?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geachte heer sWORDs,

Helaas is gebleken dat één of meerdere van de door u bestelde producten niet meer leverbaar is/zijn.
U vindt hieronder een overzicht van één of meerdere alternatieven per product.
Houdt u er s.v.p. rekening mee dat een eventueel prijsverschil aan u gefactureerd zal worden.
Het staat u uiteraard vrij om zelf een alternatief product te selecteren op onze website.
De producten die niet meer leverbaar zijn, staan vet gedrukt aangegeven.

Wij verzoeken u vriendelijk deze e-mail zo spoedig mogelijk aan ons te retourneren en aan te geven of u het product dat
niet meer leverbaar is, wenst te annuleren of dat wij een alternatief product voor u in bestelling kunnen plaatsen. Indien u kiest voor een alternatief product, vermeldt u dan s.v.p. het artikelnummer(s) van uw keuze.

Overzicht producten

21852 XFX VGA GeForce 7900GTX Extreme Edition 512 MB

--------------------------------------------------------------------------------

23815 BFG VGA GeForce 7900GTX 512 MB € 411,00

Bij voorbaat hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,

Salland Automatisering
Afdeling verkoop

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

En nu de volgende shop met dezelfde fout.
pricewatch

Ik heb als reactie op de mail gevraagd of ze het geld kunnen terug storten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 19:49 ]

• Rey Nemaattori
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:48:
En nu de volgende shop met dezelfde fout.
pricewatch

Ik heb als reactie op de mail gevraagd of ze het geld kunnen terug storten.
Leek me vrij obvious dat dat niet ging werken ^_^ Een medewerker kan nog een foutje maken terwijl ie slaapt oid, maar als 30 tweakers met stijve piemels beginnen te mailen indat die kaart zo goedkoop is gaat er écht wel een lichie branden :P

Als je nu slim was had je het van die andere shop nog niet gepost, en eerst zelf uitgezocht :+

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:32
Rey Nemaattori schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 09:38:
[...]

Leek me vrij obvious dat dat niet ging werken ^_^ Een medewerker kan nog een foutje maken terwijl ie slaapt oid, maar als 30 tweakers met stijve piemels beginnen te mailen indat die kaart zo goedkoop is gaat er écht wel een lichie branden :P

Als je nu slim was had je het van die andere shop nog niet gepost, en eerst zelf uitgezocht :+
Dat was een tijdje terug ook met Hd's voor een een paar euro...toen had je ook gelijk een topic van 100+ posts >:) . De leverancier had waars foutje gemaakt en heel veel shops in de PW namen dat klakkeloos over :D

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Verwijderd

Rey Nemaattori schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 09:38:
[...]
Ja nu heeft Zercom Computers Eindhoven de kaart er ondertussen van de site gehaald. Maar hij stond erop en ze hebben zelf de prijs op PW toegevoegd.
Pagina: 1

Let op:
Reacties in de trant van:
- "Ik heb er ook één besteld."
- "Kan niet geloven dat deze prijs niet fout is."
En dergelijke, dus posts die niets relevants aan het draadje toevoegen zijn niet gewenst. Post dan dus ook niet als je niets zinnigs hebt toe te voegen aan het onderwerp.