Toon posts:

KPN TV naar tft

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort TV van KPN. Dit wil ik kunnen bekijken op mijn pc tft.
Ik had het vroeger werkend doormiddel van een convertor kastje van vga naar s-video.
Hierdoor ging het coax signaal via het kastje naar mijn vga tft.

Maar dit wil allemaal niet lukken. Weet iemand wat ik misschien fout doe?

Heb een standaard KPN twin tuner

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/3000_3999/3500/3510/3510/351042_BB_00_FB.EPS.jpg
TV box
Met de wel bekende s-video en rood + wit aansluiting
Tevens een coax aansluiting erop (antenne aansluiting) wat werkte met casema kabel

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ff nog wat meer info: hoe heb je alles aangesloten/ geprobeerd?

Over dat kastje van je schrijf je zelf al: "een convertor kastje van vga naar s-video." Dus dat lijkt me een VGA_to_S-video converter. Dus om het VGA signaal van je PC om te zetten naar s-video.
Welk merk/type kastje is het uberhaupt?

Kort: je kunt niet zomaar een LCD scherm voor televisie weergave gebruiken, daar zul je altijd een converter tussen moeten hebben, dus vandaar: over welk kastje hebben we het hier?

[ Voor 23% gewijzigd door kaajee op 15-09-2006 13:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
het kastje is van conrad.
het heet de TV- BOX STV 1280 en is oorspronkelijk van de fabrikant RIM
de handleiding heb ik hier: http://www2.produktinfo.c..._STV-1280_de-en-fr-nl.pdf

Verwijderd

Welke aansluitingen heb je op je tft? Alleen VGA / DVI? En wat voor uitgangen zitten er op de KPN Tuner?

Ik heb zelf UPC Digital, en daar zit alleen een RGB Scart aansluiting, ik heb hem aan kunnen sluiten via een scart -> composiet kabel. Dit geeft niet heel goede kwaliteit, dus ik hoop dat je een s-video uitgang op je kpn tuner hebt zitten.

Zie ook mijn topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1161526

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
Op de twin Tuner zit ook Coax (kanaal 38 uit mijn hoofd) die zou je eerst eens kunnen proberen.

There is no knowledge, that is not Power!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
Ik zou een scart-to-composiet kabel (adapter) nemen; de scart gaat in je KPN Decoder uitgang en de composiet (gele?) plug gaat in je TV-box (video ingang, zal ook wel geel zijn), uit die scart komen waarschijnlijk ook nog 2 audio draadjes/plugjes, die weet je zelf wel aan te sluiten.

Kwaliteit zal niet top zijn, maar altijd nog beter dan dat geklooi met een RF signaal (via de antenne zal ik maar zeggen). Bovendien voorkom je dan dat je eigenlijk 2 tuners achter elkaar plaatst (de KPN decoder & je TVbox dat ook een tv-tuner heeft)

Zo'n soort kabel is het makkelijkst.
En helaas heeft de KPN Decoder (als het de std. Samsung is) geen s-video uit ondersteuning (alleen maar RGB en composiet via de scart_out), anders zou je die beter kunnen gebruiken)

Verwijderd

Topicstarter
met zo'n adapter op scart had ik het al aantal keer geprobeert maar helaas zonder succes. Maar we rommelen nog even verder
Pagina: 1