[Kabels] K40 plintsysteem: Voorbeelden en tips

Pagina: 1
Acties:
  • 3.918 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-05 12:57

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Aangezien het LAN afwerking topic is gesloten (en de foto's daaruit zijn verdwenen) ben ik eigenlijk benieuwd naar tips en fotovoorbeelden met betrekking tot het K40 Plintsysteem van Attema. Zelf ga ik daar het een en ander van inkopen om mijn (huidige en toekomstige) kabels weg te werken.

Ik ben overigens gegaan voor het K40 (40mm) systeem en niet voor het K25 (25mm) systeem, omdat er toch een groot aantal kabels langs de vloer moet gaan. Onder andere:
- netwerkkabels (meerdere)
- audiokabels (met name de rears)
- coax kabel
- dvi/hdmi kabel tussen pc en tv/receiver

Nu ben ik dus op zoek naar ervaringen van anderen met betrekking tot het aanleggen van dit (of een ander, ik sta open voor alternatieven) plintsysteem. En dan bij voorkeur ondersteund door wat beeldmateriaal :)

Zelf zal ik dit topic ook vullen met mijn ervaringen (en beeldmateriaal ;) ).

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 19:56

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Die Cat5e contactdozen, zijn die schielded ?

Beste film ooit

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Eh... geen idee. Ik ga zo'n contactdoos nog wel aanschaffen een dezer dagen.

Het enige wat erbij staat, is:
- Bestaat uit montageplaat, printplaat, kap, afdekplaat met stofkapjes en bevestigingsmateriaal.
- Printplaat met 2 stuks RJ45-jacks en gereedschapsloze pivotaansluitcontacten.
- Afdekplaat met klikbevestiging.
- Zowel horizontaal als verticaal toepasbaar.
- Printplaat en afdekplaat zijn te verdraaien voor verticale toepassing.
- Overlap met afdekplint is 5mm. Zuiver haaks en op maat zagen van afdekplint is niet nodig.
Waar kun je aan zien dat ie shielded is?

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:34
Ik ben electricien en kom dus regelmatig in aanraking met P25/K25 en K40 gebruikt voor een beunklusje :X

Idd wil je veel kabels kwijt dan is K40 wel de oplossing ivm de ruimte die het biedt in tegenstelling met P25/K25.
Maar ik raad je niet aan om er de WCD / Data / CAI-aansluitpunten de gebruiken, deze zitten namelijk erg gammel/los op de goot en zijn geen lang leven beschoren.....mijn mening, poppekast spul.

Tevens is Attema wel ongeveer de enige leverancier van dit soort kabelgoot systemen, we hebben nog wel Tehalit maar weet niet of ie K40 gebasseerde systemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Ach... het hoeft ook geen oplossing te zijn die een aardbeving kan overleven. Op de eerste plaats staat bij mij een nette afwerking en het wegwerken van alle kabels. De Tehalit plintgoten zijn misschien wat meer solide, maar ook wat prijziger. En ook nog breder dan het K40 systeem (50mm om 40mm), en ik vond de K40 goten al redelijk fors.

Op zich wilde ik wel de aansluitpunten kopen. Ik heb gisteren even snel een ZC40 2-voudige contactdoos gehaald, maar jij zegt dat het een beetje gammel spul is? Ik heb het nog niet ontzettend goed bekeken, maar morgen ga ik er aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 19:56

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Atomic-NI schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:00:
Ik ben electricien en kom dus regelmatig in aanraking met P25/K25 en K40 gebruikt voor een beunklusje :X

Idd wil je veel kabels kwijt dan is K40 wel de oplossing ivm de ruimte die het biedt in tegenstelling met P25/K25.
Maar ik raad je niet aan om er de WCD / Data / CAI-aansluitpunten de gebruiken, deze zitten namelijk erg gammel/los op de goot en zijn geen lang leven beschoren.....mijn mening, poppekast spul.

Tevens is Attema wel ongeveer de enige leverancier van dit soort kabelgoot systemen, we hebben nog wel Tehalit maar weet niet of ie K40 gebasseerde systemen heeft.
Dat er een metalen rand om de rj-45 aansluitpunt zit (bv switches hebben dat ook)

Beste film ooit

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Goed, de eerste stappen zijn gezet.

Zo ligt/lag de plint erbij.

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenvandaal.nl/temp/plint/IMG_5925_2.jpg

En zo komt het er na stap 1 eruit te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenvandaal.nl/temp/plint/IMG_5929_2.jpg

Boven deze smalle plakplint wordt straks de kabelgoot gemonteerd.

Die ligt ook al klaar :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenvandaal.nl/temp/plint/IMG_5935_2.jpg

Ik ben er overigens nog niet uit hoe ik het bij de deurpost ga doen.... :?
Pagina: 1