Toon posts:

Inaccessable Bootdevice met een Asus A7V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen.....
Ik probeer een OS te installeren onder de volgende hardware :
Asus A7V Mobo, 900Mhz, 256 MB, Maxtor 30,7 gig 7200, Asus V7700 VGA kaart, Aopen 52x CDrom, Mitsumi A-drive.
De rest heb ik er maar weer uitgehaald....
De foutmelding die ik krijg onder Win2000 server is "inaccessable bootdevice"
Onder WinNT een Kernel error.
Onder Linux Redhat gaat ie na een paar seconden in de reboot.
etc etc etc
Ik heb al wat postings doorgenomen en geprobeert :
Schijf op de ATA66 interface (prim en sec) niet werken, op de ATA100 interface ...niet werken.
ATA100 uitgeschakeld
System performance in de bios op Normal gezet.
Ik had bios 1004d, geupgrade naar 1005c....niet werken.
Gedowngrade naar 1004c....toen naar 1003 toen naar 1002....en nog niet werken :(
Ik kan niks meer verzinnen.....
Wie kan mij helpen????????????

Verwijderd

Ik had dit probleem alleen als de hdd was aangesloten op de ATA1000drive. Heb je ook al een andere hdd geprobeerd? :? Als t zelfde gebeurt moet je even terug gaan naar je leverancier. Dan is je m-plank niet goed. Ik heb die van mij ook weggebracht, nix dan problemen... :'(

Sacerdote

Verwijderd

heel simpel eerst instaleren op je gewone ide poorten dan de driver instaleren van de ata honderd en dan je schijf weer terug zetten op de ata honderd en voila.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
heheh das ook toevallig vanmiddag me nieuwe duron+mobo geinstalled
ik me duimen draaien dat win2k nog zal booten
en neehoor precies dezelfde foutmelding als jij nu had, dus win2k opnieuw erover heen gedumpt gelukkig is er niks van belang aan data verloren gegaan .
ik ben dus still blij:)

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

FF de win2k drivers voor de ata 100 controller downloaden en op diskette zetten.
Dan tijdens de setup F6 inrammen.

/me deed er ook weken over om erachter te komen dat dat de reden was waarom win2k prof niet wilde installeren [img=15,15]i/s/smile.gif[/img]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werkt het met een andere HDD ook niet.
En de andere oplossingen had ik natuurlijk al geprobeerd.
Ik denk dat ik 'm maar ga omruilen voor een ander mobo.

Thnx & grtz

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde gehad met win2k en mij is het wel gelukt (na enige moeite en gevloek). Bij mij werkte de volgende acties:

1. steek ide-kabel van hd in primary ide controller
2. cd-rom ide kabel in secundary ide controller
3. in de bios moet je je ide-apparaat enablen (die staat namelijk op disabled en dan vind'ie ook niets).
4. zet het ide-apparaat (je hd) op de tweede plaats in de boot-lijst (bovenaan staat de legacy floppy).
5. installeer nu het hele zaakje
6. na de installatie van alle hardware installeer je de drivers voor de ata-100 controller (promise)
7. na de installatie opnieuw opstarten, pc uit, alle kabels weer in de goede controller duwen en opnieuw opstarten.

suc6 :)

Verwijderd

Op dinsdag 30 januari 2001 01:02 schreef R3dBaron het volgende:
FF de win2k drivers voor de ata 100 controller downloaden en op diskette zetten.
Dan tijdens de setup F6 inrammen.

/me deed er ook weken over om erachter te komen dat dat de reden was waarom win2k prof niet wilde installeren [url="i/s/smile.gif" width="15" height="15"][afbeelding][/url]
Nou, dat was bij mij dus niet de oplossing. Ik heb dit wel geprobeerd, maar uiteindelijk kwam het er op neer dat ik alle kabels ff moetst omprikken en dan installeren (werkte in één keer btw).
:)

Verwijderd

Topicstarter
Hi Spookster,

Helaas was dit ook niet de oplossing, deze volgorde had ik ook al gehad..............
Ik heb elke oplossing die ik kon vinden geprobeerd en vanaf een paar uur geleden zelfs de inruil optie :-)
Mijn leverancier wilde eerst nog even zelf kijken en ruilt hem om als ie inderdaad niet werkt.

Thnx voor de reactie :)

• Swinnus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
Kijk op:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/118323

en gebruik de search. Er zijn aardig wat posts te vinden over dit probleem:
inaccesible boot device in combinatie met een maxtor hd.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Op dinsdag 30 januari 2001 00:12 schreef Turismo het volgende:
heheh das ook toevallig vanmiddag me nieuwe duron+mobo geinstalled
ik me duimen draaien dat win2k nog zal booten
en neehoor precies dezelfde foutmelding als jij nu had, dus win2k opnieuw erover heen gedumpt gelukkig is er niks van belang aan data verloren gegaan .
ik ben dus still blij:)
Kijk, dáárom vind ik dat Windows 2000 zo bagger, als je je systeem upgrade, mag je meteen je OS opnieuw installeren :(
Met NT 4.0 was dat nog niet zo en met Win 9x heb je alleen wat gereutel over 'nieuwe hardware gevonden' en Linux heeft het helemaal nergens over :)

Ok, als het eenmaal werkt ben ik wel tevreden over 2K hoor, maar ja, soms wel lastig, je kan dus beter altijd installeren op FAT32 en niet op NTFS.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 10:57

Erikie

www.erikie.nl

prblm met ntfs is dat het niet via dos te benaderen is... . ....

traktor scratch!

Verwijderd

Topicstarter
M'n leverancier wilde me niet geloven en heeft er zelf ook nog wat tijd in gestopt........waarna hij me belde dat ie kapot was >:)
Hij zou er een nieuwe in gaan zetten, 2 uur later belt ie op dat het niet ging lukken vandaag......want het nieuwe mobo deed het ook al niet, en had zelfs nog meer kuren.

Swinnus, dat was het eerste wat ik gedaan had :)

Ik ben benieuwd hoelang het nu weer gaat duren.

Grtz
Pagina: 1