Toon posts:

PC upgraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal.

Mijn computer is inmiddels al weer 3 jaar oud en de nieuwste spellen draait hij niet echt lekker meer.
Ik heb op dit moment niet het geld om een volledige nieuwe te kopen en vroeg mij af hoe ik het best mijn computer kan upgraden. Ik zou graag weer nieuwe spellen, zoals flight simulator X ( release oktober dit jaar ) goed kunnen spelen met de settings op zo hoog mogelijk.

Mijn computer: Pentium(R) 4 CPU 2,4 Ghz
Kloksnelheid: 2,42 Ghz, 1,00GB intern geheugen.
Videokaart: Geforce 4 Ti4200 128MB.
moederbord en geheugen etc. draait allemaal op 333mhz

Ik dacht eerst, ik gooi er gewoon een gloednieuwe videokaart in van 512 mb en alles draait weer lekker, maar zo werkt het zeker niet. Heeft iemand advies?

Met vriendelijke groet,

Wouter Bakker

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat je hier meer kans maakt: Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13
lees wel de TS, je moet wel een uitgebreide post maken als het lukt :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:21
Wat is je budget?
De videokaart is best belangrijk voor een gamepc.
Alhoewel ik denk dat Flight Simulator X (of welke andere versie) meer gebruik maakt van CPU en/of RAM geheugen.
Ikzelf zou gaan voor RAM geheugen en dan minimaal 1GB, maar dit ligt er dan weer aan of FS veel gebruik maakt van geheugen/CPU of Grafische kaart.
Is het het laatste, dan zou ik zeker denken aan een nieuwe snellere AGP kaart.

Maar daarnaast zou ik eigenlijk wachten totdat ik het geld heb voor een goede upgrade (nieuwe pc) ipv nu een half bakken upgrade doen.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Flight Simulator gaat gebruik maken van dual core CPU's, dus ik zou sowieso voor dual core gaan, maar vertel eerst eens wat je budget is. ;)
Maar ik denk ook dat je beter uit bent met een heel nieuw systeem. Anders moet je bijna alles gaan vervangen.

[ Voor 28% gewijzigd door -DG- op 13-09-2006 12:30 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
Waarschijnlijk is het het slimste om die hele pc te vervangen. Ik zou je alleen wel adviseren om een hoger budget te pakken als drie jaar geleden. Mijn machine is ook drie jaar oud en draait alles nog vloeiend (de zwaarste games echter op 1024x768 en niet hoger) en de specs zien er dan ook een stuk beter uit.

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 22:20

paradoXical

The ParadoX

Ik heb ongeveer dezelfde specs. Ik ga voor een geheel nieuw systeem! Mijn bordje, cpu en 1 gig ram heb ik voor 120 euro gekocht toentertijt.. Het is mooi geweest, en nu lekker upgraden naar een duel core en sata systeem.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-12-2025

SLeddert

SLeddert

Je hebt waarschijnlijk nog een socket 478, dus CPU technisch valt er niet veel up te graden.
Aangezien je ook AGP 4x / 8x hebt zou je wel je videokaart kunnen upgraden met bijv. een Geforce6600GT. Dat scheelt best iets (heb ik ook gedaan) en je hebt DX9 ondersteuning.
Voor de rest zou je nog naar 1GB intern kunnen gaan.

Persoonlijk zou ik hier niets meer aan upgraden (en ALS, dan de videokaart), maar doorsparen voor een nieuwere. Kijk eens goed rond, want de CPU's zijn afgelopen 2 maanden lekker in prijs gedaald.

Karsten

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13

Voortaan op juiste plek kijken (overige hardware is geen dumpbak) en eerst je inlezen voor je een "wat moet ik kopen?"-topic post en zo de plank misslaat...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.