Toon posts:

[laptop] Budget tot 600 euro, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 519 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een laptop voor m'n vriendin, niks aan de hand alleen het max budget is 600 euro.

Ik heb de sites van de grote fabrikanten afgestruind maar kom niet echt tegen wat ik zoek.

Specs boeiend niet echt, ding gaat gebruikt worden voor internetten, mailen, msn, muziekjes etc. Niks zwaars in ieder geval. Een must is een ingebouwde WiFi adapter en een beetje leuk scherm.

Het moet er een beetje net uitzien, dat zijn we vaak nog niet echt eens...

Dell Inspiron 1300 lijkt me wel wat, ze vind m alleen niet echt mooi..

Afbeeldingslocatie: http://img.dell.com/images/global/products/200x200/inspn_1300.jpg

http://configure2.euro.de...s&sbc=nldhsrsinspn_1300_2

Iemand goede ervaringen of ideeen?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Computerland en Paradigit hebben allebei de Acer Apire 3629AWXMi in de actie staan voor ongeveer 600 euro. Centrino 1,7GHz (dus ook meteen Intel 2200BG WLAN), 512MB, 40GB HDD, DVD fikkertje er in. Is wel een 14,1" schermpje, maar ik vind het zelf persoonlijk een erg gaaf laptopje, en zeer zeker geschikt voor de doeleinden waar je meissie hem voor nodig gaat hebben.

Edit: Als ik je link volg krijg ik trouwens een prijs van bijna 700 euro voorgeschoteld.
Is die 600 euro bij Dell niet met "afgekochte" garantie, dus maar 3 maand i.p.v. 1 jaar?

[ Voor 19% gewijzigd door Brede P op 12-09-2006 21:27 ]

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-02 15:06
Mischien zou je eens een mediamarkt binnen kunnen wandelen, die hebben namelijk ook vaak laptops rond die prijs...

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Als je je budget ongeveer €60 verhoogt, heb je al heel wat meer keus. Bijvoorbeeld de Toshiba Satellite Pro L100-132 (CelM 1,6 GHz / 512 RAM / 60 GB HDD / Xpress 200 videokaart) voor €639 (in de aanbieding bij Informatique). De meeste fabrikanten beginnen rond de €660 en voor dat geld krijg je een heel aardige laptop waar je prima op kunt internetten en tekstverwerken. Als je dan ook nog eens een ATi Xpress 200 videochip erin hebt zitten, kan je er zelfs nog een beetje mee gamen.

[ Voor 3% gewijzigd door AntonH op 12-09-2006 21:31 ]

Verwijderd

Possible schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:26:
Mischien zou je eens een mediamarkt binnen kunnen wandelen, die hebben namelijk ook vaak laptops rond die prijs...
Precies, houd de aanbiedingen in de gaten, of kijk hier eens.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 21:35 ]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:45
Maybe de Acer Aspire 3628AWXMI kost met 10 % V1RU5 korting € 539,10 bij de Dixons.

Of de ASUS A6M-Q011H voor € 659,00 wel snel bestellen dan is een DAG aanbieding. Die heeft een Webcam,Cardreader,FireWire, 80 GB HD en 512 MB intern en een NVIDIA GeForce Go 6150 :9

[ Voor 63% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 12-09-2006 21:36 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zou persoonlijk zelf alleen niet meer kiezen voor een Celeron, als je voor hetzelfde geld ook een Centrino kan aanschaffen.
Cellie's kennen voor zover ik weet nog steeds maar 1 stand, vol gas (oftewel, geen CPU throttle).
Dus met ongeveer 1 a 1,5 uur is je accu leeg. Centrino wandelt dan nog wel even verder.

• Timvanh
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-01 17:37
ik zou voor die acer aspire gaan, heb ik zelf ook gehaald, geweldig ding :). En hij voldoet zeker aan jou eisen. Ben vooral erg blij dat er een centrino processor in zit, is stukken sneller dan een celeron (kan je tenminste meerdere dingen tegelijk doen). En hij ondersteund dual channel, dus je kan er later altijd ff 512 mb ram bij prikken (zit slechts één reepje in). Tevens ie ie lekker ligt en klein, misschien dat je dat ook nog belangrijk vindt :)

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:50
Timvanh schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:33:
ik zou voor die acer aspire gaan, heb ik zelf ook gehaald, geweldig ding :). En hij voldoet zeker aan jou eisen. Ben vooral erg blij dat er een centrino processor in zit, is stukken sneller dan een celeron (kan je tenminste meerdere dingen tegelijk doen). En hij ondersteund dual channel, dus je kan er later altijd ff 512 mb ram bij prikken (zit slechts één reepje in). Tevens ie ie lekker ligt en klein, misschien dat je dat ook nog belangrijk vindt :)
ik zit er ook over te denken om deze laptop te gaan halen bij de dixons. kun je me misschien vertellen hoe het scherm je bevalt en wat de accuduur ongeveer is?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Timvanh schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:33:
Ahum...Dat is niet helemaal waar. Meerdere dingen tegelijk? Met dualcore zeker ja, maar die zijn stukken duurder. Centrino processor bestaat niet, het is een platform. Wat jij bedoelt is de Pentium M. De Celeron is het zelfde op 1 ding na: Cache. De Pentium M heeft 2mb cache en de celeron 1MB.

De celeron is niet heel erg veel trager op dezelfde kloksnelheid, maar wel goedkoper. Helaas ook wat onzuiniger, kan al snel een half uur battery life schelen

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Zeker weten is dat mogelijk, deze heb ik gekocht voor 599 euro!

Acer Aspire 3634WLMi

1,6ghz Celeron M
512Mb Geheugen
80 gig Schrijfje
SIS 64 MB shared
DVD-Dual (brand alles)
XWGA Crystal brite 15,4 inch TFT
(Engelse versie! zowel toetsenbord als windows)

Nederlandse versie/reeks moet volgens mij nog komen... ;)

• -tom-562
  • Laatst online: 08:36

-tom-562

Oliesjeik

heuj, ik zit nu een beetje met 't zelfde probleem. Ik zoek puur voor school een laptop, om te gamen heb ik een PC thuis. M'n budget ligt ook rond de 600 euro's
Die Acer aspire leek me idd ook wel wat, is trouwens voor €595 bij computerland in de aanbieding (scheelt 4 euro _/-\o_ ).
Wat ik me alleen afvraag, voor mijn opleiding (HTS Werktuigbouwkunde) moet ik nogal vaak dingen tekenen in een 3D CAD programma (unigraphics/solid works etc), lukt dat een beetje hierop? Ok, het hoeft niet megavloeiend te draaien met big-ass dingen, maar lukt dat een beetje ermee, heeft iemand hier ervaring mee?

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

-tom- schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:16:
heuj, ik zit nu een beetje met 't zelfde probleem. Ik zoek puur voor school een laptop, om te gamen heb ik een PC thuis. M'n budget ligt ook rond de 600 euro's
Die Acer aspire leek me idd ook wel wat, is trouwens voor €595 bij computerland in de aanbieding (scheelt 4 euro _/-\o_ ).
Wat ik me alleen afvraag, voor mijn opleiding (HTS Werktuigbouwkunde) moet ik nogal vaak dingen tekenen in een 3D CAD programma (unigraphics/solid works etc), lukt dat een beetje hierop? Ok, het hoeft niet megavloeiend te draaien met big-ass dingen, maar lukt dat een beetje ermee, heeft iemand hier ervaring mee?
3D CAD tekenen is een zware last voor een notebook, je zou het misschien erop redden op een 512 mb kaart, maar het zal hier en daar wel wat traag gaan. mijn maat heeft ook 512, en kan er prima op cadden, maar als je in 3d gaat tekenen gaat ie er een stuk zwaarder aan trekken. ik denk wel dat je het ermee red, maar het zal niet optimaal lopen, ik zou je dan ook minimaal een 1024 mb geheugen aanraden als je hem voor tekenprogramma's gaat gebruiken, dat is ook wat ik hier het meeste lees, en zelf dus ervaren heb. maar dan zal je er dus ook een honderdje meer voor over moete hebben.... (alles heeft een maar, haha) als je het helemaal goed wilt doen dan moet je een core duo processor nemen, maar dan ga je al richting de 800 euro....

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

BTW bij computerland.nl kwam ik deze tegen:
Jewel Saffier 3600
PROCESSOR Intel Celeron M380
BEELDSCHERM 15,4“ WXGA Resolutie (1280 x 800)/td>
GEHEUGEN 2x SO-DIMM PC2700
VIDEO Shared video memory
Intel® Extreme Graphics 2
PCMCIA SLOT 1x PCMCIA Cardbus
STORAGE DVD +/- R/RW rewriter of combo (DVD-ROM/CDRW)

80GB 5400rpm
SOUND AC97 2.2
Ingebouwde microfoon
I/O 1 x VGA monitor aansluiting>
1 x S-video (TV) uitgang
1 x FireWire (IEEE 1394)
1 x Microfoon ingang, 1 x Lijn-ingang
1 x Audio-uitgang met S/PDIF support
4 x USB 2.0 (1 x intern voor Bluetooth optie)
4 in 1 Card Reader (MMC/SD/MS/MS Pro)
1 x Mini PCI slot (voor WLAN)
COMMUNICATIE Intel® PRO/Wireless 11/54 Mbps B+G
10/100MBit Ethernet
56k v90 Modem
GEWICHT/AFMETINGEN 2.75Kg
333 x 272 x 33.1 mm
VOEDING Smart Li-Ion batterij
100-240v 65W AC Adapter
With Smartpower II technologie

Afbeeldingslocatie: http://www.jewelnotebooks.nl/images/products/saffier-3600.gif

voor 649, leek me ook al wat, zit een grote schijf in, én 1gb werkgeheugen. Verders is de processor dan mss iets langzamer (had wat research gedaan ook op 't forum, 1mb cache vs 2mb cache van een pentium) , maar dit leek me opzich wel wat, beter als die acer aspire

[ Voor 52% gewijzigd door -tom-562 op 14-09-2006 20:22 ]

Vaak bu'j te bang!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

ik zag nog dat dezelfde laptop, maar dan met een celeron M360 processor 50 euro goedkoper is. Is dit die 50 euro waard? of scheelt 't veel in snelheid? Rest van de specs waren hetzelfde

Vaak bu'j te bang!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:45
-tom- schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:43:
ik zag nog dat dezelfde laptop, maar dan met een celeron M360 processor 50 euro goedkoper is. Is dit die 50 euro waard? of scheelt 't veel in snelheid? Rest van de specs waren hetzelfde
Dan nam ik liever de ASUS A6M-Q011H voor € 659,00 wel snel bestellen dan is een aanbieding.

Die heeft een Webcam,Cardreader,FireWire, 80 GB HD en 512 MB intern en een NVIDIA GeForce Go 6150 :9

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
De processor is niet de bottleneck voor je vriendin, dus welke je hebt boeit totaal niet wat dat betreft. Dan zou je alleen moeten kijken naar accuduur, als dat van belang is. Dan kan je beter (zo lees ik hier :P) een pentium M hebben (=centrino) ipv een celeron.
Verder: als je maar 512 mb ram hebt is het goed genoeg.
(Dit is allemaal voor de ts, en niet voor de verschillende topickapers ;))

[ Voor 19% gewijzigd door stefan001 op 15-09-2006 09:59 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

firewire zit op die laptop op, voor de rest nog zelfs 1024mb geheugen. Die videokaart maakt me niet veel uit, want ik ga alleen officewerk doen, en wat 3D-cad dan.
Verder, is die sempron beter/sneller als die M380 celeron?

Vaak bu'j te bang!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
hallo,
als je echt het allergoedkoopste wil hebben neem je de owhg320 laptop bij www.onlinewarehouse.nl. deze laptop kost met windows xp home erop 399 euro. gef je per mail aan dat je xp niet wil dan maar 324 euro. het is geen snelheidswonder met een via 1.2 ghzprocessor maar heeft door de via processor dus wel weer een lekker lange accutijd. heeft een 40gb harddisk en 512mb geheugen een dvdspeler en cdbrander. 14inch monitor en 4 usbpoorten. opzich voor het geld een perfect laptopje. Groetjes, Dick

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
-tom- schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:14:
BTW bij computerland.nl kwam ik deze tegen:
Jewel Saffier 3600
Neem geen Jewel, de service is om te huilen, behuizing valt na een jaar uit elkaar, schroefjes die half aangedraaid zitten en om nog maar niet te beginnen over hun garantie 'regeling'.... :/

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-02 14:46

PcDealer

HP ftw \o/

Waarom kijkt niemand in de Pricewatch?
Vanaf EUR 308,00 nieuw.

LinkedIn WoT Cash Converter

• hellmonder1986
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01-2021
is 2ehands niks voor je vriendin, in iedergeval betere specs voor je budget

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
@Tom/Celestino etc, Mocht je 512 Mb so-Dimm te weinig vinden, dan kun je beter via i-net een los bankje bestellen en 'm er zelf insteken. Scheelt redelijk wat flappen en is super simpel.

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04-2025

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ik heb vandaag de acer 3628AWXMi gekocht en voor zover ik kan beoordelen is het een prima beestje voor zo'n prijs. Bij mij gaf de processor de doorslag omdat deze wat vriendelijker omgaat met de batterij. Wifi werkt als een trein met dat ding trouwens. Verder wordt hij niet heel erg warm en ik kan ongeveer 3 a 3,5 uur doen met de batterij. (hoop dat je hier wat aan hebt)

Verwijderd

Op dit moment is er bij V en D een leuke (ten minste dat denk ik) aanbieding voor 599,-. De laptop uit de folder is uitverkocht, maar daarvoor in de plaats is nu een compaq, ook voor 599,- met 1024mb werkgeheugen ipv 512 gekomen . De gegevens heb ik echter niet zo bij de hand, ik zal ze later wel posten, of als iemand anders me voor is...
Pagina: 1