Toon posts:

[XP] Svchost pakt 100% CPU*

Pagina: 1
Acties:
  • 5.130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb al gezocht naar een antwoord maar ik heb totaal niks zinvols gevonden.
Mijn SVCHOST.exe (SYSTEM) Draait op 100% cpu en ik heb Windows XP met SP2 er op.
Ik heb totaal niks op me pc ook geen rand apparatuur. Behalve Norton antivirus 2006. En toch draait ie nog 100%. Het is niet die MS blaster virus. Maar ik weet niet waar het aan kan liggen?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:59:
Hoi mensen,

Ik heb al gezocht naar een antwoord maar ik heb totaal niks zinvols gevonden.
Mijn SVCHOST.exe (SYSTEM) Draait op 100% cpu en ik heb Windows XP met SP2 er op.
Ik heb totaal niks op me pc ook geen rand apparatuur. Behalve Norton antivirus 2006. En toch draait ie nog 100%. Het is niet die MS blaster virus. Maar ik weet niet waar het aan kan liggen?
dus ook geen toetsenbord en muis ;)

ps, hoe weet je dat het niet dat virus is? norton antivir vind niet álles hoor, laat die panda online scan maar eens draaien

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 12-09-2006 14:04 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zou je eens kunnen kijken met Process Explorer welke DLL's hij aanroept? En dan moet je even kijken waar die DLL voor gebruikt wordt (welk programma :)).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Via systeminternals.com even process explorer downloaden en uitzoeken wel process (service) zo veel cpu trekt.

[edit]
Tsss....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor het snel antwoorden. Ik zal die programma is even uitproberen. Als er nog mensen zijn met andere suggesties dan hoor ik het graag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:32:
Dank je voor het snel antwoorden. Ik zal die programma is even uitproberen. Als er nog mensen zijn met andere suggesties dan hoor ik het graag.
We willen wel graag weten welk programma nu 100% CPU trekt zodat we misschien een oplossing kunnen voorstellen.

[edit]sorry, ik had niet goed gelezen :) dacht dat je hem al gestart had.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:37:
[...]

We willen wel graag weten welk programma nu 100% CPU trekt zodat we misschien een oplossing kunnen voorstellen.

[edit]sorry, ik had niet goed gelezen :) dacht dat je hem al gestart had.
Ik ben nu op me werk dus zodra ik thuis ben probeer ik het uit en zet ik hier even het resultaat..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel eerst eens even waar je dan op gezocht hebt en wat je zoal tegen kwam? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Google geen enkel resultaat opleverde namelijk dus dan is het wel net zo handig om te weten welke zaken je al geprobeerd hebt :)

Verder - je topic titel lijkt nergens op omdat het niet beschrijft waar je topic over gaat, ik pas die even aan, kan je hier voortaan zelf op letten? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:52:
Vertel eerst eens even waar je dan op gezocht hebt en wat je zoal tegen kwam? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Google geen enkel resultaat opleverde namelijk dus dan is het wel net zo handig om te weten welke zaken je al geprobeerd hebt :)

Verder - je topic titel lijkt nergens op omdat het niet beschrijft waar je topic over gaat, ik pas die even aan, kan je hier voortaan zelf op letten? :)
Nou mijn Mod vriend. Bij elke MOGELIJKE oplossing die ik tegen kwam hadden ze het over de MSblaster. Of over in CMD dat je een bepaalde iets moest invoeren maar ik denk dat ik juist dit programma zocht en die ben ik dus echt niet tegen gekomen anders ga ik natuurlijk niet blij reageren en zeggen dat ik het ga uitproberen.....Dus wees jij maar gerust ik heb de zoek functie wel gebruikt.....

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

1 van je services pakt al die cpu time. Diable aale niet noodzakelijke processen en probeer via eliminatie eruit te komen.

Verwijderd

Ik zie dit verschijnsel wel eens voorbij komen, echter van beperkte duur. Zelf denk ik dat het met de automatic update feature van windows is. Deze is dan namelijk ook actief (wuauclt). Wij gebruiken een WSUS server en het proces wuauclt is actief als svchost 100% pakt. Zeker weten doe ik het niet maar als wuauclt niet meer draait pakt svchost geen 100% meer.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[XP] svchost.exe op 100% tijdens windows update

Bekend issue...

Heb er ook last van gehad en de oplossingen gevolgt die ik tegenkwam, uiteindelijk opgelost.

[ Voor 40% gewijzigd door Enforcer op 12-09-2006 18:31 ]

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:52
Tja, inderdaad een bekend probleem. Ik heb dat ook elke dinsdag. Automatische updates uitzetten helpt inderdaad, maar als ik dan handmatig naar de microsoft update/windows update site ga, dan heb ik het probleem weer. Uiteindelijk kom je er wel doorheen, gewoon geduld hebben als ie je computer scant voor updates (dat kan dus 5+ minuten duren, waar tussendoor lijkt of je computer helemaal vasthangt).

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 01:36
Ik zit met hetzelfde probleem maar bij mij weet ik waar het probleem zit: WINDOWS UPDATE !!! :X

Als ik die site bezoek, waarbij ik trouwens bij Microsoft Update terecht kom ipv Windows Update, knalt bij het zoeken naar nieuwe update de svchost naar de 80 a 90% CPU.

Ik kan om dezelfde rede ook niet automatisch update aanzetten omdat bij normaal gebruik mijn CPU ook tegen het plafond zit. Knap irritant.

Ik heb alle update en wga dll's via regsrv gedeinstalleerd, alle betreffende DLL's hernoemt naar .OLD en ik heb trouwens ook nog in de downloaded installations map de betreffende ActiveX onderdelen van IE geremoved. Reboot vervolgens naar Windows Update toe maar helaas. Probleem komt gewoon weer terug PLUS ik kom weer automatisch bij Microsoft Update :S. Geef mij die oude site maar maar ik krijg dat onderdeel niet gedeinstalleerd...

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eagle, waarom wil je terug naar Windows Update? Bij Microsoft Update krijg je ook updates voor bijvoorbeeld Office. Je Windows Updates blijven gewoon komen bij MS Update. Maar als je terug wilt, kijk in de opties van de site, daar staat beschreven hoe je terug kan.

Wees blij dat je Windows Update hebt, ik kom er niet op door een of andere foutmelding dat de benodigde services niet draaien maar dat doen ze wel. Vorige maand werkte het nog prima. Naja, als ik via AU ze nog krijg heb ik niets te klagen :).

En dat svchost.exe 100% vraagt van de CPU is idd van Windows Update. Het vraagt zoveel CPU omdat het je complete config controleert voor componenten die een update nodig hebben.

Commandline FTW

Verwijderd

Als je naar die nieuwe update site gaat en bij instellingen onderaan kiest voor windowsupdate gebruiken, is het probleem voorlopig weg.

"Waarom wil je terug?" Daarom, het is bezopen dat je computer zwaar vertraagd moet lopen iedere keer als je je pc opstart voor dat @#@ update.microsoft.com!

En voor wat? Voor office updates? Die doen we wel eens in de zoveel tijd handmatig dan...
Dit is dan jammer maar ik wacht wel tot ze het gefixed hebben.
In de tussentijd ervaart een ieder weer wat plezier achter de PC en geen ergernis.

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05-2025
Ik had het ook, wat ik heb gedaan om het op te lossen: automatische updates UITzetten. Ja, zo simpel was het, bij mij althans. Gewoon eventjes andere instellingen voor automatische updates ;) Succes
Pagina: 1