Toon posts:

MAXTOR probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Man zit ik in de shit. ;(

Ik bouw een nieuwe pc en heb mijn 'oude' Maxtor 300 gb als externe USB schijf gemaakt.

Na het inpluggen ziet ie netjes de schijf met de partities en data.

Dat was gisteren.

Vandaag is op een of andere manier alles weg, en geformatteerd heb ik het niet.

In mijn Bios ziet ie mijn Maxtor wel. Onder windows XP ook onder SCHIJF5.
Echter is deze niet toegewezen. én alle partieties zijn weg.

Dat is allemaal niet zo erg, een format zou voldoende zijn.
Echter staat op die schijf enorm veel belangrijke data.

Is dit nog te redden ? :$

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 13:27 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je nog driveletters hebt zou een checkdisk kunnen helpen. (maar uit je post maak ik op dat dit niet meer het geval is) Als dit niet zo is raak je aan de recovery tools als Get data back of Easyrecovery Pro.

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem gehad een tijdje terug. Ik heb toen heel veel programma's geprobeerd om te kijken of ik nog wat terug kon halen. Met R-studio heb ik toen alles kunnen backuppen waarna ik de schijf geformatteerd heb, nu draait ie weer als een zonnetje. Het is wel shareware maar daarmee heb ik alles terug kunnen halen.
Suc6

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is het niet handiger om de Maxtor HD eerst eens terug te zetten op de IDE? USB is niet zo snel namelijk.

Er zijn veel recovery progjes die data kunnen redden van schijven waar iets mis mee is gegaan. Bijvoorbeeld GetDataBack (NTFS/FAT32). Als je even op GOT zoekt vind je vast nog wel meer proggies hiervoor.

Verwijderd

Topicstarter
smvs schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:28:
Als je nog driveletters hebt zou een checkdisk kunnen helpen. (maar uit je post maak ik op dat dit niet meer het geval is) Als dit niet zo is raak je aan de recovery tools als Get data back of Easyrecovery Pro.
Nee nieuwe driveletter lukt niet. Enige wat ik kan doen is nieuwe partitie aanmaken.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je even kijken bij Schijfbeheer (te vinden bij Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer) als je daar wat kan activeren / bekijken?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Heb gekeken, maar zoals hierboven besproken kan ik daar niets anders dan een partitie aanmaken.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En zou je eens kunnen kijken onder Knoppix (gratis te downloaden) zodat je kan zien dat het geen Windows probleem is.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Alles wat je doet met je HD maakt het er echt niet beter op. Je kan het beste meteen een recovery tool gebruiken om meteen zo veel mogelijk data terug te halen (installeer de recovery tool NIET op de maxtor HD en zet gerecoverde dingen NIET terug op de maxtor HD; maw schrijf NIKS meer naar je maxtor HD anders overschijf je bestaande files).

Veel succes.

Verwijderd

Topicstarter
Na een nacht scannen tovert het bestanden naar voren die veel te groot zijn
en niet meer te lezen.. alles lijkt verloren :(

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
Hmm, heb je 'em ontkoppeld terwijl Windows draaide of heb je je machine gewoon met usb-harddisk eraan uitgeschakeld..
Het zal niet de eerste keer zijn dat bij het zomaar lostrekken van USB opslagmedia de inhoud corrupt raakt.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-02 07:08
Lees even de OM FAQ / Beleid
Pagina: 1