Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[malware] Spontane emailverzending zodra je online gaat? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

Ik heb een klein probleempje. Mijn laptop gaat spontaan emails verzenden naar mensen zodra ik internet verbinding heb. Er worden dan mailtjes verstuurd met de titel RE:PHA(enkele letters)RMACY.
Dat komt waarschijnlijk door een autorun.inf en setup.exe bestandje. Die heb ik telkens verwijderd en dan gebeurd er een tijdje niks. Maar dan opeens begint het weer en zijn de filetjes weer aanwezig.

Hopelijk hebben jullie oplossingen.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:33

TwoR

Gekleurde stippen

Dit hoort eerder in beveiliging en virussen, maar zeker niet in React Bus + features

Ah nieuw hier. Je kan met het handje linksboven een Topic report maken dan kan er een modje even naar je post kijken. In dit geval heb ik het al voor je gedaan. En misschien is het handig om even de FAQ door te nemen.

[ Voor 65% gewijzigd door TwoR op 12-09-2006 11:53 ]

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:32

EnnaN

Toys in the attic

ik denk niet dat dit een react bug is, maar dat je gewoon vol zit met spyware, malware of hoe je het ook wilt noemen.

ik zou zeggen: begin maar eens met virusscanners, adware scanners etc etc. daar is wel genoeg info over te vinden.
een re-install is trouwens ook nooit een slecht idee als je niet erg into security bent maar wel met deze problemen zit?

sig

Verwijderd

1. Welke virusscanner heb je.

2. Antispyware tools gedraaid ? (hitman pro, windows defender, adaware ??)

3. Welke windows heb je

4. Heb je een hijackthis log voor ons ? (www.merijn.org -> Downloads -> Hijackthis)

5. ...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 11:53 ]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:36

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
bug -> B&V

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ad-aware gedraaid en norton antivirus 2003 laten draaien maar niks gevonden. Het ligt volgens mij echt aan die setup.exe en autorun.inf.
Ze komen ineens uit het niets in een map en daarna gaat mijn systeem weer spontaan mails verzenden.
Ik heb ook al een foute mail host opgegeven zodat ik geen mails kan verzenden, maar dan nog steeds krijg ik de melding dat er mailtjes worden verzonden en dan ook echt heel veel.

ik draai windows xp professionel

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 12:20 ]

Verwijderd

Heb je XP met alle service packs en updates en is de antivirus helemaal up-to-date ?

Tevens zou je kunnen proberen setup.exe te scannen op kaspersky.com

http://www.kaspersky.com/virusscanner (file scanner).

Of de hele computer met de free virus scanner.

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 08:41
jaaaa... norton 2003.. lekker up to date :)

scan eens online met Trendmicro.
http://www.trendmicro.com/hc_intro/default.asp

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:10
DTorro schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:27:
jaaaa... norton 2003.. lekker up to date :)

scan eens online met Trendmicro.
http://www.trendmicro.com/hc_intro/default.asp
Maakt niet uit, zolang je maar een licentie hebt, dan zijn dezelfde virus definities geladen als in de 2007 versie.

Verwijderd

cardinal808 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:32:
[...]

Maakt niet uit, zolang je maar een licentie hebt, dan zijn dezelfde virus definities geladen als in de 2007 versie.
Ik neem alleen aan dat de virus detectie engine in 2003 antiek is, de nieuwste vinden ook spyware ed.

[notimportant]
Zelf ben ik een KAV/KIS fan

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Die PH***RMACIE zooi is wel erg op het moment; ik krijg er 10tallen per dag. Niet te zien van wie oid, maar als dit inderdaad spyware gemedieerde spam is zijn er een boel mensen geinfecteerd.
Iemand een idee waar het vandaan komt, en welke spyware er achter zit?

• EnnaN
  • Laatst online: 10:32

EnnaN

Toys in the attic

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:19:
ik heb ad-aware gedraaid en norton antivirus 2003 laten draaien maar niks gevonden. Het ligt volgens mij echt aan die setup.exe en autorun.inf.
en die komen vast weer ergens van spyware. dus dat sluit elkaar niet uit hoor.
Ze komen ineens uit het niets in een map en daarna gaat mijn systeem weer spontaan mails verzenden.
Ik heb ook al een foute mail host opgegeven zodat ik geen mails kan verzenden, maar dan nog steeds krijg ik de melding dat er mailtjes worden verzonden en dan ook echt heel veel.
tjah, waar heb je die mailhost opgegeven? dat kan een spywareprogje natuurlijk zelf wel instellen.

sig

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-11 11:50
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:52:

4. Heb je een hijackthis log voor ons ? (www.merijn.org -> Downloads -> Hijackthis)
En gooi hitmanpro er eens overheen!

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11 11:46
LEUK!!! Ik krijg elke dag 10 mailtjes met
de titel RE:PHA(enkele letters)RMACY.
|:(

[ Voor 3% gewijzigd door Optix op 12-09-2006 13:49 ]

.

Verwijderd

Topicstarter
Het waarschijnlijk al opgelost. Kheb met kaspersky gecheckt en toen bleek er een feest te zijn van trojaanse paardjes die net nieuw zijn. Kben bezig ze nu allemaal te verwijderen.
Bedankt alvast allemaal.

Verwijderd

Je kunt ook de test versie van kaspersky antivirus installeren (30 dagen) en hem alles laten scannen en opruimen.

http://www.kaspersky.nl/content/view/63/66/lang,en/

Volledige installatie downloaden en bij de setup kiezen voor 30 dagen test.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 14:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik al mee bezig :). best veel dingetjes gevonden.

• pasta
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik denk dat je überhaupt niet moet gaan kijken naar een autorun.inf, die zijn namelijk bedoeld om een programma automatisch te laten starten als je bijv. een CD in je CD-ROM speler doet. ;)

Hoe dan ook, je bent nu al inderdaad bezig met KAV, neem in het vervolg ook even Beveiliging en Virussen - FAQ en Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten door. Hier staan ook nog handige programma's en tips genoemd en maakt het voor ons ook wat duidelijker om uit te zoeken wat je allemaal al geprobeerd hebt, zoals je dus ook in Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens duidelijk na kunt lezen. :)

offtopic:
Ik pas nog even je topictitel iets aan en wens je nog welkom op GoT :w

Signature

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Hmmm...

PHA(enkele letters)RMACY... is inderdaad een term die ik erg vaak tegenkom als ik de spamfilter leegmaak :(

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 20:20

BHQ

Pannenkoekkie schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:08:
Hmmm...

PHA(enkele letters)RMACY... is inderdaad een term die ik erg vaak tegenkom als ik de spamfilter leegmaak :(
Same hier. Kan ook om de zoveel tijd alsnog een prullenbakje klikken in Thunderbird :{
Pagina: 1