Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Prijsbepaling indoor parkeerplek

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Mijn moeder is recentelijk verhuisd naar het centrum van Den Bosch. Alhier woont ze in een heel mooi appartementencomplex, dat gebouwd is in een oud klooster (Mariënburg). Er bevinden zich hier 16 appartementen.

Bij de woning heeft ze een indoor parkeerplek gekocht. Ik meen dat dat ding 70k heeft gekost (not sure). Het is een heel fancy systeem met afstandsbediening. Het werkt allemaal prima.

Het geval wil dat mijn ma haar auto niet gebruikt. Ze woont namelijk naast het station en heeft een hekel aan autorijden. Woon-werk doet ze met de trein, boodschappen met de fiets en de stad is op loopafstand. Haar auto kost haar zeker 200 euro per maand (weet niet precies), dus als ze in het vervolg een keer een taxi wil nemen is dat nog goedkoper ook :)

Nu het probleem: de parkeerplek wil ze gaan verhuren. Conform het koopcontract is dit toegestaan, dit heb ik al uitgezocht. Mijn broer is jurist, dus een huurovereenkomst is ook al opgesteld. Er is binnen het appartementencomplex zeker ook voldoende animo. Als ik bij iedereen een briefje door de deur doe, heb ik denk ik binnen een dag een huurder. Er zijn zat mensen met twee auto's en een vergunning krijg je niet.

Probleem is alleen de prijs. Wat vraag ik hiervoor? Zelf zat ik te denken aan 100 € per maand. Is dit redelijk? Te veel of moet ik juist meer vragen? De mensen in het appartementencomplex zijn veelal tweeverdieners die niet echt kijken op de centen (leid ik af uit de prijzen van de huizen en bijvoorbeeld de auto's die nu al in de garage staan). Misschien reden om meer te vragen? Zat ook te denken aan een prijs op opbod... misschien ook wel een idee :P

PS: ik heb al een beetje op Marktplaats zitten loeren maar ik ben daar niet veel wijzer geworden.

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 12-09-2006 10:13 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

uitgaande van een kostprijs van E70k zou je uit kunnen zoeken hoeveel invloed dit heeft op de totale hypotheek. Je kunt in principe dus gewoon kijken hoeveel een huis van 70K je per maand zou kosten. Bereken wat een hypotheek zonder aflossing je kost en tel hier de verwachte onderhouds en gebruiks kosten bij op (je blijft zelf verantwoordelijk wanneer er iets stuk gaat en het fancy systeem zal ook wel stroomkosten hebben).

Vermoedelijk kom je wel ietsje hoger dan E100 per maand uit, maar een indoor parkeerplek in de binnenstad is nu eenmaal niet goedkoop

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

100 per maand is voor mijn gevoel veel, heb zelf eens rondgekeken hier (Rijswijk), ik kwam op 50 uit.

Maar als de lokatie goed is, lekker dichtbij voor de bewoners en het zijn yuppen, dan zou 100 best wel eens kunnen.

Ik zou zeggen: zet m per opbod weg: een soort veiling, wie weet krijg je er 200 voor ;)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 17:05

TwoR

Gekleurde stippen

Hier is laatst ook een topic over geweest. De TS wilde toen zelf een parkeerplek huren en vroeg zich ook af wat een redelijke prijs is. Ik zal eens kijken of ik die kan vinden.

/edit
mmm kan het niet vinden :(

/edit2
ja toch gevonden :D
[parkeerplaats huren] prijsindicatie ?

misschien heb je wat aan de info

[ Voor 31% gewijzigd door TwoR op 12-09-2006 10:31 ]

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 21:43
En ik zou laten opnemen in het contravt dat je altijd zonder opgaaf van reden je parkeerplek kunt toe-eigenen.

Altijd makkelijk indien je moeder straks toch een auto nodig gaat hebben.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Als dat ding echt 70K gekost heeft dan betaal je bij 4% rente aan rente alleen al 230 per maand.
Gewoon een studentenkamer van maken :+

[ Voor 17% gewijzigd door Devil op 12-09-2006 10:31 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• havana
Ik weet de 70k absoluut niet meer zeker, ik ga daar nu ff over bellen. Het zou ook zo maar 20k kunnen zijn :o Lijkt me reëeler als ik dat andere topic lees.

De hypotheek-berekening is leuk, maar de aftrekbaarheid vergeet je hierbij. Verkopen is geen optie, omdat mijn ma de plek bij het huis wil houden ivm. betere verkoopbaarheid op termijn. En misschien wil ze over 5 jaar ineens wel graag een auto (lijkt me sterk maar toch).

@ cvs79

In de huidige ovk staat dat looptijd 6 maanden is, telkens stilzwijgend verlengd met nog eens 6 maanden. De opzegtermijn van beide kanten is 1 maand. Dus als mijn ma ineens toch een garage wil, duurt dat in het slechtste geval 6 maanden :)

Voor mijn gevoel is 100 euro een hoge prijs, maar niet heel veel te hoog. Zeker niet voor mensen die geld zat hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door havana op 12-09-2006 10:38 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

havana schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:36:
De hypotheek-berekening is leuk, maar de aftrekbaarheid vergeet je hierbij.
Zodra je dat ding gaat verhuren maakt deze geen deel meer uit van de eigen woning, maar gaat deze voor de heffing naar Box 3. Derhalve :w @ hypotheekrente-aftrek.

• havana
Net alsof mijn ma deze huurinkomsten gaat opgeven 8)7

Dat gaat "natuurlijk" gewoon zwart.

[ Voor 32% gewijzigd door havana op 12-09-2006 10:48 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hoezo E100 te duur? De berekening die ik (en Devil) voorstel is puur gebaseerd op kostprijs. Ik neem niet aan dat je moeder een filantropische instelling is toch?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
(70.000*0,04)/12=€233. Dan heb je een rendement van ongeveer 4% uit je investering. Zo heel duur is dat niet. In Amsterdam betaal je voor een parkeerplek op maaiveld soms wel €400 of meer.
Ik vind €100 in ieder geval erg weinig, zeker voor een nieuwe afgesloten parkeerplek met allerlei fancy afstandbedieningen. Ik zou er €250/maand voor vragen.

Een beete vastgoed belegger hanteert vaak een BAR van 7a8%, dan zou je dus uitkomen op zo´n €450 aan huur per maand. (BAR=bruto aanvangsrendement=waarde / 1ste jaarhuur)
havana schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:48:
Net alsof mijn ma deze huurinkomsten gaat opgeven 8)7

Dat gaat "natuurlijk" gewoon zwart.
Het gaat hier om behoorlijke bedragen natuurlijk, een keer een tientje zwart bijklussen is natuurijk niet zo heel erg maar een paar duizend euro jarenlang buiten de belasting om binnen schrapen zou ik toch niet zo snel voor kiezen.

[ Voor 49% gewijzigd door argro op 12-09-2006 11:28 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

argro schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:24:

[...]
Het gaat hier om behoorlijke bedragen natuurlijk, een keer een tientje zwart bijklussen is natuurijk niet zo heel erg maar een paar duizend euro jarenlang buiten de belasting om binnen schrapen zou ik toch niet zo snel voor kiezen.
Volgens mij is er voor een particulier ook best een unstige regeling, het kan goed zijn dat je moeder (bijna) niks hoeft af te dragen. of hierin nog onderscheid wordt gemaakt tussen een woonruimte of parkeerplek weet ik niet

Beste film ooit

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:33

PcDealer

HP ftw \o/

cvs79 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:30:
En ik zou laten opnemen in het contravt dat je altijd zonder opgaaf van reden je parkeerplek kunt toe-eigenen.

Altijd makkelijk indien je moeder straks toch een auto nodig gaat hebben.
Lijkt me een onredelijk bezwaar op die manier en te algemeen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• havana
Dat ding kostte dus 25k en niet 70k :)

25.000 * 0,04 / 12 = € 83 per maand bruto.

€ 100 is dus geen gekke prijs. Maak je nog een beetje winst ook.

DIT IS MIJN WEBSITE

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat is een mooie prijs. Waar ik nu woon in Amstelveen (centrum) vragen ze vanuit de woningbouw € 65 en ik betaal € 100. Nou dat vind ik een mooie prijs.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 21:15
De stichtingskosten, het bouwen etc. etc. van een inpandige/ondergrondse parkeerplaats overigens gemiddeld 33.000€ in grondexploitaties/bouwberekeningen.....

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
33kE voor een parkeerplaats vind ik nogal wat. Stichtingskosten van een indoor parkeerplaats beginnen bij 15kE. Het gemiddelde zou ik eerder rond de 25kE willen schatten. Het e.e.a. hangt natuurlijk ook af van type parkeergebouw en mate van bewaking.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:26

SeatRider

Hips don't lie

Als de parkeerplek mbv de hypotheek is aangeschaft, mag je vaak niet zomaar van de bank verhuren. Dit omdat bij executieverkoop het object minder opbrengt want verhuurd. Dit geldt in ieder geval voor woningen, en ik zou niet weten waarom het voor parkeerplaatsen anders zou zijn.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 21:15
argro schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:09:
33kE voor een parkeerplaats vind ik nogal wat. Stichtingskosten van een indoor parkeerplaats beginnen bij 15kE. Het gemiddelde zou ik eerder rond de 25kE willen schatten. Het e.e.a. hangt natuurlijk ook af van type parkeergebouw en mate van bewaking.
Dat is inderdaad de duurste ondergrondse parkeerplek in een herstructureringsgebied. Maar dat is wel de essentie van het bouwen in de Nederlandse (binnen)stad. Daar zijn weinig grondjes die braak liggen meer over en lokale overheden zien liever het blik onder het hûûs dan op straat of halfverdiept.

[ Voor 38% gewijzigd door zeef op 16-09-2006 15:13 ]

Pagina: 1