Toon posts:

duron dood door koelpasta?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zie onderwerp. (ben te lui om het over te typen :))
ik had :( een duron met chrome orb en zo'n therminal pad. ga naar de winkel en koop koelpasta. haal die therminaldinges van de cooler en proc af en doe er koelpasta op.
zet m'n comp aan, geen verbetering.
dus comp weer uit en meer koelzooi erop.
(er zat toen net zo veel koelprut op als de therminal pad groot was.)
zet comp weer aan, fans draaien, leds branden, hd en cdroms ratelen even en toen was het stil....

SOS : is m'n cpuutje nu dood ?:(

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Met een beetje mazzel heb je de core beschadigd toen je de cooler er een paar keer hebt afgehaald, dit komt vaker voor.

En dan dit: Veel koelpasta hoeft niet. De koelpasta is alleen om de "putjes" in het element op te vullen en zo voor een betere geleiding te zorgen tussen cpu(core) en element. (te) veel koelpasta werkt dus averechts...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel met potloodstreepjes zitten kloten, als ik die goed weggum, kunnen ze dat dan nog zien bij AMD :? (garantie >:))
en door standaard koelprut gaat de garantie er toch niet aan :?

• dizzytal
  • Niet online
Bij AMD zul je qua garantie niet snel terecht komen. 't ligt meer aan de winkel waar je ding hebt gekoch, of die lastig doen of niet...

Die "standaard" koellapjes die af-fabriek op je element zitten zijn niet heel goed, maar werken redelijk naar behoren.

Het gaat er om dat als je je koeler niet voorzichtig van je CPU haalt, je stukjes van de core afschraapt, als je pech hebt "spingt" er een groot stuk af en is dit net fataal voor de CPU.

Ik haal meestal eerst 1 kant (jaja) van de koeler los maar zorg ervoor dat ik met mijn andere hand de koeler op de CPU blijf drukken (de koeler ligt dus al die tijd gewoon plat op de core) daar na de andere kant los halen en de koeler recht van de CPU afhalen.. Zo heb je de minste kans op beschadingen.

Verwijderd

Dizzytal : dus ik kan beter me koeler laten zitten voordat me cpu uit mekaat sodemietert :)

Verwijderd

Topicstarter
maar m'n core is nog heel
(of hij is niet zichtbaar beschadigt)

• dizzytal
  • Niet online
Op maandag 29 januari 2001 21:03 schreef bl00dhound het volgende:
Dizzytal : dus ik kan beter me koeler laten zitten voordat me cpu uit mekaat sodemietert :)
OK hier mis ik iets !?

Verwijderd

dizzytal : ik hoor van iederen dat die dingen zo snel uit mekaar sodemieteren (die core)

• dizzytal
  • Niet online
d-i-i het volgende:
maar m'n core is nog heel
(of hij is niet zichtbaar beschadigt)
Meestal zie je het wel als ie beschadigd is. Ik zou dus gewoon goed gummen, terug brengen en een leuk lul verhaal op hangen, van... hij deed het zo in eens niet (lekker onschuldig gezicht trekken en niets over inkleuren of koelpasta zeggen)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
was dat zo'n cooler in de vorm van een cilinder met 2 fans????????
die heb ik dus ook gehad en die heeft mijn TB1000 naar de TERING geholpen... dat ding werkte dus voor geen meter maar ik krijg dus geen geld terug.... "had je de cooler maar door de technische dienst hier moeten laten monteren"
JEAH RIGHT... als je ziet wat daar voor mensen rondlopen.... :r
klote cooler.. kost mij gewoon ff 700 piek voor een nieuwe processor :(

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 29 januari 2001 22:27 schreef Marv het volgende:
Jij kon er kennlijk toch niet veel meer van, of wel?

• dizzytal
  • Niet online
Op maandag 29 januari 2001 21:33 schreef bl00dhound het volgende:
dizzytal : ik hoor van iederen dat die dingen zo snel uit mekaar sodemieteren (die core)
Dat valt best mee, als je maar voorzichtig bent!! De core is praktische niet beschermd en kan er dus niet zo goed tegen als een "keihard" koelelement langs de kant schuurd. Als je de koeler er afhaald zoals ik beschreven heb, dus zorgen dat de koeler vlak op de core blijft tijdens het los maken van de metalen clips, zal er weinig mis gaan..

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 09:43
die heb ik dus ook gehad en die heeft mijn TB1000 naar de TERING geholpen...
Ik vind het dus een kewler die er echt super makkelijk op gaat. Een super orb heet zo'n ding trouwens.... Beter dan die stomme el cheapo spire dingen....

• me1299
  • Laatst online: 15:43

me1299

$ondertitel

De core is net een beschuit ;(

Ik zit nu van ellende op een 33k6 modem op mijn broertjes gare PII te internetten :Y)

(lees mijn duron died met superorb operatie)

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Marv
hij gaat er zeker makkelijk op... maar dan moet ie dus ook gaan coolen he? Of zijn die dingen daar niet voor? |:(

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Marv
Op maandag 29 januari 2001 23:01 schreef DeathKnight het volgende:
De core is net een beschuit ;(

Ik zit nu van ellende op een 33k6 modem op mijn broertjes gare PII te internetten :Y)

(lees mijn duron died met superorb operatie)
Bij jou ook of ben jij dezelfde persoon als de starter van deze tread?

• me1299
  • Laatst online: 15:43

me1299

$ondertitel

Ik ben nog net geen debiel in inrichting, maar dat wordt ik wel snel als ik geen nieuw processor heb :D

Ik ben dus niet dezelfde.. Ik ben gewoon 1 van de vele mede slachtoffers.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Marv
Ok... join the club... :)

Verwijderd

Been there, done that.

Bleek dood moederbord te zijn (terug naar de winkel gegaan). Zit nu op een nieuw bord te wachten, onder garantie natuurlijk!
Wel al sinds 20/12 (op 02/01 besteld, Abit ging weer draaien op 08/01) :(!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 januari 2001 22:27 schreef Marv het volgende:
die heb ik dus ook gehad en die heeft mijn TB1000 naar de TERING geholpen... dat ding werkte dus voor geen meter maar ik krijg dus geen geld terug.... "had je de cooler maar door de technische dienst hier moeten laten monteren"
klote cooler.. kost mij gewoon ff 700 piek voor een nieuwe processor :(
nee, chrome orb met 1 fan.

Verwijderd

Topicstarter
maar wat kan ik nu het beste doen :?

• dizzytal
  • Niet online
Gummen en met een verschikkelijk onschuldig en goed l*l verhaal terug naar de winkel en het ding ruilen...

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 19:46
waarschijnlijk hebbie je core gekraakt :(

btw. volgende keer VEEEEEL minder koelpasta gebruiken (een drupje is vaak al genoeg, is alleen om miniscule putjes in de koeler en de CPU op te vullen.. )

suc6 met je duron :)

Have a wheelie good weekend!

• dizzytal
  • Niet online
Op dinsdag 30 januari 2001 17:06 schreef FragDaddy het volgende:
OK en wat was er hierover nog niet gezegd?? Dubbele post, zullen we het maar op houden... ff naar boven lezen scheeld een hoop... :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 17:06 schreef FragDaddy het volgende:
waarschijnlijk hebbie je core gekraakt :(

btw. volgende keer VEEEEEL minder koelpasta gebruiken (een drupje is vaak al genoeg, is alleen om miniscule putjes in de koeler en de CPU op te vullen.. )

suc6 met je duron :)
thanx

en is een duron 600 met blaue core een goede vervanging :? (moet minstens op 1gig draaien >:))

• dizzytal
  • Niet online
[b]Op dinsdag 30 januari 2001 20:14 schreef debiel-in-inrichting het volgende:en is een duron 600 met blaue core een goede vervanging :? (moet minstens op 1gig draaien >:))
Kleur maakt niet uit. Zijn al legio disc's over geweest en 1GHz halen ze praktisch allemaal wel...

Verwijderd

Sukkel!!!!!!!!!
>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)
8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)
*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D

ga naar http://tv.clubs.nl/borg

:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P
Pagina: 1