Ik gebruik voor grotere series (de vakantiekiekjes, bijv.) ook een centrale hoor.
Dat is een aanbieding Toff, hoe duur foto.com normaal is weet ik niet precies, maar alle andere centrales zitten rond de 1.50-1.70 voor een A4. Met een Pixma duik je daar wel onder qua prijs (PP-101 papier, beste Canon spul) en met een betere kwaliteit naar alle waarschijnlijkheid. Ik herinner me opeens dat ik afdrukken van Oxi heb gezien van een 5200 en ik was echt totaal verbaasd over de kleuren en scherpte van de afdruk. Beter dan wat ik van het Kruidvat e.d. terug krijg
Ok, het heeft even op zich laten wachten maar ik heb hier de vergelijking van foto.com en profotonet.
Ingescanned met een Canon Lide 50; 600 DPI. Scanner is niet gecalibreerd. De image's zijn "clickable". Kijk en geef zelf je mening.
Wel een opmerking, in het echt als ik de foto's voor mijn neus heb liggen zijn de kleuren logischer wijs anders, de scanner is geen wereldscanner. Dus het blijft een beperkte vergelijking. Ik vind dat de profotonet foto er eigenlijk niet heel goed uitziet op de scan. Als ik vergelijk met het origineel op het scherm dan komt deze het meest overeen.
Origineel:

Profotonet:

Foto.com Sessie 1 (hier waren de kleuren te donker over de hele reeks):

Foto.com Sessie 2 (Zelf geconverteerd naar hun ICC profiel. Kleuren beter maar let onderin op de mislukte snijlijn (Kijk wel de grote versie!):
Ingescanned met een Canon Lide 50; 600 DPI. Scanner is niet gecalibreerd. De image's zijn "clickable". Kijk en geef zelf je mening.
Wel een opmerking, in het echt als ik de foto's voor mijn neus heb liggen zijn de kleuren logischer wijs anders, de scanner is geen wereldscanner. Dus het blijft een beperkte vergelijking. Ik vind dat de profotonet foto er eigenlijk niet heel goed uitziet op de scan. Als ik vergelijk met het origineel op het scherm dan komt deze het meest overeen.
Origineel:

Profotonet:

Foto.com Sessie 1 (hier waren de kleuren te donker over de hele reeks):

Foto.com Sessie 2 (Zelf geconverteerd naar hun ICC profiel. Kleuren beter maar let onderin op de mislukte snijlijn (Kijk wel de grote versie!):

Don't shoot me, maar de winnaar lijkt, op mijn TFT, de eerste, te donkere foto van foto.com te zijn (even los van de rommel in de lucht die waarschijnlijk van het scannen komt).
Fotocom2 lijkt hier veel te rood, iets waar profoto in mindere mate ook aan lijkt te lijden. Ik vermoed dat je door het scannen het te donkere automatisch hebt (over)gecorrigeerd... Ik onderschrijf je ervaring (zie ook hierboven, nog voor jouw post) dat foto.com iets te donker afdrukt, maar ik zie het hier niet terug.
Wellicht kan je beter "eerstehands" informatie geven, hoe de foto's er bij jou uitzien. Die rare snijrand op fotocom2 is wel jammer. Had ik gelukkig geen last van.
Welk formaat heb je in handen, als afdruk? Ik lees exif 3000 / 600 dpi = 5 inch x ~2,54 cm = ~10 x 13 cm ?
Fotocom2 lijkt hier veel te rood, iets waar profoto in mindere mate ook aan lijkt te lijden. Ik vermoed dat je door het scannen het te donkere automatisch hebt (over)gecorrigeerd... Ik onderschrijf je ervaring (zie ook hierboven, nog voor jouw post) dat foto.com iets te donker afdrukt, maar ik zie het hier niet terug.
Wellicht kan je beter "eerstehands" informatie geven, hoe de foto's er bij jou uitzien. Die rare snijrand op fotocom2 is wel jammer. Had ik gelukkig geen last van.
Welk formaat heb je in handen, als afdruk? Ik lees exif 3000 / 600 dpi = 5 inch x ~2,54 cm = ~10 x 13 cm ?
Eerste hands informatie heb ik ook al gegeven een aantal dagen hiervoor. Dit is slechts een vervolg erop. Ik heb niets gecorrigeerd aan de scans, maar zoals ik al zei de scanner is niet gecalibreerd.
En in het echt is de profotonet duidelijk mooier. De kleuren zijn absouluut meer gelijk aan het origineel.
Het formaat is voor allen 20-30. Maar op 600 DPI is dat wat te groot om als origineel te posten
En in het echt is de profotonet duidelijk mooier. De kleuren zijn absouluut meer gelijk aan het origineel.
Het formaat is voor allen 20-30. Maar op 600 DPI is dat wat te groot om als origineel te posten
Heb net als test met een ander doel dan de kwaliteit op zich (resultaat van bepaalde bewerkingen in NeatImage en PS) een 39-tal foto's geupload naar foto.com.
Wat me hierbij opviel was dat na het toepassen van hun ICC profiel de foto's er donkerder uit zien op mijn monitor. Zou dit verklaren dat sommige aangeven dat al hun foto's te donker zijn, en dat je dus voor het versturen de foto's wat lichter moet maken om een goed resultaat te krijgen??
Ik heb overigens nog geen mail bevestiging oid gehad van ze. Is het normaal dat dat zolang kan duren (nu al 5uur) ??
Wat me hierbij opviel was dat na het toepassen van hun ICC profiel de foto's er donkerder uit zien op mijn monitor. Zou dit verklaren dat sommige aangeven dat al hun foto's te donker zijn, en dat je dus voor het versturen de foto's wat lichter moet maken om een goed resultaat te krijgen??
Ik heb overigens nog geen mail bevestiging oid gehad van ze. Is het normaal dat dat zolang kan duren (nu al 5uur) ??
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Bij mij was het vrijwel direct. Misschien hebben ze een storing?Mars Warrior schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:28:
Geen idee. Heb nog steeds geen bevesting en dus maar wat mail met screenshot van de bevestiging gemaild en wacht maar even af vandaag of ze reageren.CRiSiS schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:52:
[...]
Bij mij was het vrijwel direct. Misschien hebben ze een storing?
Verwijderd
Normaal kosten 20*30 prints van foto.com 0,50 euro. Bij die prijzen ben ik dus goedkoper uit als ik drie prints bestel bij hen dan waneer ik 1 print bestel bij de lokale fotoboer.neographikal schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:58:
Dat is een aanbieding Toff, hoe duur foto.com normaal is weet ik niet precies, maar alle andere centrales zitten rond de 1.50-1.70 voor een A4. Met een Pixma duik je daar wel onder qua prijs (PP-101 papier, beste Canon spul)
Na alles wat ik hier zo lees, ga ik toch weer een keer 20*30 prints bestellen bij de HEMA, het kruidvat, de AH, de lokale fotoboer en foto.com en die naast elkaar leggen. Nu alleen nog een leuke foto daarvoor bedenken. Heeft iemand suggesties voor een onderwerp/soort foto en zo?
Ik neem zo maar eens aan dat als ik werkelijk een vergelijking wil maken, ik het best er voor kan kiezen om een foto te nemen, waarbij je zowel wat contrastrijke elementen hebt als elementen waarbij de kleuren juist in elkaar overvloeien.
Ik heb trouwens ook bij Foto.com besteld, vrijdag besteld, gister binnen
. Ze zijn ietsje te donker vind ik maar voor deze prijs ben ik wel tevreden (ik had nog net de actie van 0,25 cent per 20x30).
Verwijderd
Schoonvader wil graag dat ik de volgende plug:
http://www.tntpost.nl/voo...el/fotoservice/index.aspx Of wel bestellen bij de ptt, oh nee tpg oh nee tnt. De prijzen lijken me heel aardig, zeker daar je voorlopig GEEN verzendkosten betaald.
Kortom nog een kandidaat voor de "test de on-line fotolabs" test. Mischien dat ik toch profotonet maar wel mee gaan nemen. Even rekenen voor 1 * 20*30... 6 euro is wel wat veel, maar tja als je het doet, moet je het goed doen.
http://www.tntpost.nl/voo...el/fotoservice/index.aspx Of wel bestellen bij de ptt, oh nee tpg oh nee tnt. De prijzen lijken me heel aardig, zeker daar je voorlopig GEEN verzendkosten betaald.
Kortom nog een kandidaat voor de "test de on-line fotolabs" test. Mischien dat ik toch profotonet maar wel mee gaan nemen. Even rekenen voor 1 * 20*30... 6 euro is wel wat veel, maar tja als je het doet, moet je het goed doen.
Als je even de inlogcodes geeft, ga ik er zeker even kijken...Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 12:53:
Schoonvader wil graag dat ik de volgende plug:

edit: Ik heb inderdaad een favootje staan naar http://www.tpgpost.nl/voorthuis/index.jsp waar ik wel eens een foto-als-briefkaart heb besteld. Daar krijg ik dezelfde fout, dus de server zal wel probleempjes hebben. Geen reclame trouwens, zo'n onbetrouwbaar systeem
edit2: Site werkt inmiddels weer. Actie loopt t/m 15/11/2006.
Prijsindicatie: verwerkingskostem € 0,99; 13x18 € 0,45; 20x30 € 1,60.
[ Voor 36% gewijzigd door Toff op 01-11-2006 21:17 ]
Verwijderd
Geen idee.... vanmorgen deed die het nog....
Ik denk nog... even kijken of ik een telefoonnummer vind om ze te bellen dat hun site niet helemaal normaal doet, maar dat zal wel op de site staan
Ik denk nog... even kijken of ik een telefoonnummer vind om ze te bellen dat hun site niet helemaal normaal doet, maar dat zal wel op de site staan
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 14:20 ]
Bofkont. Ik heb nog niks vernomenGsJosh schreef op woensdag 01 november 2006 @ 11:13:
Ik heb trouwens ook bij Foto.com besteld, vrijdag besteld, gister binnen. Ze zijn ietsje te donker vind ik maar voor deze prijs ben ik wel tevreden (ik had nog net de actie van 0,25 cent per 20x30).
Maarre, over dat te donker zijn: heb jij hun ICC profiel gebruikt en daarna eea weer aangepast, oftewel lichter gemaakt?? Als ik hun profiel toepas worden mijn foto's op mijn monitor al donkerder!
Nee, ik heb ze op mijn ongecalibreerde scherm bewerkt en toen zonder profiel opgestuurd. Misschien dom, maar ik had geen tijd.Mars Warrior schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:32:
[...]
Bofkont. Ik heb nog niks vernomen![]()
Maarre, over dat te donker zijn: heb jij hun ICC profiel gebruikt en daarna eea weer aangepast, oftewel lichter gemaakt?? Als ik hun profiel toepas worden mijn foto's op mijn monitor al donkerder!
Haha, check die promo van foto.com; als je 63 foto's op 10x15 wil hebben, kun je er beter 501 bestellen, dat is goedkoper
http://www.foto.com/nederland/p3.asp

http://www.foto.com/nederland/p3.asp
Bij meer dan 500 foto's stijgen de verzendkosten plots met € 3,=, dus foto 501 is een dure...
Ik dacht al...Die 1 cent betaal je vanaf je 501ste foto.
Nou, nou. Het heeft even een dag of 3 geduurd, maar ik trof vandaag een berichtje aan in mijn mailbox van mijn bestelling van 31 okt (overigens van hulp.nl@foto.com, waar in een eerder bericht over help.nl@foto.com werd gesproken):
Beste klant,
er is een probleem opgetreden tijdens de overdracht en wij moeten uw bestelling manueel relanceren wat een beetje vertraging met zich meebrengt waarvoor onze excuses
Vriendelijke Groeten,
Ann
Klantendienst FOTO.COM
Ben dus benieuwd
Beste klant,
er is een probleem opgetreden tijdens de overdracht en wij moeten uw bestelling manueel relanceren wat een beetje vertraging met zich meebrengt waarvoor onze excuses
Vriendelijke Groeten,
Ann
Klantendienst FOTO.COM
Ben dus benieuwd
[ Voor 3% gewijzigd door Mars Warrior op 03-11-2006 14:23 ]
Verwijderd
Ik wil mijn foto's converteren naar het ICC profiel van profotonet, maar hoe moet dit nou? als ik bv. photoshop cs2 gebruik.. moet je dan kiezen "conver to profile" of "assign profile" en als je "convert to profile" kiest, moet je dan om de juiste te selecteren "custom rgb" kiezen, "custom dot gain " "custom cmyk" "custom gamma".
Engine: "microsoft" of "adobe" en intent "relative colometric", "perceptual", "saturation" "absolute colometric".
Ik dacht ik vraag het even, omdat er zo veel keuzen zijn.
Engine: "microsoft" of "adobe" en intent "relative colometric", "perceptual", "saturation" "absolute colometric".
Ik dacht ik vraag het even, omdat er zo veel keuzen zijn.
Heb ook net mijn eerste lading foto's terug van Foto.com, lekker snel gegaan allemaal, en de foto's zien er redelijk okee uit. De kleuren lijken me alleen een beetje te verschillen per foto: sommige zijn wat groenig, terwijl andere juist weer een beetje een roodzweem hebben. Vaag, maar goed. Over het algemeen erg tevreden en lekker goedkoop ook
.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Is het verstandig om foto's rechtstreeks uit mijn camera (Canon EOS 400D) bij Profotonet te laten afdrukken ZONDER optimalisatie?
Of moet je echt met een ICC profiel en Photoshop aan de gang om mooie afdrukken te krijgen?
Of moet je echt met een ICC profiel en Photoshop aan de gang om mooie afdrukken te krijgen?
Over het algemeen kan je je foto's mooier maken door na te bewerken. Nabewerken is een vast onderdeel in m'n "workflow". De foto's die ik heb laten afdrukken zijn nabewerkt, maar niet omgezet naar een ICC profiel of iets dergelijks. Dus foto's uit de cam een beetje bewerken en toen geupload. Ik heb de Optimalisatie functie in het progje van profotonet niet gebruikt. Perfecte resultaten!
[ Voor 11% gewijzigd door nadroJ op 16-11-2006 01:34 ]
Sowieso schrijf je zo!
Ik zoek eigenlijk een bedrijf waar ik mijn foto kan laten afdrukken. Het gaat om een panorama met de afmetingen 10008x2911 pixels. Het liefste zou ik hem ongeveer 1 meter breed hebben (of ietsjes breder). Wie heeft tips waar ik dit het beste kan laten doen?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
@Thundernet: Dat klinkt meer als "fotobehang" dan als poster. Gaat wel aardig in de papieren lopen: linkje bijvoorbeeld. Zelf geen ervaring mee en het lijkt mij een tikkeltje over the top, zo groot, maar het kan wel iig.
Ah! Dankje, kijk, die hebben dus gewoon standaard een panorama formaatToff schreef op maandag 22 januari 2007 @ 01:26:
@Thundernet: Dat klinkt meer als "fotobehang" dan als poster. Gaat wel aardig in de papieren lopen: linkje bijvoorbeeld. Zelf geen ervaring mee en het lijkt mij een tikkeltje over the top, zo groot, maar het kan wel iig.
Iemand bekend met de kwaliteit die ze leveren?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Even een schopje hoor. Ik vind dat dit topic meer aandacht verdient, ik ben vast niet de enige die zijn foto's afdrukt. Ik ben nog steeds op zoek naar een goede winkel om dit te doen, dan gaat het vooral om grote formaten vanaf 20x30.
Ik deed dit regelmatig bij de Albert Heijn, posters van 50x75 cm vooral. Het is nou helaas al drie keer voorgekomen dat mijn foto's kwijt waren. Een week terug was slechts de helft van mijn bestelling aanwezig en ik heb het deel wat kwijt was opnieuw moeten bestellen. Deze herbestelling ging ik zojuist ophalen en wat bleek: weer kwijt. Bovendien was mijn andere bestelling (die er totaal los van stond) ook kwijt, gewone 13x18 cm afdrukken. Dit was voor mij de druppel, ik bestel niet meer bij AH.nl.
Ik vind het op zich niet zo erg dat de bestelling er niet was, maar dat ik het wel erg vond dat iemand anders eventueel mijn foto's zou kunnen hebben. Toen ik dat aan de dame achter de balie vertelde zei ze dat dat onmogelijk was, volstrekt onmogelijk! Ze moest echter wel even fronsen toen ik vertelde dat ik 3 weken terug een foto van een Duitser had, die tussen mijn uitvergrotingen in de bestelling zat. Dat het onmogelijk is om bestellingen kwijt te raken is dus ook volstrekte onzin. Albert Heijn laat dit in mijn ogen allemaal maar lopen, ze doen totaal niet voorzichtig en vertrouwelijk met foto's die je prive, danwel professioneel besteld.
Bij deze raad ik iedereen af om bij Albert Heijn je foto's te bestellen, ze zijn snel maar de kwaliteit is vaak matig (kleuren waren bij mijn eerste bestelling fucked up, zie eerder in dit topic), mijn bestelling is nu al 3 keer zoekgeraakt en ik heb eerder al een foto van iemand anders ontvangen. Bestel niet bij AH.nl!
De alternatieven ken ik niet zo goed, daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Ik weet dat Kamera-Express foto's levert, ook op 50x75 cm die zelfs 1 euro goedkoper is dan AH.nl. Maar wat zijn de ervaringen? Binnekort bestel ik daar dan zal ik mijn bevindingen even melden.
Ik deed dit regelmatig bij de Albert Heijn, posters van 50x75 cm vooral. Het is nou helaas al drie keer voorgekomen dat mijn foto's kwijt waren. Een week terug was slechts de helft van mijn bestelling aanwezig en ik heb het deel wat kwijt was opnieuw moeten bestellen. Deze herbestelling ging ik zojuist ophalen en wat bleek: weer kwijt. Bovendien was mijn andere bestelling (die er totaal los van stond) ook kwijt, gewone 13x18 cm afdrukken. Dit was voor mij de druppel, ik bestel niet meer bij AH.nl.
Ik vind het op zich niet zo erg dat de bestelling er niet was, maar dat ik het wel erg vond dat iemand anders eventueel mijn foto's zou kunnen hebben. Toen ik dat aan de dame achter de balie vertelde zei ze dat dat onmogelijk was, volstrekt onmogelijk! Ze moest echter wel even fronsen toen ik vertelde dat ik 3 weken terug een foto van een Duitser had, die tussen mijn uitvergrotingen in de bestelling zat. Dat het onmogelijk is om bestellingen kwijt te raken is dus ook volstrekte onzin. Albert Heijn laat dit in mijn ogen allemaal maar lopen, ze doen totaal niet voorzichtig en vertrouwelijk met foto's die je prive, danwel professioneel besteld.
Bij deze raad ik iedereen af om bij Albert Heijn je foto's te bestellen, ze zijn snel maar de kwaliteit is vaak matig (kleuren waren bij mijn eerste bestelling fucked up, zie eerder in dit topic), mijn bestelling is nu al 3 keer zoekgeraakt en ik heb eerder al een foto van iemand anders ontvangen. Bestel niet bij AH.nl!
De alternatieven ken ik niet zo goed, daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Ik weet dat Kamera-Express foto's levert, ook op 50x75 cm die zelfs 1 euro goedkoper is dan AH.nl. Maar wat zijn de ervaringen? Binnekort bestel ik daar dan zal ik mijn bevindingen even melden.
[ Voor 7% gewijzigd door Josh op 10-05-2008 17:11 ]
spam
[ Voor 89% gewijzigd door Nomad op 23-01-2013 16:56 ]
Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl
Ik heb van de week een bestelling afgehaald bij de kruidvat, 13 foto's, elk 2x op 13x18, dus bij elkaar 12€ ongeveer.
Maar de kwaliteit
Het zijn foto's van mij en mijn vriendin, vandaar dat ik ze hier niet allemaal ga neerzetten om te vergelijken, wat ook lastig is, om het scherm(wat een hoop licht geeft)+foto te fotograferen en dan nog goed de verschillen te zien.
Maar als ik kijk naar het origineel op mijn scherm* (en ook op het ongecalibreerde scherm van mijn zus)
heb ik:
- Hele mooie bruine huidjes (nog niet zoveel zon gehad, dus in LR de oranje/bruine tinten wat opgekrikt
)
- Mooie blauwe luchten door een polarisatiefilter
- Vers groen gras
- Fel oranje strepen op mijn schoenen
- op 1 foto: rode lippen die ik in LR nog wat roder heb gemaakt
En uiteindelijk is hier gewoon niets meer van te zien, de foto's zijn flauw, kleurloos en huidskleuren zijn verbleekt.
Straks dus eens terug naar het kruidvat, want als ik bijv. een foto van een vorige afgedrukte serie erbij pak, dan zie ik wel lekkere kleurtjes, en is bijv. het gras en lucht exact dezelfde kleur. Automatische correctie heb ik uitgezet in het bestelprogramma, dus dat kan het niet zijn. Hopen dat ze niet moeilijk doen.
*een HP 2475W IPS paneel met spyder 2 gecalibreerd
Maar de kwaliteit

Het zijn foto's van mij en mijn vriendin, vandaar dat ik ze hier niet allemaal ga neerzetten om te vergelijken, wat ook lastig is, om het scherm(wat een hoop licht geeft)+foto te fotograferen en dan nog goed de verschillen te zien.
Maar als ik kijk naar het origineel op mijn scherm* (en ook op het ongecalibreerde scherm van mijn zus)
heb ik:
- Hele mooie bruine huidjes (nog niet zoveel zon gehad, dus in LR de oranje/bruine tinten wat opgekrikt
- Mooie blauwe luchten door een polarisatiefilter
- Vers groen gras
- Fel oranje strepen op mijn schoenen
- op 1 foto: rode lippen die ik in LR nog wat roder heb gemaakt
En uiteindelijk is hier gewoon niets meer van te zien, de foto's zijn flauw, kleurloos en huidskleuren zijn verbleekt.
Straks dus eens terug naar het kruidvat, want als ik bijv. een foto van een vorige afgedrukte serie erbij pak, dan zie ik wel lekkere kleurtjes, en is bijv. het gras en lucht exact dezelfde kleur. Automatische correctie heb ik uitgezet in het bestelprogramma, dus dat kan het niet zijn. Hopen dat ze niet moeilijk doen.
*een HP 2475W IPS paneel met spyder 2 gecalibreerd
@ ^
Kruidvat heb ik vroeger ook wel een en ander laten afdrukken. kwaliteit was niet geweldig, maar had er ook niet echt veel op aan te merken. Kwaliteit is dus wel achteruit gegaan als ik het zo begrijp.
als ik tegenwoordig goedkope massaproductie (waarbij de kwaliteit niet heel belangrijk is) moet doen, dan bij foto.com.
Al vind ik het bij hun wel een verbetering dat je nu foto-optimalisatie kunt uitschakelen.
Na aanraden op got heb ik voor een aantal dingen profotonet eens uitgetest.
Kan niet anders zeggen dat de verhalen waar zijn, en dat de kwaliteit echt uitmuntend is.
Mijn neef had pas een zwart-wit vergroting bij blokker en profotonet laten afdrukken.
Die van blokker leek wel sepia ivm die van profotonet.
Kruidvat heb ik vroeger ook wel een en ander laten afdrukken. kwaliteit was niet geweldig, maar had er ook niet echt veel op aan te merken. Kwaliteit is dus wel achteruit gegaan als ik het zo begrijp.
als ik tegenwoordig goedkope massaproductie (waarbij de kwaliteit niet heel belangrijk is) moet doen, dan bij foto.com.
Al vind ik het bij hun wel een verbetering dat je nu foto-optimalisatie kunt uitschakelen.
Na aanraden op got heb ik voor een aantal dingen profotonet eens uitgetest.
Kan niet anders zeggen dat de verhalen waar zijn, en dat de kwaliteit echt uitmuntend is.
Mijn neef had pas een zwart-wit vergroting bij blokker en profotonet laten afdrukken.
Die van blokker leek wel sepia ivm die van profotonet.
Ik heb een tijdje terug ook een 40*60 canvas besteld bij Profotonet. Niet voor mezelf, maar 'opdrachtgever' wilde het graag zo hebben.
Ik ben totaal geen fan van canvas afdrukken, maar ik moet zeggen dat dit er goed uitzag. Zelfs van een centimeter of 10 afstand zag je nog behoorlijk wat detail. Ik weet niet in hoeverre dit te maken heeft met de 21mp van een 5D2, maar het is wel de beste canvas die ik heb gezien
Ik ben totaal geen fan van canvas afdrukken, maar ik moet zeggen dat dit er goed uitzag. Zelfs van een centimeter of 10 afstand zag je nog behoorlijk wat detail. Ik weet niet in hoeverre dit te maken heeft met de 21mp van een 5D2, maar het is wel de beste canvas die ik heb gezien
Profotonet is sowieso klasse. Ik druk enkel en alleen daar m'n foto's af (m.u.v. de enkele foto die ik thuis print).
Sowieso schrijf je zo!
Ik gebruik Profotonet om onder eigen label bestellingen naar klanten te verzenden. Ik heb er nu een stuk of 100 gedaan en ik heb letterlijk nog geen enkele klacht gehad. Prima dus, ook wat ik zelf van ze binnen heb gekregen was van prima kwaliteit.
Ze zijn niet goedkoop, maar ik durf ze m'n werk gewoon goed toe te vertrouwen. Dat wil al wat zeggen
Ze zijn niet goedkoop, maar ik durf ze m'n werk gewoon goed toe te vertrouwen. Dat wil al wat zeggen
ik was zelf ook altijd erg tevreden met profotonet en nu nog steeds hoor. Maar, sinds ik zelf alles print, heb ik gezien dat het beter kan, vooral qua kleur echtheid en dynamisch bereik.
Het papier wat profotonet gebruikt ben ik wel erg tevreden mee, allemaal papier wat erg hoge resoluties aan kan.
Pearl/satin papier e.d. kan die resolutie niet aan, pas als ik glossy print kan ik de resolutie halen van profotonet.
Ik ken geen ander bedrijf dat zo goed print als profotonet verder, dus zeker een aanrader.
Het papier wat profotonet gebruikt ben ik wel erg tevreden mee, allemaal papier wat erg hoge resoluties aan kan.
Pearl/satin papier e.d. kan die resolutie niet aan, pas als ik glossy print kan ik de resolutie halen van profotonet.
Ik ken geen ander bedrijf dat zo goed print als profotonet verder, dus zeker een aanrader.
Het was ook niet echt slecht ofzo, mijn ouders zagen het probleem niet, maar ik wel. Besteed ik een hoop tijd voor het bewerken voor jan-lul. Zal denk niet altijd zo zijn, maar nu gewoon een maandag morgen model.M a r c o schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 15:17:
@ ^
Maargoed, kon ze zonder problemen terug brengen, zo eens bij profotonet proberen na al die lovende reacties
het is ook niet slecht bij Hema/kruidvat/etos/etc. _ferry_, maar het is vooral inconsistent. Anders zou je je scherm met behulp van de foto's nog kunnen instellen voor een volgende keer. Helaas is het zo dat de afdruk elke keer anders is als je hem bij dit soort afdrukkers besteld. Dat heb ik bij Profotonet nog niet meegemaakt. Ik ga mee met alle bovenstaande reacties: aanrader.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Profotonet ga ik zeker eens proberen, ik hoor er inderdaad goede verhalen over.
Met Pixum.nl heb ik ook goede ervaringen. Erg handig ook dat je direct vanuit Picasa kan uploaden en bestellen (selecteer de foto's die je wil en klik op "winkel"). Ze zijn goedkoop en de kwaliteit is prima. De afdrukken komen bij CeWe vandaan.
). Ik hou jullie op de hoogte.
Met Pixum.nl heb ik ook goede ervaringen. Erg handig ook dat je direct vanuit Picasa kan uploaden en bestellen (selecteer de foto's die je wil en klik op "winkel"). Ze zijn goedkoop en de kwaliteit is prima. De afdrukken komen bij CeWe vandaan.
Tot nu toe alleen maar resultaten van Casio Exilim (10mp) en Canon Ixus (6mp) point&shoots gezien en ik stond er echt versteld van! Binnenkort ga ik wat prints bestellen die uit mijn Eos 450D komen (icm de 17-50 2.8f lensEvery day more than 50,000 retail partners in 24 European countries are supplied by more than 1,300 external courier drivers. More than 3,000 employees work in highly automated industrial mass-production facilities in our highly engineered production plants throughout Europe. In order to achieve a high degree of efficiency and to consistently enhance productivity, we use state-of-the-art production machines, some of which have been developed by us. Our ongoing efforts enable our retail partners to offer digital photos for as little as .09 cents a print.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2009 20:22 ]
Ik zou het eigenlijk wel leuk vinden om eens een keer 'n vergelijking te zien. Moet dan eigenlijk door Nomad of Henk gebeuren, aangezien zij ook een mooie thuisprinter hebben.
En dan twee printjes per bedrijf op a4 formaat oid. Eén kleur en één zwart-wit, wel steeds dezelfde foto's zodat het goed te vergelijken valt.
Ben best bereid om een financiële bijdrage te leveren btw.
En dan twee printjes per bedrijf op a4 formaat oid. Eén kleur en één zwart-wit, wel steeds dezelfde foto's zodat het goed te vergelijken valt.
Ben best bereid om een financiële bijdrage te leveren btw.
Hmm, dat klinkt opzich wel als een tof plan ja
Ik heb er ook al eens aan zitten denken. Nomad heeft AFAIK prints van zowel profotonet als uit de 3800 liggen van het identieke bestand, dus dat is misschien een mooie start, om iig eens te kijken hoe het bestand eruit ziet.
Over de AH ben ik trouwens 'wel aardig' tevreden als het om 50x75 gaat. Je moet er gewoon op rekenen dat je eerste print kut is en alvast een eigen afdruk meenemen als je het ding op gaat halen, en drie dagen _daarna_ je goede print ophalen
Over de AH ben ik trouwens 'wel aardig' tevreden als het om 50x75 gaat. Je moet er gewoon op rekenen dat je eerste print kut is en alvast een eigen afdruk meenemen als je het ding op gaat halen, en drie dagen _daarna_ je goede print ophalen
AH was vroegah indd altijd wel goed. Was ook altijd wel tevreden met afdrukken van de Hema.
Was wel komisch, een keer een fotorolletje ingeleverd bij de AH. Vervolgens compleet vergeten. Kwam een jaar later een ander rolletje ophalen, hadden ze die andere nog
Henk, heeft Nomad nou dezelfde printer als jij hebt?
Was wel komisch, een keer een fotorolletje ingeleverd bij de AH. Vervolgens compleet vergeten. Kwam een jaar later een ander rolletje ophalen, hadden ze die andere nog
Henk, heeft Nomad nou dezelfde printer als jij hebt?
Verwijderd
Zojuist een lading 13x18 foto's besteld bij Pixum, ook een paar 20cm en 30cm posterformaat foto's. Ik ben benieuwd!
Verwijderd
Ik heb ze binnen. Goeie scherpte dat wel. Ik vind ze nogal aan de donkere kant en een beetje teveel geel. Het kan aan mijn eigen instellingen liggen, want ik heb ze in Lightroom ge-edit en op mijn monitor zagen ze er perfect uit.
Iemand anders ook ervaring met pixum?
Iemand anders ook ervaring met pixum?
Ik heb op zich goede ervaringen met Pixum, al herken ik je opmerking over te donker wel! Maar ik heb altijd aangenomen dat het aan mij en mijn niet gecalibreerde monitor lag...
Verwijderd
Een bumpje hier. Ik snap trouwens niet waarom dit topic niet veel groter is.
Zijn er winkels die trouwens vergelijkbaar zijn met profotonet? Het klinkt zeer aanlokkelijk maar ik vind ze nogal prijzig. Tot nu toe altijd bij Pixum afdrukken laten maken met gemengde resultaten.
Zijn er winkels die trouwens vergelijkbaar zijn met profotonet? Het klinkt zeer aanlokkelijk maar ik vind ze nogal prijzig. Tot nu toe altijd bij Pixum afdrukken laten maken met gemengde resultaten.
Verwijderd
Pas weer een keer een bestelling willen plaatsen bij foto.com, maar ze vinden het tegenwoordig noodzakelijk om met click & buy te werken. Na mijn vorige ervaring met click & buy (geblokkeerde CC, omdat de server van C&B gehacked was) ben ik daar geen fan van.
Dus op zoek naar de volgende budget toko om foto's af te gaan drukken.
Vandaar de vraag van vandaag:
Heeft er hier iemand al eens wat af laten drukken bij webprint.nl? Op basis van het prijspeil, ben ik toch best geneigd om dat een keer te gaan proberen.
Dus op zoek naar de volgende budget toko om foto's af te gaan drukken.
Vandaar de vraag van vandaag:
Heeft er hier iemand al eens wat af laten drukken bij webprint.nl? Op basis van het prijspeil, ben ik toch best geneigd om dat een keer te gaan proberen.
Ik snap nooit zo goed waarom men geen geld wil uitgeven aan fotoprints en opzoek is naar een budgetaanbieder. Je spendeerd ettelijke 1000-en euro's aan apparatuur om je plaatjes mee te schieten en dan geen geld over hebben om daar een goeie print van te maken.
Een van de eerste dingen waar ik dus echt niet op bezuinig zijn de prints.
Gewoon naar een goed vaklab sturen en anders zelf doen.
Een van de eerste dingen waar ik dus echt niet op bezuinig zijn de prints.
Gruwelijk gejatte Icoon!
Ja, dat is wel zo, maar als ik 20 afdrukjes van mijn favo voetbalteamfoto wil, dan is een budgetafdrukker voor 25 of 50 eurocent per stuk (~ A5 of A4) wel erg aantrekkelijk. Alleen een velletje Canon Photo Paper Pro kost me normaliter al bijna een euro, en ik vermoed dat de inkt erop zo'n 2 - 3 euro kost. Niet zo moeilijk te begrijpen toch?RZor schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:43:
Ik snap nooit zo goed waarom men geen geld wil uitgeven aan fotoprints en opzoek is naar een budgetaanbieder. Een van de eerste dingen waar ik dus echt niet op bezuinig zijn de prints.
Nee, voor dat soort budget dingen niet zo moeilijk, maar dan stel je ook geen eisen aan de print lijkt mij voor dat geld. En dat klonk in de reacties een beetje door, wel kwaliteit willen maar er niks voor willen betalen, vandaar mijn reactie.
Voor de onzinnige weggeef-foto's kijk ik er ook niet naar, doe ik het via internet voor 30c/s.
Voor de onzinnige weggeef-foto's kijk ik er ook niet naar, doe ik het via internet voor 30c/s.
Gruwelijk gejatte Icoon!
Verwijderd
natuurlijk weet ik dat ik mijn foto's naar profotonet moet gaan sturen als ik echte kwaliteit wil. Echter als ik kijk naar mijn eisen pakket, dan kan ik dat niet verantwoorden.
Ik heb wel eens dezelfde foto af laten drukken door foto.com en profotonet.
Prijsverschil.... Bij foto.com was ik 1 euro kwijt voor een 20*30 omdat ik er een stuk of 8 bestelde. Voor hetzelfde geld had ik er bij profotonet eentje....
Als je een stuk terug kijkt in het topic, zie je ook dat de verschillen niet heel erg groot zijn. In ieder geval niet genoeg om een factor 8 in prijs goed te maken.
Zelf afdrukken is alle helemaal geen optie. Ik heb geen printer staan die dat goed kan, maar zelfs dan nog. Een dergelijke printer kost (geen idee, ik roep maar wat) 400 euro. Ik maak wellicht 20 afdrukken op jaarbasis en de afschrijving van zo een ding is 3 jaar. Oke, laat ik er vijf jaar mee doen. Dat komt dan neer op 7 euro per afdruk aan directe kosten.
En dan moet ik dus gaan klooien met kleurenprofielen en weet ik wat al niet meer. Scherm calibreren, printer weet ik veel, dat is mij dus veel te ingewikkeld. Ik wil gewoon lekker simpel foto's afdrukken. Simpeler dan een on-line fotoboer wordt het gewoon niet.
Maar goed, kennelijk is de tijd over dat dit topic werd bevolkt door de hoby fotograaf.
Ik heb wel eens dezelfde foto af laten drukken door foto.com en profotonet.
Prijsverschil.... Bij foto.com was ik 1 euro kwijt voor een 20*30 omdat ik er een stuk of 8 bestelde. Voor hetzelfde geld had ik er bij profotonet eentje....
Als je een stuk terug kijkt in het topic, zie je ook dat de verschillen niet heel erg groot zijn. In ieder geval niet genoeg om een factor 8 in prijs goed te maken.
Zelf afdrukken is alle helemaal geen optie. Ik heb geen printer staan die dat goed kan, maar zelfs dan nog. Een dergelijke printer kost (geen idee, ik roep maar wat) 400 euro. Ik maak wellicht 20 afdrukken op jaarbasis en de afschrijving van zo een ding is 3 jaar. Oke, laat ik er vijf jaar mee doen. Dat komt dan neer op 7 euro per afdruk aan directe kosten.
En dan moet ik dus gaan klooien met kleurenprofielen en weet ik wat al niet meer. Scherm calibreren, printer weet ik veel, dat is mij dus veel te ingewikkeld. Ik wil gewoon lekker simpel foto's afdrukken. Simpeler dan een on-line fotoboer wordt het gewoon niet.
Maar goed, kennelijk is de tijd over dat dit topic werd bevolkt door de hoby fotograaf.
dat snap ik niet helemaal; 20x30 prints zijn bij profotonet al tijden 2 euro? Dat valt dus wel mee volgens mij....
Ik sluit me in ieder geval aan bij de opmerking hierboven dat het verbazingwekkend is dat mensen enorm veel geld in goede lenzen en camera's investeren en dan vervolgens de goedkoopste aanbieder voor prints zoeken.
Om maar eens een quote aan te halen: t is hetzelfde als Man United overkopen en vervolgens je oma laten keepen
Ik sluit me in ieder geval aan bij de opmerking hierboven dat het verbazingwekkend is dat mensen enorm veel geld in goede lenzen en camera's investeren en dan vervolgens de goedkoopste aanbieder voor prints zoeken.
Om maar eens een quote aan te halen: t is hetzelfde als Man United overkopen en vervolgens je oma laten keepen
Verwijderd
Eh oke, dan ga ik toch een keer bij profoto kijken.
Toen ik mijn keuze maakte, kosten 20*30 bij profotnet minimaal 4-5 euro. Dat is inderdaad al een paar jaar terug. De order waar ik het over had (met dus 8 stuks 20*30) koste op dat moment:
foto.com: 8*0,50+3,95 = 7,95 euro.
Profotonet: 8*4,00+5,95 = 37,95 (kan iets meer geweest zijn, want ik heb de rekening niet bewaard.)
Als je je met dat soort verschillen echt niet voor kunt stellen dat iemand dan kiest voor de budget optie... Sorry, maar dan leven we echt in een andere wereld.
Toen ik mijn keuze maakte, kosten 20*30 bij profotnet minimaal 4-5 euro. Dat is inderdaad al een paar jaar terug. De order waar ik het over had (met dus 8 stuks 20*30) koste op dat moment:
Profotonet: 8*4,00+5,95 = 37,95 (kan iets meer geweest zijn, want ik heb de rekening niet bewaard.)
Als je je met dat soort verschillen echt niet voor kunt stellen dat iemand dan kiest voor de budget optie... Sorry, maar dan leven we echt in een andere wereld.
Die volg ik even niet?Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 08:10:
Maar een fotoprinter van A4 voor 400 euro? Das een dure dan. Ik heb de Pixma iP4300, en dat ding print mits goed ingesteld (en ja dat kost ff werk) echt hele nette platen.
Ben ook best bereid om een suggestie die al eerder is gewekt weer tot leven te laten komen, om een vergelijk met thuisprinters te doen. Wil tegen kostprijs best een a4tje voor iemand printen hier en opsturen. Mensen uit de buurt van Vlissingen mogen er ook om komen.
En tuurlijk, een verschil van 30 is veel. Maar ligt er wel aan waar ze voor zijn.
Ik wil niet meer weten wat mijn portfolio aan print kosten heeft gekost, maar dat maakte me voor mijn afstuderen echt niks uit.
[ Voor 13% gewijzigd door RZor op 16-12-2009 08:52 ]
Gruwelijk gejatte Icoon!
Nu:Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 08:50:
Profotonet: 8 * 1,99 + 0,99 + 1,99 = 18,90
foto.com traditioneel: 8 * 0,50 + 0,99 + 2,20 = 7,19
foto.com professioneel: 8 * 0,75 + 0,99 + 4,20 = 11,19
Nog steeds een aanzienlijk verschil, maar wel een verschil wat enigszins gelijk staat aan het kwaliteitsverschil tussen de 2.
Ik vind de profotonet afdrukken iig zeker 3 keer meer waard dan de traditionele afdrukken van foto.com.
de proff. afdrukken heb ik nog niet gezien.
het eerste grote verschil tussen goedkope A4 fotoprinters en duurdere is de soort inkt die gebruikt wordt.RZor schreef op woensdag 16 december 2009 @ 08:51:
[...]
Die volg ik even niet?
Maar een fotoprinter van A4 voor 400 euro? Das een dure dan. Ik heb de Pixma iP4300, en dat ding print mits goed ingesteld (en ja dat kost ff werk) echt hele nette platen.
Ben ook best bereid om een suggestie die al eerder is gewekt weer tot leven te laten komen, om een vergelijk met thuisprinters te doen. Wil tegen kostprijs best een a4tje voor iemand printen hier en opsturen. Mensen uit de buurt van Vlissingen mogen er ook om komen.
En tuurlijk, een verschil van 30 is veel. Maar ligt er wel aan waar ze voor zijn.
Ik wil niet meer weten wat mijn portfolio aan print kosten heeft gekost, maar dat maakte me voor mijn afstuderen echt niks uit.
Als ik mijn printje uit de printer trek op het moment dat hij er mee klaar is, naar de badkamer ren en de plaat in het water gooi, dan gebeurt er niets.
Doe jij datzelfde met jouw print, dan is het geheel verneukt. Hang jij jouw printje aan de muur in het zonnetje, dan ziet hij er over 5 jaar een stuk geler uit. Je kleuren vervagen.
Elke print van een shop, en ook die van een goede pigment inkt printer, kan rustig een tijd in het water zwemmen en ziet er na 10 jaar op de muur nog net zo uit.
Een vergelijk maken met een ip4300 is dus appels en peren. Jouw prints zijn niet te verkopen aan klanten.
Heb ook nooit gezegd dat die prints van bij mij thuis voor klanten zijn, daarvoor ga ik echt niks besparen en laat ik het chemisch doen. Niks dan het beste als het voor klanten is, je betaald het toch niet zelf dan.Nomad schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:25:
[...]
het eerste grote verschil tussen goedkope A4 fotoprinters en duurdere is de soort inkt die gebruikt wordt.
Als ik mijn printje uit de printer trek op het moment dat hij er mee klaar is, naar de badkamer ren en de plaat in het water gooi, dan gebeurt er niets.
Doe jij datzelfde met jouw print, dan is het geheel verneukt. Hang jij jouw printje aan de muur in het zonnetje, dan ziet hij er over 5 jaar een stuk geler uit. Je kleuren vervagen.
Elke print van een shop, en ook die van een goede pigment inkt printer, kan rustig een tijd in het water zwemmen en ziet er na 10 jaar op de muur nog net zo uit.
Een vergelijk maken met een ip4300 is dus appels en peren. Jouw prints zijn niet te verkopen aan klanten.
Het ging volgens mij meer om de foto's voor de tweakers hier zelf. En het budget verhaal daarbij, wou er alleen mee aangeven dat voor standaard thuis gebruik een printer op behoorlijk nette kwaliteit echt geen 400 euro hoeft te kosten.
Gruwelijk gejatte Icoon!
Bij pixum.nl 280 "kerstkaarten" besteld, ofwel 13x18 foto's van een eigen ontwerp. Nette service en snelle levering. Ik had de kaarten op een donderdag besteld, dinsdag had ik ze in huis. Geen rare dingen, de foto's waren allen van een goede kwaliteit en niet te donker.
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Wat is eigenlijk de goedkoopste manier om een enkele 20x30 te printen? Bij de hema betaal je daar 1,60 voor. Foto.net wordt 't 4,75..... waarvan maar 75 cent voor de print zelf. Ik zoek namelijk een goede manier om contactsheets te printen(geen zin om een uur in de doka te staan voor een enkel rolletje film....)
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Heeft iemand nog suggesties voor het printen van hoge resolutie panorama posters?
Ik heb nog een serie van landschappen liggen, waaronder exemplaren als 8x12mpix en 5x10mpix enzo. Maar vervelend genoeg, is er geen enkele shop die dit voor mij kan doen. Of ik moet erg diep in de buidel gaan tasten.
En dat is niet de bedoeling. Ik zou graag een serie van dit soort printjes op een deur plakken, en wat groter op een muur en brandkast op kantoor op het werk. Iets van 50xYZ, 100xYZ, YZx24 (cm's, YZ = maakt niet zoveel uit, als het maar matchend is)
Hier loop ik namelijk met regelmaat bij diverse shops tegen aan:
Ik heb nog een serie van landschappen liggen, waaronder exemplaren als 8x12mpix en 5x10mpix enzo. Maar vervelend genoeg, is er geen enkele shop die dit voor mij kan doen. Of ik moet erg diep in de buidel gaan tasten.
En dat is niet de bedoeling. Ik zou graag een serie van dit soort printjes op een deur plakken, en wat groter op een muur en brandkast op kantoor op het werk. Iets van 50xYZ, 100xYZ, YZx24 (cm's, YZ = maakt niet zoveel uit, als het maar matchend is)

Stuur even een mailtje naar Profotonet waarin je vermeld wat je wilt en op wat voor formaat.djunicron schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:23:
Heeft iemand nog suggesties voor het printen van hoge resolutie panorama posters?
[afbeelding]
Zij kunnen het printen en snijden voor je.
Zelf al paar keer gedaan en altijd naar wens geleverd