Laptop voor school en gamen [1300]

Pagina: 1
Acties:
  • 608 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-02 16:24
Ik ben opzoek naar een laptop voornamelijk voor school.
De vereiste is dan ook dat hij goed draagbaar is.

ik heb hier een lijstje met vereisten

Scherm: 14,1" of kleiner scherm omdat hij dus goed draagbaar moet zijn.
Processor: Intel core 2 duo met minimaal 1,83 ghz.. liefst 2 ghz
Geheugen: minimaal 1024 ram liefst met 1 module van 1024 en natuurlijk DDR2 667 MHz
Optisch station: dvd brander minimaal 8 maal schrijven
HD: minimaal 80 GB hd liefst 100 of meer
Videokaart: moet goed genoeg zijn voor C&C Generals en andere strategy games. ik weet niet of ik dan genoeg heb aan Intel Extreme graphics. Ik ben niet van plan om spellen als F.E.A.R. erop te spelen, hier heb ik mijn PC voor.

Overig: Batterij moet lang genoeg meegaan. 2 uur met redelijke belasting(spelen van Generals of kijken van een DVD).

Wat ik zelf heb gevonden en welke me wel wat lijken zijn de volgende laptops:

Merk HP
Type Pavilion dv2085
Processor Intel Core Duo T2400
Processorsnelheid 1,83 GHz
Cache (L2) 2 MB
Front Side Bus 667 MHz
Geheugen 1 GB
Geheugentype DDR2 (533MHz)
Schermgrootte 14.1 inch breedbeeld
Schermtype BrightView
Harde schijf 120 GB
Geheugenkaartlezer SD / MMC / MS / MS PRO / XD
Optische drive DVD+/-ReWriter (Dual Layer) Lightscribe
Grafische kaart NVIDIA GeForce GO 7200 TurboCache
Videogeheugen 128 MB

deze is opzich een goede keus alleen vind ik het jammer dat er geen Core 2 Duo inzit. Ook de snelheid van het geheugen is jammer.

Alienware
Sentia™ m3450

Processor: Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200 2.0GHz 4MB Cache 667MHz FSB
Operating System (Office software not included): Genuine Windows® XP Home Edition with Service Pack 2
Display: Alienware® Sentia m3450 with 14" WideXGA 1280 x 768 LCD with Webcam - Xeno Grey
Motherboard: Alienware® Intel® 945GM + ICH7 Chipset
Memory: 1GB Dual Channel DDR2 SO-DIMM at 667MHz - 2 x 512MB
Hard Drive: 120GB Serial ATA 1.5Gb/s 5,400 RPM w/ 8MB Cache
Primary CD ROM/DVD ROM: 24x10x24 CD-RW / 8X DVD Combo w/Software MPEG2 Decoder
Video/Graphics Card: Intel® GMA 950 Extreme Graphics
Sound Card: Intel® 7.1 High-Definition Audio
Wireless Network Card: Internal Intel® PRO Wireless 3945 a/b/g Mini-Card
Communications: Integrated 10/1000Mb Gigabit Ethernet & 56K V.92 Modem

Deze is eigenlijk heel compleet, alleen weet ik niet of de videokaart goed genoeg is voor strategy games als C&C Generals en Warcraft 3. En de batterijduur weet ik hier niet van.

Van beide laptops vind ik de looks erg gaaf. De HP is mooi zwart en de Alienware is gewoon slick.
Omdat ik de laptop elke dag mee naar school moet nemen moet hij ook degelijk zijn. Van HP weet ik (uit eigen ervaring) dat ze best wel iets kunnen hebben. Van Alienware heb ik daar geen idee van.
1300 euro is mijn maximale budget. alles wat eronder zit is natuurlijk mooi meegenomen.

Graag zou ik wel nog een sleeve hebben voor de laptop. zodat hij niet te veel beschadigd.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Maurice

• casmino
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-03-2025
verwijderd

[ Voor 100% gewijzigd door casmino op 11-09-2006 23:23 ]

Verwijderd

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en heb gekozen voor de:

IBM / LENOVO THINKPAD R60.

Zoek maar eens op in wat pc-winkels, gewoonweg PRACHT machien, super stevig om elke dag mee te sleuren, goede prestaties + goede 3d-kaart ook. Standaard heeft hij wel maar 512mb meestal dus gewoon latje van 512mb laten bijsteken :)

Verwijderd

Ik ben momenteel ook op zoek naar iets gelijkaardig.
Ik plan de pavilion van de 2000 reeks te kopen.

Kijk zeker eens naar de topic die ik gestart ben
Laptops budget 1200 €

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-02 16:24
Bedankt voor de reacties.

@Tha Render, jammer dat dit een 15 inch is en geen Core 2 Duo

@sven, ik was je topic al aan het bekijken, maar ik wil echt een kleinere laptop hebben, geen 15,4 "
ik zag overigens op de amerikaanse HP website dat er ook een DV2000 versie komt met Core 2 Duo. Wellicht is dit intressant, alleen de vraag is, hoelang gaat het nog duren voordat hij in nederland leverbaar is...

Nu rest me de vraag of bijvoorbeeld C&C Generals draait op een Intel Graphics ook nogsteeds.
Iemand hier ervaring mee?

Meer suggesties en tips zijn uiteraard welkom!

Verwijderd

Ikzelf ben ook naar een vergelijkbare laptop op zoek. Ik kwam de Asus A8Jc tegen. Deze wordt het waarschijnlijk voor mij. Misschien ook een leuke laptop om in jou overweging mee te nemen. De A8Jc heeft onderandere een Intel Core duo T2250 , een radion 7300 go en een 14 inch scherm. De A8Jm (nog niet leverbaar in nederland) zou zelfs een 7600 (512 mb) hebben. Prijs is enkel ook nog niet bekend dus mogelijk valt die 2e buiten het budget. Zie voor die laptops ook het A8 topic. Ik hou dit topic komende tijd in de gaten :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:23:
Ikzelf ben ook naar een vergelijkbare laptop op zoek. Ik kwam de Asus A8Jc tegen. Deze wordt het waarschijnlijk voor mij. Misschien ook een leuke laptop om in jou overweging mee te nemen. De A8Jc heeft onderandere een Intel Core duo T2250 , een radion 7300 go en een 14 inch scherm. De A8Jm (nog niet leverbaar in nederland) zou zelfs een 7600 (512 mb) hebben. Prijs is enkel ook nog niet bekend dus mogelijk valt die 2e buiten het budget. Zie voor die laptops ook het A8 topic. Ik hou dit topic komende tijd in de gaten :)
Heb zelf sinds vandaag de MSI S271W.
Mooier dan alle genoemden hier bij elkaar. :9~

Ongeloofelijk rap bakkie. Superkrachtig en retesnel.
Nog zuinig ook. Straks ff een 8 cel batterij kopen (80eur) en hij haalt 6,5 uur met een batterij. :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:26:
[...]

Heb zelf sinds vandaag de MSI S271W.
Mooier dan alle genoemden hier bij elkaar. :9~

Ongeloofelijk rap bakkie. Superkrachtig en retesnel.
Nog zuinig ook. Straks ff een 8 cel batterij kopen (80eur) en hij haalt 6,5 uur met een batterij. :D
Inderdaad strak ding, echter geen Intel processor die hier een vereiste was ;)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:37:
[...]

en integrated graphics waar je dus niet mee kunt gamen!

In dit topic kun je trouwens lezen dat 't niet uitmaakt of je 553 of 667 MHz geheugen hebt!

Zou je keuze voor de HP kunnen bevorderen!

Ikzelf heb ook naar de HP gekeken maar persoonlijk vind
ik die zwarte lak echt niet nice om naar te kijken en 'n 5400 schijfje trekt me ook niet...

[ Voor 42% gewijzigd door CLB op 12-09-2006 19:43 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Ik wil niet heel negatief overkomen, maar heb je wel goed geresearched? Wat zijn de redenen dat je deze laptops gekozen hebt? Wat wil je graag weten over deze laptops. En uiteindelijk zul je de keuze voor de machine zelf moeten maken.

Betreft de grafische kaart, een Intel integrated GPU of GeForce 7200 Go zijn nou niet wat je noemt game kaarten.

Als je toch geen FEAR gaat spelen, maar wat ouder spul, waarom zou je dan een Core2Duo nemen? voor die 10% snelheids winst? Daar gaan je Orcs niet sneller van lopen in WC3.

Wat ga je dr voor school werk op doen? Wellicht is resolutie is wat je in acht kan nemen. Ik doe veel CAD en grafisch spul en ik kan echt niet meer zonder mn 1600*1200, perfectre resolutie voor dit type applicaties.

Hoe belangrijk is stevigheid voor je, en belangrijker ben je bereid daar voor te betalen? IBM is natuurlijk het merk voor stevige laptops, maar ook HP heeft een business serie die wat verstevigd is met magnesium e.d. Als je ECHT veel op stap gaat met dat ding vraag ik me af of je een normale consumenten laptop moet nemen.

Kijk ook eens op notebookreview.com een geniaal complete site, waar je zowat van alle laptop modellen reviews kan vinden. Hier kan je ook veel vinden over batterijduur, stevigheid en algehele kwaliteit.

Kan je Alienware uberhaupt wel krijgen in Nederland zonder je scheel te betalen aan verzend kosten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:37:
[...]

:( :( Ach ja, waarom voor een Ferrari gaan als je voor een Lada gaan kunt :+
Pagina: 1