Toon posts:

Upgrade video-kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag een video-kaart upgrade willen doen, ik heb nu dit systeem

Het modeltype van het moederbord is; MSI MS-6513(Medion OEM),
geheugen pc 256Mb; PC2700 en 512MB pc 3200,
video kaart: AGP 64mb NVIDIA GeForce4 MX 460,
Processor:Intel Pentium 4 CPU 2.00GHz.

Deze computer kan op dit moment de nieuwste spellen(Oblivion, the Godfather) niet meer spelen, dit zou ik wel graag willen doen, en ook wel weer een paar jaar vooruit kunnnen.
Ik heb de XFX 6800xt 256mb en de 7600GS 256 mb op het oog.

Welke van de twee lijkt jullie de beste keus? Of raden jullie me een ander video-kaart aan in het zelfde prijs-klasse(+-€130)?

Het belangrijkste vindt ik dus dat ik met de betreffende video-kaart weer meerder jaren vooruit kan.

Alvast bedankt.

P.s. wat is nou eigenlijk het verschil tussen al die verschillende merken;XFX; Asus; Aopen;Ati; club3D enz; kaarten maar precies het zelfde typenummer?

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?, Goede AGP Videokaart voor games < Leesvoer voor jou :)

[ Voor 22% gewijzigd door webfreakz.nl op 11-09-2006 21:39 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Qua kaart moet je ff wat verschillende benchmarks bekijken, beiden zijn ze een brute vooruitgang tov je huidige kaart.

Hierna zou je toch echt over moeten gaan op een andere pc (cpu/mobo/mem/?voeding?), want een snellere videokaart heeft dan weinig nut meer.

Je noemt vele merken, Nvidia en ATI zijn de hoofdfabrikanten zeg maar van videokaarten, de overige namen zijn de merken, soms zetten zei er iets ander geheugen op dan het reference model of komen ze hoger geclockt de fabriek uit.

Ook qua extra's kan het per merk verschillen, sommigen zijn daar bereid extra voor te betalen. Slechte merken heb je er niet tussen zitten volgens mij dus ga voor de goedkoopste.

Verwijderd

Het is natuurlijk onmogelijk om voor het door jou genoemde bedrag van rond de €130.- een videokaart te kopen waar je jaren mee vooruit kan. Daar gaan de ontwikkelingen veel te snel voor. Ik heb voor €120.- een AGP X1600PRO Sappihire 512mb gekocht. Voor dat geld een goede kaart maar absoluut geen kaart waar ik jaren mee voort kan. Voor die prijs kan je hooguit een budgetkaart kopen voor wat speelplezier op laag nivo. Toch ben ik wel tevreden maar dat komt omdat ik maar weinig game en niet zoveel eisen stel.

Joopata

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Hoi, welkom op GoT. We verwachten hier dat je het nodige zelf uitzoekt voordat je een topic opent. Het lezen van reviews is daar een onderdeel van, zoals ook in bovenstaande link beschreven staat.

Neem anders ook Algemene gedragsregels (Netiquette) even goed door, dan weet je een beetje hoe het er hier op het forum aan toe gaat :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pollewob op 11-09-2006 21:42 ]

Dit topic is gesloten.