[all] Fdisk MRB / Low Level Format via cd?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:54
Hallo! Ik heb al een tijdje een probleem. Hier heb ik ook een topic voor aangemaakt en het volgende kwam eruit:

Windows cd's lopen vast bij het scherm "druk op enter om door te gaan" "F3 om af te sluiten" "R voor repair". Dus ik kan niet formateren. Alleen de Windows Vista dvd die ik ooit heb gebrand werkt probleemloos. Aan het eind van de topic kwam het er op neer dat waarschijnlijk mijn MBR vervuild is met virus?! Ik moest daarom een LLF (low level format) of Fdsik/ MBR toepassen om mijn schijf helemaal leeg te maken om het daarna nog eens te proberen.

Dus hier mijn volgende vraag:

Hoe kan ik mijn schijf een Low Level Format geven? Het probleem is vooral dat ik geen diskette station heb. Welke software moet ik hebben? Ik kan een bootable cd maken op mijn werk.
Als het even kan graag duidelijk uitleggen wat ik moet doen omdat ik er geen ervaring mee heb.

Alvast bedankt!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-03 09:52
je kan in de OM FAQ tools vinden als MBRWorks.
fabrikanten geven zelfstartende files die je op cd brandt (vroeger diskette)
Als je hiermee boot ( dus dit start op als eerste)
dan kun je in een 'dos'omgeving commando's intypen.
De OM FAQ wijst de weg. :)

gewaarwordingshorizon

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:54
Ok bedankt. Even vraagje. Ik heb nu het programma MBR Utility gedownload. Daar staat het volgende in de readme:

Examples of use:
~~~~~~~~~~~~~~~~

mbr 1 /zero

MBR.EXE will write zeros to the MBR of hard drive 1. Note: Hard drive
1 is the SECOND hard drive, since these numbers start at 0.

Hoe roep ik dit aan in dos? Zoiets als a:\mbr 1 /zero ???

En hoe doe ik dat als ik het op cd brand of op usb stick? Ik heb geen diskette station...

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
In je BIOS instellen om te booten van het medium waarop je bestanden staan en eventueel je applicatie samen met de bestanden voor een bootable floppy\cd\usb stick op dat medium plaatsen.

Daarna booten van het medium.

Daarna via dos de applicatie aanroepen. En je commandoregel is goed al neem ik aan dat een cd-speler of usbstick niet de letter A: krijgt toegewezen.

Battle.net tag