Toon posts:

[XP]Harde schijf corrupt ? (RAID)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net de boel in elkaar gezet, 2xWD op RAID 0 gezet en windowsXP geinstalleerd.

Nu krijg ik met booten dit te zien :

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/p.c.homeservice/error.jpg

Betekend dit uithuilen en opnieuw beginnen ?
XP start wel gewoon op. 8)7

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit heeft natuurlijk niet zo veel te maken met Windows - in Opslagmedia & I/O Controllers weten ze veel meer van enge rode regeltjes van RAID controllers :P

Windows Clients >> Opslagmedia & I/O Controllers

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Raar dat je Array-Status normaal is en je Drive-status#1 'error occured' heeft... maargoed. Probeer eens andere kabel op die schijf.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
webfreakz.nl schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:20:
Raar dat je Array-Status normaal is en je Drive-status#1 'error occured' heeft... maargoed. Probeer eens andere kabel op die schijf.
Net nieuwe kabel ingedrukt. Zelfde resultaat...
Dus daar ligt het niet aan. :|

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Installeer even de Intel Matrix Storage Manager, en kijk wat hij zegt.

Je kan hem hier downloaden.

't Is maar goed dat je nog wel in Windows kan komen dan.

Edit:
Waarom heb je overigends geen RE schijven genomen, zoals deze. De RE schijven zitten vaak net wat fijner met de RAID controller. Omdat een normale schijf, zo'n 40 seconden niks van zich laat horen als die een fout tegen komt, denk de RAID controller dat hij heel erg dood is. Bij de RE, RE2 en Raptor's is deze tijd maar 7 seconden, en zal de RAID controller daarna de kans krijgen om zelf de fout op te lossen. Ook hebben deze schijven een garantie termijn van 5 jaar, in tegenstelling tot de gebruikelijke 3 jaar.

Ik weet niet of ze erg nieuw zijn, maar misschien kan je nog binnen de 8 dagen terug naar de winkel, en onder het motto "ik ben niet tevreden met mijn aankoop en ik wil ze inruilen voor een ander product" ze dus misschien omwisselen.

Ze zijn waarschijnlijk niet veel duurder dan jou SE16's. Misschien een paar euro.

[ Voor 56% gewijzigd door Shaggy_NL op 11-09-2006 12:02 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens OM FAQ / Beleid » Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? door, incluis de daarin gelinkte Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? Dat zal je een eindje verder kunnen helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Jumpers: al geprobeerd om bij 80 conductor kabels de Cable Select jumper instelling te gebruiken i.p.v. Master/Slave/Stand Alone? Er zijn gevallen waarbij de Cable Select jumperinstelling sneller is. Verder hebben sommige harddisks twéé Master jumperinstellingen, zoals Western Digital schijven. De ene indiceert dat er geen slave aanwezig is (Single/Stand Alone) en de andere (Master) moet in combinatie met een slave worden gebruikt. Let daar dus ook goed op! Bij WD SATA schijven moet je altijd alle jumpers verwijderen: Single (Stand Alone Master).
Heb ze dus Jumperloos in mijn kast staan...
Het vreemde is dat dit is voorgevallen toen ik mijn oude Maxtorschijf er aan ging hangen.
Toen ik het loskoppelde gebeurde dit :|

Zou dit het dan zijn ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 12:27 ]

• Shaggy_NL
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:25:
Heb ze dus Jumperloos in mijn kast staan...
[...]
Ehhhm, je gebruikt S-ATA schijven. En aangezien je bij dat systeem, maar één apparaat per kabel kan aansluiten, heb je ook niet het Master/Slave princiepe. En je ICH7R chipsetje kan ook de 2e generatie S-ATA aan (S-ATA II of 300 in de volksmond). Dus je hoeft je schijven ook niet in te stellen als 150Mb/s gelimiteerd.

Intel Matrix Storage Manager al geïnstalleerd? (Zie m'n post hierboven)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, geeft een error aan (mislukte schrijf / leesactie)
:/

• Shaggy_NL
Hmmm, vreemd. Niet meer?

En zijn ze nieuw? Want dan kan je met de schijven misschien nog terug, zoals in m'n verhaal hierboven beschreven staat.

En als je Windows installtie nog nieuw is kan je ook de Array verwijderen, en opnieuw aanmaken. Maar ik denk niet dat dat veel zal oplossen. Ik gok op een DOA (fabrieksfout) en moet je gewoon terug. [hintmodus]WD RE[/hintmodus]

Verwijderd

Topicstarter
Shaggy_NL schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:44:
Hmmm, vreemd. Niet meer?

En zijn ze nieuw? Want dan kan je met de schijven misschien nog terug, zoals in m'n verhaal hierboven beschreven staat.

En als je Windows installtie nog nieuw is kan je ook de Array verwijderen, en opnieuw aanmaken. Maar ik denk niet dat dat veel zal oplossen. Ik gok op een DOA (fabrieksfout) en moet je gewoon terug. [hintmodus]WD RE[/hintmodus]
Heb de schijven losgekoppeld en allebei los van elkaar geformatteerd.
Bleek dus een te blijven steken op 69% dus een DOA.

Nu dus een RMA op een DOA.. rijmt ook nog :)
Pagina: 1