Toon posts:

Antec son 2 draadje langzaam doorgebrand. advies?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Antec sonata 2 kast.

Hij is altijd wat lawaaierig geweest naar mijn gevoel.
De grote fan draait af en toe niet tenzij ik aan een draadje wiebel
En hij is niet op een geaard stopcontact aangesloten (geen idee wat voor nut dat heeft). maar ik meen me ooit te herinneren dat ik dacht dat er een lichte stroom op zat.

Paar dagen terug was er rook op mijn kamer. Ik wist niet waar deze vandaag kwam en dacht dat een beestje ergens bij de tl buis gekomen was.

Mijn pc maakte een dag erna een raar geluid. een soort van lichte zoem bij elk process. ik heb het geluid eerder gehoord op uni pc's waar ik teveel downloade.
Harde schijf eruit gehaald. om te kijken of het geluid daarvandaan kwam. Hoorde ik het geluid niet meer.

Toen ik van mijn werk afkwam savonds en ik mijn pc aanzette zag ik opeens in mijn kast (die nog openstond een draadje gloeiend fel worden.
pc uitgezet

dit trof ik aan
Afbeeldingslocatie: http://i78.photobucket.com/albums/j92/outcast_within/09092006401.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i78.photobucket.com/albums/j92/outcast_within/09092006400.jpg

ik heb net alle draden eruit gerukt en het ziet er nu zo uit.
Afbeeldingslocatie: http://i78.photobucket.com/albums/j92/outcast_within/10092006411.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i78.photobucket.com/albums/j92/outcast_within/10092006412.jpg

ik ben er nu achter dat de draden die verbrand zijn van het moeder bord naar de speakers gaan. en naast een hoop andere kleine draden zaten die de pc aanzetten en resetten.

Wat ik mij nu afvraag: 1. hoe moet ik die draden weer terug steken (pc on. (in de handleiding staat met het label naar voren. maar mijn moederbord wil die 2 pinnetjes horzintaal hebben. en het past allebei dus boven of beneden?

2. als ik het speaker draadje eruit haal is het probleem dan opgelost?
of is er hier meer aan de hand?
kunnen speaker draden in de fik vliegen omdat ze verkeerd zijn aangesloten? maar wss zaten ze er gewoon goed in. geluid enzo kwam er altijd wel uit bij het opstarten.

3 waarom is het draad in de fik gevlogen?

4. zou het een hardware fout zijn van antec zelf?

ik weet dat ik moeite heb met mezelf duidelijk maken. als er vragen / onduidelijkheden zijn dan hoor ik ze graag.

De kast is een half jaar oud.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt als kortsluiting in je speaker - al heb ik dit nog nooit gezien :o

Vraag me sowieso af waarom je een externe speaker aangesloten hebt aangezien je bord zelf al een speaker heeft...

Oslik blyat! Oslik!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:21
Dit heb ik al zovaak gehad dat ik mijn speaker niet eens meer aansluit, dingen fikken altijd uit.

Zie ook Waarom branden mobo speakertjes steeds uit?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-03 07:16
ja, dit is weer zo'n gevalletje van.. wat is hier gebeurt.. maar je hebt wel veel geluk dat je mobo niet is overleden. Ik denk dat de kortsluiting in het draadje zelf heeft gezeten, anders was zo'n dun draadje in de spoel van je speaker er wel aangegaan. Heeft het snoertje een x tussen de kast en het plaatwerk gezeten toen je hem dichtdeed.
Maar zoals dion-B al zegt, waarom zou je hem aansluiten als er een speaker onboard zit, en ookal had je die onboard speaker niet, dan sluit in nog steeds geen pc-speaker aan, tenzij een computer niet opstart, want dan kan je naar de foutmeldings peepjes luisteren

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet waarom hij verbonden zat.
ik hoef em helemaal niet eigenlijk. die piepjes zijn op zich best irritant

rest mij.

1. Hardware fout. dus garantie? (ga ik achternaa)
2. die draadjes terug stoppen. letters omhoog of omlaag? (handleiding zegt naar voren. maar dat gaat niet)

• dion_b
  • Laatst online: 18:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

:?

Je zegt dat je de speaker niet meer hoeft, maar je wilt wel achter je garantie aan en de draadjes ervan terugstoppen 8)7

Als je dat ding niet hoeft, niet aansluiten, geen nieuwe laten overkomen en geen probleem...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:52:
:?

Je zegt dat je de speaker niet meer hoeft, maar je wilt wel achter je garantie aan en de draadjes ervan terugstoppen 8)7

Als je dat ding niet hoeft, niet aansluiten, geen nieuwe laten overkomen en geen probleem...
ik ben onduidelijk sorry.

1. ik hoef het niet. maar dat betekent niet dat ik het niet werkend wil. Ik heb gewoon recht op een product dat netjes afgewerkt is.
2. ik heb nu enkel de aan knop aangesloten. dat vroeg ik. (label naar boven trouwens)

de rest knop en de hdd en power lampje laat ik ook maar rusten omdat ik het niet vertrouw.

mijn pc doet het weer. maar het draad wat verrafelt en plastic afbrokkelt nog steeds.

Ik heb ze een mail gestuurd bij antec. ben benieuwd wat er uit komt

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:15:
2. die draadjes terug stoppen. letters omhoog of omlaag? (handleiding zegt naar voren. maar dat gaat niet)
In de handleiding staat toch welke pin de plus is? Dat is (volgens mij) de niet-zwarte draad. Voor de schakelaars maakt het trouwens niet uit, voor de speaker volgens mij ook niet.
En als je een LEDje verkeerd om aansluit, brand hij gewoon niet.

• jobvr
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:48:
[...]

ik ben onduidelijk sorry.

1. ik hoef het niet. maar dat betekent niet dat ik het niet werkend wil. Ik heb gewoon recht op een product dat netjes afgewerkt is.
2. ik heb nu enkel de aan knop aangesloten. dat vroeg ik. (label naar boven trouwens)

de rest knop en de hdd en power lampje laat ik ook maar rusten omdat ik het niet vertrouw.

mijn pc doet het weer. maar het draad wat verrafelt en plastic afbrokkelt nog steeds.

Ik heb ze een mail gestuurd bij antec. ben benieuwd wat er uit komt
Weet niet hoe oud je computer is, maar de K7T Turbo tekst op je mobo doet me vermoeden dat de garantie tijd verlopen is

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 09:34

Iavak

no savegame

Het ging volgens mij om de garantie van de kast.

Verwijderd

Topicstarter
Iavak schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:59:
Het ging volgens mij om de garantie van de kast.
idd sorry voor de onduidelijkheid.

wel knap dat je dat moederbord herkende :)

Mail gestuurd. MenM computers die hadden een vreemd antwoord apperaat bericht. volgens mij kan ik daar niet veel meer van verwachten.

dus direct naar antec. zowiezo om te checken van het merk zelf of het niet of wel onder garantie valt (wat ik eigenlijk wel verwacht, die kast koste mij een rib uit mijn lijf, en was deel een van x van een lange termijn plan waarop ik langzaam een nieuwe pc ging bouwen). Als basis verwachte ik eigenlijk wel een top kwaliteit product die goed is afgewerkt

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 22:26:
wel knap dat je dat moederbord herkende :)
Nou ja, het staat letterlijk tussen de PCI sloten.

Verwijderd

Topicstarter
OlafvdSpek schreef op zondag 10 september 2006 @ 22:57:
[...]

Nou ja, het staat letterlijk tussen de PCI sloten.
ok. dat je wist dat hij oud was.

en nou neem je verdorie dat compliment aan

• jobvr
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:16:
[...]

ok. dat je wist dat hij oud was.

en nou neem je verdorie dat compliment aan
Ja, ik maakte de opmerking, en ik neem hem ook wel aan, maar jij probeert OlafvdSpek een compiment door ze strot te duwen van een opmerking die die niet gemaakt heeft :+

maar ik weet idd niet hoe out je kast is, maar mobo's die beginnen met K7 kome meestal uit de periode 2000-2004 en vallen dus niet meer onder garantie... maar de kast is dus nieuwer??

Pagina: 1