Vaag probleem, ik begin maar bij het begin en dat was 5 jaar geleden, een paar weken nadat mijn pa een superdeluxe P3 had gekocht voor me. Ik helemaal blij en had er een CD speler in gezet en de kast stond open op mijn buro. Na een paar weken had ik ontdekt dat het frontje niet helemaal recht op de case zat, hij zat er los op. Ik druk het frontje wat aan en hoor "klik" van zon plastic clickvingertje. Na een paar seconde ruik ik vage luchten achter bij de PC, het leek het meeste op uitgebrande kabel. Ik schrik me rot en ruk de stekker uit de PC, rip het sidepanel eraf en zie dat de draad van et bios speakertje is uitgebrand. De kabel is zwart aangeschroeit en het rook niet al te fris. Ik denk damn, nu zal mobo ook wel dood zijn. Maar de PC werkte gelukkig nog.
Een paar jaar later had ik een eigen PC gekocht, iets met een AMD thunderbird 1400 en een super Asus A7v266. De P3 voldeed niet helemaal meer dus daarom een nieuw systeem. Ik sluit alles aan zoals et hoort en het werkte ook goed dus ik blij, maar een paar maanden later doe ik het systeem aan en ik zie in de kast dat een draadje ligt te smeulen. Damn, stekker eruit en ff kijken. Hee, das raar, mobo speaker kapot. Draadje afgebrand. Maar weer werkte de PC gewoon verder.
Toen was de dag van vandaag aan de beurt
. Intussen had ik alweer een nieuw mobo, deze keer een Asus A7v8x-x. Ik heb een paar weken geleden een nieuwe case gekocht en alles erin gezet. Werkte allemaal mooi enzo, maar vanmiddag doe ik de PC aan en je raad het al, weer zon afgebrande mobo speaker.
Ik heb echt zoiets van, zijn die dingen nou zo gaar of doe ik wat fout? Van alle drie de mobo speakers die kapot zijn, is bij alle drie de rode draad doorgebrand. In alle drie de gevallen werkte het mobo erna nog steeds goed en het vage is dat ik het nog nooit heb gehad met pc's met een onboard speakertje, dus dat op et mobo gesoldeert.
Piccie:

Wat doe ik fout? Is dit een common iets?
Een paar jaar later had ik een eigen PC gekocht, iets met een AMD thunderbird 1400 en een super Asus A7v266. De P3 voldeed niet helemaal meer dus daarom een nieuw systeem. Ik sluit alles aan zoals et hoort en het werkte ook goed dus ik blij, maar een paar maanden later doe ik het systeem aan en ik zie in de kast dat een draadje ligt te smeulen. Damn, stekker eruit en ff kijken. Hee, das raar, mobo speaker kapot. Draadje afgebrand. Maar weer werkte de PC gewoon verder.
Toen was de dag van vandaag aan de beurt
Ik heb echt zoiets van, zijn die dingen nou zo gaar of doe ik wat fout? Van alle drie de mobo speakers die kapot zijn, is bij alle drie de rode draad doorgebrand. In alle drie de gevallen werkte het mobo erna nog steeds goed en het vage is dat ik het nog nooit heb gehad met pc's met een onboard speakertje, dus dat op et mobo gesoldeert.
Piccie:

Wat doe ik fout? Is dit een common iets?
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.