Toon posts:

[XP] Afsluiten, maar met: U kunt nu uw computer uitzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Lezers,

Ik heb nu 2 informatiezuilen staan, die het allemaal mooi doen.
Het probleem is deze:

Als ze netjes worden afgesloten, zet de computer zichzelf uit, maar de randapperatuur in de zuil niet. Op zich nog steeds geen probleem, echter gaat de dell niet meer aan, hetzei je de kap eraf haalt en op de poweron knop drukt.
Dit is wel een probleem!

Wat ik eigenlijk zoek ik een manier om dat ouderwetse scherm te voorschijn te halen met de oranje letters die zeggen: "U kunt nu uw computer uitzetten" of "It is now safe to turn off your computer.

Nu ben ik druk wezen zoeken en ik zou APCI kunnen uitzetten.
(Afsluiten zonder power down(XP))
Echter wordt alle hardware dan opnieuw herkent en aangezien het natuurlijk lkkr exsotisch is, durf ik dat niet goed aan.

Ook heb ik gekeken voor APM, maar helaas dat zit dus niet op deze systeempjes...

Dus mijn vraag, weet eimand een andere manier, want eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat dat niet instelbaar moet zijn.

Het zijn trouwens WinXp pro systeempjes...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat dacht je van eerst een Ghost maken op een eventueel nog aan te maken d: partitie? Kun je klooien wat je wil.

Verwijderd

in de bios kan je instellen wat hij moet doen als de stroom er weer op komt. Standaard staat die op last known state, als je dit veranderd in power on dan zou hij moeten opstarten, ongeacht of hij uit stond.

Verwijderd

Topicstarter
Bios had ik al veranderd, maar levert niet het resultaat...

Zat ook te denken aan een ghost, maar hoopte eigenlijk nog een andere manier...

Het blijft jammer dat de kiosk software niet geschikt is/was voor linux...

• made28
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-02 00:28

made28

Brandnew machine :)

kijk hier even http://www.beyondlogic.org/solutions/shutdown/shutdown.htm
heb het probleem hier ook gehad even booten in safe mode afsluiten en klaar probleem verholpen (heeft iets te maken met xp en een shutdown file)
p.s voor die oranje melding it's safe to... gewoon apm ondersteuning uitschakelen

[ Voor 106% gewijzigd door made28 op 11-09-2006 20:52 ]

Technet Gold