GF2 MX beter dan GF1 DDR???

Pagina: 1
Acties:

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:23
Bij mij wel in elk geval. Als ik Counterstrike in 1024x768 in opengl speel is de fps toch behoorlijk lager als mijn standaard geklokte oude hercules gf2 MX (OEM!!). Systeem is verder hetzelfde gebleven. vertical sync enzo ook allemaal uit.

voor minder geld heb je tegenwoordig dus een beter kaartje in huis. Nvidea kennende is dat onmogelijk dus ik doe wat fout, maar wat!

• Lynx
Waarom krijg ik met een echt probleem zo weinig reply's?

mafkezen met vragen als "post je 3dmark" score of "wat is via 4in1" krijgen tientallen reply's :( . Kennelijk zijn alle intelligente tweakers vertrokken :? ?

Mijn vorige post had ook al weinig behulpzame reply's, al was dat nou ook meer een vraag voor bevestiging. Maar het gaat om het id.

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zal eens een poging wagen dan :7

Ik dacht dat de GF DDR pas boven de 1024x768 een verschil ging uitmaken.
En wat is "behoorlijk lager"?
Het is sowieso zo dat de 2 elkaar niet erg veel ontlopen..
Anders weet ik het ook niet :P

specs

Verwijderd

tutttuttut,

niet zo gespannen, je geeft ook te weinig info en verder kan je potentiele antwoorden zo vinden in de hele hoop vergelijkende tests die er zijn gedaan. Wat ik me ervan kan herinneren is de Geforce 1 ddr sneller vanaf 1024*768*32 bit en hoger..
Het geheugen is van belang DDR Sdram vs. Sdram en daardoor ook de kleurdiepte waarin je speelt.
Verder...is het in direct3d spellen ook zo?

Succs

Verwijderd

heel simpel NEE
Geforce 1 DDR is ongeveer 5 tot 10% beter
maar vreet wel 4 x zoveel energie (16 tegen 4 watt)

Misschien andere driver proberen
de detonator 3 6.31 driver is nog altijd de beste

Verwijderd

[TLT]Lynx
Ik moet je met een ding gelijk geven dude...
Het antwoord krijgen op echte vragen niveau daalt hier met de dag.Mensen die een nieuw systeem kopen ofsow en daar mee komen opscheppen hebben echt binnen 10 minuten 10 replys en wil je eens iets weten ofzo dan loop je gewoon dagen te wachten...
Sorry dat ik dit hier zeg hoor maar daar heb ik me al vaker aan geergerd

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Kennelijk zijn alle intelligente tweakers vertrokken :? ?
Doe eens rustig, er zijn hier nog genoeg serieuze en inteligente tweakers :( .

Als je iets verder had gekeken dan je eigen topic had je kunnen lezen dat de DDR GeForce1 in 32-bit sneller zou moeten zijn dus zit er iets fout. Om dat probleem op te lossen moet je idd meer info geven anders kunnen we je niet helpen. Alle mensen hier niet inteligent en serieus noemen omdat je geen antwoord op je topic krijgt wijst nou ook niet direct op een hoge inteligentie >:) .

PC Specs

• Lynx
Ik heb m'n systeem opgegeven(staat onder). Ik draai win98se. Als ik direct3d ga heb ik een fps die niet boven de 20 uitkomt op 1024x768. ik gebruik 6.47 nu. heb directx 7 gedraaid en nu directx 8. Beide zelfde verhaal. 4x AGP en fastwrites staat en stond aan. mijn 3dmark is van 4400 naar 4870 gegaan met de kaaart wissel. Dus ergens moet mijn systeem wel sneller geworden maar waar?

mensen die gereageerd hebben THX!

P.S. sorry als ik met m'n ongeduldige post mensen voor het hoofd gestoten heb, ik wist wel dat de mensen met de kennis er wel waren, maar ik dacht dat ik gek werd toen ik de fps daling zag.

P.S.2 Ik blijf alleen bij de stelling dat ik moe word van die posts die met 1 druk op search gevonden zijn. Ik wist door ff rond te kijken ook hoever ik deze kaart ongeveer zou moeten kunnen oc'en(helpt btw geen reet met spelen :( )

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:02

JT

VETAK y0

Op maandag 29 januari 2001 23:28 schreef Fallen_angel het volgende:
[TLT]Lynx
Ik moet je met een ding gelijk geven dude...
Het antwoord krijgen op echte vragen niveau daalt hier met de dag.Mensen die een nieuw systeem kopen ofsow en daar mee komen opscheppen hebben echt binnen 10 minuten 10 replys en wil je eens iets weten ofzo dan loop je gewoon dagen te wachten...
Sorry dat ik dit hier zeg hoor maar daar heb ik me al vaker aan geergerd
ik heb daar toch ZO EEN HEKEL AAN !!! Die gasten die gaan opscheppen en dan van iedereen te horen krijgen 'stoer man !!!' Ik ben het best wel met je eens.

On topic : wat is je 3d mark 2k score bij beide ? Heb je al 1152x864 en 1280x1024 geprobeerd ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Lynx
Ik heb de MX niet meer dus die kan ik niet proberen op hogere resoluties. Het is niet alleen CS. Ik verwacht van elke kaart die ik koopeen stijging in resoluties maar. als ik UT of rune draai dan kom ik niet eens hoger dan 920x???x16 met alles medium als ik met een redelijke fps wil spelen.
Pagina: 1