This title is for sale, please send me a PM
Dat denk ik niet nee. De V7100 is een MX kaart en heeft dus SDR geheugen (zoals je waarschijnlijk wel weet), de V6800 heeft DDR. De V6800 is in 32-bit kleur altijd sneller en de texel shaders die de MX extra heeft worden toch amper gebruikt in games ... ik zou voor de V6800 gaanEn heeft het betere geheugen van de oudere V6800 nog invloed op de video in en video uit kwaliteit???
Beter Asus6800 nemen, bijna altijd sneller(behalve in de polygonen count).
Ik heb zelf een Asus V6600 met SGRAM geheugen
en haal hiermee bijv. een hogere 3dmark score
dan MX kaarten, mits ik mijn videokaart iets opvoer.
P3-700@910Mhz 256MB cas3 geheugen win 98 8,4gig maxtor 5400rpm op een Abit bx board
5290 3dmarks standaard bench 1024
video core 147 memory 211 Mhz.
Zoals je ziet kan zelfs een oude geforce het winnen van een MX kaart
Ik heb zelf een Asus V6600 met SGRAM geheugen
en haal hiermee bijv. een hogere 3dmark score
dan MX kaarten, mits ik mijn videokaart iets opvoer.
P3-700@910Mhz 256MB cas3 geheugen win 98 8,4gig maxtor 5400rpm op een Abit bx board
5290 3dmarks standaard bench 1024
video core 147 memory 211 Mhz.
Zoals je ziet kan zelfs een oude geforce het winnen van een MX kaart
P4 2.8GHz, ASUS P4C800-E DLx ATI 9800SE 380/340 8 pip, 2x WD raptor 74 GB raid 0;2 x samsung 160 gb raid 0, IIyama 17"
Ik zat me dat laatst ook af te vragen. Heeft een MX als gevolg van de 2e generatie T&L meer toekomst?
Een MX trekt veel minder stroom, dus dat zou een reden kunnen zijn om voor een MX te gaan... toch?
Een MX trekt veel minder stroom, dus dat zou een reden kunnen zijn om voor een MX te gaan... toch?
Hehe, 'Tweede generatie T&L engine' is een onzin-benaming van nVidia voor de T&L engine van de GTS/MX GPU's. De engine is identiek aan de engine van de GeForce1 en is alleen sneller door de hogere clockspeed van de GTS/MX GPU's ... Omdat de geheugenbandbreedte in 32-bit kleur (en wie wil er nu nog in 16-bit kleur spelen toch) nog altijd de bottleneck is zal de DDR GeForce 1 in alle gevallen toch sneller zijn ...
. Dat ie minder stroon gebruikt is zeker waar maar dat lijkt me alleen een argument voor de MX te gaan als je heel erg op het milieu wil letten of je zo weinig mogelijk hitte in je kast wil (bv als je CPU zwaar geOCed is).
Ik lees regelmatig (in forums) over mensen die system-crashes hebben a.g.v. een te hoog stroomverbruik van hun GF1. Twee dingen komen dan meestal ter sprake :Op zondag 28 januari 2001 15:02 schreef Bomberman het volgende:
Dat ie minder stroon gebruikt is zeker waar maar dat lijkt me alleen een argument voor de MX te gaan als je heel erg op het milieu wil letten of je zo weinig mogelijk hitte in je kast wil (bv als je CPU zwaar geOCed is).
1. de voeding trekt het niet;
2. het moederbord kan niet voldoende leveren.
Zijn deze opmerkingen onjuist?
O ja, het milieu is zeker een belangrijk argument
Met oudere moederborden kan dat idd gebeuren ja .. de GeForce1 gebruikt ong. 25W stroom op 120MHz, de MX maar 4W (!) (dacht ik, kan ook 6W zijn). Hmm nu je het zegt .. de MX is idd nog niet zo'n slechte keus als je het stroomverbruik meeneemt in je besluitOp zondag 28 januari 2001 16:18 schreef Jake Blues het volgende:
Ik lees regelmatig (in forums) over mensen die system-crashes hebben a.g.v. een te hoog stroomverbruik van hun GF1. Twee dingen komen dan meestal ter sprake :
Zijn deze opmerkingen onjuist?
O ja, het milieu is zeker een belangrijk argument
Verwijderd
Tja misschien is het beter om een mx te nemen voor toekomstige spellen die gebruik kunnen maken van de nieuwe instructies die op deze kaart zitten. Dat de geforce1 DDR ietsje sneller is als je 'm opvoert vind ik een beetje een loos argument want dat kan je net zo goed met je MX doen
Wat zijn dat dan voor een nieuwe instructies?
This title is for sale, please send me a PM
Verwijderd
Ik ben geen expert op dit gebied maar ik heb een review gelezen waarop wat extra features stonden uitgelegd (die ik trouwens niet heb onthouden) die de geforce 1 niet ondersteund.
Maar ik wil niet hiermee zeggen dat de geforce2mx een betere keus is, want de twee kaarten presteren eigenlijk een beetje hetzelfde. Als je echt verschil wil zien moet je toch voor een GTS gaan maar die zijn heeeeeeeeeeel erg duur zoals je ongetwijfeld weet
Maar ik wil niet hiermee zeggen dat de geforce2mx een betere keus is, want de twee kaarten presteren eigenlijk een beetje hetzelfde. Als je echt verschil wil zien moet je toch voor een GTS gaan maar die zijn heeeeeeeeeeel erg duur zoals je ongetwijfeld weet
Verwijderd
koop gewoon een asus v7700 pure. is net iets duurder maar wel een stuk sneller. dus ook beter voor de toekomst.
is deze iets te duur? neem dan een v6800. werkt deze niet goed? dan kan je die altijd nog inruilen
is deze iets te duur? neem dan een v6800. werkt deze niet goed? dan kan je die altijd nog inruilen
Verwijderd
Daar zit wel een kern van waarheid in...als je bedenkt dat een oude pII 266 al 60 watt trok om stabiel te blijven. Als je vooruit wilt qua snelheid heb je hogere voltages/wattages nodig om de processor sneller te krijgen. Nadeel is echter hoe hoger hoe meer fouten.Op zondag 28 januari 2001 16:18 schreef Jake Blues het volgende:
[..]
Ik lees regelmatig (in forums) over mensen die system-crashes hebben a.g.v. een te hoog stroomverbruik van hun GF1. Twee dingen komen dan meestal ter sprake :
Verwijderd
ik heb een GF1 DDR
en een energieslurpende athlon
maar ook een asus K7V met agp pro 4x (dus kannie wat meer stroom leveren aan de kaart) en een goede 300 Watt voeding
de enige reden die ik bij mij krijg is door een vage error in DDhelp
een of andere module in D3D en ik denk dat het ligt aan het feit dat ik veel prestaties probeer te trekken door mijn 4x AGP aan te laten staan
2x agp zou het op moeten lossen
(edit, moest ff wat bijwerken)
en een energieslurpende athlon
maar ook een asus K7V met agp pro 4x (dus kannie wat meer stroom leveren aan de kaart) en een goede 300 Watt voeding
de enige reden die ik bij mij krijg is door een vage error in DDhelp
een of andere module in D3D en ik denk dat het ligt aan het feit dat ik veel prestaties probeer te trekken door mijn 4x AGP aan te laten staan
2x agp zou het op moeten lossen
(edit, moest ff wat bijwerken)
WHAHAHAHAHA zware athlon!!!!!!
en verander die YR nou is in TLT!
en verander die YR nou is in TLT!
Ff off-topic .. spelen jullie twee wel eens op Skynet
? En je kunt je nick toch niet veranderen
Pagina: 1