Geheugen probleempje 512+256 werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• MichaelNL|IA
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-02-2007
Goedendag allemaal :)

Om maar meteen met mijn probleem te beginnen:

Ik heb een probleempje met mijn geheugen.
Ik heb een ASRock K7VM4 moederbord met daarop 256MB Ram ( KVR266X64C2/256 ).
Nu heb ik een tijd geleden 512 MB ( KVR266X64C2/512 ) erbij gekocht, maar op een of andere manier werken ze niet samen.
Als ik een stick in mijn eerste slot doe, doet hij het perfect (of het nu 256 of 512 is), maar doe ik ze er beide in, werken ze niet ( 3 lange piepen bij het opstarten, geen opstartscherm oid).

Weet iemand misschien hoe ik dit op kan lossen, of mij vertellen dat het helemaal niet gaat lukken? Mijn moederbord kan maximaal 2 GB aan dus dit zou geen probleem moeten zijn.

Op google kon ik weinig vinden, of in ieder geval niets waar ik iets mee kon.

Bij voorbaat dank :)

Michael

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-05 07:38
Waarschijnlijk accepteert je moederbord alleen geheugenreepjes met dezelfde capaciteit. Ik heb dit eerder meegemaakt met ASRock moederbordjes.
Modbreak:Lekker onderbouwd :/

De enige factor die iets zegt over de geheugengrootte die geaccepteerd wordt, is de geheugencontroller. Die zit bij SoA borden in de Northbridge en die northbridge is *exact* dezelfde die je bij andere merken ook terug zou vinden. Dat dit iets met het merk bord de maken heeft is dus onzin :o

Wat wel met het merk bord te maken kan hebben is compatibility issues mbt bepaalde chips. Dat zie je vaak bij Asus - maar dat is hier niet aan de orde...

[ Voor 63% gewijzigd door dion_b op 10-09-2006 16:04 ]

Verwijderd

als je 2 gelijke reepjes hebt zal ie wel opstarten
Modbreak:Ben jij bereid daar geld op te zetten :?

Misschien is de load op de geheugencontroller gewoon te hoog doordat de TS te strakke timings gebruikt. Dan zal geen enkele tweede DIMM werken. Aangezien de TS niets zegt over de timings waar hij op draait mag je de uitspraak die je hier doet absoluut niet doen :X

[ Voor 76% gewijzigd door dion_b op 10-09-2006 16:06 ]

• MichaelNL|IA
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-02-2007
Bedankt voor de snelle reacties :) Ik denk dat ik dus nog een 512 erbij zal moeten kopen.

Nogmaals bedankt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Doe nou niet zo kort door de bocht :o

Zowel jij als de twee mensen hierboven zouden er erg goed aan doen bovenstaande link goed door te nemen. Op basis van de info die je geeft valt helemaal niets met zekerheid te zeggen, dus ben je een knurft als je zonder verder te testen geld gaat uitgeven...

Er staat niet voor niets in het PMG Beleid dat je bij vragen over geheugen altijd volledige specs (welke chips zitten er op je DIMMs?) en volledige info over de timings waar je ze op draait. Ga daar eens naar op zoek. En 'auto' zegt niets. Staan ze auto? Zoek op wat de PC "automatisch" kiest en controleer of dat in-spec is :o

Pas als je alle specs en settings duidelijk hebt *kan* er sprake zijn van compatibility issues en/of noodzaak om iets te kopen. Deze topic gaat dicht wegens te weinig info, te weinig inzet om dingen zelf op te zoeken en een paar reacties van lui die de klok hebben horen luiden maar weinig blijk geven van enig benul waar klepel te zoeken :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.