Hallo,
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb sinds kort dat ik wanneer ik een lege dvd in mijn dvd brander druk dat ik een blauw scherm krijg. Mijn systeem bouwt direct een bepaalde geheugen dump op en laat mijn pc gaat booten.
PC Specs:
Windows XP Professional Service Pack 2 (build 2600)
3,00 gigahertz Intel Pentium 4
8 kilobyte primary memory cache
512 kilobyte secondary memory cache
1024 mb geheugen (samsung)
Albatron PC865PE Pro moederbord
CONNECT 3D RADEON 9600 Series
WDC WD1200JB-00EVA0 [Hard drive] (120,03 GB)
WDC WD1600JB-00GVA0 [Hard drive] (160,04 GB)
Board: Springdale
Bus Clock: 200 megahertz
BIOS: Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG 09/09/2003
Ik dacht, mijn brander is kapot, (heeft inmiddels zon 2000 dvds gebrand) dus ik koop een nieuwe NEC brander. Ik installeer de brander en druk een nieuwe lege dvd in mijn brander. Ploemp weer een blauw scherm, en mijn pc reboot. Ik snap echt niet wat er aan de hand kan zijn met mijn systeem aangezien alles super functioneerd.
Wat ik al heb gedaan:
- PC opnieuw geformatteerd
- BIOS gereset d.m.v battery eruit te trekken
- IDE kabels vervangen
- TV-kaart eruit gehaald
- Mijn andere DVD-ROM eruit afgekoppeld
- BIOS flash
- Ik heb 2 geheugen bankjes PC3200 512 mb dual channel. Eerst bankje 2 eruit gehaald en nummer 1 laten zitten. Alsnog dezelfde fout melding. Bankje 1 eruit gehaald en op slot 1 bankje 2 geplaatst. Toen kon ik opeens 6 dvds branden. Nog geen tien minuten later weer blauw scherm en een reboot.
- Met speedfan me fans gecontroleerd en me CPU, alles runt op goede tempratuur.
Het probleem is dat hij af en toe wel wil branden, dus niet continu blauw scherm geeft. Dus kan nooit echt testen of het nou werkt ja of nee. Dus bij iedere test een dvd 6keer branden, keertje rebooten en weer proberen. Maar blijf continu blauw scherm weergeven.
In mijn logboeken kan ik weinig vinden. Af en toe de meldingen:
en:
Zal dan mijn harde schijf half brak zijn dat hij nu met dit soort foutmeldingen gaat komen?
Heb later nogeens BelArc van BelArc.com gedownload en bij mijn HDD's geeft die failure aan bij de 120 gig dis. C:\ partitie
WDC WD1200JB-00EVA0 [Hard drive] (120,03 GB) -- drive 0, s/n WD-WMAEK2286152, rev 15.05R15, SMART Failure
WDC WD1600JB-00GVA0 [Hard drive] (160,04 GB) -- drive 1, s/n WD-WCAL91867607, rev 08.02D08, SMART Status: Healthy
Maar zal het dan zo kunnen zijn dat als mijn hdd niet helemaal lekker werkt dat het op mijn brander kan slaan? Want normale CD-ROMS speelt die namelijk gewoon af.
Wie o Wie helpt mij uit de brand
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb sinds kort dat ik wanneer ik een lege dvd in mijn dvd brander druk dat ik een blauw scherm krijg. Mijn systeem bouwt direct een bepaalde geheugen dump op en laat mijn pc gaat booten.
PC Specs:
Windows XP Professional Service Pack 2 (build 2600)
3,00 gigahertz Intel Pentium 4
8 kilobyte primary memory cache
512 kilobyte secondary memory cache
1024 mb geheugen (samsung)
Albatron PC865PE Pro moederbord
CONNECT 3D RADEON 9600 Series
WDC WD1200JB-00EVA0 [Hard drive] (120,03 GB)
WDC WD1600JB-00GVA0 [Hard drive] (160,04 GB)
Board: Springdale
Bus Clock: 200 megahertz
BIOS: Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG 09/09/2003
Ik dacht, mijn brander is kapot, (heeft inmiddels zon 2000 dvds gebrand) dus ik koop een nieuwe NEC brander. Ik installeer de brander en druk een nieuwe lege dvd in mijn brander. Ploemp weer een blauw scherm, en mijn pc reboot. Ik snap echt niet wat er aan de hand kan zijn met mijn systeem aangezien alles super functioneerd.
Wat ik al heb gedaan:
- PC opnieuw geformatteerd
- BIOS gereset d.m.v battery eruit te trekken
- IDE kabels vervangen
- TV-kaart eruit gehaald
- Mijn andere DVD-ROM eruit afgekoppeld
- BIOS flash
- Ik heb 2 geheugen bankjes PC3200 512 mb dual channel. Eerst bankje 2 eruit gehaald en nummer 1 laten zitten. Alsnog dezelfde fout melding. Bankje 1 eruit gehaald en op slot 1 bankje 2 geplaatst. Toen kon ik opeens 6 dvds branden. Nog geen tien minuten later weer blauw scherm en een reboot.
- Met speedfan me fans gecontroleerd en me CPU, alles runt op goede tempratuur.
Het probleem is dat hij af en toe wel wil branden, dus niet continu blauw scherm geeft. Dus kan nooit echt testen of het nou werkt ja of nee. Dus bij iedere test een dvd 6keer branden, keertje rebooten en weer proberen. Maar blijf continu blauw scherm weergeven.
In mijn logboeken kan ik weinig vinden. Af en toe de meldingen:
code:
1
2
3
| Het stuurprogramma heeft vastgesteld dat apparaat \Device\Harddisk0\DR0 binnenkort niet meer werkt. Sla uw gegevens direct op en vervang het vaste-schijfstation. Het kan zijn dat het apparaat al snel niet meer werkt. Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie. |
en:
code:
1
2
3
| De COM-service voor IMAPI cd-branders-service heeft nu de status Beëindigd. Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie. |
Zal dan mijn harde schijf half brak zijn dat hij nu met dit soort foutmeldingen gaat komen?
Heb later nogeens BelArc van BelArc.com gedownload en bij mijn HDD's geeft die failure aan bij de 120 gig dis. C:\ partitie
WDC WD1200JB-00EVA0 [Hard drive] (120,03 GB) -- drive 0, s/n WD-WMAEK2286152, rev 15.05R15, SMART Failure
WDC WD1600JB-00GVA0 [Hard drive] (160,04 GB) -- drive 1, s/n WD-WCAL91867607, rev 08.02D08, SMART Status: Healthy
Maar zal het dan zo kunnen zijn dat als mijn hdd niet helemaal lekker werkt dat het op mijn brander kan slaan? Want normale CD-ROMS speelt die namelijk gewoon af.
Wie o Wie helpt mij uit de brand