Toon posts:

[XP] Reboot bij inladen lege DVD +

Pagina: 1
Acties:
  • 729 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb sinds kort dat ik wanneer ik een lege dvd in mijn dvd brander druk dat ik een blauw scherm krijg. Mijn systeem bouwt direct een bepaalde geheugen dump op en laat mijn pc gaat booten.

PC Specs:

Windows XP Professional Service Pack 2 (build 2600)

3,00 gigahertz Intel Pentium 4
8 kilobyte primary memory cache
512 kilobyte secondary memory cache
1024 mb geheugen (samsung)
Albatron PC865PE Pro moederbord
CONNECT 3D RADEON 9600 Series
WDC WD1200JB-00EVA0 [Hard drive] (120,03 GB)
WDC WD1600JB-00GVA0 [Hard drive] (160,04 GB)

Board: Springdale
Bus Clock: 200 megahertz
BIOS: Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG 09/09/2003

Ik dacht, mijn brander is kapot, (heeft inmiddels zon 2000 dvds gebrand) dus ik koop een nieuwe NEC brander. Ik installeer de brander en druk een nieuwe lege dvd in mijn brander. Ploemp weer een blauw scherm, en mijn pc reboot. Ik snap echt niet wat er aan de hand kan zijn met mijn systeem aangezien alles super functioneerd.

Wat ik al heb gedaan:

- PC opnieuw geformatteerd
- BIOS gereset d.m.v battery eruit te trekken
- IDE kabels vervangen
- TV-kaart eruit gehaald
- Mijn andere DVD-ROM eruit afgekoppeld
- BIOS flash
- Ik heb 2 geheugen bankjes PC3200 512 mb dual channel. Eerst bankje 2 eruit gehaald en nummer 1 laten zitten. Alsnog dezelfde fout melding. Bankje 1 eruit gehaald en op slot 1 bankje 2 geplaatst. Toen kon ik opeens 6 dvds branden. Nog geen tien minuten later weer blauw scherm en een reboot.
- Met speedfan me fans gecontroleerd en me CPU, alles runt op goede tempratuur.

Het probleem is dat hij af en toe wel wil branden, dus niet continu blauw scherm geeft. Dus kan nooit echt testen of het nou werkt ja of nee. Dus bij iedere test een dvd 6keer branden, keertje rebooten en weer proberen. Maar blijf continu blauw scherm weergeven.

In mijn logboeken kan ik weinig vinden. Af en toe de meldingen:

code:
1
2
3
Het stuurprogramma heeft vastgesteld dat apparaat \Device\Harddisk0\DR0 binnenkort niet meer werkt. Sla uw gegevens direct op en vervang het vaste-schijfstation. Het kan zijn dat het apparaat al snel niet meer werkt.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

en:

code:
1
2
3
De  COM-service voor IMAPI cd-branders-service heeft nu de status Beëindigd.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Zal dan mijn harde schijf half brak zijn dat hij nu met dit soort foutmeldingen gaat komen?

Heb later nogeens BelArc van BelArc.com gedownload en bij mijn HDD's geeft die failure aan bij de 120 gig dis. C:\ partitie

WDC WD1200JB-00EVA0 [Hard drive] (120,03 GB) -- drive 0, s/n WD-WMAEK2286152, rev 15.05R15, SMART Failure
WDC WD1600JB-00GVA0 [Hard drive] (160,04 GB) -- drive 1, s/n WD-WCAL91867607, rev 08.02D08, SMART Status: Healthy

Maar zal het dan zo kunnen zijn dat als mijn hdd niet helemaal lekker werkt dat het op mijn brander kan slaan? Want normale CD-ROMS speelt die namelijk gewoon af.

Wie o Wie helpt mij uit de brand

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-03 11:38
Lijkt me dan idd.. dat het toch met die brakke hdd te maken heeft.. Want je hebt al vrij veel dingen geprobeerd.
Dus misschien kun je windows eens opnieuw installeren op een andere hdd en het dan nog eens proberen.. :?

Verwijderd

Topicstarter
mja moet dan wel ja.. kan het voor de gein eens proberen maar moet het op een andere hdd doe want die andere hdd van 160 gig heeft 3 partities waar veel op staat. Wordt er gek van, want het draaid al 3 jaar zo dit systeem. Zat zelf eerst te denken aan brak mobo maargoed, 2 dingen wijzen erop dat het aan me hdd ligt

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-03 20:23
Dit moet haast wel aan je harde schijf liggen. Vraagje heb je je dvd-brander op hetzelfde ide-kanaal zitten als die harde schijf die kapot aan het gaan is?
De beste test zou toch echt zijn om op een andere (dan de kapotte) harde schijf windows te installeren en je kapotte schijf helemaal niet aansluiten.
Een onhandig alternatiefje zou kunnen zijn om met je kapotte schijf aangesloten met een of andere live cd (linux bijvoorbeeld) op te starten en kijken of het dan problemen geeft. Als dat het geval is, kun je die harde schijf loskoppelen en opnieuw proberen.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb op één IDE kabel 2 hdd's zitten op de andere IDE kabel heb ik mijn DVD brander en me DVD-ROM zitten. Het gekke is, alles functioneerd perfect, goed snel, nooit andere problemen in windows geen gekke fouten of wat dan ook.

Ik heb nu al een nieuwe brander gekocht en kwam erachter dat me brander niet kapot is.. voordeel is ben wel van 4 speed naar 16 dual layer gegaan maar toch.

Ik moet dus echt eerst de oorzaak zien te vinden voordat ik een nieuwe hdd koop, een brander is nog te betalen maar een hdd wordt al snel een stukje duurder.

Ik zal een andere hdd regelen om het te testen.

bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
Heb WinDLG gedownload en vind teveel kapotte sectoren :( ben idd bang dat me hdd de geest geeft

Test Option: EXTENDED TEST
Model Number: WDC WD1200JB-00EVA0
Serial Number: WD-WMAEK2286152
Firmware Number: 510.R551
Drive Type: IDE
Capacity: 120.03 GB
SMART Status: FAIL
Test Result: FAIL
Test Error Code: 08-Too many bad sectors detected !
Test Time: 14:20:25, January 03, 2003

Test Option: QUICK TEST
Model Number: WDC WD1200JB-00EVA0
Serial Number: WD-WMAEK2286152
Firmware Number: 510.R551
Drive Type: IDE
Capacity: 120.03 GB
SMART Status: FAIL
Test Result: FAIL
Test Error Code: 06-Quick Test on drive 1 did not complete! Status code = 04 (Unknown failed test element), Failure Checkpoint = 64 (SMART Attribute Test) SMART self-test did not complete on drive 1!
Test Time: 14:21:07, January 03, 2003

• adbfine
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
ik heb hetzelfde probleem, ik heb ook windlg gedownload en mijn hdd komt perfect door de tests heen. ik baal ook van dat vreselijke blauwe scherm als ik een lege cd-r in mn dvd-recorder stop, maar ik zou niet te snel je hdd als veroorzaker zien. wat het dan wel is.... ik wou dat ik je dat kon vertellen... voor de rest doet mijn PC het perfect...

greetzzz,

AdB :)

• adbfine
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
ik heb het probleem opgelost !!! Nero 7 en Instant CD/DVD 8 heb ik er afgegooid.
Nu gebruik ik Alcohol 120% , Click 'N Burn , Deepburner , Burn4free. (allemaal prima brand- programmaatjes (freeware - behalve Alcohol120% :( )), ik moet er alleen nog 1 uit kiezen die ik voor vast ga gebruiken want volgens mij is het niet goed om zoveel brandsoftware naast elkaar te installeren...
En alles gaat perfect !!! Geen blauw scherm meer bij het inleggen van een lege CD/DVD .
Blijkbaar hadden nero 7 en instantcd/dvd 8 een conflict met elkaar of met mn brander
(plextor PX-755A).
Ik hoop dat het voor jou ook de oplossing is,

greeetzzzz,

AdB :)

[ Voor 0% gewijzigd door adbfine op 11-10-2006 06:57 . Reden: plextor 755-a ]

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-02 20:06
Het is trouwens beter als je HDD / DVD op een IDE kanaal doet, want als je 2 HDD's op 1 IDE Channel doet word de snelheid gehalveerd :)

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-03 20:03

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat lijkt me sterk. Volgens mij is het wel zo dat de ATAx snelheid bepaald wordt door de langzaamste apparaat op een IDE bus, maar niet datgene wat jij zegt.

Systeem specs

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 23:38
Wilde Gok: Misschien de nieuwste versie van de Starforce driver op je pc.

Deze reboot je pc als je ervan word verdacht een game te gaan kopieren.
(Bij het invoeren van een lege dvd en/of een brandprogramma te starten)

[ Voor 67% gewijzigd door GeniusJennis op 08-10-2006 23:05 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-02 20:06
Blisterin_Bull schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:01:
Dat lijkt me sterk. Volgens mij is het wel zo dat de ATAx snelheid bepaald wordt door de langzaamste apparaat op een IDE bus, maar niet datgene wat jij zegt.
Ja me post was een beetje overdreven , maar het is wel zo dat je snelheid per harde schijf dan minder word dan als je ze op aparte channels zou aansluiten

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

robvanderaart schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:32:
[...]

Ja me post was een beetje overdreven , maar het is wel zo dat je snelheid per harde schijf dan minder word dan als je ze op aparte channels zou aansluiten
Ligt er maar net aan welke data je nodig hebt; als je maar met data van 1 HDD bezig bent gebruikt ie netjes het hele kanaal. Zoniet, dan moet idd de busbreedte gedeeld worden en dan wordt ie idd net zo snel als de traagste. Simpel as that. Maar we gaan teveel offtopic, en bovendien staat dit hele verhaal gewoon in de OM FAQ / Beleid :Y)

Anyway, dikke kans dat dit problem idd veroorzaakt werd door programma's als Daemontools en Alcohol120 die hun eigen virtuele ATAPI drivers gebruiken. Vaakt lost de deinstallatie daarvan veel problemen met branders op :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem. Als ik een DVD wil kijken, branden of rippen dan komt er dus een bluescreen.

Memtest paar uur laten draaien, geen errors
WinDLG tests, geen fouten
WindowsUpdate gedraaid
Ad-Aware programma's en Virusscanners gedraaid

PC Info:
WinXP Home SP2
AMD Athlon 1800+
1024 MB Geheugen [Kingston]
DVD-RW NEC 2510A

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 16:55 ]

Pagina: 1