Toon posts:

constante reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeden avond iedereen,
Ik zal mijn probleem maar meteen uitleggen:
Ik was gewoon rustig aan het internetten, en een beetje chatten, toen mijn PC opeens opnieuw opstarte. Gewoon, zomaar uit het niets. Nog geen 2 minuten later gebeurde het nog een keer. Een minuut later weer. Uiteindelijk kreeg ik hem in veilige modus, meteen virusscan gedaan, maar weer na een minuut starte hij opnieuw op. Dit heeft hij een paar keer gedaan. Zelfs toen ik het opstart scherm van mijn mobo zag (waar dan staat: press del to run boot - ofzoiets), starte hij alweer opnieuw op.... Afijn, alle stekkers eruit, pc van binnen gechekt. Niks verkeerds te zien. Even 15 minuten af laten koelen, maar hij bleef opnieuw opstarten...
Nu is het zelfs zover, als ik de stroom er af haal, er weer op zet, gaat mijn PC automatisch aan (hoort niet volgens mij?). Mijn harde schijf hoor ik nu ook niet meer, mijn beeldscherm blijft het "no signal" berichtje geven, ik hoor alleen mijn fans.

Ik kom er echt niet uit... Ik ga nu maar denk ik alles demonteren, en dan weer in elkaar zetten, in de hoop dat hij het weer doet. Ik heb hem net een jaar of anderhalf.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Specs:
Mobo: Asus A7V8X-X
AMD Athlon 2800
ATI Radeon 9800PRO
1024 Mb intern
160 GB harde schijf

Groeten, Dennis

Verwijderd

Topicstarter
Na wat onderdelen met andere PC te hebben getest weet ik de volgende dingen:
het probleem ligt NIET bij mijn videokaart, en ook NIET bij mijn harde schijf. Dan blijft dus over, mijn voeding, mobo, en processor. Ik ga nu proberen een andere voeding erin te zetten, al heb ik weinig hoop meer, en ben bang dat het aan mijn processor of moederbord ligt. Maar heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen testen?

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Ruikt naar een gaar moederbord, kijk eens of er bolle condensatoren zijn. Voeding kan eventueel ook, misschien heb je een ander liggen om te testen?
Neem ook ff de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door :).
Test ff met zo min mogelijk onderdelen (proc, mobo, mem, video, voeding).

[ Voor 13% gewijzigd door stefan001 op 10-09-2006 11:59 ]

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
wat voor voeding heb je?

gang is alles

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
je temperaturen?

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dus niet zien, aangezien niks meer het eigenlijk doet. Ik hoor zie alleen de fans draaien. Maar aan mn temps kan het soieso niet ligggen, want ze zijn altijd rond de 30 geweest, en volgens mij kan het niet opeens naar 90 gaan ofzo.

Voeding is 300W. Ik heb deze pc nu bijna 1.5 jaar, en nog nooit problemen gehad. Dus ik vraag me af of het aan mn voeding ligt, maar ik ga nu een andere erin zetten, dus ik laat het zo wel even weten.

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:07:
[...]

Kan ik dus niet zien, aangezien niks meer het eigenlijk doet. Ik hoor zie alleen de fans draaien. Maar aan mn temps kan het soieso niet ligggen, want ze zijn altijd rond de 30 geweest, en volgens mij kan het niet opeens naar 90 gaan ofzo.

Voeding is 300W. Ik heb deze pc nu bijna 1.5 jaar, en nog nooit problemen gehad. Dus ik vraag me af of het aan mn voeding ligt, maar ik ga nu een andere erin zetten, dus ik laat het zo wel even weten.
Is je voeding van een merk? Of is het zo'n goedkoop no-name ding. Op die no-name dingen hangen ze meestal wel het kaartje 300W maar dat is relatief, ga er vanuit dat de voeding dan hooguit een actief vermogen van 250W levert.

Je zou kunnen testen of je systeem met een 400W voeding ook iedere keer herstart.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

pingelmonster schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:13:
[...]

Is je voeding van een merk? Of is het zo'n goedkoop no-name ding. Op die no-name dingen hangen ze meestal wel het kaartje 300W maar dat is relatief, ga er vanuit dat de voeding dan hooguit een actief vermogen van 250W levert.

Je zou kunnen testen of je systeem met een 400W voeding ook iedere keer herstart.
Zoveel watt heeft zijn systeem echt niet nodig hoor.

0.0

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is van het merk "component pro". De condensatoren zien er verder goed uit. Niks opengebarsten zo te zien. Wat zou nu de beste manier zijn om uit te sluiten waar het probleem ligt? Zou het helpen om mijn BIOS te resetten? (ik had ergens gelezen dat dat een kwestie was van jumpers omzetten, maar wat is het effect van een reset?) Of kan ik beter eerst de voeding veranderen. Ik heb in een andere PC nog een 300W voeding van Q-tec zitten, misschien dat ik die even kan testen.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
q-tec is de zelfde bagger maar je kan het proberen.
zit je processor cooler toevallig los probeer hem eens heel voor zichtig te verschuiven als dat lukt dan moet je hem opnieuw monteren

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:15

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor. Heb je specifieke vragen over een moederbord, dan moet je in Processors, Mobo's & Geheugen zijn, voor disken in Opslagmedia & I/O Controllers en voor TFT’s in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Dit topic hoort dus niet in CSL thuis ;) Schopje naar OH omdat de voeding verdacht is.

Pak de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er eens bij en loop deze goed door. Er staat informatie in m.b.t. ontoereikende voedingen en wat je daar zoal aan kunt doen. De voeding vervangen zou dus inderdaad een goede optie zijn. Wellicht kun je eerst nog even de voltagelijnen controleren en de processor onderclocken (zowel vCore als klokfrequentie omlaag) zodat deze minder stroom verbruikt. Een andere videokaart die zuiniger is, is ook welkom. Een simpel PCI kaartje voldoet al :)

Verder is het bij het troubleshooten van belang om alle overbodige hardware uit de PC te halen. Deze hardware verbruikt onnodig stroom en kan enkel voor problemen zorgen.

Interessant bij aanschaf van een nieuwe voeding is: Welke voeding heb ik nodig? Deel 15

Let overigens op volledige specificaties. 1024Megabit? 1024MB van welk merk, hoeveel geheugen modules? Etc.. ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga nu even mijn bios resetten (via de de uitleg op de asus site). Ik hoop dat dit het probleem zal oplossen, al ben ik bang van niet. Maarja, wie niet waagt wie niet wint.

Verwijderd

Topicstarter
bios gereset, maar het probleem blijft.

heeft iemand enig idee wat ik nu kan doen :'(

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
DECOY88 schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:25:
q-tec is de zelfde bagger maar je kan het proberen.
Kan wel bagger zijn, maar zolang deze niet defect is zal hij een minimaal systeem zonder hd's en overige zut best kunnen voeden voor het troubleshooten. Ik heb met een simpele chieftec atx voeding van 230W een P4 2.4 ghz met geforce ti4200 en 1 hd aan gehad. De P4 stekker was dus niet aangesloten op het mobo B) , maar het systeem kreeg voldoende stroom om zonder problemen in windows te komen (waarna ik er dus van overtuigd was dat de oude voeding defect was).

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 13:18:
bios gereset, maar het probleem blijft.

heeft iemand enig idee wat ik nu kan doen :'(
Kijk eens naar je aan/uit knop ;) Vooral de draadjes. Als die elkaar raken start ie namelijk opnieuw op. Dat probleem had ik laatst dus ook.
Pagina: 1