Lichtmetalen wielen ... wie mooi wil zijn moet pijn lijden?

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-07 20:46
Binnenkort mag ik dan hopelijk (eindelijk!) m'n eerste auto uitzoeken. Ik heb hierbij mijn oog laten vallen op de Grande Punto Sport en na er vandaag in gereden te hebben ben ik verkocht. Nu is het zo dat je nooit verliefd moet worden op een auto maar toch O+
Onder deze auto zitten standaard 17" wielen met bijpassende sportieve platte Bridgestones, het ziet er geweldig uit en de wegligging is ook uitstekend. Wel lever je flink in op comfort, ik kon duidelijk elke betonplaat op de snelweg voelen zeg maar. Op zich zou ik er prima mee kunnen leven voor de eerste tijd, maar ik weet niet hoe dat blijft bevallen op de langere tijd en aangezien ik er 4 jaar/160.000km mee moet (lease) heb ik weinig zin om 3 jaar balend met rugklachten in die auto te zitten.
Ik wil nog een "goedkopere" uitvoering (met 16" wielen en normale banden) rijden en het zal vast prettiger rijden, maar de looks he ...

Nu dan de vraag, hier zijn vast mensen die meer ervaring hebben op dit gebied (het is zoals gemeld m'n eerste). Hoe bevallen dit soort wielen/banden op de langere termijn, of heb je er snel spijt van?

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:27

DarkSide

theres no place like ::1

16" rijdt idd comfortabeler dan 17". Maar vindt 17" vindt ik nog wel te doen. Ligt er echter wel aan wat voor soort rijder je bent. Als je wat sportiever ingesteld bent is het goed te doen. 18" is vaak te. Je hebt dan zo weinig rubber en lucht om te veren dat het voor gewoon rijden te stuiterig wordt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
DarkSide schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:46:
16" rijdt idd comfortabeler dan 17". Maar vindt 17" vindt ik nog wel te doen. Ligt er echter wel aan wat voor soort rijder je bent. Als je wat sportiever ingesteld bent is het goed te doen. 18" is vaak te. Je hebt dan zo weinig rubber en lucht om te veren dat het voor gewoon rijden te stuiterig wordt.
...En je heel dure banden nodig hebt :+

Ik heb eens bij iemand in een Seat Arosa meegereden, die een 'beetje' verlaagd was, en een 'beetje' grote wielen had. Ik moet zeggen: Een kart voelt geveerder aan.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Toen ik vier jaar geleden mijn Alfa 147 ging bestellen zat ik ook te twijfelen tussen 16 of 17 inch velgen. Uiteindelijk voor de 17 inch velgen gegaan en daar geen minuut spijt van gehad. Comfort is prima. Je voelt iets meer maar dat is te verwaarlozen. Het ligt meer aan het onderstel (schokdempers/veren) hoe stuiterig je auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tom schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:56:
Het ligt meer aan het onderstel (schokdempers/veren) hoe stuiterig je auto is.
Je wielen maken deel van de ophanging en die is afgesteld voor een zekere voorkeur van de chauffeur. Als je andere velgen wilt en je wilt hetzelfde comfort dan moet je inderdaad de schokdempers en vering aanpassen als de orginele ontoereikend zijn. Maar zelfs dan is het een compromis tussen comfort en baanvastheid voor de meeste mensen. Tenzij jullie vering van 10 000 euro nemen :9

[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 09-09-2006 19:22 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-05 17:03
Ik rijd al meer dan een jaar 220km per dag in een Cooper S met sport+ ophanging en 205/45 R17 bandjes. De vering is beenhard, de laagprofiel run flat bandjes zijn beenhard, en ik heb nog altijd geen moment spijt van m'n aankoop gehad.

Tis maar wat je van je auto verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Vriend van me rijdt een verlaagde BMW 330 met 18", niet oncomfortabel hoor.
17" zal met niet al te platte banden goed te doen zijn, maar als jij al denkt aan rugklachten e.d. en dat bij 160K/jaar zou ik lekker voor 16" gaan.
Ik heb ook 'n zwakke rug, en een comfy auto met automaat is voor mij echt 'n verademing ivm rugklachten vergeleken met mijn oude BMW.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Het is niet zo zeer dat ik nu al serieus aan rugklachten denk (hoop dat dat nog wat jaren op zich laat wachten), maar me meer af vroeg of mensen achteraf spijt hadden van grote wielen/platte banden. Dat valt tot nu toe mee (al zijn het nog niet veel reacties om werkelijk iets uit op te maken :P)
De GP Sport is standaard ook wat strakker afgeveerd en iets verlaagd, dus al met al wel wat "sportiever" kwa demping. Het probleem is als je 16" wielen zou willen je aan een andere versie zit die niet verlaagd is en de sportstoelen mist, ziet er gelijk weer een stuk minder uit.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:42

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik heb op mijn prelude 215/40/17 steken, en een prelude is standaard al erg strak afgeveerd.

Zelf voel ik niet echt veel verschil tussen mijn oude banden, 195/55/15 [denk ik] dan tussen deze dunlops.

En ik hou liever van meer baanvastheid dan van mijn rug denk ik :P

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dat wordt wel anders wanneer je last van je rug krijgt ;)

Ik hou ook wel van hoeken op strak rubber, maar niet (meer) voor woon- werk.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Goeie keuze, die Punto. Ik heb een tijdje bij Fiat gewerkt en die dingen verkocht, dus als je wat wil weten dan brul je maar.

Ik vind persoonlijk het verschil in comfort tussen 16" en 17' onder een GP te verwaarlozen, zeker met een zwaarder dieselblok erin. Ik zou geen 17" onder een Dynamic/Emotion/etc monteren, want dat ziet er niet uit zonder verlaging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
205/40/17 hier... het is wat minder comfortabel idd, maar je raakt er heel gauw aan gewend. Je gaat uit jezelf wat minder hard een spoorwegovergang over, wat minder hard over van die klinkerwegen :P

Leuk vind ik altijd om te zien dat je kan zien welke mensen eraan gewend zijn, een vriend van mij die rijd altijd in de v70 van pa met hele platte bandjes, en die rijd precies zo als ik in mijn auto, aangepast op het wegdek... terwijl als mijn moeder er in rijd ze dat niet doet (deed... ;))

* ephymerous heeft ws een setje 18" op de kop getikt :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:51

Daniel

Kapitein NCC-1701
SyncMaster schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:49:
Ik rijd al meer dan een jaar 220km per dag in een Cooper S met sport+ ophanging en 205/45 R17 bandjes. De vering is beenhard, de laagprofiel run flat bandjes zijn beenhard, en ik heb nog altijd geen moment spijt van m'n aankoop gehad.
pff...mijn vrouw heeft een Cooper met 16" wieltjes en dat is mede door de korte wielbasis op niet-biljartlaken-wegdek één van de meest oncomfortabele auto's die ik ken. Ik moet er niet aan denken op dagelijkse basis in eentje te moeten rijden die nog erger is :P

De velgmaat zegt op zich vrij weinig, het overblijvende comfort hangt af van het soort banden wat erom gaat, hoe hoog die banden zijn, of ze runflat zijn of niet en vervolgens nog eens de hele afstelling van vering en demping. Op mijn V50 werd me met sportonderstel in combinatie met 17" wielen door de dealer sterk afgeraden omdat het 'te hard' zou zijn maar nu denk ik echt 'had ik het maar gedaan' omdat de auto nogal last heeft van overhellen en duiken onder lastwisselingen. Ik heb ook niet echt het idee dat het er veel oncomfortabeler op zou zijn geworden. Op een gegeven moment wen je gewoon aan een bepaald rijgedrag. In het begin vond ik een 307 met 17" 205/55R17 banden al spijkerhard maar naar mijn huidige maatstaven is dat behoorlijk soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Idd, ik heb een weekendje een Cooper mee gehad met 18 inch eronder, dat was helemaal een criminele stuiterbak :X

offtopic: hoe bevalt jouw V50 Daniel? Hij is gechipt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Timmert schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 23:00:
Goeie keuze, die Punto. Ik heb een tijdje bij Fiat gewerkt en die dingen verkocht, dus als je wat wil weten dan brul je maar.

Ik vind persoonlijk het verschil in comfort tussen 16" en 17' onder een GP te verwaarlozen, zeker met een zwaarder dieselblok erin. Ik zou geen 17" onder een Dynamic/Emotion/etc monteren, want dat ziet er niet uit zonder verlaging..
Helaas geen zwaar dieselblok, "slechts" de 1.4 Starjet (er moet al geld bij en om nu droog brood te gaan eten ;)). Ik zal volgende week eens met een Dynamic met 16" gaan rijden en misschien valt het verschil inderdaad best mee en is het een kwestie van wennen (dat langzaam over de spoorwegovergang had ik al vrij snel door :P), kom uit de Spacestar van m'n ouders, nog wel even een verschil dus (hoge carrosorie, slap in de veren en normale banden).

De bandenmaat onder de GP Sport is trouwens 205/45/17 (in combinatie met iets strakker afgestelde veren/2 cm verlaagd). Die van de andere GP's is 195/55/16 (of 185/65/15 als je voor de 15" zou gaan, maar dat is wel een heel zielig aanzicht imho). Er zit een Fix&Go reparatieset bij dus ik ga niet uit van run flats, ga ik nog wel even navragen iig.

Maar nog geen mensen die spijt hebben gehad dus :)

//offtopic, Timmert, als jij iemand kreeg die zo'n ding voor de lease uit mocht zoeken zei je ook gelijk dat er geen cent korting meer in zat? De dealer zei dat er al het hoogste korting percentage werd verleent aan de lease maatschappij en dat hij niks met de prijs kon (zelfs geen alu dorpel setje oid :/ ).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

TAG_Speedy schreef op zondag 10 september 2006 @ 10:57:
//offtopic, Timmert, als jij iemand kreeg die zo'n ding voor de lease uit mocht zoeken zei je ook gelijk dat er geen cent korting meer in zat? De dealer zei dat er al het hoogste korting percentage werd verleent aan de lease maatschappij en dat hij niks met de prijs kon (zelfs geen alu dorpel setje oid :/ ).
Wrah wrah wrah. Dat blijkt in de praktijk (is mijn ervaring) nogal mee te vallen. Speel eens 2 dealers tegen elkaar uit. Zeker tegen het einde van het jaar willen ze nog wel eens happen gewoon om aantallen te schrijven. Want ook al is de marge op de auto 0, er schijnt een extra premie te zijn achteraf bij bepaalde aantallen verkochte auto's. En vergeet ook het onderhoud niet, waar ze later ook nog op verdienen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-07 09:53

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hoe comfortabel je de Punto op 17 inch zult ervaren hangt erg sterk af van wat je gewend bent en wat je referentiekader is. Ik rij alleen auto's met een sportonderstel op 18 inch en groter en dan weet je niet anders dan dat het onderstel op directe wijze communiceert over de toestand van het wegdek. Persoonlijk ervaar ik de harde demping niet als storend. Het gaat mij pas irriteren als er bijgeluiden ontstaan in het interieur op zeer slecht wegdek, bijvoorbeeld klinkers. De klappen moeten ergens opgevangen worden en soms is dat in het interieur. Voor mij is dat het grootste nadeel van een harde vering en demping. Verder zul je met een sportief onderstel en grote velgen (17 inch zal nog wel meevallen) nog meer dan nu een pesthekel krijgen aan drempels.

Gisteren was ik op pad met een Mondeo station op 16 inch velgen en een veerweg waar een touringcar jalours van wordt. Zowel ik als mijn vriendin waren hoogst verbaast over het voor ons vreemde deinen van de carrosserie op de snelweg. De auto reed als een schommel. Ik ben gewend dat oneffenheden als een korte stoot, in een fractie van een seconde, worden doorgegeven. Je voelt het even, maar dan is het ook meteen weg. In deze auto merkte je weliswaar niets van een stoot, maar bleef de auto wel seconden lang naschommelen. Mijn eigen voorkeur is een auto die strak op de weg ligt. Aangezien ik in deinende auto's (als passagier) nogal snel last krijg van wagenziekte heb ik sowieso al nare associaties met deze eigenschap. Bij de eerste bocht die je tegenkomt vertaalt een zwakke demping zich meestal in sterk overhellen van de carrosserie en dat is al helemaal iets waar ik niets mee kan. Als elke bocht een worsteling wordt, ervaar ik weinig rijplezier. Gelukkig viel dat bij de Mondeo nog erg mee. Ondanks het forse formaat van de auto kon je 'm goed de hoek om gooien.

Voor lange afstanden vind ik een sportieve demping ook prettiger omdat je alerter blijft. Sommige mensen vinden het vermoeiend, maar ik heb daar nooit problemen mee gehad (o.a. ritten van 1200km in 24 uur en Noorwegen-Nederland in een dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Qua pijn lijden zal het wel meevallen. Ik zou me eerder bang maken om de kwetsbaarheid van de dunne bandjes. Als je veel in de stad rijdt en moet parkeren zul je best wel eens even (bewust) op een stoeprandje rijden of andere hindernissen (slecht wegdek, drempels) tegenkomen waar je dunne bandjes niet blij mee zijn. Ok, in Nederland heb je over het algemeen erg goede wegen, maar toch zou ik liever een slagje kleinere velgen hebben zodat je wat meer ruimte hebt voor zulk sorot capriolen zonder meteen bang te zijn dat je je banden/velgen sloopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Dat laatste valt gelukkig mee, meeste tijd zal ik op de snelweg zitten en voor de rest moet ik er gewoon voorzichtig mee zijn (al valt slijtage van banden mits ik er niet bij elk stoplicht met rokende banden vandoor ga e.d. natuurlijk wel binnen de lease ;))

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TAG_Speedy schreef op zondag 10 september 2006 @ 10:57:
Ligt er maar net aan waar je werkt. Genoeg grote bedrijven die zodanig hebben lopen onderhandelen met leasemaatschappijen dat er echt niets meer te regelen valt, op een sleutelhanger na. Een mattenset is dan al teveel gevraagd.

Overigens hangt het comfort van de door jou genoemde auto ook af per exemplaar. Dieselversies (heb 2 GP Sport diesel gereden) rijden aanzienlijk fijner dan de benzine versie. De benzine Sport die ik heb gereden was voor mij echt een no-go, dat ding stuiterde echt over de weg heen. Wat ik gemerkt heb is dat er wél verschil zit in het soort banden wat je onder de auto monteert. Standaard zitten er Bridgestone Potenza RE050's onder die vrij stug zijn maar wel veel grip bieden. Ik heb ook een keer een GP Sport (diesel) gereden waar Michelin Pilot Sport onder lag die veel meer comfort boden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Helaas wordt de diesel te duur (€ 110 erbij + hogere bijtelling wordt echt te gek), ik kan de dealer wel eens navragen hoe het zit met die Bridgestones vs Michelin's en is zien of er ergens in de buurt een auto met die banden staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy op 10-09-2006 16:03 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

J0YR1D3R schreef op zondag 10 september 2006 @ 13:26:
[...]
Ik heb ook een keer een GP Sport (diesel) gereden waar Michelin Pilot Sport onder lag die veel meer comfort boden.
Pilot Exalto ;)

Maarre.. Over die korting, dat kan kloppen. Is erg afhankelijk van leasemaatschappij en bedrijf.. Bij bijvoorbeeld LogicaCMG icm ING Carlease is echt geen korting meer mogelijk, zelfs geen uitlaatsierstukje of mattenset.

Bij welke dealer ben je geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 00:58

EMP

Krulloos!

Bij onze lease-regeling kun je kiezen om de auto via de centrale inkoop te laten komen. Je hebt dan geen keuze in dealer, en je kan dus ook geen "dealtje" sluiten met de dealer, maar je krijgt dan wel een korting van plusminus 10 euro/maand.

Wij kunnen echter ook kiezen om zelf de dealer uit te zoeken. Er wordt dan geen extra korting verleend, maar je kan dan wel een "dealtje" sluiten. Via centrale inkoop wordt vereist (door de lease-maatschappij) van de dealer dat er een korting van ongeveer 14% verleend wordt (zo niet gaan ze vrolijk naar een ander, en lopen ze VEEL orders mis). Bij eigen keuze van de dealer wordt ongeveer 12 a 13% korting bedongen, dan is er dus nog iets ruimte (ongeveer 1 a 2% van het totaalbedrag) voor dealtjes.

Ik heb zelf vorige maand een Astra geleased met eigen keuze van dealer, daarvoor ben ik 4 dealers afgeweest, en bij de laatste kreeg ik een trekhaak en armsteun als accesoire erbij (heb ik voor 0 euro op leasecontract laten zetten, als er dan iets mee is valt het onder de lease-regeling en wordt het gewoon gerepareerd).

Verschil is wel dat je alleen accesoires die bij de dealer gemonteerd worden kunt "regelen" bij de dealer, als je meer opties wilt (die bij de fabriek gemonteerd worden) is er meestal weinig te regelen, en kun je hem beter centraal laten inkopen.

Uiteindelijk maakt het weinig uit. Ik krijg geen korting omdat ik niet via centrale inkoop lease, maar het bedrag dat ik lease is ook lager (omdat ik anders de accesoires mee had gelease voor het volle pond). Voordeel is wel dat ik een dealer heb in de buurt zit, die mijn auto kent en die ik "mag".

Kijk vooral goed rond en wees gewoon eerlijk: Als jij zegt "Ik wil hem bij jou bestellen, maar dan krijg ik niet X per maand korting, dus wil ik er wel wat bij", dan weet de dealer waar hij aan toe is en jij ook. Er zijn dealers die er niets bij willen doen (heb ik bij 1 van de dealers gehad), maar meestal doen ze er wel iets bij.

Veel collegae vragen (en krijgen) er gratis een navigatie-systeem bij. Dit regelen ze buiten het lease-contract om zodat wanneer de auto ingeruild wordt het navigtiesysteem van hen blijft. Is ook een leuke mogenlijkheid ;)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Timmert schreef op zondag 10 september 2006 @ 09:21:
offtopic: hoe bevalt jouw V50 Daniel? Hij is gechipt toch?
Hij is gechipt ja...bevalt wel goed :) paar kleine puntjes die beter zouden kunnen (zoals de onmogelijheid van welke vorm van MP3's afspelen dan ook) maar over het algemeen een prima auto. En hij is rap :)
Als ik er weer eentje zou bestellen zou ik de D5 nemen met het sportpack (spoilers, skirts, 18" velgen e.d.) in zilvergrijs.

Maar nu weer ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Timmert schreef op zondag 10 september 2006 @ 17:41:
[...]

Pilot Exalto ;)

Maarre.. Over die korting, dat kan kloppen. Is erg afhankelijk van leasemaatschappij en bedrijf.. Bij bijvoorbeeld LogicaCMG icm ING Carlease is echt geen korting meer mogelijk, zelfs geen uitlaatsierstukje of mattenset.

Bij welke dealer ben je geweest?
Als kenner weet jij vast ook of die banden standaard zijn te leveren door de dealer (en misschien ook wel of ze inderdaad verschil maken met de Bridgestones). Ik ben helaas pas zaterdag weer in staat langs de dealer te gaan (wil dan even kijken of ik een normale Punto mee kan krijgen en even langs bij Peugeot om zo wat verschil te voelen). Dealer was trouwens Peterman in Oldenzaal (Enschede ook geweest maar die had geen Sport staan). Hij kon eventueel meegaan als ik korting zou krijgen via centrale inkoop, maar goed eerst maar is concreet kijken wat het gaat worden (wie weet rijd die 207 een stuk beter en is al dit getob voor niets :Y) ).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Een 207 vind ik niks. Heb ook bij Peugeot gewerkt en kan dus aardig vergelijken... Ik sta wat dat betreft veel meer achter de Punto dan achter een 207..

Die Michelins maken wel enig verschil met de Bridgestones. Die laatste hebben een iets hardere wang, wat resulteert in wat minder 'rol' in snelle bochten. Gevolg is ook dat de Bridgestone íets minder stoterig is, maar of jij dat merkt vraag ik me af. J0YR1D3R en ik zijn allebei aardige autokenners op dat gebied, en toch iets meer in staat om kleine dingen op te vangen dan de gemiddelde consument.
Nofi, uiteraard :)

Bovendien weet ik niet hoe het zat met de bandenspanning van de GP Sport (JTD) met Bridgestones die ik heb gereden, t.o.v. de spanning van de GP Sport (JTD) met de Michelins eronder. Ik heb ook een 1.4 16v Sport gereden met de Bridgestones eronder, en die vond ik echt niet fijn rijden. Heel stuiterig en niet lekker in balans. Ik gok dat het het zwaardere dieselblok is wat de stabiliteit veel goed doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
TAG_Speedy schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:26:
Als kenner weet jij vast ook of die banden standaard zijn te leveren door de dealer (en misschien ook wel of ze inderdaad verschil maken met de Bridgestones). Ik ben helaas pas zaterdag weer in staat langs de dealer te gaan (wil dan even kijken of ik een normale Punto mee kan krijgen en even langs bij Peugeot om zo wat verschil te voelen). Dealer was trouwens Peterman in Oldenzaal (Enschede ook geweest maar die had geen Sport staan). Hij kon eventueel meegaan als ik korting zou krijgen via centrale inkoop, maar goed eerst maar is concreet kijken wat het gaat worden (wie weet rijd die 207 een stuk beter en is al dit getob voor niets :Y) ).
Een dealer heeft weinig inspraak op wat er onder een auto komt te liggen. De Grande Punto Sport staat tot nu toe altijd op Bridgestones. De overige modellen varieren van Pirelli P4, Bridgestone Turanza, Continental EcoContact tot Dunlop SP Sport. Wat een dealer evt wel kan doen is jouw nieuwe banden naderhand vervangen voor Michelin Pilot's Exalto, maar dat is maar de vraag of hij dat wil. Niet elke dealer doet zoiets, zeker niet voor nieuwe (lease)klanten. Ik heb 7 jaar bij een Fiat dealer gewerkt, waarschijnlijk dat ze voor mij een uitzondering willen maken ;)

Over de 207 kan ik weinig zeggen aangezien ik daar niet in gereden heb, alleen in gezeten. Was er niet echt heel erg stuk van, maar misschien rijdt het wel geweldig (veel beter dan de GP zal het niet zijn maar toch). Overigens jammer dat je een benzineversie moet leasen, een diesel Sport rijdt vele malen fijner. Al is het maar vanwege het extra koppel en het hogere gewicht wat zorgt voor een fijner veercomfort. Een benzineversie is echt een klapperbak imho :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Nou ja ik mag alles leasen wat ik wil, maar ik begin net (eerste baan, eerste auto) en vind een gloedenieuwe GP Sport 1.4 al heel wat als eerste autotje. Die diesel zou me teveel eigen inleg kosten dat ik het gewoon niet waard vind, heb ook graag een leuk appartement en mooie inrichting straks. Een 3 serie in behoort ook tot de mogelijkheden alleen zit ik dan voor de rest in een kartonnen doos op een houtje te bijten vrees ik ;)

Fijn die luxe problemen :P

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ach, zoveel duurder is een diesel niet. Je krijgt er zoveel meer rijplezier voor terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik weet trouwens niet wat je looptijd en voorwaarden zijn, maar ikzelf _moet_ diesel leasen. Jij bent (vziw) YP bij Sogeti en het lijkt mij dat die ook een 40k/jaar contract van 48mnd hebben? Dan mag je niet eens benzine leasen geloof ik :) De looks zijn er niet minder om, het kost je inderdaad wat meer, voor mij scheelt het 90 eur per maand. Vergeet overigens niet dat je ook 4 jaar aan je contract vast zit..

[ Voor 8% gewijzigd door J0YR1D3R op 11-09-2006 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

In de lease geldt: hoe groter de velg, hoe duurder de band en hoger slijtage. Wat weer netjes wordt doorberekend in je leasebedrag.

Wat betreft comfort: is blijkbaar een persoonlijke smaak (zacht of hard geveerd). Harde vering zal je auto meer tractie geven in bochten. Onmisbaar voor bijv. rally-rijden. In de praktijk zal je echter met name op de A-zoveel aansluiten in de file.

:twk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

@TS De kans dat je rugpijn krijgt door de stoel is groter dan het formaat wielen. Als je lang bent, of iig lange benen hebt is het belangrijk dat de zitting niet te kort is. (en andersom) Nu zijn er goede stoelfabrikanten zoals ASS en SCHEEL, maar in mijn geval voldoen de standaard stoelen van mijn 307 perfect, bijna geen last meer. Hiervoor heb ik een opel gehad en die staan bekend om hun drama-stoelen (toch zijn er genoeg mensen die niet anders willen) Een andere collega met vrijwel hetzelfde postuur heeft in no-time dezelfde 307 stoelen gemold. Goed een heel verhaal, waar je misschien niets aan hebt, maar wat ik eigenlijk wil zeggen: rugpijn krijg je niet snel door een inch meer of minder, maar de stoel (en band!) is belangrijker. En nog een tip voor onderrug-pijn-lijers... doe je riem af tijdens het rijden :) echt.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
tomleeuw schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:12:
En nog een tip voor onderrug-pijn-lijers... doe je riem af tijdens het rijden :) echt.
Hmmja, als je dood bent of zwaargewond in het ziekenhuis ligt zal die rugpijn minder relevant zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Daniel schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 06:57:
[...]

Hmmja, als je dood bent of zwaargewond in het ziekenhuis ligt zal die rugpijn minder relevant zijn :X
:+ :D Ik bedoel gewoon zo'n riem om je middel (broekriem?, heet dat zo)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
tomleeuw schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 08:04:
[...]
Het kleine verschil tussen riem en gordel :>

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Een hond heeft een riem, en een ceintuur is een riem. Een gordel doe je in de auto om.

Als ik bij iemand anders in de auto zit en ik hoor 't woord riem vallen dan.. :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
tomleeuw schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:12:
[...]
Goed een heel verhaal, waar je misschien niets aan hebt, maar wat ik eigenlijk wil zeggen: rugpijn krijg je niet snel door een inch meer of minder, maar de stoel (en band!) is belangrijker. En nog een tip voor onderrug-pijn-lijers... doe je riem af tijdens het rijden :) echt.
Het is zo dat de GP Sport standaard sportstoelen heeft (joh :P) Deze stoelen bieden een stuk meer zijdelingse steun in zowel je onderrug als aan de zijkanten. Ik moet zeggen dat ik alleen en juist deze stoelen fijn vond zitten in de Grande Punto, de standaardstoelen zijn veel te vlak en missen gewoon steun. Dat zit dus wel goed, maar is inderdaad afhankelijk van je eigen postuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

J0YR1D3R schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:43:
[...]

Het is zo dat de GP Sport standaard sportstoelen heeft (joh :P) Deze stoelen bieden een stuk meer zijdelingse steun in zowel je onderrug als aan de zijkanten. Ik moet zeggen dat ik alleen en juist deze stoelen fijn vond zitten in de Grande Punto, de standaardstoelen zijn veel te vlak en missen gewoon steun. Dat zit dus wel goed, maar is inderdaad afhankelijk van je eigen postuur.
Idd, dat bedoel ik ook al zijn de stoelen nog zo goed en kosten ze €3000,- ze moeten wel bij je postuur passsen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Ik ben inderdaad YP bij Sogeti en daar mag ik wel gewoon benzine leasen (48/40.000 inderdaad, geen idee hoe ze het fixen met de leasemaatschappijen die vaak benzine tot 150.000 doen, maar het kan wel :P).

De volgende rekensom heb ik:

Grande Punto 1.4 16v Sport - € 426
Brandstof - € 244
-----------------------------+
Totaal € 670

Grande Punto 1.9 JTD Sport - € 620
Brandstof - € 180
Totaal € 800

Vrij heftig verschil (en dan nog niet eens de hogere bijtelling meegerekend) en voor mij voorlopig onhaalbaar. Moet al fors bijleggen voor de 1.4 16v.

Andere stoelen ga ik ook maar niet aan beginnen voorlopig, kwa meubilair vond ik de GP Sport prima zitten (goede ondersteuning van alle kanten). De gewone uitvoeringen vond ik inderdaad vrij vlak zitten, maar goed ik heb er nog niet in gereden dus nog geen definitief oordeel. Zonde dat je het sportinterieur niet in een gewone uitvoering kan krijgen (maar goed, waarom heb je dan nog een sport ;)), dat was wel een goede optie geweest.
Ik ga in ieder geval ook de Sport nog maar eens bespreken voor een wat langere proefrit over de snelweg. Al zegt dat natuurlijk nog niets of het over een half jaar nog leuk is. Lastig die keuzes :X

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

TAG_Speedy schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:28:
Ik ben inderdaad YP bij Sogeti en daar mag ik wel gewoon benzine leasen (48/40.000 inderdaad, geen idee hoe ze het fixen met de leasemaatschappijen die vaak benzine tot 150.000 doen, maar het kan wel :P).

Brandstof - € 244
Totaal € 670

Brandstof - € 180
Totaal € 800
Weet je dat heel erg zeker? Ik vind het maar een rare constructie hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online

Brandstof - € 244
Totaal € 670

Brandstof - € 180
Totaal € 800

Vrij heftig verschil (en dan nog niet eens de hogere bijtelling meegerekend) en voor mij voorlopig onhaalbaar. Moet al fors bijleggen voor de 1.4 16v.
Ik zou het toch nog een keer nakijken in je leasevoorwaarden. Kan me niet voorstellen dat ze jouw zo'n auto laten bestellen met dat kilometrage. Het gaat er niet eens om of je het daadwerkelijk gaat rijden, maar benzine heeft voor 99% van de keren een limiet van 150k en daar haal je de 4 jaar niet mee. Daarnaast houden ze niet voor niets een 40k/jaar contract aan bij Sogeti. Nadeel bij Sogeti is inderdaad dat je een vrij laag leasebudget krijgt. Het nettoverschil in mijn geval is trouwens 88 euro per maand. Hoe het bij jou zo hoog uit kan vallen weet ik dan niet :)
Andere stoelen ga ik ook maar niet aan beginnen voorlopig, kwa meubilair vond ik de GP Sport prima zitten (goede ondersteuning van alle kanten). De gewone uitvoeringen vond ik inderdaad vrij vlak zitten, maar goed ik heb er nog niet in gereden dus nog geen definitief oordeel. Zonde dat je het sportinterieur niet in een gewone uitvoering kan krijgen (maar goed, waarom heb je dan nog een sport ;)), dat was wel een goede optie geweest.
Ik ga in ieder geval ook de Sport nog maar eens bespreken voor een wat langere proefrit over de snelweg. Al zegt dat natuurlijk nog niets of het over een half jaar nog leuk is. Lastig die keuzes :X
Het sportinterieur is wel te krijgen trouwens in andere uitvoeringen. Wanneer je een niet-Sport neemt kun je kiezen voor de optie sportief leer en heb je lederen bekleding en de sportstoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Wat betreft dat leer + sportinterieur is inderdaad een optie die ik zo snel nog niet had gezien, maar vind het veel geld (1195 euro :/ ), betekend een minder luxe uitvoering.

Van die lease zal inderdaad vreemd klinken (vond ik ook), maar het is me echt zo gezegd en ik kan via de applicatie ook gewoon alle benzine auto's selecteren wat ik wil uitgaande van 40k per jaar. (we dwalen wel af richting weer een lease topic ;))

Ik ga komend en volgend weekend nog maar is wat testrijden en er vervolgens nog maar eens goed over denken, hoef gelukkig nog niet van vandaag op morgen te beslissen.

Optie 1. Ik ga de 207 XS Pack rijden, deze rijd misschien zo goed en overtuigd me misschien wel en dan is het verhaal klaar ondanks dat ik het kwa uiterlijk een wat mindere auto vindt dan de Punto.
Optie 2. Ik ga voor de Punto Sport en ga er van uit/hoop dat het in de praktijk prima meevalt zoals sommigen hier beschrijven en je er ook aan went.
Optie 3. Ik kies een gewone Punto en blijf balen als een Sport me voorbij komt ;)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 11:41

Mx. Alba

hen/die/zij

Qua comfort ben ik meer het type "zweverig". Mijn 2 ton relaxed rijplezier zweeft als een vliegend tapijt over de weg. Ik zou er niet aan moeten denken om met zo'n kart-achtig sportmugje 100km per dag te rijden :X Zo heeft eenieder uiteraard zijn eigen voorkeuren :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

TAG_Speedy schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:52:
Van die lease zal inderdaad vreemd klinken (vond ik ook), maar het is me echt zo gezegd en ik kan via de applicatie ook gewoon alle benzine auto's selecteren wat ik wil uitgaande van 40k per jaar.
Dat kan wel zo wezen, maar misschien mag je hem wel gewoon niet bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
TAG_Speedy schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:52:
Wat betreft dat leer + sportinterieur is inderdaad een optie die ik zo snel nog niet had gezien, maar vind het veel geld (1195 euro :/ ), betekend een minder luxe uitvoering.
Minder sportief. Neem een Emotion of Dynamic met sportief leer, heb je meer luxe dan de Sport. Alleen geen verlaagd onderstel en geen skirts/spoilers. Die kun je er dan wel bij bestellen samen met de velgen. Dan heb je echter óók geen verlaging en met 17" zonder verlaging is het maar zo-zo qua looks.
Van die lease zal inderdaad vreemd klinken (vond ik ook), maar het is me echt zo gezegd en ik kan via de applicatie ook gewoon alle benzine auto's selecteren wat ik wil uitgaande van 40k per jaar. (we dwalen wel af richting weer een lease topic ;))
Blijf het apart vinden. Ik kan binnen mijn applicatie ook benzine kiezen, maar in voorwaarden staat duidelijk dat ik diesel moet leasen tenzij ik om de hoek woon bijvoorbeeld.
Ik ga komend en volgend weekend nog maar is wat testrijden en er vervolgens nog maar eens goed over denken, hoef gelukkig nog niet van vandaag op morgen te beslissen.

Optie 1. Ik ga de 207 XS Pack rijden, deze rijd misschien zo goed en overtuigd me misschien wel en dan is het verhaal klaar ondanks dat ik het kwa uiterlijk een wat mindere auto vindt dan de Punto.
Optie 2. Ik ga voor de Punto Sport en ga er van uit/hoop dat het in de praktijk prima meevalt zoals sommigen hier beschrijven en je er ook aan went.
Optie 3. Ik kies een gewone Punto en blijf balen als een Sport me voorbij komt ;)
Succes met je keuze, ben erg benieuwd wat je kiest. Je mag me ook toevoegen op msn of een DM sturen voor meer info, ik ben (zoals je inmiddels doorhebt denk) erg thuis in de Grande Punto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 14:20

Wok

Dakloos...

SyncMaster schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:49:

Tis maar wat je van je auto verwacht :)
Ik rijd een Cooper (non-S) met dezelfde bandenmaat en ik zal blij zijn als ik over 6 tot 9 maanden dat ding aan zijn contractkilometers heb gereden en het ding de deur uit gaat :X

Een Mini is een geweldig leuke auto, absoluut, maar met 60-70k per jaar is het gebrek aan comfort echt niet relaxed :P

om misverstanden te voorkomen... Ik heb de Mini dus niet zelf gekozen als leaser, maar deze werd doorgeschoven naar mij vanuit de pool, omdat ik nu nog een jaarcontract heb. Volgend jaar mag ik, bij vaste aanstelling, zelf een auto uitkiezen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
tomleeuw schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 08:04:
*uche* het was nog vroeg 8)7

• Speedy
Benzine auto is ook gewoon te bestellen. (voorwaarden geven ook een vrije keuze)

Heb voor a.s. zaterdag een 207 voor een proefrit gereserveerd, zal het even laten weten hoe dat bevallen is. Als ik nog wat vragen heb betreffende een Punto dan laat ik het je weten Joyrider :)

Flickr | Lego collectie

• J0YR1D3R
  • Niet online
Misschien een leuke, volgende week staat er een vergelijkende test tussen de Punto en Peugeot 207 in de autoweek. Ws. gaat het om de 120pk JTD versie van de GP en de 110pk HDiF versie van de 207 maar de auto zal niet veel anders zijn. Ik zou zelf nooit de 207 kiezen omdat ik die muil gewoon lelijk vind :X

• Wok

Wok

Dakloos...

Ik hoor echt _iedereen_ miepen over die muil van de 207 8)7 Persoonlijk vind ik het nog wel meevallen als je de auto in het echt aanschouwt.

Eerlijk is eerlijk: een toonbeeld van design vind ik het ook niet, maar het hangt ook sterk af van welke uitvoering je hebt van de 207 en welke kleur. Mijn buurman heeft sinds een paar weken een vijfdeurs 207 in XT uitvoering (dus de muil zonder mistpitten) in het zwart. Ik moet zeggen dat het dan nog best redelijk te pruimen is. :) (alhoewel ik het front met de mistpitten wat mooier (minder lelijk, zo u wilt ;) ) vind.

Aan de andere kant... Het merendeel van de tijd zit je IN de auto en dan zie je die buitenkant niet ;) De rijeigenschappen van de 207 staan volgens diverse media op een vrij hoog plan. Dat vind ik persoonlijk ook geen onbelangrijk argument in mijn keuze voor een auto :)

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Doe mij dan maar een 110pk HDi in Feline trim. En dan dat donkergroen/grijze kleurtje icm 16 of 17 inch velgen. Die zag ik laatst rijden, en dat was goed te doen :)

• Speedy
Zal de autoweek eens in de gaten houden, ben benieuwd wat ze over het weggedrag melden. Of het is inderdaad wat jullie al aanhaalden dat de diesel gewoon beter op de weg ligt door het gewicht en dat ik er nog niets aan heb ;)
De Peugeot vind ik zelf in het echt wel meevallen al is de achterkant wat anoniem, maar je zit inderdaad het meest IN de auto dus hoe hij rijd is wat dat betreft belangrijker. En met de grote sport grille incl de zilveren spijlen (die bij de XS Pack en Feline horen) ipv de standaard zwarte ziet het er nog wel aardig goed uit imho, maar het zal nooit italiaans design worden ;)

Echt veel andere opties zijn er niet (Clio is kwa interieur echt niks imho, Polo is te kaal/duur, Corsa waarschijnlijk ook, Fabia te oudbollig, Colt en Yaris komen wat suf over, de koreanen vind ik zowiezo niks, misschien de Ibiza nog al zit je wel met een redelijk oud model).

[ Voor 19% gewijzigd door Speedy op 14-09-2006 21:51 ]

Flickr | Lego collectie

• Wok

Wok

Dakloos...

De tering :X

Voor de gein even een fully loaded 207 (op basis van de Féline 110pk 1.6 HDiF) samengesteld op de site van Peugeot: bijna €33.000 :X In ouderwetste Hollandsche Florijen omgerekend dus een dikke 72.000 gulden :X voor een auto in het B-segement (Polo, Corsa, 207, Ibiza, Fiesta, Clio, etc...)... De wereld is gek geworden 8)7

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik denk dat de Corsa mee gaat vallen hoor. De koplampen zijn vrij fors voor de auto, maar het is zeker geen onaardige auto. De uitrusting is ook okay en de prijzen zijn (in de lease) voordeliger dan die van de Grande Punto. Toch een stukje restwaarde. Je hebt daarvan ook een Sport versie die uit mn hoofd op 16" staat, CD/MP3 speler heeft af fabriek etc. Zie ook hier.
Wok schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:59:
Voor de gein even een fully loaded 207 (op basis van de Féline 110pk 1.6 HDiF) samengesteld op de site van Peugeot: bijna €33.000
Valt wel mee toch, ik had laatste een Polo van zo'n 38k ;)

[ Voor 23% gewijzigd door J0YR1D3R op 14-09-2006 22:04 ]

• Speedy
Zal die Corsa ook eens gaan bekijken (dealer verwacht hem hier begin volgende maand). Volgens deze test die ik zo vond heeft deze ook een strakker afgeveerd onderstel, proefrit gewenst dus ;)
Kwa prijs zit hij inderdaad wel een stuk boven de Punto maar misschien dat de restwaarde dat voor de lease wel weer recht trekt.

Flickr | Lego collectie

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mx. Alba schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:56:
Qua comfort ben ik meer het type "zweverig". Mijn 2 ton relaxed rijplezier zweeft als een vliegend tapijt over de weg. Ik zou er niet aan moeten denken om met zo'n kart-achtig sportmugje 100km per dag te rijden :X Zo heeft eenieder uiteraard zijn eigen voorkeuren :)
ik vind een wat strakkere vering wel lekker, zeker als je veel bochten rijd (en de wegen zijn hier nogal bochtig)
Van het weekend 1075 mijl gereden in mijn wagen met sport onderstel en 18"ers.. en geen centje pijn gehad.. Maar de saab is standaard vrij zacht geveerd dus met sportonderstel veert hij waarschijnlijk maar een klein beetje harder dan de meeste wagen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hoe reed de 207?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Vond de 207 erg goed rijden, redelijk sportief onderstel, maar toch comfortabel (15" velgen /65 banden is natuurlijk wel een verschil met 17" en /45 banden). Verder vond ik de motor wat beter bij de les bij lage toeren dan de Punto motor die pas vanaf 4000 toeren wakker wordt, al moet ik zeggen dat de peugeot al 3500km op de teller had en de punto slechts 200.

Het is jammer dat de 1.6 XS Pack buiten het budget valt anders was het die geworden, de 1.4 is echter wel een serieuze optie ipv de GP ondanks z'n wat mindere looks. De GP heeft als voordeel dat hij er beter uit ziet, rijker is uitgerust en 1800 euro goedkoper is (=lagere bijtelling). De 207 dat hij beter rijd ... (wat neutraler, meer voor afstanden heb ik het idee).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Welke 1.4 heb je gereden? De 8v of 16v? En in welke Punto heb je gereden?

edit: Hm, Punto 16v.. Ik denk dat het toch aan de lage km. stand van de GP ligt want die 1.4 16v van Fiat is minstens zo pittig als die van Peugeot..

[ Voor 51% gewijzigd door Timmert op 18-09-2006 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Wat ik uit mijn eigen ervaring kan vertellen is dat de 1.4 16v van de GP inderdaad wat los moet komen. Heb dat type gereden met 800km op de klok en hij voelde toen niet echt los. Inmiddels heb ik een aantal weken terug dezelfde auto gereden met 1800 km op de klok en dat reed beduidend fijner. Wat mij persoonlijk opviel aan de GP 1.4 16v was juist de trekkracht "onderin".

Vind het trouwens niet helemaal een eerlijk vergelijk qua rijden, wanneer je bijvoorbeeld met een 1.4 16v Emotion of Dynamic zou gaan rijden heb je net zo goed als bij de 207 een neutraler en rustiger weggedrag. Bredere banden zijn nou eenmaal gevoeliger voor spoorvorming en lagere banden geven meer door van de weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Het vergelijk is ook niet eerlijk (vandaar dat ik de bandenmaat erbij melde), maar aangezien ik perse sportstoelen in m'n auto wil kom je bij de Punto wel uit op de Sport. Of je gaat bijbetalen voor leer in de Emotion die dan duurder wordt dan de Sport wat ik eigenlijk jammer geld vind, maar nog wel een optie is als die echt beter rijd (wil van het weekend proberen een "gewone" 1.4 16v te rijden, hopelijk een met wat meer kilometers op de teller).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Brandstof - € 244
Totaal € 670

Brandstof - € 180
Totaal € 800

Hoe moet ik me die bedragen voorstellen? Per maand, per jaar? Krijg je daarbovenop nog een vergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Dat is het bedrag dat je werkgever aan de lease maatschappij per maand betaald voor een nieuwe auto voor een bepaalde contractsduur / aantal kilometers.

Daar zit dan wel onderhoud & brandstof bij in in dit geval. Prive kilometers weet ik niet.

De gene die een lease wagen heeft, krijgt wel te maken met bijtelling (een percentage wordt bij je salaris opgeteld als zijnde "belastbaar loon"), dat kost je opzich wel wat, aan de andere kant heb je de onkosten van een auto verder niet, heb je schade, dan trek je je schouders eens op. Jammer dan, brengen we ff weg.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

wat is dan het probleem van die bedragen hierboven? jij hebt alleen te maken met die bijtelling, is die diesel zoveel duurder dan de benzine versie dan? of mag je maar een auto hebben tot een bepaalde waarde ofzo? snap het probleem niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik denk dat het niet helemaal de bedoeling is van dit topic om leaseprijzen etc toe te lichten. Wie zich een beetje verdiept heeft in het wereldje begrijpt waar het over gaat. Voor meer info is er altijd dit topic nog: Ervaringen leasevergoedingen, -regelingen en -tarieven

Om nog even on-topic te reageren, een 1.4 16V Emotion heeft weer andere dingen standaard dan een Sport, vergeet dat ook niet. Gooi daar 16" onder en je hebt een heel nette auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
/offtopic, de diesel kost mij 130 euro per maand meer dus (en dan nog de hogere bijtelling daarbij op), voor de een geen probleem voor mij nu teveel geld :Y)

Klopt dat de Emotion andere opties heeft, Zag er een staan hier in de buurt en met 16" en de NFS kit ziet hij er inderdaad prima uit dus dat leek me wel een aardig compromis tussen looks en comfort. Ook kwa geld maakt het weinig uit toen ik de opties op een rij had gezet.
Wel iets wat ik net van een kennis hoorde die een auto met leren bekleding heeft. In de zomer schijnt dat voor een aardige zweetrug te zorgen itt stof, ondanks je airco. Blijft lastig als je het meeste waar voor je geld wilt :X

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Weer even een update, net een 1.2 8v Punto gereden voor het verschil in onderstel. Hij is inderdaad comfortabeler, maar ook niet te deinend in de mate als van de Spacestar die ik momenteel tot mijn beschikking heb.

//offtopic
Heb ook nog is wat gekeken bij de Emotion en vind het kwa interieur niks (om over het Dynamic interieur in Azure blauw van de auto die ik mee had maar te zwijgen :X ) dus wat dat betreft is de keuze in ieder geval eenvoudiger geworden, als het een Punto wordt wordt het in ieder geval een Sport.
Ook viel me de tik in het stuurhuis op die ik op internet reeds had teruggevonden en vond ik de remmen extreem bijterig, stond met een lichte aanraking al stil (had de Sport ook, maar het viel me nu meer op).

Morgen nog een testrit in een Colt QS staan (moet m'n zondag toch opvullen ;)). Minder mooi, maar wel goedkoper en sneller.

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1