2 cores...maken der een zooitje van

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• SpicyVokda
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:58
Ik heb onlangs een acer aspire 5102 WLMi notebook gekoch voor mijn studie.
de specs: amd turion x2 tl50, 15,4 WXGA, ati xpress 1100, 80 gig hd....enz. Maar het probleem is dat hij nogal langzaam opstart. En heel vaak zie ik dat alle beide cores 100% beladen zijn. Dat kan niet goed zijn voor de batterij. Vaak...heel vaak...werken ze 60% aan: System idle process. K zou egt niet weten wat ik moet doen. Ik heb dual core optimizer geinstaleerd...heeft een beetje geholpen...maar voor de rest werk hij nog steeds heel veel aan onnodige dingen.

Zouden jullie mij kunnen helpen hiermee?

Verwijderd

betekent system idle process niet dat de computer niets aan het doen is met die cpu cycles die daarnaast staan? (system idle)

Dus als je pc in totaal voor 30% actief de processor gebruikt staat er naast system idle processes: 70% dacht ik.

Als je echt niets aan het doen bent staat daar gewsoon 100% naast. (100% idle dus, ofwel helemaal niets aan het doen)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

System idle process. K zou egt niet weten wat ik moet doen
Vertaal die eerste drie woorden eens, en dan vooral het tweede woord? Hij doet dus (bijna) niks...

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 09-09-2006 18:15 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Dat klopt alvi, de cpu past zich ook automagisch aan in snelheid om energy te besparen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 18:17 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
SpicyVokda schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:09:
Ik heb onlangs een acer aspire 5102 WLMi notebook gekoch voor mijn studie.
de specs: amd turion x2 tl50, 15,4 WXGA, ati xpress 1100, 80 gig hd....enz. Maar het probleem is dat hij nogal langzaam opstart. En heel vaak zie ik dat alle beide cores 100% beladen zijn. Dat kan niet goed zijn voor de batterij. Vaak...heel vaak...werken ze 60% aan: System idle process. K zou egt niet weten wat ik moet doen. Ik heb dual core optimizer geinstaleerd...heeft een beetje geholpen...maar voor de rest werk hij nog steeds heel veel aan onnodige dingen.

Zouden jullie mij kunnen helpen hiermee?
Ten eerste betekent dat als ze aan het werk zijn met "System idle process" dat ze niks doen.

En wat zijn de onnodige dingen :?

Een pc is altijd ergens meebezig. 100% niks doen kan gewoon niet.

Verwijderd

Volgens mij houdt je ons voor de gek! :+

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Bij de NL versie van xp heet het "Niet-actieve systeemprocessen" dat zegt genoeg hoop ik. ;) en de UK versie "System idle process".

[ Voor 17% gewijzigd door mad_max234 op 09-09-2006 18:54 ]

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:40
Toch hoort dat normaal 90-99% te zijn. Ligt eraan wat je allemaal op de achtergrond en aan programma's hebt lopen natuurlijk. Maar standaard een belasting van 40% (idle dus 60%) is wel erg veel.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Matel schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:55:
Toch hoort dat normaal 90-99% te zijn. Ligt eraan wat je allemaal op de achtergrond en aan programma's hebt lopen natuurlijk. Maar standaard een belasting van 40% (idle dus 60%) is wel erg veel.
Volgens mijn klok de cpu nog terug en dan is 20-30% voor de processen die nog draaien vrij normaal.

Je kan vrij makelijk zien waar de cpu tijd heen gaat door dat ff aan te zetten bij "task manager" en dan "beeld" (ff vertalen :P ) "kolommen selecteren"(ook ff vetalen) en dan "cpu tijd" aanvinken.

[ Voor 19% gewijzigd door mad_max234 op 09-09-2006 19:04 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat ligt niet aan de CPU, maar aan de software :) Anyway, dit staat ook gewoon in de FAQ van dit subforum beschreven: PMG FAQ » Mijn CPU verbruik is hoog.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.