[ laptop ] Compaq Presario V6066EA

Pagina: 1
Acties:
  • 810 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:40
Binnenkort heb ik ( helaas ) een andere laptop nodig.
Mijn oog viel op de Compaq Pressario V6066EA o.a te krijgen bij de Dixons voor maar € 899,10 nu met tas en muis ?

Specs ;

Volledige specificaties:
Merk processor : AMD
Type processor : Turion 64 X2
Kloksnelheid : 1.6 GHz
Cachegeheugen : 2x 512 KB
Bustechnologie : 1600 MHz
Intern geheugen : 1024 MB
Harde schijf : 120 GB
CD/DVD (RW) : double layer DVD
Diskettestation : nee
Grafische kaart : nVidia GeForce Go 6150 Grafisch geheugen : 128 MB
Shared videogeheugen : ja
Modem : 56k6 V.92
IEEE 1394 : ja
Netwerkkaart : ja
Parallelpoort : nee
Seriële poorten : nee
USB-poorten : 3x USB 2.0
TV-out : ja
Touchpad : ja
Accu : Li-ion
PCMCIA : ExpressCard/54
Schermformaat : 15.4 inch
Widescreen scherm : ja
Besturingssysteem : Win XP home (NL)
IRDA : nee
WiFi : 802.11g
Garantie : pick-up & return
Garantieduur : 12 maanden
Bluetooth : nee
Ingebouwde webcam : nee
Nummeriek toetsenbord : nee
Geheugenkaartlezer : ja

Ik hoor niemand over deze laptop maar het lijkt mij een mooie machine voor dat geld ?
Hij is dual-core en 64 bit ?

De enige achilleshiel is volgens mij de onboard Geforce 6150 deze is wat zwakjes.

Heeft iemand ervaring met deze laptop ? Of met Compaq laptops in het algemeen en hun service ?

De laptop wordt door mij voor van alles gebruikt b.v Office, DVD kijken, DVD branden, Games, Videobewerking ( Videocamera overzetten naar DVD ! )

Verwijderd

Zo eventje uit mijn hoofd hoor... maar

Uit het verleden heb ik gehoort dat Compaq onder de tak van HP valt en vooral gericht is op de zakelijke markt. Ik ken een aantal personen die ook een Compaq hebben of hebben gehad. Deze waren goed tevreden over de kwaliteit van de laptop. Maar goed, ik moet daarbij wel vermelden dat het zo twee jaartje geleden was.

Gezien de specificaties die je hebt vrijgeven, gaat het hier idd om een core duo CPU van AMD. Deze is voorbereid voor de 64 bits gedoe.

Alleen twijfel ik of je met deze kaart wel goed games af kunt spelen. Ook heb je niet vermeld welke toeren de HD heeft, dit heeft namelijk wel invloed op de prestaties van de laptop.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Wat is je budget? Want anders zou ik naar iets anders kijken. Op deze laptop kun je niet gamen.

• WiLLoW_TieN
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:34:
Zo eventje uit mijn hoofd hoor... maar

Uit het verleden heb ik gehoort dat Compaq onder de tak van HP valt en vooral gericht is op de zakelijke markt. Ik ken een aantal personen die ook een Compaq hebben of hebben gehad. Deze waren goed tevreden over de kwaliteit van de laptop. Maar goed, ik moet daarbij wel vermelden dat het zo twee jaartje geleden was.

Gezien de specificaties die je hebt vrijgeven, gaat het hier idd om een core duo CPU van AMD. Deze is voorbereid voor de 64 bits gedoe.

Alleen twijfel ik of je met deze kaart wel goed games af kunt spelen. Ook heb je niet vermeld welke toeren de HD heeft, dit heeft namelijk wel invloed op de prestaties van de laptop.
Hij heeft een 5400 rpm schijf.

Mijn budget is € 900,00 max. en ik wil niet weer een Acer of DELL.

En die onboard Geforce 6150 is niet eens zo brak....
Hij moet kennelijk volgens deze site DooM III redelijk kunnen draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 09-09-2006 17:48 ]

• WiLLoW_TieN
Subtiel schopje ; zag dat EXPERT hem nu ook in de folder heeft staan voot € 999,00 echter zonder tas & muis.

[ Voor 13% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 10-09-2006 09:09 ]

• WiLLoW_TieN
Heeft niemand op GoT deze laptop ? Of ervaring met Compaq laptop's en hun service ?

Heb hem vandaag bij de Dixons in het echt gezien :>

Verwijderd

Ik heb besloten tot de aanschaf van deze Compaq via Expert. Vooral omdat er een voordelige lease is. Ook hoor ik fantastische referenties. Voor mij moet het een actief werksation zijn dat ook mee kan op reis. En hij schijnt aan deze voorwaarden te voldoen. Maar ik lees in de eerste post dat er geen bleutooth bij zit terwijl dat volgens de Compaq en Expert specificaties wel zo is...

Ike

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:46
De TS van dit topic Compaq v6066 heeft er ook een. Heeft volgens mij problemen met games ?

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 12:37
ik heb deze laptoptop ook net gekocht ... 1150 euro in totaal met verzekering , laptop kost 1000 euro :) sorryh

laptop is wel super

Verwijderd

Bedankt voor de link.
Ik ga hem niet gebruiken voor games dus dat probleem heb ik niet :)
Ik hoop hem voor het weekend op te halen. Standaard uitgerust met Windows XP maar ik wil volgend jaar overgaan op Vista.

Ike

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
de laptop is bij de dixons toch echt 899,10 als je maar betaalt met een VISA credit card die is uitgegeven door Laser cards

als je nog niet zon kaart hebt kunnen ze die daar ter plekke aanvragen en zeg nou zelf 100 euro korting enigste wat je moet doen is een credit card nemen die je meteen weer kan opzeggen kost je geen cent extra

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik neem aan dat dit 't algemene v6066 topic is?
Vraagje aan de eigenaren, ik heb nu meerdere verhalen gehoord van eigenaren van een onplofte accu, dode accu en eentje die slecht laad..
Zijn hier meer problemen mee?

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
blup schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:15:
Ik neem aan dat dit 't algemene v6066 topic is?
Vraagje aan de eigenaren, ik heb nu meerdere verhalen gehoord van eigenaren van een onplofte accu, dode accu en eentje die slecht laad..
Zijn hier meer problemen mee?
En nu ook 2 laptops die spontaan ontbrandt zijn!
Eentje tussen de accu en de laptop in, andere onder 't RAM plaatje. Compleet weggesmolten!

Ik raad deze laptop sterk af!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:46
Heb je bronnen daarvoor?
Pagina: 1