[HDD] Samsung Spinpoint T 400gb, Windows herkent maar 133gb.

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Tellurion
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-02 08:09
Hallo,

Ik heb net een nieuwe pc aangeschaft, met als harde schijf de Samsung Spinpoint T 400gb.
In de BIOS staat hij vermeld bij de Third Master, en mijn Cdromdvdrombrander als Third Slave.
Bij de Primary Master/Slave staat not detected.
In de BIOS staat de Harde Schijf wel als 400,1gb capaciteit.

Tijdens de windows installatie kon je kiezen op welke partitie je windows wou installeren.
Hier stond:
Ongepartitioneerde ruimte 131000 mb
Ook Diskmanagement (van windows) en Windows verkenner herkennen maar 1 schijf van 131gb.

Nu heb ik op de Samsung website gelezen dat er 3 platters in zitten van elk 133gb misschien heeft dit er iets mee te maken?

Alvast bedankt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:07
Als je Windows XP SP2 hebt zou dit probleem zich niet (meer) voor moeten doen. Zie anders ook: Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is?. Het zal in ieder geval weinig te maken hebben met de platters ;)

The devil is in the details.

• Tellurion
Hahn schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 12:01:
Als je Windows XP SP2 hebt zou dit probleem zich niet (meer) voor moeten doen. Zie anders ook: Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is?. Het zal in ieder geval weinig te maken hebben met de platters ;)
Dan kom je weer op een ander probleem,
Als je dat programma van samsung gebruikt, heb je een floppy drive nodig voor een bootfloppy, maar ik heb geen floppy drive |:(

Dus windows SP 2 installeren? Ik heb namelijk best veel negatieve reacties over dat SP gehoord..

• Hahn
Zoals :? Ik zou niemand aanraden om het níet te installeren. Er zitten sowieso veel veiligheidsfixjes in en het lost dit probleem ook op.

• Tellurion
Ok :)
Ik zal jullie op de hoogte houden!

Nog een klein vraagje, moet je eerste alle drivers (videokaart enz.) voor je Windows SP1 en 2 installeert?

• Hahn
Verwijderen of installeren? :+ Maar je hoeft in principe niks te doen als je SP's installeert.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat dus gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord. Dit topic gaat dan ook dicht. Neem ondertussen de Algemene gedragsregels (Netiquette) door voor een uitleg over de werking van GoT :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.