Toon posts:

amd 64 3000+ temperatuur vreemd

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk sinds een tijdje dat mijn cpu temp 45 a 50 graden is zonder echte stress is en volgens mij moet dat dus minder zijn volgens deze productsurvey: http://tweakers.net/productsurvey/73584

wat kan hiervan de reden zijn heeft iemand een idee

alvast bedankt

Verwijderd

- stof van het koelblok halen
- heeft je cpu altijd zo warm gedraaid, of is het na installatie van een andere koeler

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb pas sinds een maand een programma dat diet waarneemt en nee ik heb nog de stock koeler.
Maar het vreemde is dat ding langzamer kan als ik aan me fancontroler draai bij een bepaalde, dan zie ik dat ie ook langzamer gaat lopen maar aan die fan kom ik niet meer omdat dan me cpu van ook langzamer gaat.
Kan dit iets te maken er mee hebben
p.s. vind het wel vreemd dat ie op me fan controller wrkt maar ik alleen me fans er op heb aan gesloten niet me cpu fan.

om het stof er af te halen stel dat het er is moet ik dan het blok er af halen of hoeft dat niet?

ik heb een revoltec fancontroler.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 09:37 ]

Verwijderd

Geen touw aan vast te knopen hoe je het nu beschrijft.
Probeer het probleem wat duidelijker te beschrijven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 3 weken ong pc wizard en nu zie ik dat me processor 45-50 graden word wat volgensde productsurvey die ik las niet echt normaal is als ik hem niet stress met games enzo

en mijn cpu fan heeft iets vreemd denk ik want als ik aan me fan controller draai bij 1 fan is steeds dezelfde en als ik die fan langzamer laat draaien dan zie ik me cpu fan ook langzamer gaan

Om het stof van het koelblok te halen moet ik de cpu fan der voor af halen of niet, want ik doe het meestal zo: stofzuiger op de cpufan en dan uit eindelijk blaast de fan al het stof er uit zover als ik kan zien

Verwijderd

kijk eens in je BIOS, het kan namelijk ook zo zijn dat "pc wizard" de temperaturen niet goed leest.
als die dezelfde temperaturen aangeeft zou ik me pas zorgen gaan maken, want dan weet je vrijwel zeker dat ze juist zijn.

dan moet je het koelblok ervan af halen en even alle stof weghalen, het kan zijn dat er met de stofzuiger nog stof achterblijft. ook moet je even de koelpasta vervangen, want waarschijnlijk doet die zijn werk ook niet meer zo goed ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens PMG FAQ » Hoe warm mag mijn CPU worden? door voor wat inkoppertjes :)

Dit topic gaat dan ook dicht wegens gebrek aan aantoonbare inzet + research. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.