[CDR/DVDR] Verschil tussen origineel en kopie (anti-kopie)

Pagina: 1
Acties:

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Hoi :w

In navolging van Kwaliteit van CD-R t.o.v. originele CD's kom ik met de volgende discussie op de proppen:

Waarom kan ik geen cd kopieren die kopieerbeschermd is? Waarom doet mijn brander daar moeilijk over?

Hij moet toch alleen maar de 0-etjes en de 1-tjes overnemen, en wegschrijven naar een temp image, en dan branden (tenzij je on the fly doet, maar dat terzijde).

Nu weet ik niet HOE het komt dat dat niet gebeurt, maar stel dit: als er ooit zo een brander uitkomt, hoe kan je dan nog een werkende kopieerbescherming maken?
• Watermerken? Ik dacht niet dat die ingelezen werden door de lezer. (Dus alleen voor de autenticiteit van de cd door de gebruiker te laten vaststellen )
• Alles a la Steam? Vreselijk.
• ...

Discuteer er maar op los :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-02 20:17

IEF

Why so serious?

wat dacht je van fouten op de CD zelf ?

sectoren die niet worden gebruikt voor 'normaal' gebruik,
maar die worden gebruikt door de applicatie op de CD om de authenticiteit vast te stellen.

Bij een 1 op 1 kopie raakt je brander dus door de war van die 'foute' sectoren.

Meestal is dat een kwestie van applicatie die je gebruikt om te branden.

Kopieer je de fouten mee? Of probeert je burning programma ze te corrigeren ?

Simpel maar effectief.

Ik meen dat er CDs in omloop zijn die zowel gewoon fouten hebben op het oppervlak zelf,
of in de structuur, of bestandsgrootten. Doeltreffend als je het mij vraagt :)

Verwijderd

Ja, net zoals de nogal rigoreuze aanpak van Sony: "Computer CD spelers zijn gevoeliger dan cd-speler cdspelers, dus we maken er kleine krassen in zodat computer cd spelers helemaal gek worden een gewone cdspelers niet." lekker dan, dan koop je cd en dan kan je niet afspelen op pc. En die cd gaat ook nog eens sneller kapot (door krassen) maar je kan niet eens een ISO maken als backup :(
Zou je trouwens gewoon je line out van je stereo aan je line in van je geluidskaart kunnen knopen?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:56:
Ja, net zoals de nogal rigoreuze aanpak van Sony: "Computer CD spelers zijn gevoeliger dan cd-speler cdspelers, dus we maken er kleine krassen in zodat computer cd spelers helemaal gek worden een gewone cdspelers niet." lekker dan, dan koop je cd en dan kan je niet afspelen op pc. En die cd gaat ook nog eens sneller kapot (door krassen) maar je kan niet eens een ISO maken als backup :(
Zou je trouwens gewoon je line out van je stereo aan je line in van je geluidskaart kunnen knopen?
Dat gaat, maar beter is 'm af te spelen met winamp, en dan te saven naar wav ( een van de plug ins )

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Maar afspelen via WinAmp gaat een beetje moeilijk als je PC drive flipt op dat schijfje ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:41
Met Starforce gaat het nog een stap verder: daar wordt de hoek gemeten waaronder de cd speler de eerste en de laatste sector leest. Deze is vrijwel niet na te maken en enkel gelijk bij de cd's/dvd's van de pers: gebrande cd's/dvd's hebben een minieme afwijking, waardoor het niet werkt.
Verschil in datadichtheid, welke verschilt van binnen naar buiten van een cd, wordt vaak gebruikt door securom (maar Securom, van oud naar nieuw, gebruikt vele verschillende manieren, de één wat meer omstreden dan de ander). Datalocatie wordt vaak door simpelere beveiligingen gebruikt: deze is vaak redelijk eenvoudig te omzeilen met goede brandsoftware (1:1 mode of DPM mode) of een eenvoudige image.

Verwijderd

The__Virus schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 20:49:
Met Starforce gaat het nog een stap verder: daar wordt de hoek gemeten waaronder de cd speler de eerste en de laatste sector leest. Deze is vrijwel niet na te maken en enkel gelijk bij de cd's/dvd's van de pers: gebrande cd's/dvd's hebben een minieme afwijking, waardoor het niet werkt.
Jammer dat ie dat doet bij ieder apparaat en dus gaan je HDD's kapot. :(

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:41
Ik heb enkel gehoord van kapotte CD/DVD stations, maar nog niet van een HDD die kapot ging door Starforce. Als je me een bron kunt aanwijzen, graag. Als ik een perfecte image mount, pakt ie hem niet maar mijn schijf gaat niet langzamer draaien ofzo, zoals dat bij CD/DVD stations gebeurt. En de hoek van de koppen op je HDD zijn simpelweg niet te draaien :P.
Pagina: 1