Microsoft examen 70-290, wat leren?

Pagina: 1
Acties:
  • 869 views sinds 30-01-2008

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:27
Ik moet volgende week een examen 70-290 gaan maken van Microsoft, is de eerste van de core exams.

Nu heb ik een bundeltje boeken van MS Press besteld en heb het eerste boek volledig doorgenomen, heb ook het idee dat ik het boek goed door heb.

Ik had begrepen van velen dat het ook verstandig is om via Testkings de examenvragen door te nemen. Ik heb versie 49 gedownload en ben begonnen. Na de eerste 50 vragen kwam ik een aantal dingen tegen die mijn totaal niet bekend voorkwamen. Dit wilde ik uiteraard opzoeken in het boek van MS Press, ik kan hier echter totaal niets over vinden (bijv de werking van het programma nltest.exe, staat nergens in het MS Press boek maar wordt wel over gevraagd bij testkings).

Doe ik er goed aan om me zorgen te gaan maken en dat ik als een gek die 445 vragen moet gaan maken uit de testkings reeks, of is het boek van MS Press voldoende om het examen te maken? Dat zou je toch eigenlijk mogelijk verwachten lijkt mij.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Maak je vooral niet gek, dat is punt 1.
De boeken van MS Press staan er wel een beetje bekend om dat ze niet alles 100% behandelen. Advies dat ik een aantal keer gehad heb van MS-docenten, is: zorg dat je het boek goed kent, dat je redelijk wat praktijkervaring hebt, en neem vooral ook de Testkings/Transcenders en eventueel de braindumps een keer door en kijk of je wat proefexamens kunt vinden. Het grote voordeel van proefexamens is dat je de manier van vragen stellen leert kennen, MS wil nog wel eens wat addertjes onder het gras stoppen bij hun examens.

In ieder geval veel succes!

Nomen nescio

• Sa1
Brabo-Joossie schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:44:
Maak je vooral niet gek, dat is punt 1.
De boeken van MS Press staan er wel een beetje bekend om dat ze niet alles 100% behandelen. Advies dat ik een aantal keer gehad heb van MS-docenten, is: zorg dat je het boek goed kent, dat je redelijk wat praktijkervaring hebt, en neem vooral ook de Testkings/Transcenders en eventueel de braindumps een keer door en kijk of je wat proefexamens kunt vinden. Het grote voordeel van proefexamens is dat je de manier van vragen stellen leert kennen, MS wil nog wel eens wat addertjes onder het gras stoppen bij hun examens.

In ieder geval veel succes!
Die proef examens zijn toch hetzelfde als de testkings dingen alleen dat verwerkt in bijv visual cert studio ofzo? Te downloaden van http://www.examcollection.com/ ??

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik kende die site nog niet, maar het ziet er wel ongeveer hetzelfde uit idd. Ik kan hier (werk) geen tests dowloaden om uit te proberen, zal eens kijken of ik vanavond ff tijd heb, dan kan ik je laten weten of het ongeveer hetzelfde is als je met je examen kunt verwachten. Ben er een klein beetje bang voor eigenlijk, omdat je voor officiële (voor zover van toepassing) proefexamens nog wel wat moet betalen.

Edit: aan de screenshots te zien, zou het toch wel eens aardig overeen kunnen komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bra-Jo op 08-09-2006 11:30 ]

Nomen nescio

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
Heb je het 'Skills being measured' gedeelte van deze pagina al door gekeken? Als daar dingen tussen staan die je nog niet kent, dan zou ik nog maar eens op zoek gaan naar wat extra studiemateriaal.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:06

talin

ES-MA

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Als ik google erop na sla zie ik dat dit beter in WSS zou passen :)

Doe ik er gelijk een kleine titelchange bij voor de duidelijkheid.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik zou overigens een beetje oppassen met die Testkings. Wat ik ervan weet en gezien heb zijn het exacte kopieën van de examenvragen, en ben ik het vaak niet eens met de antwoorden die gegeven worden. Vaak (zeker in lage versies) worden er echt foute antwoorden gegeven. Neem dus niet het risico deze blind uit je hoofd te stampen.

Bovendien is het ook nog maar de vraag hoeveel je papiertje waard is, als je niet de stof beheerst, maar gewoon de vragen blind uit je hoofd geleerd hebt. Bij de eerste beste opdrachtgever val je toch wel door de mand... De Testkings zijn wel ideaal om de soort vragen te leren kennen. Ik ben in een hoop zaken gecertificeerd, maar qua vraagstelling (en antwoorden) zijn de MS examens toch zeker het slechtste. Het lijkt vaak meer op "begrijpend lezen" dan dat je getoetst wordt op IT-kennis.

In ieder geval succes met je examen!

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Sa1
Tnx voor de reacties allemaal. Ben nu de testkings aan het maken, volledig uit m'n hoofdleren sux inderdaad omdat je dan de vragen wel weet maar de gedachte der achter niet. Hoewel ik het toch vaak wel onthoud.

Heb het zelf ook soms dat ik een vraag lees en het totaal niet eens ben met het antwoord die goed gerekend wordt. Maarjah, dat heeft inderdaad dan te maken met de manier van de vraag stellen, als je de vraag dan nog een keer leest, dan zou het best wel kunnen ... sux maarjah we merken het wel.

Heb de Preparation Guide for Exam 70-290 doorgelezen, heb wel het idee dat ik globaal alles goed begrijp... maar het zijn van die kleine dingen, zoals nltest.exe, pre-staging en dat een groep maar 5000 gebruikers mag hebben (geen praktijk ervaring mee :) ) waar in het boek bijv gewoon niet over gesproken wordt.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Sa1 schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:06:Heb het zelf ook soms dat ik een vraag lees en het totaal niet eens ben met het antwoord die goed gerekend wordt. Maarjah, dat heeft inderdaad dan te maken met de manier van de vraag stellen, als je de vraag dan nog een keer leest, dan zou het best wel kunnen ... sux maarjah we merken het wel.
Komt meer doordat het team van Testking op een of andere magische wijze aan de examenvragen komt en zelf een team van "experts" de antwoorden laat geven. Vandaar dat de lagere versienummers vaak veel fouten bevatten. Op de hogere versienummers is al veel commentaar geweest van gebruikers en dus zijn de fouten er meestal wel uitgefilterd.

Zoals ik al zei, kijk niet teveel naar de antwoorden, maar gebruik ze meer om de vraagstelling te oefenen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Je kan ook eens de video's van CBT nuggets bekijken. Die vond ik zelf ook heel erg leerzaam!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Hier is gewoon een algemeen topic voor :?
[MCSE] Ervaringen en discussies - Deel 2
Gebruik in dat topic de topicsearch en search op 290 :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Sa1
heb vandaag m'n examen gehad, had een 850, best goed vind ik zelf. Zeker aangezien ik zaterdag nogal ziekig ben geworden en vanaf zaterdag weinig tot niets geleerd heb...

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Gefeliciteerd :)
Had je nog vragen op je examen die je van te voren al kende uit de testking? :/

[ Voor 10% gewijzigd door DeMoN op 13-09-2006 12:30 ]

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Sa1
DeMoN schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:30:
Gefeliciteerd :)
Had je nog vragen op je examen die je van te voren al kende uit de testking? :/
ja een paar, maar die had ik ook zonder testkings wel goed kunnen maken denk :) hoewel ze nu wel heel makkelijk en vooral snel gingen.

Dan lees je de antwoorden en je denkt, ohhh dat heb ik al gehad :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Idd gefeliciteerd, ik stel wel voor dat we vanaf nu door gaan in [MCSE] Ervaringen en discussies - Deel 2 - ik laat dit topic nog wel open maar ga er van uit dat het vanzelf weg zakt :)

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-02 11:11

Stronkie

Where wind is Trouble

1 woord tesking :)

need I to say more

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Stronkie schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:24:
1 woord tesking :)

need I to say more
Als je Engels gaat schrijven, doe het dan goed.
En verder; alleen Testkings leren is zeer lame.
Door mensen die alles halen met Testkings is het MCSE papiertje nu een heel stuk minder waard.
Elke half hersendode kan namelijk al die vragen/antwoorden na maar genoeg drammen in zijn hoofd krijgen.

Ook vraag ik me af of je het bericht boven je wel hebt gelezen, nu zal er waarschijnlijk dus wél een slot opkomen, jammer weer.

[ Voor 13% gewijzigd door DeMoN op 15-09-2006 11:45 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dus, door in dat grote MCSE topic, uiteindelijk is een ervaringen topic veel leuker met véél ervaringen :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.