Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Lees maar eens wat ze schrijven over de Geforce Go 6150 & DooM IIIBreepee schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:19:
Die A6M-Q011H van de ElectronicaGigant ziet er wel aardig uit, alleen ik heb 2 vragen die even googlen niet op kunnen lossen:
1) hoe presteerd die accu? hoelang kun je met die laptop zonder stopcontact voort?
2) hoeveel beter presteerd een Geforce Go 6150 dan een Intel GMA900? Ik lees vooral veel dat het zo is, maar een ibjectieve benchmark ben ik nog nergens tegen gekomen... Iemand ideeen?
Intel Graphics Media Accelerator (GMA) 900/950
* Shader Model 2
* 4 Pipelines
The Intel GMA 900 and 950 are some of the worst integrated parts on the market; this you've probably heard. What you don't really expect is just how bad they are. While they can certainly benchmark fairly close to the Radeon Xpress series, in actual practice their performance is much less fluid, and they have much less compatibility. While these are fine for the average computer user, if you plan on playing any games released after Unreal Tournament 2004 (which itself doesn't run that well on either part), these are not for you.
lijkt me duidelijk genoeg
Vaak bu'j te bang!
Nergens cijfers, ik moet de schijver maar geloven 'dat je geen GMA900 wil'. Ik kan daar niet zoveel meeet36s schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:06:
INTEGRATED:
Intel Graphics Media Accelerator (GMA) 900/950
* Shader Model 2
* 4 Pipelines
The Intel GMA 900 and 950 are some of the worst integrated parts on the market; this you've probably heard. What you don't really expect is just how bad they are. While they can certainly benchmark fairly close to the Radeon Xpress series, in actual practice their performance is much less fluid, and they have much less compatibility. While these are fine for the average computer user, if you plan on playing any games released after Unreal Tournament 2004 (which itself doesn't run that well on either part), these are not for you.
lijkt me duidelijk genoeg
Niemand anders geinteresseerd in harde cijfers? Voor de gewone videokaarten zijn ze alomtegenwoordig, maar mobiele chips ho maar...
De Go 6200 heeft 4 pp tegen 2 in de 6150 en draait ook op een hogere kloksnelheid. Denk dat de 6200 wel een stukje sneller zal zijn dus.-tom- schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:08:
de Nvidia Go 6150 is toch praktisch hetzelfde als een Go 6200, tenminste, dat had ik ergens gelezen
[ Voor 14% gewijzigd door Brent op 16-09-2006 20:19 ]
maar als je leest dat je doom 3 redelijk ermee kunt draaien, dat heb je toch al een redelijk idee?
Vaak bu'j te bang!
Dat wel, maar dat is niet meer dan een hele ruwe schatting, en dan nog weet ik niets over de verhouding met de GMA900.-tom- schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:18:
omdat daar denk ik een kleinere markt voor is
maar als je leest dat je doom 3 redelijk ermee kunt draaien, dat heb je toch al een redelijk idee?
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Waarom denk je dat? Dat zou er dan toch bij moeten staan?OgWok schreef op zondag 17 september 2006 @ 14:18:
Helaas, was te laat voor de Medion van Kruidvat. Krijg het geld teruggestort. Het lijkt er wel op dat de Kruidvat laptops ge"refurbished" zijn
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Kan je deze instellingen nog even posten? En hoelang gaat jouw accu mee? Mijne ongeveer 1.5 uur. is dit niet wat aan de lage kant? CPU loopt over het algemeen op 600 MHz...SyphOn schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:50:
[...]
Vergeet ook niet dat de eerste keer de accu niet lang mee gaat. Dit wordt beter na een paar keer helemaal leeg trekken.
Zal vanavond even mijn APM en NHC instellingen posten
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
hoi breepee, weet je mss toevallig al meer over de accu (of andere mensen?), ben er ook benieuwd naar.Breepee schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:19:
Die A6M-Q011H van de ElectronicaGigant ziet er wel aardig uit, alleen ik heb 2 vragen die even googlen niet op kunnen lossen:
1) hoe presteerd die accu? hoelang kun je met die laptop zonder stopcontact voort?
2) hoeveel beter presteerd een Geforce Go 6150 dan een Intel GMA900? Ik lees vooral veel dat het zo is, maar een ibjectieve benchmark ben ik nog nergens tegen gekomen... Iemand ideeen?
Vaak bu'j te bang!
Volgens mij heb ik al eerder gereageerd op een vraag van je in dit draadje dat de mijne het iets meer dan 1 uur uithoud op de accu met wifi aan (en dat een eerdere eigenenaar van dit model anderhalf uur batterijtijd melde). Jou tijd ziet er dus meer dan prima uit, zeker aangezien de handleiding het over 2 uur max heeft, en dan zullen ze er wel niet veel mee gedaan hebben gedurende die tijd.Brainpower schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:12:
Mensen met de Kruitvat laptop van 500 euro. Hoelang gaat jullie accu mee? Mijn 1:40. Vind dat erg weinig eigenlijk. Iemand ideeen om dit te verlengen?
Het blijft nu eenmaal een 500 euro laptop, dan moet je er rekening houden dat er zwakke punten zijn..
Klopt je hebt inderdaad gelijk. Jouw reactie was mij even ontschoten.troftnom schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:26:
[...]
Volgens mij heb ik al eerder gereageerd op een vraag van je in dit draadje dat de mijne het iets meer dan 1 uur uithoud op de accu met wifi aan (en dat een eerdere eigenenaar van dit model anderhalf uur batterijtijd melde). Jou tijd ziet er dus meer dan prima uit, zeker aangezien de handleiding het over 2 uur max heeft, en dan zullen ze er wel niet veel mee gedaan hebben gedurende die tijd.
Het blijft nu eenmaal een 500 euro laptop, dan moet je er rekening houden dat er zwakke punten zijn..
Misschien toch maar een andere accu kopen.
Nope, nog niemand heeft hem hier denk ik. Als iemand nog wat weet over de accu in de Acer A6M-Q011H, houd ik me aanbevolen.-tom- schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:02:
[...]
hoi breepee, weet je mss toevallig al meer over de accu (of andere mensen?), ben er ook benieuwd naar.
Iemand al een extra accu aangeschaft >?
Ik had ongeveer dezelfde instellingen onder windows met NHC als Anoniem: 132243 in "Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH..."
[ Voor 140% gewijzigd door SyphOn op 18-09-2006 15:32 ]
Heb eerst de Kruidvat gebeld en die hebben mij het telefoon nummer van Medion (MSI) gegeven. Daar heen gebeld, RMA aangemaakt. De aardige man wist mij te vertellen dat hij vanaf dat ze de laptop in ontvangst hebben wel 15 werkdagen kan duren voordat de laptop naar mij terug gestuurd wordt.
Aangezien ik een nieuwe laptop koop bij de Kruidvat mag ik toch verwachten dat deze niet binnen 10 dagen al niet meer goed functioneerd.
Dus heb nog maar een keer met de Kruidvat gebeld en gezegd dat ik het niet acceptabel vind. De aardige vrouw zei dat ze mij helaas geen nieuwe konden aanbieden, omdat de laptops zijn uitverkocht, maar ik kan hem wel helemaal kosteloos terug sturen en krijg dan zo spoedig mogelijk mijn geld terug.
Ik vind dat ik nog wel aardig geluk heb, omdat de termijn van 7 dagen (Volgens de wet kopen op afstand) al voorbij is.
Nu maar opzoek naar een soortgelijk alternatief.
Asus Z92VM-Q071H:
Intel Pentium M 745 1.8 GHZ,
1024 MB DDR2
80 GB HDD
15.4 inch WXGA Color Shine scherm
DVD +/- Rewriter Dual Layer
onboard geluid
Nvidia 7300 128 mb dedicated, 128 mb shared,
Wireless LAN 802.11 b/g.
Er staat niets bij over de usb poorten of firewire.
De prijs is maar 749 euro dus volgens mij is dit een goede aanbieding, ik ben van plan om deze vanmiddag te gaan halen.
Iemand commentraar er op?
SandaX in "[ervaringen] asus Z92Vm-Q052H laptop"
Zit zelf te denken om voor deze laptop te gaan: Acer 3628WXMi
Vind die asus ook een mooie aanbieding maar 15,4" is mij net iets te groot.
[ Voor 40% gewijzigd door SyphOn op 19-09-2006 08:37 ]
Ik ben afgestapt van die laptop van electronicagigant.nl, omdat ik toch liever iets in de winkel haal ivm service enzo (mocht er onverhoopt iets kapot gaan, kan ik gewoon naar de winkel gaan ipv dingen opsturen enzo).
Nu zit ik te twijfelen over deze 2:
Voor €699,- @ dynabyteAcer Aspire 3661 WLMi
Merk ACER
Behuizing Breedbeeld notebook
Processor Intel® Celeron® M Processor 410
Geheugen 1024 MB DDR RAM (2x 512 MB)
Cache 1 MB L2
Harddisk 80 GB
CD/DVD speler Super Multi DVD+/-R(W) DL
Videokaart ATI RADEON Xpress 200M (64MB shared)
Modem 56k modem
Toetsenbord Full-size
Muis Touchpad
Beeldscherm 15.4" TFT WXGA CrystalBrite beeldscherm
Netwerkkaart LAN & wireless LAN 802.11b/g
Besturingssysteem Windows XP Home Edition SP2
Garantie 12 Mnd garantie, haal&breng service aan huis, 6 mnd op accu/batterij
Of dan die aanbieding bij mediamarkt:
Voor €749,- @ mediamarktAsus Z92VM-Q071H:
Intel Pentium M 745 1.8 GHZ,
1024 MB DDR2
80 GB HDD
15.4 inch WXGA Color Shine scherm
DVD +/- Rewriter Dual Layer
onboard geluid
Nvidia 7300 128 mb dedicated, 128 mb shared,
Wireless LAN 802.11 b/g.
Natuurlijk, van de specs uitgaande direct dat ding van de mediamarkt natuurlijk, maar bij Dynabyte krijg ik zowiezo nog 4% korting, daardoor kost die nog maar € 657,- En volgens mij zijn ze bij dynabyte nog wel redelijk met korting geven, of korting op andere producten icm laptop (een laptoptas bijvoorbeeld)
Weet iemand hoe dat bij mediamarkt zit? Valt daar nog wat van de prijs af te lullen? Of een gratis laptoptas bijvoorbeeld? (laatst heb ik samen met een vriend van me nog 25 euro van een tv afgeluld bij mediamarkt)?
En is 't die bijna 100 euro waard? Ik gebruik 'm voornamelijk voor officewerk en internetten, en mss af en toe een spelletje
Vaak bu'j te bang!
Mijn Medion is ook afgeleverd bij Kruidvat en ik verwacht binnenkort m'n geld terug. Als alternatief zit ik ook aan de Acer 3628WXMi te denken. Het 14" scherm zie ik als een voordeel in verband met de mobiliteit, hoewel de 40GB hardeschijf enigzins klein is. Nadeel bij Acer is dat er standaard slechts een jaar garantie op het apparaat zit...SyphOn schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 08:35:
Hier staat een korte review van deze laptop (Wel een andere behuizing)
SandaX in "[ervaringen] asus Z92Vm-Q052H laptop"
Zit zelf te denken om voor deze laptop te gaan: Acer 3628WXMi
Vind die asus ook een mooie aanbieding maar 15,4" is mij net iets te groot.
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Ik ga die laptop van de mediamarkt zo halen en ga ook proberen er een tas of goede muis ofzo bij te lullen. Wie niet waagt die niet wint!! Ik laat het resultaat nog wel weten...-tom- schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 09:42:
Natuurlijk, van de specs uitgaande direct dat ding van de mediamarkt natuurlijk, maar bij Dynabyte krijg ik zowiezo nog 4% korting, daardoor kost die nog maar € 657,- En volgens mij zijn ze bij dynabyte nog wel redelijk met korting geven, of korting op andere producten icm laptop (een laptoptas bijvoorbeeld)![]()
Weet iemand hoe dat bij mediamarkt zit? Valt daar nog wat van de prijs af te lullen? Of een gratis laptoptas bijvoorbeeld? (laatst heb ik samen met een vriend van me nog 25 euro van een tv afgeluld bij mediamarkt)?
En is 't die bijna 100 euro waard? Ik gebruik 'm voornamelijk voor officewerk en internetten, en mss af en toe een spelletje
hoe zit 't trouwens met de verkrijgbaarheid bij die laptops, kan ik gewoon aannemen dat ze die laptop op voorraad hebben bij de MM?
Vaak bu'j te bang!
Ik kreeg bij de MM geen korting of een extra product (muis, webcam, toetsenbord). Ze zeidend dat de marges op aanbiedingen al zo laag zijn dat ze er niks vanaf kunnen halen.
Bij de MM in Maastricht, waar ik hem heb gehaald, hadden ze er twintig gekregen, volgens mij stonden ze er ook nog allemaal toen ik kwam. Ik heb ze niet geteld maar het was een hoge stapel. Ik zou echter wel snel zijn als je deze wilt halen aangezien het een behoorlijk goede actie is volgens mij en de producten bij de MM nog al wel eens op willen zijn...
Laat maar horen als je hem hebt!!
Sometimes you need to plan for coincidence
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
kijk eens in asusProbe.Wetterhahn schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:54:
Kan het niet zo snel vindenIs er misschien een programmatje waarmee iik dit kan zien?
Nytech DS-5200 5.25 Megapixel digitale camera
Technische gegevens
• Groot 2,5” LTPS TFT kleurendisplay
• Aluminiumbehuizing, afm.: 97 x 56 x 22,7 mm.
• CCD Sensor, 5.25 Megapixel
• Max. resolutie: 2592 x 1944 pixels
• Zeer compact: afm.: 91 x56 x 25 mm.
• Videofunctie (MPEG-4, AVI)
• Diverse voorinstellingen: portrait, landschap, nachtopname, pasfoto, tegenlicht etc.
• 3 x optische zoom, 4 x digitale zoom
• Flitser met 5 verschillende instelmogelijkheden
• Instelbare zelfontspanner
• Werkt op één NP 40 Li-Ion Batterij 750 mAh (2 meegeleverd!)
Groot accesoirespakket:
Tas, draagriem, 2 Li-Ion Accu’s, oplader, netadapter, TV-
kabel, USB-Kabel, 256 MB SD-Kaart, handleiding en software-CD
Prijs: 149,00 euro

weet iemand of dit aardige kwaliteit is?? (kwa ruis etc)
megapixels zeggen niet zoveel.
Coding 4 Fun!
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
Mij best, dan moet hij daar naar toe veplaatst worden.Herby schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:03:
En dit kan niet Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH aanbiedingen part 3 ? Lijkt me beter voor het overzicht
Ik dacht: dit is een camera, die hoort hier thuis.
Verdere details van de Duitse site:
Max. oplossend vermogen Foto: 2.592 x 1.944 Pixel
Max. oplossend vermogen Film: 640 x 480 Pixel
Blende, Lichtsterkte: F = 3,27 (W) - 5,44 (T)
Belichtingstijden: 1 Sek. - 1/2000 Sek.
Brandpunten: F = 6.55 mm (W) - 18,07 mm (T)
Witbalans: automatisch of handmatig
Zelfontspanner: 10 Sek., 2 Sek.
Macromodus
Geluidopname
3 Jaar fabrieksgarantie
[ Voor 9% gewijzigd door metalant op 20-09-2006 11:07 ]
metalant in "LIDL aanbieding vanaf maandag 25/9"
Overal een positieve indruk voor een mooi prijsje!
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
Het merk lenzen is natuurlijk ook erg belangrijk, naast de onderdelen.Herby schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:14:
Even rondgelezen over het merk en schijnen dus onderdelen te maken voor Sony ,minolta en nog wat grote jongens en nu sinds een tijdje een iegen camera lijn.
Overal een positieve indruk voor een mooi prijsje!
aan de afbeelding te zien werkt de zelfontspanner goed
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
en dit is beetje zorgwekkend: Max. oplossend vermogen Film: 640 x 480 Pixel
[ Voor 40% gewijzigd door astute op 20-09-2006 11:36 ]
Pickle Rick!
wat is zorgwekkend aan de film resolutie?? het is geen filmcamera zoals je meehad op campzone!astute schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:35:
Het zijn fuji lensen...ik weet niet de grote van de CMOS...
en dit is beetje zorgwekkend: Max. oplossend vermogen Film: 640 x 480 Pixel
het is een gewone digitale camera met wat extra functies zoals video.
Coding 4 Fun!
Anoniem: 98081
>>Bericht gekopieërd uit eerdere post<<
Hier zou uw advertentie kunnen staan
Coding 4 Fun!
http://www.kieskeurig.nl/...0E28CC1257123004541B2.htm
Natuurlijk zijn er voor dat soort camera's wel wat minpunten te vinden, maar voor zo'n prijs moet je ook geen al te hoge eisen stellen.

Kom net bij de mediamarkt vandaan om dat ding ff te bekijken en de verkoper wist mij te vertellen 2x512mb, geen twijfel over mogelijk.
En wat zie je dan als je aan de onderkant het afdekplaatje los schroeft? Niet dat ik je aan het werk wil zetten hoor, maar hoor het vaker dat software matig 1 geheugenbank word gezien en dan blijkt bij openschroeven dat er toch 2 inzitten. Nu heb ik van het personeel van de MM niet echt een hoge pet op, dus durf ik wel in twijfel te trekken wat die verkoper zei.Wetterhahn schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:31:
Toch zie ik als ik in de Asus NB Probe, een programmatje dat je hardware monitored, kijk iets anders. Deze zegt dat er geen geheugen in het tweede slot zit en 1GB in het eerste slot...
Wat ik wel raar vind is dat het gewoon een Asus A6 is volgens de doos, iig een ander type als dat er in de folder vermeld staat, maar voor de rest zijn de specificaties gewoon hetzelfde als uit de folder.
Tot nu toe heb ik er wel schik mee (heb nog niet veel gedaan, maar dat maakt niet uit), enigste wat ik niet kon vinden, is een hardwarematige volume knop, ik zet 't volume nou zachter met die Fn + F12 ofzo knop
Vaak bu'j te bang!
de laptop geeft bij deze computer 2 harde schijven aan, ieder van rond de 40gb, ik neem aan dat dit partities zijn? Hoe kan ik hiervan gewoon 1 schijf maken? Op de desktop staat standaard wel een bestandje "ntfs converter.bat", ik had erin gekeken en dit staat erin:
convert d: /FS:NTFS
convert c: /FS:NTFS
Krijg ik hierdoor door dit te runnen 1 schijf? Of zet 'ie het dan om van fat32 naar2 schijven van ntfs
Vaak bu'j te bang!
Om het om te bouwen naar 1 schijf, moet je even een diskmanager installeren. Acronis diskmanager kon het prima-tom- schreef op donderdag 21 september 2006 @ 12:39:
Krijg ik hierdoor door dit te runnen 1 schijf? Of zet 'ie het dan om van fat32 naar2 schijven van ntfs
Sometimes you need to plan for coincidence
Dat is idd de enige "hardware"matige manier om het volume te regelen, net als de helderheid van je scherm, vroeger zat er nog weleens zo'n wieltje om dat bij te regelen. Zit er btw een ingebouwde webcam in? En staat er op de doos A6Vm?-tom- schreef op donderdag 21 september 2006 @ 08:04:
ik heb 'm trouwens ook gehaald de asus bij MM. Ik had de laatste, ik belde gistermiddag, en ze hadden er nog 1. Kwam ik daar gisteravond aan, stond er al een andere klant vna "u komt voor deze? die is uitverkocht", naja ik zo van "echt niet, ik heb er 1 gereserveerd :P"
Wat ik wel raar vind is dat het gewoon een Asus A6 is volgens de doos, iig een ander type als dat er in de folder vermeld staat, maar voor de rest zijn de specificaties gewoon hetzelfde als uit de folder.
Tot nu toe heb ik er wel schik mee (heb nog niet veel gedaan, maar dat maakt niet uit), enigste wat ik niet kon vinden, is een hardwarematige volume knop, ik zet 't volume nou zachter met die Fn + F12 ofzo knop
Mijn batterij lootp nu al een stuk sneller leeg dan in het begin,. iets meer dan een uurtje en het is voorbij. Zelfs als ik met Notebookcontrol de processor op 600Mhz @ 0,78 volt draai...
Iemand een idee ?
AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64
Er zit geen webcam in, wel een microfoon.Op de doos staat inderdaad A6Vm, hoezo?Anoniem: 98081 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:47:
[...]
Zit er btw een ingebouwde webcam in? En staat er op de doos A6Vm?
ik had daar met mn eigen laptop (niet kruidvat, maar fujitsu-siemens) ook last van. NHC verwijderd, en de accu deed weer normaal meeall_by_myself schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 08:10:
Even een opmerking over Kruidvat Cybermaxx
Mijn batterij lootp nu al een stuk sneller leeg dan in het begin,. iets meer dan een uurtje en het is voorbij. Zelfs als ik met Notebookcontrol de processor op 600Mhz @ 0,78 volt draai...
Iemand een idee ?
AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64
Zie even de mail richting medion..
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Goedemiddag, Reeds enkele malen krijg ik na controle van CHDSK de volgende melding: Er zijn problemen met het bestandsysteem vastgesteld. Ik heb al reeds chdsk/f als commando uitgevoerd. Na opnieuw controle krijg ik nog steeds dezelfde melding. Deze laptop is nog NIEUW, ik heb zelf het idee dat er enkele beschadigde clusters zijn op de HD. Graag uw snelle en kundige reactie, |
Reeds getest:
format c:
Reinstall OS > nogo
Reinstall PQImages > nogo
NB mijn overbuurman heeft ook een cybermaxx en heeft precies dezelfde problemen...
Het gaat hier toch niet om een refurbished model ofzo ?
Nog meer zaken die ik kan testen ?
De reden dat ik vroeg of het een a6 model was, is omdat ik ergens anders gelezen had dat sommige grote winkelketens hun eigen typenummers krijgen. Daarnaast stond er ook iets over de "Z" serie van asus, weliswaar over een eerder model, maar daar werd gezegd dat dat gewoon een A6Vm model is. Aan de hand van de website van Asus kan ik namelijk wel informatie vinden over de A6 modellen, maar de "Z" serie is onbekend. Als ik kijk naar de A6Vm serie dan komen de technische details inderdaad overeen. Het is ff een weetje.Wetterhahn schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 08:39:
[...]
Er zit geen webcam in, wel een microfoon.Op de doos staat inderdaad A6Vm, hoezo?
Vaak bu'j te bang!
ff op f2 drukken bij booten..
Op welke manier zorgt Windows Live Messenger dan voor problemen met het bestandsprobleem???Anoniem: 55140 schreef op zondag 24 september 2006 @ 11:34:
[...]
Gebruik je Windows Live Messenger? Zo ja, dan is dat het probleem.
Anoniem: 55140
Anoniem: 55140 in "MFT fouten en dataloss"Klaus_1250 schreef op maandag 25 september 2006 @ 00:19:
[...]
Op welke manier zorgt Windows Live Messenger dan voor problemen met het bestandsprobleem???
Anoniem: 55140 in "MFT fouten en dataloss"
Probleem gecheckt bij mijn overbuurman, inderdaad deze heeft WLM draaien.
Ikzelf niet naja even de reactie van de medion vrienden afwachten..
Belangrijkste specs:
Celeron M410 (1,46GHz)
1024MB RAM
80GB HD (5400rpm)
15" breedbeeldscherm
Double layer dvd rewriter
WiFi/LAN/USB2
Klinkt allemaal wel leuk, maar hoe presteert die CPU als de laptop echt alleen voor kantoorwerk + internetten wordt gebruikt? En hoe verhoudt deze zich bijvoorbeeld tot de cpu in mijn desktop pc (een P4 2,8GHz northwood)
Prepare for unforeseen consequences
een pc met voorgeinstalleerd Linspire voor slechts 199 euro. Tis geen technisch hoogstandje, maar toch... een discounter met een linux pc.
Wellicht interressant voor de in de grensstreek wonenden met kleine beurs:
http://www.real.de/contai...ebot=48158&objectMore=100
http://www.pcwelt.de/news/discounter/58515/index.html
http://www.siscomshop.eu/acer-aspire-3628-awxmi-p-81.html
Acer Aspire 3628 AWXMi €433,99 Incl. BTW
Processor: Intel® Pentium® M 735A 1.70 GHz
Geheugen: 512 MB DDR-II (1 x 512)
Cache: 2 MB L2
Harddisk: 40 GB
CD/DVD speler: DVD-Dual Double Layer
Videokaart: 64 MB shared
Modem: 56k modem
Muis: Touchpad
Beeldscherm: 14.1" WXGA TFT beeldscherm
Besturingssysteem: Windows XP Home Edition SP2
Garantie: 12 Mnd garantie, 6 mnd op accu/batterij
Een Centrino laptop voor € 434 lijkt me een uitstekende deal!
Bestellen of niet?
Anoniem: 70162
hmmz, voor dat geld kan je hem zelf niet in elkaar zetten.middelburg schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:34:
Toevallig viel mijn oog op een aanbieding van de Duitse discounter Real:
een pc met voorgeinstalleerd Linspire voor slechts 199 euro. Tis geen technisch hoogstandje, maar toch... een discounter met een linux pc.
Wellicht interressant voor de in de grensstreek wonenden met kleine beurs:
http://www.real.de/contai...ebot=48158&objectMore=100
http://www.pcwelt.de/news/discounter/58515/index.html
zou die een beetje zuinig zijn? dan is het wel wat voor een 24/7 internet+office workstation
Volgens mij heeft deze 128 MB video hoor?Maartz schreef op woensdag 27 september 2006 @ 00:46:
Ik zag deze aanbieding en hij lijkt mij wel erg voordelig... Iemand ervaring met deze shop?
Bestellen of niet?
(bron: http://www.dixons.nl/De_o...roductmenu=specifications )
ACER Aspire 3628AWXMI notebook
Art.nr: 7076560
Volledige specificaties:
Merk processor : Intel
Type processor : Mobile Pentium M 735 A
Kloksnelheid : 1.7 GHz
Cachegeheugen : 2048 KB
Bustechnologie : 400 MHz
Intern geheugen : 512 MB
Harde schijf : 40 GB
CD/DVD (RW) : double layer DVD
Diskettestation : nee
Grafische kaart : Intel 915 GM
Grafisch geheugen : 128 MB
Shared videogeheugen : ja
Modem : 56k6 V.92
IEEE 1394 : nee
Netwerkkaart : ja
Parallelpoort : nee
Seriële poorten : nee
USB-poorten : 3x USB 2.0
TV-out : nee
Touchpad : ja
Accu : Li-ion
PCMCIA : PCMCIA
Schermformaat : 14.1 inch
Widescreen scherm : ja
Besturingssysteem : Win XP home (NL)
IRDA : nee
WiFi : 802.11g
Garantie : pick-up & return
Garantieduur : 12 maanden
Bluetooth : nee
Ingebouwde webcam : nee
Nummeriek toetsenbord : nee
Geheugenkaartlezer : nee
Lijkt mij iets te goedkoop, vind het verdacht. Ook een beetje dubieuze website, de toshiba laptop in de banner boven in, is niet bij de laptops te vinden. En is elders, volgens de pricewatch, € 100,- duurder. Mij een te groot prijsverschil.Maartz schreef op woensdag 27 september 2006 @ 00:46:
Ik zag deze aanbieding en hij lijkt mij wel erg voordelig... Iemand ervaring met deze shop?
Bestellen of niet?
Bestellen en eventueel vragen of je hem ergens kan ophalen. Bij thuiskomst bij Acer het serienummer checken..... voor het zelfde geld is het apparaat 'van de vrachtwagen gevallen en goed opgevangen (of ook nog niet eens).... (of ben in nu heel achterdochtig
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Toch maar niet besteld (ik was wel even in de verleiding…)
F2 tijdens het opstarten (BIOS) > wlan > disabled/last stand => last stand kiezen > opslaanBosluis schreef op zondag 24 september 2006 @ 09:42:
Ik heb mijn Medion opnieuw geinstalleerd. Ik krijg de Wifi alleen niet meer aan de gang tijdens het opstarten. Ik moet elke keer het knopje aan de rechterkant indrukken om Wifi op te starten. Iemand enig idee om dit automatisch te laten doen?
Als je echt warmteproblemen zou hebben, koop dan zo een laptopkoeler. Kan je er gewoon onderleggen. Je hebt er passieve en actieve (met fans).
Mijn vriendin kocht 2 weken geleden de Medion 97600 bij de Aldi.
Ze vertrekt maandag voor enkele maanden stage naar buitenland, vandaar deze laptop.
Nu wilde ik even een schone install doen. Windows XP Pro (SP2 zit erin) NL.
Installatie van Windows gaat prima, daarna installeer ik de chipset (ik gebruik gewoon die in de map DRIVERS staat) en reboot, niks aan de hand.
Vervolgens de videokaart. Na het opnieuw opstarten, bij het loginscherm kies ik de gebruikersaccount en gaat het mis: kan Windows het profiel niet laden, kan heleboel bestanden niet vinden/onvoldoende systeembronnen om bijvoorbeeld de Task manager (als je CTRL ALT DEL drukt) te laden etc.
Ik heb geprobeerd:
Weer schone install, chipset installeren + reboot, ditmaal met de videokaartdrivers van Intel website zelf voor de 915GM grafische chip.. zelfde resultaat.
Weer schone install maar ditmaal met de meegeleverde Windows XP MCE schijf, deze bevat alleen Windows en is dus niet de recovery schijf die alle software etc installeert.
Nu ook weer hetzelfde resultaat!!
De laptop werkt dus alleen goed als ik:
alles behalve de videokaart installeer
De recoveryschijf gebruik waarop de videokaart al was voorgeinstalleerd. Dit is ook de enige situatie waarin de videokaart dus gewoon werkt met de drivers. Het lijkt dus onmogelijk te zijn de videokaart te installeren!!
Daarnaast krijg ik ook opvallend vaak CHKDSK.
Ik heb Medion gebeld over het videokaart installeren probleem, voor hun onbekend probleem, meneer raadde me nog aan de drivers van de Duitse Medion site te proberen, zelfde resultaat. Het probleem is bij hun doorgestuurd..
Allemaal fijn dat ze nu op de hoogte zijn, maar die laptop wil ik graag in orde hebben vóór maandag!
En dan bedoel ik dus eeen schone install!
Wie heeft tips, komt dit probleem bekend voor? Ik heb al veel getest en mijn fantasie om nieuwe testen te bedenken is een beetje op..
Wel heb ik een vermoeden wat de oorzaak is: vóórdat de vgadriver is geinstalleerd gebruikt de grafische chipset 8MB van het RAM geheugen en niet meer. Nadat de driver is geinstalleerd kan de videokaart tot 64MB gebruiken (of tot 128 MB, dit kan je in de Bios selecteren, een 3e optie Turbo is daar ook aanwezig).
Nadat de driver is geinstalleerd, zodra je wilt inloggen bij een gebruikersaccount, zal de Windows GUI (explorer.exe etc) geladen worden en wil de videokaart meer RAM reserveren voor zichzelf... wellicht gaat dit niet goed en wil de PC gewoon bestanden schrijven naar die gereserveerde ruimte?
MAAR, waarom werkt het dan wel goed met de recoveryschijf die alle software+drivers voorgeinstalleerd heeft?
Vaag vaag, maar hoe op te lossen..
EDIT:
dit was ik vergeten te melden en ik denk dat het ook wat uit kan maken:
Als ik de videokaart installeer na een schone install van XP Pro of van de meegeleverde Windows MCE only, krijg ik tijdens de installatie ongeveer 5x de Wizard nieuwe hardware gevonden.
Deze voer ik dus uit. Maar: als ik even de wizards nummer: 1,2,3,4,5.
1 en 2 verschijnen bijna tegelijk, ik had bij 1 al Volgende geklikt dus 2 zit nu op de achtergrond. Als ik 1 op voltooien druk, verdwijnt 2 nog voordat ik die kon uitvoeren en verschijnt gelijk 3, en al heel gauw 4.
Als ik bij 1 NIET op voltooien klik nadat 1 klaar is, kan ik rustig 2 uitvoeren.
Hetzelfde geld voor 3 en 4.
Nog vóórdat alle wizards verdwenen of voltooid zijn, zie ik op de achtergrond dat de Setup al zegt datie klaar is.
Zojuist deed ik 1 test met de Recoveryschijf (die alle rommel en drivers bevat). Ik verwijderde bij Software in Configuratiescherm gewoon even Intel Graphics Mobile, startte opnieuw op, sloot 2x een Wizard Nieuwe Hardware (videocontroller) en installeerde de videokaart uit de map Drivers.
Ditmaal knipperde het scherm wel paar x zwart maar kreeg ik géén enkele Wizard nieuwe Hardware gevonden, mogelijk omdat Windows de drivers al eerder had geinstalleerd en dus nog ergens had staan..
[ Voor 20% gewijzigd door Jazco2nd op 30-09-2006 12:52 ]
http://www.saturn.nl/aanbiedingen/store_flash/175/index.php3
Beschrijving:
Acer Aspire 5633 WLMI
Intel Core2Duo T5500 (1.66 Ghz 667 Mhz FSB)
1024 mb DDRII (2x 512)
100gb harde schijf (niet beschreven hoeveel RPM)
15.4" WXGA Crystalbrite beeldscherm
DVD Super Multidrive dual layer
128mb Shared video geheugen (geen beschrijving videoprocessor)
1.3 Mpixel Webcam ingebouwd
Prijs: 999 euro incl. btw
Persoonlijk was ik op zoek naar een iets goedkoper laptopje, maar volgens mij is dit een schappelijk prijsje voor z'n inhoud.
Je betaald dus 300 euro extra voor een dualcore met 2x zoveel geheugen, dan zou ik ook graag een betere videokaart willen. (opslag is tegenwoordig goedkoop dus voor die 100gb hdd zou ik het niet doen).
niemand hetzelfde probleem als ik?
[ Voor 30% gewijzigd door Jazco2nd op 03-10-2006 00:01 ]
Anoniem: 186820
Als het niet lukt wil ik de laptop verkopen (dus in dat geval, als iemand interesse heeft, laat het dan maar weten).
Bvd
Ik heb niet direct een link voor je, maar ik zal eens even google-en
[edit]
Eerste hit, zoiets moet je dus hebben:
http://www.svideo.com/vga2video2.html
[ Voor 18% gewijzigd door Eddos op 05-10-2006 21:42 ]
Ik heb alleen een ander probleem. Mijn lidl laptop 12" is nog helemaal standaard, dus geen memory upgrade etc. Nu probeer ik divx en xvid af te spelen maar dan gebeurt er echt helemaal niks behalve dat de laptop ontzettend traag wordt. Een film heb ik dus nog niet kunnen kijken.
Iemand een idee??
thx!
kan ik met zoiets de tvout van me nokia n93 (tulp) aan pc monitor (dsub) hangen?Eddos schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:41:
Volgens mij bestaan er wel converters van VGA -> TV-out, op deze manier zou je dan het signaal naar je televisie kunnen sturen.
Ik heb niet direct een link voor je, maar ik zal eens even google-en
[edit]
Eerste hit, zoiets moet je dus hebben:
http://www.svideo.com/vga2video2.html
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
laat dit maar, lukt inmiddels.Anoniem: 186820 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 21:16:
bedankt. heb inmiddels begrepen dat er een pc ingang en een dvi ingang op ons plasmascherm zit (krijgen we volgende week). daarmee zou ik het toch moeten redden lijkt me.
Ik heb alleen een ander probleem. Mijn lidl laptop 12" is nog helemaal standaard, dus geen memory upgrade etc. Nu probeer ik divx en xvid af te spelen maar dan gebeurt er echt helemaal niks behalve dat de laptop ontzettend traag wordt. Een film heb ik dus nog niet kunnen kijken.
Iemand een idee??
thx!
En ik ben ook al redelijk uit hoe de laptop aan te sluiten op de tv. ik ga een vga naar rgb kabel kopen (die aansluiting zit op mijn plasma).
Enige probleem is nog het geluid. De line out zou spdif zijn . dit lijkt me echter de koptelefoon uitgang. maakt dat iets uit?
Ik heb de medion cybertronic laptop enige tijd geleden aangeschaft..
Echter, na enige tijd werken krijg ik last van vreemde meldingen die terugverwijzen naar corrupties op mijn HD..
Ik heb nu al 5 maal opnieuw mijn pc geinstalleerd maar na laatst een volledige crash, zijn zowel de partities als de medion backups verdwenen.
Zijn er disk reparatie tools in omloop ?
Kan ik nog meer zaken controleren ?
Of, kan ik beter de medion koerier de notebook vrijdag laten ophalen, waarna ik hem maximaal 15 dagen kwijt ben.
Nou ja, na 5 keer opnieuw installeren kan je er wel vanuit gaan dat er iets ernstig mis is (hd?), lijkt me. terug is dan de enige weg.Security schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:09:
Okay ik heb toch wat advies van jullie nodig.
Ik heb de medion cybertronic laptop enige tijd geleden aangeschaft..
Echter, na enige tijd werken krijg ik last van vreemde meldingen die terugverwijzen naar corrupties op mijn HD..
Ik heb nu al 5 maal opnieuw mijn pc geinstalleerd maar na laatst een volledige crash, zijn zowel de partities als de medion backups verdwenen.
Zijn er disk reparatie tools in omloop ?
Kan ik nog meer zaken controleren ?
Of, kan ik beter de medion koerier de notebook vrijdag laten ophalen, waarna ik hem maximaal 15 dagen kwijt ben.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Ik vrees inderdaad dat ik 15 dagen zonder laptoppie kom te zitten.OgWok schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:44:
[...]
Nou ja, na 5 keer opnieuw installeren kan je er wel vanuit gaan dat er iets ernstig mis is (hd?), lijkt me. terug is dan de enige weg.
Vrijdag zal deze door de koerier worden meegenomen.
Ik zal jullie op de hoogte houden van de voortgang.
Anoniem: 144878
Zoek er namelijk nog eentje
Wat een verhaalJazco2nd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 12:37:
Probleem!
Mijn vriendin kocht 2 weken geleden de Medion 97600 bij de Aldi.
Ze vertrekt maandag voor enkele maanden stage naar buitenland, vandaar deze laptop.
Nu wilde ik even een schone install doen. Windows XP Pro (SP2 zit erin) NL.
Installatie van Windows gaat prima, daarna installeer ik de chipset (ik gebruik gewoon die in de map DRIVERS staat) en reboot, niks aan de hand.
Vervolgens de videokaart. Na het opnieuw opstarten, bij het loginscherm kies ik de gebruikersaccount en gaat het mis: kan Windows het profiel niet laden, kan heleboel bestanden niet vinden/onvoldoende systeembronnen om bijvoorbeeld de Task manager (als je CTRL ALT DEL drukt) te laden etc.
Ik heb geprobeerd:
Weer schone install, chipset installeren + reboot, ditmaal met de videokaartdrivers van Intel website zelf voor de 915GM grafische chip.. zelfde resultaat.
Weer schone install maar ditmaal met de meegeleverde Windows XP MCE schijf, deze bevat alleen Windows en is dus niet de recovery schijf die alle software etc installeert.
Nu ook weer hetzelfde resultaat!!
De laptop werkt dus alleen goed als ik:
alles behalve de videokaart installeer
De recoveryschijf gebruik waarop de videokaart al was voorgeinstalleerd. Dit is ook de enige situatie waarin de videokaart dus gewoon werkt met de drivers. Het lijkt dus onmogelijk te zijn de videokaart te installeren!!
Daarnaast krijg ik ook opvallend vaak CHKDSK.
Ik heb Medion gebeld over het videokaart installeren probleem, voor hun onbekend probleem, meneer raadde me nog aan de drivers van de Duitse Medion site te proberen, zelfde resultaat. Het probleem is bij hun doorgestuurd..
Allemaal fijn dat ze nu op de hoogte zijn, maar die laptop wil ik graag in orde hebben vóór maandag!
En dan bedoel ik dus eeen schone install!
Wie heeft tips, komt dit probleem bekend voor? Ik heb al veel getest en mijn fantasie om nieuwe testen te bedenken is een beetje op..
Wel heb ik een vermoeden wat de oorzaak is: vóórdat de vgadriver is geinstalleerd gebruikt de grafische chipset 8MB van het RAM geheugen en niet meer. Nadat de driver is geinstalleerd kan de videokaart tot 64MB gebruiken (of tot 128 MB, dit kan je in de Bios selecteren, een 3e optie Turbo is daar ook aanwezig).
Nadat de driver is geinstalleerd, zodra je wilt inloggen bij een gebruikersaccount, zal de Windows GUI (explorer.exe etc) geladen worden en wil de videokaart meer RAM reserveren voor zichzelf... wellicht gaat dit niet goed en wil de PC gewoon bestanden schrijven naar die gereserveerde ruimte?
MAAR, waarom werkt het dan wel goed met de recoveryschijf die alle software+drivers voorgeinstalleerd heeft?
Vaag vaag, maar hoe op te lossen..
EDIT:
dit was ik vergeten te melden en ik denk dat het ook wat uit kan maken:
Als ik de videokaart installeer na een schone install van XP Pro of van de meegeleverde Windows MCE only, krijg ik tijdens de installatie ongeveer 5x de Wizard nieuwe hardware gevonden.
Deze voer ik dus uit. Maar: als ik even de wizards nummer: 1,2,3,4,5.
1 en 2 verschijnen bijna tegelijk, ik had bij 1 al Volgende geklikt dus 2 zit nu op de achtergrond. Als ik 1 op voltooien druk, verdwijnt 2 nog voordat ik die kon uitvoeren en verschijnt gelijk 3, en al heel gauw 4.
Als ik bij 1 NIET op voltooien klik nadat 1 klaar is, kan ik rustig 2 uitvoeren.
Hetzelfde geld voor 3 en 4.
Nog vóórdat alle wizards verdwenen of voltooid zijn, zie ik op de achtergrond dat de Setup al zegt datie klaar is.
Zojuist deed ik 1 test met de Recoveryschijf (die alle rommel en drivers bevat). Ik verwijderde bij Software in Configuratiescherm gewoon even Intel Graphics Mobile, startte opnieuw op, sloot 2x een Wizard Nieuwe Hardware (videocontroller) en installeerde de videokaart uit de map Drivers.
Ditmaal knipperde het scherm wel paar x zwart maar kreeg ik géén enkele Wizard nieuwe Hardware gevonden, mogelijk omdat Windows de drivers al eerder had geinstalleerd en dus nog ergens had staan..
Wat ik doe:
Installeren met de MCE schijf (is gewoon xp pro, met mediacenter erbij), en gebruik dan die cd met alle progs en drivers erbij. In Bios heb ik 32MB toegekend aan de kaart (het laagste dat je kan toekennen). Gebruik anders eens het tootlje Bootvis (zoek es op google), dan krijg je veel info van het hele boot gebeuren.
Lijkt me een raar probleem toch. Geheugen eens testen en hdd?
Anoniem: 188007
Ik dacht dat het altijd in oktober was?
Anoniem: 181244
Ik kreeg vandaag een floldertje binnen van de MediaMartkt en daar stond in mijn ogen een goede laptop voor een mooi prijsje. Hier kun je de laptop vinden http://www.mediamarkt.nl/..._MM_VNL_0910BIJ1_01V4.pdf
Mijn vraag was, wat vinden jullie vna die laptop, is het een goede keuze ?
En als het geen goede keuze is waarom is het dan geen goede keuze ?
Alvast bedankt
Aspire
twee of drie weken gelden hadden ze pc's. Je kunt ze miscshien nog krijgen bij de aldi, en anders kunnen ze hem misschien bestellen. Ik werk zelf bij de aldi (oosterbeek, district Culemborg) en wij konden vorige week nog gewoon de pc's bestellen ondanks dat ze uitverkocht waren...Anoniem: 188007 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:00:
Weet iemand wanneer de Aldi weer met desktop aanbieding komt?
Ik dacht dat het altijd in oktober was?
7400 Wp op het dak
Dit topic is gesloten.