[XP] Na installatie SP2 loopt PC vast bij booten*

Pagina: 1
Acties:

• QwakQwak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-04-2022
Ik moet bij iemand service pack2 installeren, normaal is dit geen probleem, maar nu wil die niet.

Deze computer is een xp home computer met sp1 er op.
de rest van de specs heb ik niet zo bij de hand
nou ja weet nog 1 ding maar daar schiet je toch niet veel mee op: het is een fujitsu siemens,

Wat doet die dan, nou de installatie verloopt prima, maar nadat die opnieuw moet opstarten blijft, die hangen in zn opstart scherm. en verder dan dat komt die duzz niet

Als iemand een idee heeft, hoor ik het graag.

bvd

Qwak :..)

Verwijderd

Je hebt toch wel geinstalleerd zonder virusscanner aan he? Laatste keer dat ik dat probeerde mistte allemaal windows bestanden en kon hij niet meer opstarten

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
gescand op adware / virusen

Grutte Pier fansels

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-03 18:37
QwakQwak schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:13:
Wat doet die dan, nou de installatie verloopt prima, maar nadat die opnieuw moet opstarten blijft, die hangen in zn opstart scherm. en verder dan dat komt die duzz niet
Kan aan veel dingen liggen, ik heb zelfs al eens een asus moederbord geflasht, omdat die niet sp2 compatible was.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 08:41

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Heb ik ook wel eens gehad.
Wat wel gaat in zo'n geval, is eerst SP1 installeren,
en daarna die SP2 update exe uitvoeren,
waarna hij de huidige windows SP1 gaat opwaarderen naar SP2.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:09
Een vriend van mij had precies hetzelfde probleem.

Hij had ook een siemens computer met Windows home sp 1.
Installeren via de cd die je bij de computer kreeg werkte ook niet hij bleef gewoon bij het beginscherm hangen.
Heb nog steets niet kunnen achterhalen wat het is. 8)7

Weet niet of je het via de cd doet die je bij de computer krijgt maar anders kun je is proberen om hem te downloaden en dan op een cd te branden en dan te proberen ? :)

• QwakQwak
SP1 staat er op en een virusscanner en hij is virus vrij en heeft geen adware meer...

maar ik wel proberen om zonder virusscanner te installeren, al zou dat wel vreemd zijn want heb 3 pc;s waar wel een virusscanner opzat zo geupdate en alle 4 de computers hebben nav4 prof als virusscanner

Verwijderd

Het klinkt onnozel maar haal de Windows CD er eens uit en start dan nog eens op.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het kan goed zijn dat een of meerdere Siemens drivers niet getest waren / compatible waren met SP2 - heb je al eens geprobeerd je driverpagina op de website van Siemens te bezoeken? :)

• QwakQwak
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:48:
Het klinkt onnozel maar haal de Windows CD er eens uit en start dan nog eens op.
nou dit hoeft niet eens, want de service pack is al gedownload, en startte hem de vorige keer vanaf daar op..

• QwakQwak
Nano2009 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:38:
Weet niet of je het via de cd doet die je bij de computer krijgt maar anders kun je is proberen om hem te downloaden en dan op een cd te branden en dan te proberen ? :)
ik heb met nlite sp2 er in gebakken en zo geprobeerd, maar dat heeft niet helaas geholpen

• QwakQwak
waarom ik deze niet ben tegen gekomen (want heb wel gezocht, maar nu ben ik anders gaan zoeken)
[XP] SP2 laat Scaleo 600 crashen bij XP logo

maar om dat bericht te gaan uppen heb ik ook geen zin in...duzz vraag ik het maar hier, is er al een oplossing, of moet ik toch de bios gaan flashen

• QwakQwak
het probleem is opgelost, het idd de bios ..

die is geupdate en de pc draait weer..

Pagina: 1