Ik ben hier de laatste tijd ontzettend bezig geweest met rondvragen, voor het samenstellen van een voor mij zo'n ideaal mogelijk systeem.
Het wordt nu echter tijd om knopen door te hakken, want je kan eeuwig blijven doorgaan bij het samenstellen van een pc.
Dit is de laatste halte, de volledige lijst van een uitgedacht systeem. De opmerkingen die in deze thread naar boven komen zal ik als laatste meenemen in mijn besluit. Daarna moet het er eindelijk maar eens van komen...
Waarvoor ga ik de PC gebruiken:
Primair
Oke dan, laten we beginnen. Het volgende is er bij mij uitgekomen, ik zal elke keuze proberen te beargumenteren.
Het systeem is samengesteld bij www.sallandautomatisering.nl. Waarom? Redelijk goedkoop, staat redelijk goed bekend, hebben veel keuze.
Pas op! De prijzen achter de artikelen zijn ex. BTW
Thermaltake Behuizing Soprano Zwart, 2 X 120 Mm, € 53,82
Een erg mooie/stijlvolle behuizing, positieve reviews, niet duur.
AeroCool Voeding AeroPower 450 Watt , Retail, Dual Fan, 20-pins, € 50,40
A-merk, moet genoeg power zijn, niet duur. Zit nog te een beetje te twijfelen tussen deze en de Antec Basiq Power 500 Watt. Die laatste heeft iets meer power en is een tientje goedkoper.
Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed, € 261,34
Lekker snel. 2 mb cache meer i.p.v. de E6300, terwijl ik de meerprijs van de E6700 het niet waard vind.
Asrock Moederbord ConRoeXFire-eSATA2, € 64,02
Goedkoop, maar komt wel redelijk goed uit de test. Redelijk wat opties aanwezig. Kan intern RAID0 draaien met 2 schijven in tegenstelling tot de Asus P5B. OC'en gaat nog niet echt uitgebreid met deze dingen, maar dat heb ik ook niet echt nodig. Misschien wordt dat nog wel verbeterd met een BIOS update. Hoger als 3 ghz wil ik sowieso niet gaan.
De P5B deluxe is wel erg mooi, maar te prijzig.
Edit: Ben toch aan het kijken voor een andere, suggesties zijn welkom (prijsklasse 70-130)
Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5, € 165,96
Dual channel, door de pc5300 kan ik eventueel lichte oc's 1:1 draaien, kingston = kwaliteit.
NEC ND-4571 Zwart, Labelflash, € 31,93
Gewoon goede, goedkope dvd brander, incl. labelflash (wat ik overigens niet echt boeiend vindt).
2x Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB € 143,46
Ga ik in raid0 draaien. Veel gediscussieerd over raid v.s. raptor, maar ik ga toch maar voor raid omdat dat goedkoper is en meer ruimte bevat. Dat wordt dus gewoon veel backuppen van belangrijke data. Koelingstips zijn overigens nog welkom.
Gekozen voor seagate om dat het betrouwbare en snelle schijven zijn. De 7200.10 320GB zijn de snelste 7200 toeren schijven op het moment.
Sparkle VGA GeForce 7900 GT 256 MB, € 210,08
Niet nodig voor audioproductie nee, maar oh zo leuk voor die paar spelletjes tussendoor.
Dit ding is niet echt heel duur ofzo, maar kan qua prestaties nog best wel met de de "top of the bill" kaarten mee draaien. Sparkle heb ik geen ervaring mee, maar ik heb gehoord dat er niets mis mee is. De 2 DVI uitgangen heb ik overigens wel nodig voor twee schermen (extended desktop).
NEC 3,5 Inch Diskette Station Zwart, € 9,24
Logitech Desktop Cordless DiNovo For Notebook Draadloos, Zilver / Zwart, € 71,29
Super mooi apparaat. Moet voor mij draadloos zijn dus dit is ideaal, degelijke kwaliteit, muis kan uit.
Totalen
Totaalbedrag producten ex BTW 19% € 1071,54
Vaste verzendkosten € 7,52
Totaalbedrag ex BTW € 1079,06
BTW 19% € 205,02
Te Betalen € 1284,08
Brand maar los zou ik zeggen.
Het wordt nu echter tijd om knopen door te hakken, want je kan eeuwig blijven doorgaan bij het samenstellen van een pc.
Dit is de laatste halte, de volledige lijst van een uitgedacht systeem. De opmerkingen die in deze thread naar boven komen zal ik als laatste meenemen in mijn besluit. Daarna moet het er eindelijk maar eens van komen...
Waarvoor ga ik de PC gebruiken:
Primair
- Voornamelijk audio productie en bewerking. Rekenkracht is hierbij een must. De hoeveelheid plug-ins die ik kan gaan draaien is sterk afhankelijk van de systeem specs, hoe sneller hoe beter dus. Wat schijfruimte is ook wel lekker hierbij voor sample libraries.
- Internetten
- Downloaden, nieuwsgroepen (incl. uitpakken van data en repareren van files)
- Dvd's re-coden
- Soms wel eens gamen in vrije tijd
- Snel
- Betrouwbaar
- Niet te luidruchtig
- Niet te duur
Oke dan, laten we beginnen. Het volgende is er bij mij uitgekomen, ik zal elke keuze proberen te beargumenteren.
Het systeem is samengesteld bij www.sallandautomatisering.nl. Waarom? Redelijk goedkoop, staat redelijk goed bekend, hebben veel keuze.
Pas op! De prijzen achter de artikelen zijn ex. BTW
Thermaltake Behuizing Soprano Zwart, 2 X 120 Mm, € 53,82
Een erg mooie/stijlvolle behuizing, positieve reviews, niet duur.
AeroCool Voeding AeroPower 450 Watt , Retail, Dual Fan, 20-pins, € 50,40
A-merk, moet genoeg power zijn, niet duur. Zit nog te een beetje te twijfelen tussen deze en de Antec Basiq Power 500 Watt. Die laatste heeft iets meer power en is een tientje goedkoper.
Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed, € 261,34
Lekker snel. 2 mb cache meer i.p.v. de E6300, terwijl ik de meerprijs van de E6700 het niet waard vind.
Asrock Moederbord ConRoeXFire-eSATA2, € 64,02
Goedkoop, maar komt wel redelijk goed uit de test. Redelijk wat opties aanwezig. Kan intern RAID0 draaien met 2 schijven in tegenstelling tot de Asus P5B. OC'en gaat nog niet echt uitgebreid met deze dingen, maar dat heb ik ook niet echt nodig. Misschien wordt dat nog wel verbeterd met een BIOS update. Hoger als 3 ghz wil ik sowieso niet gaan.
De P5B deluxe is wel erg mooi, maar te prijzig.
Edit: Ben toch aan het kijken voor een andere, suggesties zijn welkom (prijsklasse 70-130)
Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5, € 165,96
Dual channel, door de pc5300 kan ik eventueel lichte oc's 1:1 draaien, kingston = kwaliteit.
NEC ND-4571 Zwart, Labelflash, € 31,93
Gewoon goede, goedkope dvd brander, incl. labelflash (wat ik overigens niet echt boeiend vindt).
2x Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB € 143,46
Ga ik in raid0 draaien. Veel gediscussieerd over raid v.s. raptor, maar ik ga toch maar voor raid omdat dat goedkoper is en meer ruimte bevat. Dat wordt dus gewoon veel backuppen van belangrijke data. Koelingstips zijn overigens nog welkom.
Gekozen voor seagate om dat het betrouwbare en snelle schijven zijn. De 7200.10 320GB zijn de snelste 7200 toeren schijven op het moment.
Sparkle VGA GeForce 7900 GT 256 MB, € 210,08
Niet nodig voor audioproductie nee, maar oh zo leuk voor die paar spelletjes tussendoor.
Dit ding is niet echt heel duur ofzo, maar kan qua prestaties nog best wel met de de "top of the bill" kaarten mee draaien. Sparkle heb ik geen ervaring mee, maar ik heb gehoord dat er niets mis mee is. De 2 DVI uitgangen heb ik overigens wel nodig voor twee schermen (extended desktop).
NEC 3,5 Inch Diskette Station Zwart, € 9,24
Logitech Desktop Cordless DiNovo For Notebook Draadloos, Zilver / Zwart, € 71,29
Super mooi apparaat. Moet voor mij draadloos zijn dus dit is ideaal, degelijke kwaliteit, muis kan uit.
Totalen
Totaalbedrag producten ex BTW 19% € 1071,54
Vaste verzendkosten € 7,52
Totaalbedrag ex BTW € 1079,06
BTW 19% € 205,02
Te Betalen € 1284,08
Brand maar los zou ik zeggen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 17:13 ]