Toon posts:

dual channel vs single channel mem...?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een pc met een P4 3 Ghz en 512 MB Dual Channel memory installed.
Nu heb ik 2 memory modules op de kop getikt, allebei 512MB en verder ook identiek.
Maar volgens de Dane Elec website zijn de modules niet van het Dual Channel type. Kan ik deze 2 modules er ongestraft bijprikken zonder dat mijn performance er teveel op achteruitgaat ?

Ron

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ja. "dual-channel" geheugen verschilt niet van "single channel" geheugen. Is puur marketing geblaat :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Dat vermoeden had ik dus ook...bedankt..

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 09:37

mvds

Totally awesome!

Atlas schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:51:
Ja. "dual-channel" geheugen verschilt niet van "single channel" geheugen. Is puur marketing geblaat :)
Dual channel geheugen is tenslotte ook alleen maar 2 keer enkel channel geheugen ;)

Dual channel geheugen bestaat dan ook niet, en enkel channel geheugen ook niet :) Wat je wel hebt is dat sommige fabrikanten hun geheugen testen en reepjes die samen kunnen werken bundelen als zijnde dual channel kits. Maar koop gewoon twee reepjes geheugen van hetzelfde merk en grootte en ik denk dat je 90% kans hebt dat ze gewoon samenwerken.

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond even proberen...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

obsidian schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:54:
[...]

Dual channel geheugen is tenslotte ook alleen maar 2 keer enkel channel geheugen ;)

Dual channel geheugen bestaat dan ook niet, en enkel channel geheugen ook niet :) Wat je wel hebt is dat sommige fabrikanten hun geheugen testen en reepjes die samen kunnen werken bundelen als zijnde dual channel kits. Maar koop gewoon twee reepjes geheugen van hetzelfde merk en grootte en ik denk dat je 90% kans hebt dat ze gewoon samenwerken.
zelfde merk is niet eens nodig. Zolang de chips de snelheden maar aankunnen waar je ze op instelt. Merk is totaal irrelevant zelfs :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Kan ik verschillende merken/groottes/snelheden geheugen mixen?

't Staat gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord :) FAQ-gevalletje, topic dicht dus. Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van dit forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.