Wat is normaal rpm van CPU fan?

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Nieuwe PC met Intel Core 2 Duo E6400 2.13 GHz, 1066 MHz, Asus Moederbord P5B Deluxe en een Arctic Freezer 7 Pro Aluminium, Koper. Nu geeft PC Probe van Asus een alert: CPU staat rond 595 rpm? Is dat inderdaad te hoog en wat doe ik er aan? Wil even zuinig omgaan met dit nieuwe beestje? :) ;)

Thanks voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
Wat voor koeler heb je?

de snelheid is afhankelijk van de ventilator..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:52
je mobo vindt eerder dat het telaag is, en ziet dit als gevaarlijk.
een stock koelen zit meestel rond de 2500 RPM

edit:
ik heb ook een AF7 en hij draait op mijn E6600 meestal rond 600 RPM ook na een aantal uur gamen. niets om je zorgen te maken dus. je kan in je BIOS instellen dat de CPU niet gecontroleert hoeft te worden, dan krijg je ook geen error meer tijdens het opstarten.

[ Voor 54% gewijzigd door ymoona op 06-09-2006 21:41 ]

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Als het apparaat voldoende koelt lijkt mij het niet nodig om de fan sneller te laten draaien. Naast dat zal de fan hoogstwaarschijnlijk sneller gaan draaien naarmate de temperatuur stijgt :)

595RPM is overigens niet zoveel, vandaar de melding dat er iets loos is met de koeling. Wellicht heb je in het BIOS de mogelijkheid om het e.e.a. in te stellen met betrekking tot die ventilator.

[ Voor 34% gewijzigd door Thandor op 06-09-2006 21:40 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk gewoon op de specificaties van de koeler op de website van de koelerfabrikant :) Verder valt dit gewoon onder Tweaking & Cooling Algemeen en hoef je je in feite nergens druk over te maken zolang de temperatuur van de CPU in orde is. Zie verder ook PMG FAQ » Hoe warm mag mijn CPU worden?

Dit topic is gesloten.