Ik heb vaker gedacht om een kast te ontwerpen, puur voor de koeling van een 24/7 werkstation (uiterlijk nog niet van belang). De bedoeling is een kast die helpt m'n nieuwe E6700 (in bestelling) geschikt te maken om FEA werk dagen onder vollast te draaien, bij voorkeur op een aardig hogere snelheid dan orgineel.
Het is natuurlijk ook een beetje hobby.
Wat ik tot nu toe heb is het binnen frame:

Een 3D model kun je hier downloaden.
Het idee is dat de 3 120mm fans (merk/type nog te bepalen) als intake fan werken (er komt nog verhoogde bodem in het deel onder de fans). De seasonic voeding zou op z'n kop komen te liggen, om te helpen de insteekkaarten (de Quadro & Areca) koel te houden.
Tevens stroomt een deel van de lucht langs de achterzijde van het moederbord, om deze wat extra te koelen. Er zit 20mm ruimte tussen de case en het moederbord. De gatenpatronen e.d. zijn exact volgens ATX2.2 standaard.
Achter de intake gaten moet een stof filter komen.
Over het ontbreken van een mount voor de DVD+/-RW: ik zit er aan te denken deze te vervangen door een USB2.0 exemplaar, aangezien ik die gewoon op m'n bureau kan leggen als ik 'm nodig heb (niet vaak). Zelfde geldt voor de floppy drive.
Componenten die ik ga gebruiken (zijn reeds aanwezig of besteld):
Het is natuurlijk ook een beetje hobby.
Wat ik tot nu toe heb is het binnen frame:

Een 3D model kun je hier downloaden.
Het idee is dat de 3 120mm fans (merk/type nog te bepalen) als intake fan werken (er komt nog verhoogde bodem in het deel onder de fans). De seasonic voeding zou op z'n kop komen te liggen, om te helpen de insteekkaarten (de Quadro & Areca) koel te houden.
Tevens stroomt een deel van de lucht langs de achterzijde van het moederbord, om deze wat extra te koelen. Er zit 20mm ruimte tussen de case en het moederbord. De gatenpatronen e.d. zijn exact volgens ATX2.2 standaard.
Achter de intake gaten moet een stof filter komen.
Over het ontbreken van een mount voor de DVD+/-RW: ik zit er aan te denken deze te vervangen door een USB2.0 exemplaar, aangezien ik die gewoon op m'n bureau kan leggen als ik 'm nodig heb (niet vaak). Zelfde geldt voor de floppy drive.
Componenten die ik ga gebruiken (zijn reeds aanwezig of besteld):
- Asus P5B Deluxe
- Intel Core 2 Duo E6700 (vzv. Tuniq Tower 120)
- Corsair TWIN2X2048-8500C5D (2x1GB)
- PNY Quadro FX 3500
- Areca ARC-1210
- 3x Western Digital Raptor WD740GD (RAID 5)
- Samsung 162C
- Seasonic S12-500