Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 13:32

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Het is dus de bedoeling dat ik dit toestel op kan laden via het 12v contact in mijn auto. Ik heb namelijk een AD-300 GPS muis gekocht waarbij een handige usb -lader zit. Als ik in deze usb-lader een normale usb kabel steek om zo mijn toestel op te laden werkt dit echter niet.

Het lampje op de usb-lader brandt wel gewoon, en andere apparaten werken ook. Het probleem zit dus blijkbaar in de combinatie lader-toestel. De 'meneer in de winkel' wist me te vertellen dat iedere usb-lader hetzelfde werkt en dat ik dus zowel de GPS muis als mijn toestel zou moeten kunnen opladen.

De usb-lader is 5V 650mA. Ik zie dat de 220V lader voor mijn toestel ook 5V is maar dan 1A.

Zou de amperage het probleem zijn? En als ik een nieuwe usb-lader koop, kan ik die dan niet gebruiken voor de gps-muis omdat het dan teveel ampere is?

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het lijkt me sterk dat die 650mA het probleem is want een PC USB poort geeft maar 500mA, en daar wordt hij ook opgeladen.
Ik heb zelf afgelopen week ook zo'n lader gekocht, ik neem aan dat je gewoon een aanstekerplug met een USB aansluiting hebt? Ik heb hem nog niet geprobeerd, maar ik zal het vanmiddag zeker even doen.

Signatures zijn voor boomers.

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Maasluip schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:54:
Het lijkt me sterk dat die 650mA het probleem is want een PC USB poort geeft maar 500mA, en daar wordt hij ook opgeladen.
Ik heb zelf afgelopen week ook zo'n lader gekocht, ik neem aan dat je gewoon een aanstekerplug met een USB aansluiting hebt? Ik heb hem nog niet geprobeerd, maar ik zal het vanmiddag zeker even doen.
Ja, het is inderdaad een aanstekerplug met usb aansluiting.

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
MDA Compact laden via USB kabel op 12 Volt aansluiting

Het probleem zit 'm dus in de kabel. Zie het topic hierboven voor het hoe en wat. :)

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hmm, mijn oplader doet het ook niet en ik zit dat topic even door te lezen, maar volgens mij zou de kabel goed moeten zijn.

Ik ga daar wel verder.
Ik hoef al niet verder te gaan. Kabel doorgementen, pin 4 is NC. Dat wordt stekker modificeren. Wat een kutstreek :(

[ Voor 28% gewijzigd door Maasluip op 06-09-2006 21:34 ]

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Maasluip schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:21:
Hmm, mijn oplader doet het ook niet en ik zit dat topic even door te lezen, maar volgens mij zou de kabel goed moeten zijn.

Ik ga daar wel verder.
Ik hoef al niet verder te gaan. Kabel doorgementen, pin 4 is NC. Dat wordt stekker modificeren. Wat een kutstreek :(
Ja, balen is dat. Ik heb ook mijn mini-usb connector aangepast en pin 4 en 5 dus doorverbonden. Nu werkt het wel. :)

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Jemigtering zeg. Ik zit nu die connector uitelkaar te snijden, maar ja moet wel erg ver gaan. Ik heb hem nu helemaal bloot liggen (tot op het metalen omhulsel), maar dan nog kom je er niet bij.
Sterker nog: hij zit van binnen nog helemaal in plastic gegoten?
Zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://maasluip.xs4all.nl/got/mdastekker.jpg

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Maasluip schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:19:
Jemigtering zeg. Ik zit nu die connector uitelkaar te snijden, maar ja moet wel erg ver gaan. Ik heb hem nu helemaal bloot liggen (tot op het metalen omhulsel), maar dan nog kom je er niet bij.
Sterker nog: hij zit van binnen nog helemaal in plastic gegoten?
Zie hier:
[afbeelding]
Haha, ja.. plastic eraf peuteren. Dat moest ik ook. Ik had nog wel zo'n gluegun ergens liggen waarmee je er daarna weer nieuw plastic op kunt maken. Die koop je voor een paar euro bij de Gamma, handige apparaatjes.

Maargoed, het is wel een prutswerkje ja. Gewoon doorgaan! :P

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik ben niet verder gaan prutsen, maar heb nog zondagavond twee websites aangeschreven, een die kabels op bestelling maakt (nog geen reactie) en een die alleen kant en klare kabels levert.
Die laatste mailde gisteren terug en na nog een mailtje en aangeven van de mogelijkheid dat ik kabels op proef kon krijgen en even met elkaar bellen vond ik vanmiddag een kabeltje in de bus die gewoon werkt.

Wat een service, nog niets betaald (dat komt wel als hij werkt) en in twee dagen opgelost.
Mag ik spammen? www.kabelsenco.nl Er staat verder geen merk op de kabel (alleen CABLE-161 op het plastic waar hij in zat) maar ze hebben maar één merk.
Oh ja: hij werkt natuurlijk ook voor dataoverdracht.

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Maasluip schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:10:
Ik ben niet verder gaan prutsen, maar heb nog zondagavond twee websites aangeschreven, een die kabels op bestelling maakt (nog geen reactie) en een die alleen kant en klare kabels levert.
Die laatste mailde gisteren terug en na nog een mailtje en aangeven van de mogelijkheid dat ik kabels op proef kon krijgen en even met elkaar bellen vond ik vanmiddag een kabeltje in de bus die gewoon werkt.

Wat een service, nog niets betaald (dat komt wel als hij werkt) en in twee dagen opgelost.
Mag ik spammen? www.kabelsenco.nl Er staat verder geen merk op de kabel (alleen CABLE-161 op het plastic waar hij in zat) maar ze hebben maar één merk.
Oh ja: hij werkt natuurlijk ook voor dataoverdracht.
Hmm, ik heb het uit principe zelf gedaan. Je had 'm nou toch opengewerkt, kon je het net zo goed proberen. Maargoed, gewoon een andere kopen kan natuurlijk ook altijd. :P

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:21
Ik snap toch even niet wat jullie allemaal met die kabels aan het rommelen zijn. Want mijn ervaring is toch anders.

Heb ook een MDA Pro, een AD-300 (gehad) en een zelf gekochte 12v->USB auto-adapter.

Ik gebruik die laatste (850mA volgens mij) samen met een generieke USB->mini USB kabel.

Okay, echt super is het niet:
- opladen gaat echt rete-traag (meer dan 2x zo langzaam als met de losse thuislader)
- opladen tijdens 'hevig' gebruik (denk: TomTom) staat gelijk aan: heel langzaam teruglopen. Ofwel, hij laadt niet snel genoeg op.
- de MDA Pro detecteert het usb-snoer alleen als je hem erin steekt als hij 'uit' is. Anders werkt het niet. Soms even uit/aan zetten dus.

Zitten jullie problemen niet vooral in die laatste hoek? Dus even aan/uit zetten?

Of zou ik al die andere nadelen ondervinden omdat pin 4/5 niet doorverbonden zijn? Want in dat geval ga ik ook even m'n kabeltje modden.
Pagina: 1