Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MDA Compact laden via USB kabel op 12 Volt aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 1.083 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vampy719
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 16:27
Beste mensen,

Ik heb zelf een T-mobile MDA compact. Nu wil ik deze dus kunnen opladen in de auto via de 12 volt sigaretten aansteker aansluiting. Ik heb dus al een voeding met een USB aansluiting er op. Zoals de meesten van jullie weten werkt dat dus niet aangezien je een sync signal nodig heeft om op te laden.

Nu heb ik een aantal keren verschillende stukjes er over gelezen op dit forum maar nooit echt helemaal duidelijk geworden. En ik ga ook niet in een connector solderen aangezien dit gewoon beetje hobbybob factor is.

Nu heb ik dus netjes me MINI USB stekkertje open gekregen en dan zie je 5 pinnetjes. 1 der van is niet aangesloten en dat blijkt dus ook te kloppen.

Afbeeldingslocatie: http://www.networktechinc.com/images/mini-5.gif

PIN# SIGNAL
1 +5
2 -DATA
3 +DATA
4 NC
5 GND

Maar nu vraag ik me dus af, welke pinnetjes moeten aan elkaar gesoldeert worden om me T-Mobile MDA compact gewoon te kunnen laden aan de hand van een USB kabel en een 12 volt sigaretten voeding in me auto.

Everything thats has a beginning has an end

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:42
zowiezo gaat dat niet 1-2-3 werken, daar voor moet je eerst een transformator er tussen, USB = 5v en jij wilt er 12 volt op zetten (wat tot dik 16volt kan lopen in sommige autos)

Verwijderd

het lijkt me dat het niet moet lijken alsof hij dataconnectie heeft.. dus lijkt het me dat 1 aan 3 vast moet en 2 aan 5..

maar ik kan het ook mis hebben hoor :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 21:08 ]

• Vampy719
Oke blijkbaar ben ik niet helemaal duidelijk geweest maar ik heb dus zo'n voeding tot me beschikking.

Afbeeldingslocatie: http://www.gpsplaza.nl/products/car-usb.jpg

Maar wat zo vaag is dat ze bij andere forums zeggen dat je pin 4 en 5 aan de ground moet solderen maar dat is naar mijn in zien helemaal niet logisch. Aangezien Usb maar 4 pinnen heeft en MINIUSB 5 en 1 pin dus loos is 8)7 Snap ik het nog wel helemaal of haal ik nu alles door elkaar

[ Voor 53% gewijzigd door Vampy719 op 30-05-2005 21:19 ]

• Vampy719
Geen reacties :?

• Vampy719
Nou goed ik heb in die tussen tijd bij de orange shop een mooie autolader gekocht voor 14.95 en deze doet het perfect. In de sigarettenaansteker slot mda er op en laden hoor. Lampje aan en gaan met die hap.

Ze hadden de auto lader gewoon op vooraad heb hem zelf in leidsedam gekocht.

Het is orgineel de auto lader voor de Orange SPV C500 maar dat is het zelfte toestel als de MDA. Ziet er alleen anders uit.

Dus het werkt !!!!!!!! bij elke orange shop te koop. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://shop.orange.nl/img_content/products/groot/spv_autolader_(g)(1).jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Vampy719 op 03-06-2005 16:34 ]

• kapser
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 12:44
Als je toch je telefoon ( ik heb een C500 ) wil laden via USB ( zonder active sync ) of met een 12 Volt autolader ( bij mijn Adapt GPS zit een 12V naar USB adaptor ), dan moet je een miniUSB stekker modificeren.

Standaard is pin 4 nooit verbonden als je deze doorverbind met pin 5 ( GND ), dan werkt het laden gewoon.

In de kabel zitten maar 4 draden ( 1,2,3,5 en afscherming ) en dat werkt dus niet. Het is wel even prutsen, want ik heb de complete miniUSB stekker stukje bij beetje opengesneden met een stanleymes. Met wat ambachtelijk smelt en soldeerwerk lukte het uiteindelijk en met een krimpkous zag het er uiteindelijk visueel ook weer netjes uit 8)

De suggestie hierboven van verbinden van datalijnen werkt niet, heb ik geprobeerd namelijk.

Er schijnen kabels in omloop te zijn die waarbij pin 4/5 beiden aan GND verbonden zijn, maar da's dus een kwestie van trial en error.

Samenvattend :
Pin1 +5
Pin4 GND
Pin5 GND

Pin 2 en 3 kun je gewoon los laten.

Digital Media Generalist. Maker van zwemindex.nl

Pagina: 1