Toon posts:

Diamond Max 300gb, Geformateerd terwijl hij maar 130gb zag!?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem wat ik heb lijkt op het voorgaande echter;

Ik heb een MSI K7T266 Pro moederbord, na het overlijden van mij 80gb hd heb ik een Diamond Max 300gb schijf gekocht, geinstalleerd en dit werkte. Hij zag netjes 300gb.
Nu had ik wat problemen met windows en wat programma's dus ik denk even XP opnieuw installeren.
CD erin... in de keuze mogelijkheid gaf hij netjes de schijven aan. ik gooi de C er uit en Formateer een nieuwe C en kopieren/installeren ging als een speer.
Nu windows er op staat ziet me bios nog maar een schijf van 130gb. en ben ik me D: en E: kwijt.
En laat ik nou net al me documenten op D: hebben staan.
Schijf eruit gehaald in andere pc gestopt (P4 2,8) daar ziet hij wel een schijf van 300gb.
met partition magic zie ik een C: van 130gb en een unallocated gedeelte wat de rest is.
Is er nog een mogelijkheid om D: terug te krijgen!?
Graag jullie hulp!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is 48bit lba enabled op je huidige installatie? (dwz, dmv driver van je controller, windows SP2 of gewoon handmatig geinstalleerd?). Als dat nog niet gedaan is dan zou ik dat eerst eens doen, anders dan zal hij die volledige hdd niet kunnen aanspreken.

en kijk verder ook even hier:
OM FAQ / Beleid
en hier:
OM FAQ / Beleid

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb hem nou wel in een PC die hem helemaal ziet, alleen het probleem is nu dat ik dus
in de "verkeerde" pc de C: heb weg gegooid en weer aangemaakt van 130Gb (fresh XP install en er nu ongeveer 155gb aan unallocated ruimte is. de Originele C: was ook 130Gb de D: was 70gb en de E: was de rest.

Maar nu ben ik dus de D: kwijt. is die nog uit het unallocated gedeelte te krijgen?

Er staan namelijk belangrijke documenten op.
Bedankt voor de snelle input

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 21:23 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:22:
Ja ik heb hem nou wel in een PC die hem helemaal ziet, alleen het probleem is nu dat ik dus
in de "verkeerde" pc de C: heb weg gegooid en weer aangemaakt van 130Gb (fresh XP install en er nu ongeveer 155gb aan unallocated ruimte is. de Originele C: was ook 130Gb de D: was 70gb en de E: was de rest.

Maar nu ben ik dus de D: kwijt. is die nog uit het unallocated gedeelte te krijgen?

Er staan namelijk belangrijke documenten op.
Bedankt voor de snelle input
Wat ik al zei, ga eens aan de slag met datarecover tools en doe verder niets op die hdd. Grote kans dat als je nog niet over het gedeelte hebt geschreven waar je documenten stonden dat je die nog makkelijk terug kunt halen (maar hoe meer zooi je er nu op zet of met partities gaat klooien, hoe moeilijker het wordt).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hierover is de FAQ van dit subforum duidelijk zat. Zie dus de linkjes van Terw_Dan :)

Dit topic is gesloten.